Weer ellende?

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
66 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Veer01
Gebruiker
User icon of Veer01
spacer line

Onze gedachten gaan uit naar al de slachtoffers van de natuurramp in Azie.Helaas is er na al het terrorisme nu weer de natuur die dat werelddeel hard treft. Emoticon: Nooo

maria
Gebruiker
spacer line

Wij sluiten ons hierbij helemaal aan. Een van de mooiste werelddelen die er zijn worden helaas weer hard getroffen. Dat hebben deze aardige, vriendelijke en lieve mensen niet verdiend.

maria
Gebruiker
spacer line

Wij sluiten ons hierbij helemaal aan. Een van de mooiste werelddelen die er zijn worden helaas weer hard getroffen. Dat hebben deze aardige, vriendelijke en lieve mensen niet verdiend.

diederick
Gebruiker
User icon of diederick
spacer line

Vreemd genoeg, schenkt geen enkele televisiezender hier in Indonesie er op dit moment enige aandacht aan. In Nederland zou alles meteen in het teken van deze ramp staan (toch zeker 1800 dodelijke slachtoffers in Atjeh). Een en al kerstvrolijkheid, sinetrons, muziekprogramma's wat de klok slaat. Het zou natuurlijk kunnen dat de regering even nog niet wil, dat deze ramp breeduit op de televisie geshowd wordt. Tot nu toe haal ik m'n informatie van BBC en CNN.

Albert
Gebruiker
User icon of Albert
spacer line

On 26-12-2004 17:31 diederick wrote:
Vreemd genoeg, schenkt geen enkele televisiezender hier in Indonesie er op dit moment enige aandacht aan.

Vreemd, want The jakartapost en Indonesiapost waren er snel bij op het internet.

Wil je ook meester van je eigen leven zijn? http://www.goudenera.nl

Tuti & Jan
Gebruiker
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Wij hebben de ramp hier wel degelijk op de TV kunnen volgen, dat alles niet tot in detail kan worden laten gezien is niet verwonderlijk omdat zo'n camerateam eerst eens op de plaats moet komen en het is natuurlijk veel belangrijker voor de regering om eerst een hulpprogramma op te starten.

Tuti & Jan

mali2004
Gebruiker
spacer line

Not again please !!!!!
Op dit moment zijn mijn gedachten bij onze vrienden op Sumatra.

Albert H
Gebruiker
User icon of Albert H
spacer line

Ik hoor alleen maar over Sumatera. Kan iemand mij vertellen hoe het met (de kustgebieden in ) Java en Bali etc. gaat. Voor het overige sluit ik mij bij voorgaande schrijvers aan; Heel erg verdrietig allemaal.

Veer01
Gebruiker
User icon of Veer01
spacer line

Van familie op Java begreep ik dat er wel heel veel regen viel maar geen bijkomende gevolgen tot dusver van de zeebeving.

Schultz
Gebruiker
spacer line

Leef van harte mee met vooral de inwoners van tanah Aceh,die het nu zwaar te verduren hebben.Eerst al die moeilijkheden daar met mensen die niet eens zijn met de gang van zaken en nu dit weer.Verschrikkelijk!Heel Noord-Sumatra moet het wel ontgelden,vorig jaar (?) de banjirs die zelfs het orang utan-reservaat bedreigden.Stort geld op giro 555 dan doen we in elk geval wat.Sterkte mensen daar.

janss557
Gebruiker
spacer line

Diederick zegt:

>>Vreemd genoeg, schenkt geen enkele televisiezender hier in Indonesie er op dit moment enige aandacht aan. In Nederland zou alles meteen in het teken van deze ramp staan (toch zeker 1800 dodelijke slachtoffers in Atjeh). Een en al kerstvrolijkheid, sinetrons, muziekprogramma's wat de klok slaat. Het zou natuurlijk kunnen dat de regering even nog niet wil, dat deze ramp breeduit op de televisie geshowd wordt. Tot nu toe haal ik m'n informatie van BBC en CNN. <<

Dat kan niet kloppen, Diederick. SBY is er naar toe, samen met ministers. Geloof maar dat de televisie Ťn de gehele pers for that matter dat weten

Groet

Hub

janss557
Gebruiker
spacer line

Onnodig te zeggen, dat ook ik meeleef met dit zo hard getroffen volk, waar ook ik warme gevoelens voor koester.

Hub

Sepp Buys
Gebruiker
User icon of Sepp Buys
spacer line

De golven hebben de kust van overige eilanden niet geraakt de kracht zat hem in het Noorden van Sumatera. De golven hebben relatief weinig inpact gehad.

dangdude03
Gebruiker
User icon of dangdude03
spacer line

Zeer geschokt ben ik, nu de gevolgen van deze ramp steeds meer duidelijk worden. Er wordt nu gesproken over mogelijk 25.000 doden alleen al in Aceh en omgeving. Het idee dat de bevolking geheel verdwenen is van sommige kleinere eilanden zoals Sabang en de Hinako eilanden die ik nog heb mogen bezoeken, stemt mij zeer triest.

