|
|
|
|
|
|
Wij gaan binnenkort naar Indonesie maar hoorde net op het journaal dat er weer extremisten actief zijn in Indonesie ivm Bin Laden. Weet iemand hoe de huidige situatie op Bali is ?
|
|
|
|
On 06-05-2011 22:17 pit058 wrote: Wij gaan binnenkort naar Indonesie maar hoorde net op het journaal dat er weer extremisten actief zijn in Indonesie ivm Bin Laden. Weet iemand hoe de huidige situatie op Bali is ?
|
Op dit forum staan regelmatig nieuwsberichten over Indonesie. Extremisten hebben de eigenschap zich niet meteen kenbaar te maken. Hoe de huidige situatie is weet je niet. Het zijn altijd momentopnamen. Er is ook niemand die je kan zeggen hoe het is op het moment dat je naar Bali gaat of op het moment dat ik zelf naar Bali ga. Op dit moment is de hele wereld in hoogste paraatheid dus het maakt niet zoveel uit waar je heen gaat. Als je dan toch naar Indonesie wil zou je misschien beter naar een ander eiland kunnen gaan als je de statistieken van bomaanslagen als handleiding neemt.
Wat ik wil zeggen; je moet maar net op de verkeerde tijd op de verkeerde plek zijn. En dat kan in New York zijn, in London, in Madrid (maar niemand die daar ooit over valt) of in Marrakesh en misschien ook op Bali....
gr
Anne Mieke
|
|
avatar: batu biru di pantai biru, Ende, Flores (mei 2007)
|
|
|
|
Op 06-05-2011 23:27 schreef Anne Mieke: [quote verwijderd] Op dit forum staan regelmatig nieuwsberichten over Indonesie. Extremisten hebben de eigenschap zich niet meteen kenbaar te maken. Hoe de huidige situatie is weet je niet. Het zijn altijd momentopnamen. Er is ook niemand die je kan zeggen hoe het is op het moment dat je naar Bali gaat of op het moment dat ik zelf naar Bali ga. Op dit moment is de hele wereld in hoogste paraatheid dus het maakt niet zoveel uit waar je heen gaat. Als je dan toch naar Indonesie wil zou je misschien beter naar een ander eiland kunnen gaan als je de statistieken van bomaanslagen als handleiding neemt.
Wat ik wil zeggen; je moet maar net op de verkeerde tijd op de verkeerde plek zijn. En dat kan in New York zijn, in London, in Madrid (maar niemand die daar ooit over valt) of in Marrakesh en misschien ook op Bali....
gr
Anne Mieke
|
Beste Anne Mieke, die bomaanslagen zijn idd overal. Het gaat ons meer om dat ze evt. toeristische bezienswaardigheden afsluiten voor publiek of een negatief reisadvies gaan uitgeven. We gaan naar Bali dat is zeker !
|
|
|
|
Een negatief reisadvies wordt door MinBuZa uitgegeven.
http://www.minbuza.nl/nl/Reize(...)viezen_alfabetisch#I
Hier vind je alle landen ter wereld. Voor Indonesie wordt geen negatief reisadvies gegeven maar dit staat in de paragraaf:
In Indonesië dient rekening te worden gehouden met de mogelijkheid van terroristische activiteiten. U dient zich bewust te zijn van het verhoogde risico van terroristische aanslagen op doelen waar veel buitenlanders samenkomen. Niets meer en niets minder.
Dit is echter al heel erg lang zo. En precies om bovenstaande schrijf ik dat je dan maar beter een ander eiland kan uitkiezen. En dat meen ik dan ook echt. Maar het bijzondere is dat JUIST naar Bali de meeste mensen gaan en blijven gaan ondanks de gebeurtenissen door de loop der jaren. Bezienswaardigheden die om die reden zijn afgesloten zijn mij niet bekend. Wel is er afgesloten vanwege een dreiging van vulkaanuitbarsting zoals de Merapi en Bromo een tijd geleden.
Op sommige pagina's staat dat er wereldwijd een terrorismedreiging bestaat en zo is het ook.
