Tinggal di Bali?

Subforum Bali, het godeneiland 
66 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Bali, het godeneiland > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Jimmy
Gebruiker
spacer line

Daar ben ik weer!

Ik vroeg mij af nadat ik wat huizen en dure villa's plus een aantal kost(s) zat te bekijken,
Mag ik hier zomaar ik ga slapen/wonen/leven?

Ben niet van plan om te gaan werken als ik nooit in Bali aankom, maar jullie weten vast meer dan mij als het om een slaapplaats gaat!

De eerste weken red ik me wel, maar daarna wil ik graag van rond de 100Euro een kamertje zien te krijgen, locatie zal ergens in denpasar/canggu/kerobokan worden!

Let me know
Teriema kasieh

Amed East Bali
Gebruiker
User icon of Amed East Bali
spacer line

Zal vast wel lukken.

Er zijn zat "kos-kos-ans" in Denpasar en Kerobokan waar je voor minder dan Euro 100,- per maand een huisje ((ca 8 x 8 meter) huurt met 2 kamers, een badkamer en een keuken.

If you have nothing to loose, you can risk everything

Jimmy
Gebruiker
spacer line

thanks Amed, ik zat zelf aan kerobokan te denken !!
Heb 1 kamer nodig en bad en keuken mag best gedeelt zijn..

Goed om te horen dat dit voor 100 Euro te regelen is, Emoticon: Wink ook voor buley

Gr.

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

Ik weet niet hoe de regels of "vestigingseisen" op Bali zijn , want in Jakarta is het voor buitenlanders moeilijk om bij een kos2-an in te wonen.

Ik heb 2x gebivakkeerd , bij de 1ste kon ik zo maar door bemiddeling van een bekende in Jkt "logeren".
De 2de keer zit ik inn een andere kos2-an, door misverstand kon mijn jakartaanse connectie niet meegaan.
Werd ik geweigerd , terwijl ik een indonesier ben/ oud jakartaans met indonesisch passaporto , spreek vloeibaar indonesisch/jakartaans .Reden , regelmatige politiecontrole .Kan hun vergunning kosten.

Gaat het zo makkelijk op Bali ?
Lijk wel of Bali geen onderdeel is van Indonesia.

bisa dicek of makemyday .

paulana
Gebruiker
spacer line

Goh Ome Sid seg, u spreekt VLOEIBAAR Indonesisch.....hoe gaat dat dan Emoticon: Party! Emoticon: Wink Emoticon: Shut up!

Om Swastiastu

pierre
Gebruiker
spacer line

Vloeibaar indonesisch!!......... wellicht spreekt om sid indonesisch als een waterval

SanderBali
Gebruiker
spacer line

On 10-05-2011 09:17 Surya Atmadja wrote:

Gaat het zo makkelijk op Bali ?
Lijk wel of Bali geen onderdeel is van Indonesia.

Ja, alles is mogelijk op Bali.

Surya Atmadja
Gebruiker
spacer line

On 10-05-2011 09:31 pierre wrote:

Vloeibaar indonesisch!!......... wellicht spreekt om sid indonesisch als een waterval

As iemand een losse kunstgebit hebt ( gigi palsu =valse tanden ) en snel praat bestaat de kans dat de gesprekpartner rijkelijk wordt besproeit Emoticon: Shiny .

Surya Atmadja
Gebruiker
spacer line

On 10-05-2011 09:32 SanderBali wrote:

[quote removed]

Ja, alles is mogelijk op Bali.

Wordt tijd dat orde op zaken wordt gestelt.

Anders heb je rechtongelijkheid

Ordnung muss sein !!!!

paulana
Gebruiker
spacer line

Op 10-05-2011 09:55 schreef Surya Atmadja:

[quote verwijderd]

As iemand een losse kunstgebit hebt ( gigi palsu =valse tanden ) en snel praat bestaat de kans dat de gesprekpartner rijkelijk wordt besproeit Emoticon: Shiny .

Ben ik effe blij dat u in Noord zit, lekker sitte bleife Ome Sid
of willu ook tiba di Bali.....

Om Swastiastu

SanderBali
Gebruiker
spacer line

On 10-05-2011 09:57 Surya Atmadja wrote:

[quote removed]

Wordt tijd dat orde op zaken wordt gestelt.

Anders heb je rechtongelijkheid

Ordnung muss sein !!!!

Ja helemaal mee eens. Ik vind ook eigenlijk dat er Nederlandse ambtenaren naar IndonesiŽ gestuurd moeten worden om Indonesische ambtenaren te trainen en te helpen bij het opzetten van een goede Belastingwetgeving en Sociaalstelsel (dat keene ze wel in Nederland). Ben ik zo weer pleite hier.

Jimmy
Gebruiker
spacer line

On 10-05-2011 09:17 Surya Atmadja wrote:
spreek vloeibaar indonesisch/jakartaans .Reden , regelmatige politiecontrole .Kan hun vergunning kosten.

HAhahaah.. dit maakt me dag goed Emoticon: Smile

paulana
Gebruiker
spacer line

Hai Jimmy,

Nog effe en bij jou gaat het vloeiend ,of wil je ook vloeibaar praten Emoticon: Devil
Je gaat hartstikke goed man!! we zijn trots op je!! Emoticon: Yes! Emoticon: Yes!

Om Swastiastu

Jimmy
Gebruiker
spacer line

Kasieh, gek Paulana Emoticon: Wink

paulana
Gebruiker
spacer line

Hier op Bali is het Suksma of Matur Suksema

antwoord dan Suksma Mewali = sama sama oftewel geen dank

Om Swastiastu

Jimmy
Gebruiker
spacer line

On 10-05-2011 14:59 paulana wrote:

antwoord dan Suksma Mewali = sama sama oftewel geen dank

is dat Bahasa Bali? en wat van Kembali, Teriema kasieh kembali?

paulana
Gebruiker
spacer line

Ja Jimmy dat is Basa Bali

Terima kasih kembali is Indonesisch, je kan dan dat terima kasih weglaten
bv in een winkel aan de kassa , de kassiere zegt terima kasih en jij kembali ibu of bu
bapak of pak.

Om Swastiastu

rama
Gebruiker
User icon of rama
spacer line

Hallo Jimmy,
Voor een goede en betaalbare slaapplaats moet je eens een kijkje nemen op:

www.ramahomestay.com

succes !!!!

www.ramahomestay.com

paulana
Gebruiker
spacer line

Op 10-05-2011 11:30 schreef SanderBali:

[quote verwijderd]

Ja helemaal mee eens. Ik vind ook eigenlijk dat er Nederlandse ambtenaren naar IndonesiŽ gestuurd moeten worden om Indonesische ambtenaren te trainen en te helpen bij het opzetten van een goede Belastingwetgeving en Sociaalstelsel (dat keene ze wel in Nederland). Ben ik zo weer pleite hier.

Emoticon: Confused Emoticon: Confused Emoticon: Confused Emoticon: Confused

Om Swastiastu

dekarre
Gebruiker
User icon of dekarre
spacer line

Hier mag je wel geen publiciteit maken, en dat zal ik niet doen, maar als er iemand een huisje zoekt in het Noorden, tussen Lovina en Singaraja, kan ik wel helpen. Mijn partner heeft daar een huisje in complex Satelliet, te huur aan lokale prijs. Je woont wel tussen de lokale bevolking met zicht op een rijstveld en de zee. Niet toeristisch gelegen.

Jimmy
Gebruiker
spacer line

Thanks, but no thanks!

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

85,346,627 pageviews Een website van indahnesia.com