Jan.

Jeroen
Beheerder
User icon of Jeroen
spacer line

Het is een wereldwijd drama wat zich net voor het nieuwe jaar heeft ontvouwen.

Alles is goed op TV te volgen hier in Indonesie, ongetwijfeld ook elders ter wereld.

Mijn medeleven aan de vele miljoenen slachtoffers (dood, gewond, dakloos ect.ect.)

Yerun

diederick
Gebruiker
User icon of diederick
spacer line

On 27-12-2004 23:19 janss557 wrote:
Diederick zegt:

>>Vreemd genoeg, schenkt geen enkele televisiezender hier in Indonesie er op dit moment enige aandacht aan. In Nederland zou alles meteen in het teken van deze ramp staan (toch zeker 1800 dodelijke slachtoffers in Atjeh). Een en al kerstvrolijkheid, sinetrons, muziekprogrammas wat de klok slaat. Het zou natuurlijk kunnen dat de regering even nog niet wil, dat deze ramp breeduit op de televisie geshowd wordt. Tot nu toe haal ik mn informatie van BBC en CNN. <<

Dat kan niet kloppen, Diederick. SBY is er naar toe, samen met ministers. Geloof maar dat de televisie Ťn de gehele pers for that matter dat weten

Geloof maar wel dat het klopt. Toen ik zondag de tv aanzette zag ik direct full-time berichten op BBC en CNN. Toen ik overschakelde naar Indonesische zenders (ik woon in Jakarta), nada. Navraag gedaan bij vrienden en personeel. Ze wisten niets. Het topic was nog steeds de helicopters die neergestort waren. Een vriendin die in de media werkt vertelde me dat er maar een televisiezender is (Metro) die continue nieuwsuitzendingen brengt. De andere zenders zien dit, afgezien van hun periodieke nieuwsuitzendingen niet als een belangrijke taak. Maar ook Metro tv besteedde er in eerste instantie geen aandacht aan.
De president heeft drie dagen rouw afgekondigd en ook bij ons in de tuin staat een vlaggestok met de vlag halfstok. Toch is het op de televisie hier, afgezien van de nieuwsuitzendingen, business as usual (sinetrons, comedies Bajai Bajuri, muziekprogramma's). Misschien ben ik een te calvinistische Nederlander. Ik nam aan dat o.a. de tv dan stemmige programma's uit zou zenden en zo, en dat alle zenders in het teken zouden staan van de ramp. Niets van dat alles. Ik verbaas me daarover.

Jantje
Gebruiker
spacer line

De Indonesische berichtgeving over de ramp kwam inderdaad langzaam op gang. De sensatiepers is liever lui dan moe en stelt zich o.a. op bij de politiebureau's waar men criminelen met naam en toenaam op het scherm laat verschijnen. 26 dec. waren CNN en de plaatselijke Singaporese tv. druk bezig (Breaking news) met het verstrekken van de nodige informatie van het verloop van de ramp die van belang kon zijn voor nabestaanden. Het Indonesische volk heeft recht op goede informtie. Daar schort het o.a. ook aan. De mensen worden moedwillig dom gehouden !

Jeanette
Gebruiker
spacer line

Weet er misschien iemand of Padang (midden Sumatra) ook getroffen is?

Albert
Gebruiker
User icon of Albert
spacer line

Een ding wat niet te lijden heeft onder de Tsunamie is .........

JAKARTA (JP): Foreign journalists and aid workers are finally being allowed to enter Aceh, following the devastating quake on Sunday, an official confirmed on Tuesday.

Secretary to the coordinating minister for people's welfare Sutedjo Juwono said Jakarta-based foreign journalists could go directly to Aceh after they had secured a pass from local military authorities.

"However, aid workers and journalists not based here are required to submit application letters... which may take TWO WEEKS
(to process), Sutedjo said.{/B]

Wil je ook meester van je eigen leven zijn? http://www.goudenera.nl

Blog Bot
spacer line

wat afgrijselijk voor al die mensen daar.
In Nederland is een gironummer geopend
en de regering heeft tot dusverre 2,000,000 euro
beschikbaar gesteld. Nu alleen het bedrijfsleven nog
die al jaren in Azie door de mensen daar grof verdiend.
Laat deze mensen niet in de kou of hitte in de meeste
gevallen.

sentinal81

I tell a lot of stories I have heard elsewhere

Biggy43
Gebruiker
spacer line

Hallo allemaal,
van oorsprong ben ik Indonesier.
Ik ben zeer begaan met de mensen in die landen,
ik heb dan ook een donatie gedaan van Ä100. Alle kleine beetjes helpen, nietwaar. Dat heb ik namelijk wel voor over.
Groetjes Biggy43 Emoticon: Shiny

Schultz
Gebruiker
spacer line

Van vrienden in Medan en Jakarta heb ik nog niets gehoord,bijv.of ze daar ook iets van die zeebeving hebben gemerkt.Meer dan geld overmaken op 555 kunnen we niet,denk ik.Misschien meeleven betuigen met de getroffenen daar.Onbegrijpelijk dat ook Indonesia dat moet overkomen,net nu dat land zich probeert op te richten met de nieuwe president SBY.Triest allemaal.