Wat MinBuZa schrijft kan vandaag of morgen veranderen. Een dreiging die er vandaag is, is er morgen niet en omgekeerd. Er wordt ook in de omringende landen gesproken over onveilige gebieden. Echter deze gebieden breiden zich uit en/of verplaatsen zich net zoals de terroristen zelf.
ik ben ooit wel in landen geweest waar de dreiging erger was (zoals jaren geleden in Algerije). Maar, je gaat of je gaat niet. Niet gaan is de enige manier om risico's uit te sluiten.
Het kan zijn dat dit een antwoord is waar je niks aan hebt, maar nogmaals niemand kan je vertellen hoe het is over een maand of over een half jaar.
|
|
avatar: batu biru di pantai biru, Ende, Flores (mei 2007)
|
|
|
|
|
Je gaat of je gaat niet idd.
De dreiging is altijd aanwezig, zoals dat is bij vele landen,maar wat is de kans ???????
Ik zou gewoon gaan en als je dan toch ergens rekening mee wilt houden : vermijd Kuta, dat is de meest aantrekkelijke plek voor een "eventuele" aanslag.
|
|
|
|
On 09-05-2011 09:16 mvisscher wrote: Je gaat of je gaat niet idd.
De dreiging is altijd aanwezig, zoals dat is bij vele landen,maar wat is de kans ???????
Ik zou gewoon gaan en als je dan toch ergens rekening mee wilt houden : vermijd Kuta, dat is de meest aantrekkelijke plek voor een "eventuele" aanslag.
|
Kuta is niet echt een favoriete plek meer zo lijkt het. Sinds 2002 is er redelijk wat veranderd in het politieke landschap. Terroristen in Indonesie hebben hun aandacht verlegd van buitenlandse doelen naar alle doelen die een Islamitische staat in de weg staan, hieronder valt dus 99% van de Indonesische bevolking die geen trek hebben in dat soort onzinnige fratsen.
|
|
|
|
|
|
Overigens heeft de gemiddelde Indonesiër meer belangstelling voor de dompet
|
|
|
|
|
Jawel Indonesië is een heeeel groot risico voor aanslagen. Allemaal lekker naar Thailand, dan kan ik tenminste weer lekker over de Jl. Bypass racen.
|
|
|
|
On 09-05-2011 15:34 SanderBali wrote: Jawel Indonesië is een heeeel groot risico voor aanslagen. Allemaal lekker naar Thailand, dan kan ik tenminste weer lekker over de Jl. Bypass racen.
|
Hehehehe egoist
|
|
|
|
On 09-05-2011 14:37 Malam wrote: Overigens heeft de gemiddelde Indonesi�r meer belangstelling voor de dompet
|
Ja, Indonesiers plegen hier dagelijks een aanslag op hun dompet. Haha, ik zei aanslag.
Maar verder? Nah, ik heb nog geen aanslag van dichtbij gezien en ik zit hier toch al weer vijf jaar.
|
|
|
|
|
|
|
Ga anders naar Lombok..Singigi. Pulau Penida, Pulau Lembongan allemaal rusiige plekken waar tot nu toe niets is gebeurd. En alles bereiknaar met die vele shuttles op Kuta.
|
|
|
|
|
Barubagus het kan je overal overkomen, met de 1ste bom-blash hier op Bali in 2002 kwam een of meerdere daders met de boot uit Lombok. Garantie heb je nu nergens.
|
|
Om Swastiastu
|
|
|
|
|
Statistisch gezien dat je slachtoffer bent/wordt van een bomaanslag is nihil.
De kans dat je vermoord/dood gaat door een verkeersongeluk, beroving, is groter.
Hoeveel doden zijn er in 2010 door huiselijk geweld, verkeersongeluk, beroving ...?
Hoeveel doden zijn er in 2010 door bomaanslag?
Het is zwaar overtrokken. Er wordt angst, paniek aangepraat.
|
|
|
|
Kuta, gistermiddag
|
|
NGS stock photos
|
|
|
|
|
Wat zijn dat voor soort pakkies? Van de lokale vuilnisdienst? SatPol PP lijkt het ook niet echt op..
|
|
|
|
Plaats een reactie op dit onderwerp
|
Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.
|
|