Criminalteit

Subforum Bali, het godeneiland 
68 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Bali, het godeneiland > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Hansie
Gebruiker
spacer line

Wij gaan in Juni naar Bali, we willen hier ook fietsen maar horen dat de criminaliteit erg is opgelopen de laatste tijd. Zijn er ook plekken waar je niet moet komen ? Alvast bedankt

Gr Hans

senior
Gebruiker
User icon of senior
spacer line

Criminaliteit is overal, ook in Indonesie. Gewoon je gezonde verstand wat gebruiken en de gebruikelijke voorzorgsmaatregen.Dan kom je al een heel eind.

Moet wel zeggen dat het tegenwoordig niet verstandig is om midden in de nacht in bepaalde straatjes van Kuta rond te lopen(omgeving Poppy's lane etc)

En fietsen? Vooral niet in het donker doen daar, dat is vragen om ongelukken.

hati hati, pelan pelan

paulana
Gebruiker
spacer line

Senior hoe kom je aan die wijsheid, midden in de nacht is het daar stervensdruk, eigenlijk 24 uur nonstop.

Om Swastiastu

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

druk is het er wellicht, maar de mensen die niet in aangeschoten/dronken toestand zijn, zijn rond die tijd in de minderheid. Wellicht daarom is centraal Kuta een uitstekende plek om dronken passagiers op te pikken voor een ritje naar een stil strandje, mensen te volgen voor eenvoudige beroving of wat al niet meer.

Maar dat is offtopic; houd je spullen goed bij je op de fiets. Het gebeurt dagelijks dat een motorrijder je schoudertasje weggrist. En die zie je dan nooit meer terug. Hierbij zijn langzame fietsers een eenvoudige prooi bovendien.

Ho Lee Fuk

Hansie
Gebruiker
spacer line

Bedankt voor dit tips, we zullen de spullen goed verstoppen. Wel jammer dat Bali zo negatief in het nieuws is, vorig jaar door Sri Lanka gereden zonder problemen. Ik denk dat de overtoerisme hiervan de oorzaak is.

paulana
Gebruiker
spacer line

Hallo Hansie,

Het is allemaal ietwat overtrokken en voornamelijk het Zuidelijk deel van Bali,
De omgeving rond Kuta is erg druk en criminaliteit ,ach je hoeft er niet tussen te zitten.
Zelf woon ik met veel plezier 9 jaar op Bali in het Oosten (Candidasa) en ook in het Noorden is het aangenaam. Je kunt hier heel goed fietsen( bike) en op de spullen passen moet je overal. Je zal geen schoudertasje omhebben denk ik.

Veel plezier op het mooie Bali

Om Swastiastu

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Gedver de gedver dat er nog op deze vraag wordt in gegaan als je verdikkeme in Nederland woont.
Ik durf al 15 jaar niet na 10 uur over de Kruiskade in Rotterdam te lopen, in iedere stad in Nederland is er wel zo'n gebied, hier in IndonesiŽ ben ik verdikkeme nog nooit lastig gevallen, natuurlijk is er criminaliteit, zoals overal ter wereld, laten we daar geen drama van maken alstublieft.
Ja door bedelaars en strontvliegen die je blijven achtervolgen om iets te verkopen.
Maar de kans dat een drugsverslaafde je een mes op je strot zet als je in de avond naar een flappentapper gaat is hier bijvoorbeeld nihil.

paulana
Gebruiker
spacer line

Hey Malam , had ik van jou niet verwacht , na 10pm niet meer over de Kruiskade in dat wonderschone Rotterdam, met die leuke beek en lantarenpaal
Dus heeft Rotjeknor ook die plaatsen waar je in de avonduren beter niet komt. Emoticon: Smile

Amsterdam niet meer sinds ca 1990, Beverwijk was aan de beurt met een criminele Amsterdamse die daar ging wonen. Emoticon: Yes! Emoticon: Wink

Om Swastiastu

BintangJan
Gebruiker
User icon of BintangJan
spacer line

Malam,

Helemaal gelijk. Criminaliteit in RI. Pas in Holland op je tassie. Doe 's avonds de deur niet meer open, want er staat een crimi voor de deur.

Hansie, maak je geen zorgen

Als je goed naar het verleden luistert, kun je de toekomst beter verstaan. Jika Anda mendengarkan dengan cermat ke masa lalu bisa masa depan lebih mudah dimengerti

paulana
Gebruiker
spacer line

Op 30-04-2011 18:53 schreef BintangJan:
Malam,

Helemaal gelijk. Criminaliteit in RI. Pas in Holland op je tassie. Doe s avonds de deur niet meer open, want er staat een crimi voor de deur.