sabloniere
Gebruiker
spacer line

Jeanette vroeg naar de situatie in Padang.
Wij hebben zondag contact gehad met vrienden in Pandan, vlakbij Sibolga, die aan het strand wonen. Daar was helemaal niets aan de hand.

janss557
Gebruiker
spacer line

Diederick schreef:

>>Geloof maar wel dat het klopt. Toen ik zondag de tv aanzette zag ik direct full-time berichten op BBC en CNN. Toen ik overschakelde naar Indonesische zenders (ik woon in Jakarta), nada. Navraag gedaan bij vrienden en personeel. Ze wisten niets. Het topic was nog steeds de helicopters die neergestort waren. Een vriendin die in de media werkt vertelde me dat er maar een televisiezender is (Metro) die continue nieuwsuitzendingen brengt. De andere zenders zien dit, afgezien van hun periodieke nieuwsuitzendingen niet als een belangrijke taak. Maar ook Metro tv besteedde er in eerste instantie geen aandacht aan.
De president heeft drie dagen rouw afgekondigd en ook bij ons in de tuin staat een vlaggestok met de vlag halfstok. Toch is het op de televisie hier, afgezien van de nieuwsuitzendingen, business as usual (sinetrons, comedies Bajai Bajuri, muziekprogramma's). Misschien ben ik een te calvinistische Nederlander. Ik nam aan dat o.a. de tv dan stemmige programma's uit zou zenden en zo, en dat alle zenders in het teken zouden staan van de ramp. Niets van dat alles. Ik verbaas me daarover.<<

Dat men laat wakker lijkt te worden, dat kan wel kloppen. En van die televisie-uitzendingen, die het over entertainment lijken te hebben maar niet over de tsunami's en hun gevolgen . . . ik heb in Nederland de ervaring, dat men ný al uitbundig vuurwerk zit af te steken, terwijl er zo onvoorstelbaar veel leed is in een ver-weg-van-ons-bed show. Ik kan dat niet begrijpen. We schieten het de lucht in en het gaat in rook op. Da's eigenlijk hetzelfde als papiergeld in de hens steken.

Geef dat domme vuurwerkgeld aan 555! Dat lijkt me een mooi begin om het nieuwe jaar te beginnen. Minder spectaculair, da's waar, maar wel veel mede-menselijker.

Groetjes

Hub

gcarliez
Gebruiker
spacer line

Iedereen, geeft aan giro 555. Absoluut. Ik hoop dat er zo snel mogelijk omvangrijke hulp naar Aceh op poten kan worden gezet. Hetzelfde hoop ik vzs ook voor de andere getroffen gebieden. Aceh is echter het harst getroffen en het moeilijkst te coordineren.

Wel hoop ik dat er voor de langere termijn, goed gecontroleerde hulp op wordt gezet. We moeten zeker weten dat het geld dat iedereen in NL geeft, in de juiste handen komt. Hier wijs ik nu al, zo pas na de ramp op, omdat ik de kans dat het hier spaak loopt vrij groot inschat.

Twee maanden geleden ben ik, als freelance journalist, een verhaal wezen schrijven over de heropbouw van het door een rivier overstroming (veroorzaakt door illegale houtkap kan bijna iedere dorpeling je vertellen) praktisch vernietigde dorp Bukit Lawang in Noord-Sumatra (tegen de grens van Aceh). De voornaamste conclusie van mijn onderzoek en interviews daar zijn dat de miljoenenhulp van de internationale gemeenschap vrijwel volledig achterover gedrukt is door corrupte politici, tni, de boswacht en vooral de lokale ngo's (ontwikkelingsorganisaties). De bevolking hield slechts enkele euros per familie over en het dorp ligt nog steeds volledig aan gort. De bevolking leeft nog steeds in noodhutjes en de plek is nog even stuk als toen de ramp een jaar geleden plaats gebeurde. Mensen zijn moedeloos en de regering maakt hen alleen maar moedelozer.

Buitenlandse (incl. NL'se die nu ook bij giro 555 zitten) worden in Noord-Sumatra gedwongen samen te werken met en geld te geven aan lokale ngo's, die het weer in eigen zak stoppen, over de ruggen voor diegenen voor wie de hulp bedoeld is. Ik hoop vurig dat in deze sitautie van leven en dood het gedoneerde geld op de goede plaats aan komt. Met goede managers? Wie? Tot die tijd vertrouw ik op giro 555, ook al verdwijnt er misschien een percentage in de verkeerde zakken.

GeeF!!! Doe!!! Informeer!!

Aan iedereen die heeft genoten/geniet van Indonesie, nu is het tijd iets terug te doen voor het land en zijn inwoners. Emoticon: Talk to the hand

>ps: Bukit Lawang heeft tweede kerstdag geen materieele schade geleden door de aardbeving die voorafging aan de verwoestende tsunami.

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

80,702,328 pageviews Een website van indahnesia.com