Hansie, maak je geen zorgen

Hoi Bintang,

Kan Annie je tassie niet effe vasthouden als er een crimineel voor je deur staat.. Emoticon: Wink

Om Swastiastu

BintangJan
Gebruiker
User icon of BintangJan
spacer line

Paulana,

Ja. Malam is zo trots op zijn Rotjeknor, maar op de Kruiskade moet je niet meer komen na 22.00 uur.

Als je goed naar het verleden luistert, kun je de toekomst beter verstaan. Jika Anda mendengarkan dengan cermat ke masa lalu bisa masa depan lebih mudah dimengerti

BintangJan
Gebruiker
User icon of BintangJan
spacer line

Paulana,

Mijn Anneke staat met een honkbalknuppel klaar.

paulana
Gebruiker
spacer line

Beste Bintang,

Malam kan nog zo trots zijn op die mooie stad de Maas, er is maar een Amsterdam.
Na Bali nr 1, komt Amsterdam

Om Swastiastu

BintangJan
Gebruiker
User icon of BintangJan
spacer line

Paulana,

In het tassie van Anneke zitten de juwelen. Ik moet nu de piepers afgieten, dus ben even weg.

paulana
Gebruiker
spacer line

Op 30-04-2011 18:58 schreef BintangJan:
Paulana,

Maar daar is geen liedje over gezongen Bintang en over dat tassie wel.
Honkbalknuppel toemaar , deegroller al kapot geslagen door die criminelen Emoticon: Shut up!

Om Swastiastu

BintangJan
Gebruiker
User icon of BintangJan
spacer line

Paulana,

We zijn off topic.

paulana
Gebruiker
spacer line

Op 30-04-2011 19:08 schreef BintangJan:
Paulana,

We zijn off topic.

Ja Jan ,dat zag ik ook net , Emoticon: Blush ik ga tiduren want 4x Willem op bezoek..is leuk en vermoeiend, Toedeloe Emoticon: Bye bye

Om Swastiastu

Hansie
Gebruiker
spacer line

Bedankt voor de reacties, we hebben tot nu toe positieve ervaringen met Azie. Nog een vraag over het gebruik van Malaria tabletten, zijn deze ook nodig voor Gili Trawagan ? Wij verblijven hier 4 dagen.

BintangJan
Gebruiker
User icon of BintangJan
spacer line

Hansie,
Wij zijn een paar keer op Lombok geweest en hebben geen malariapillen geslikt, Is ook, volgens ons, niet nodig. Zeker op de Gili's niet, maar vraag even aan de dokter.

Jimmy
Gebruiker
spacer line

Criminaliteit vind ik niet hoger dan in Nederland,
wel moet je oppassen met het verkeer als je in het uitgaansgebied komt!

Ook zijn er straatjes die sommige onveilig noemen, poppys 1/2 maar zelf heb ik ook in deze straten hoelaat het ook is nog nooit iets vervelends meegemaakt!

Het fietsen zou ik in de avonduren wel afraden.

paulana
Gebruiker
spacer line

Goed zo Jimmy,

Het is ook vaak de toestand van een persoon wat misbruikt wordt( dronken)
Wij hebben Kuta ook bezocht, en het is niet onze stek, het eenrichtingsverkeer was niet fijn., en overdag fietsen zou ik ook afraden want het verkeer is een infarct in DPS eo.

Om Swastiastu

senior
Gebruiker
User icon of senior
spacer line

On 30-04-2011 18:58 BintangJan wrote:
Paulana,

Schiet niet op...ik heb sinds kort een teaser,,,,helemaal verboden in dit land maar dat vergeet ik effe.

hati hati, pelan pelan

Jimmy
Gebruiker
spacer line

Voel je jezelf dan veiliger met teaser? zou je in Nederland ook zo een ding kopen, of denk je dat indonesie onveiliger is?

Ik snap niet waarom je zo een ding zou moeten hebben in huis, of je hebt natuurlijk slechte ervaringen al gehad?

senior
Gebruiker
User icon of senior
spacer line

Woon (nog) in Nederland, helaas....Ben bij toeval aan dat ding gekomen, nog niet gebtuikt hoor, zal dat ook niet doen. Kan het zeer goed met mijn handen af, hoe groot ze ook zijn als ze mij denken te pakken....

hati hati, pelan pelan

senior
Gebruiker
User icon of senior
spacer line

[foutje, ......

hati hati, pelan pelan

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2021
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

97,553,543 pageviews Een website van indahnesia.com