jaarticket amsterdam-denpasar

Subforum Tickets, luchtvaart en vervoer 
69 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Tickets, luchtvaart en vervoer > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent Indonesië gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geëxecuteerd in Indonesië  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · Indonesië gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
peterr
Gebruiker
spacer line

hallo allemaal,

ik wil voor eind mei met een jaarticket naar Bali-Denpasar.
weet er iemand nog een gunstige aanbieding voor me?

alvast hartelijk bedankt,

Peterr

paulana
Gebruiker
spacer line

---
---

Om Swastiastu

willemgeheim
Gebruiker
spacer line

De trein naar Parijs en dan air asia...5 uurtjes vanuit adam.
Air asia is niet aan tijd gebonden...of wil je een open ticket?
Regulier kun je veranderen en heen kun je voor de promo gaan.
Blijf je zeker onder de 700 inclusief trein...hsl natuurlijk
Je kan het beste twee enkeltjes nemen da's vaak goedkoper...

jupje
Gebruiker
User icon of jupje
spacer line

Air Asia vanuit Parijs lijkt. inderdaad een goedkope optie. Maar ze vertrekken 3 of 4 keer per week, en steeds 's morgens om 10.30. Je moet dus al om 8 uur op het vliegveld Parijs/Orly zijn. Er is dan nog geen TGV-verbinding vanuit Nederland mogelijk, laat staan vliegverbindingen naar Orly vanuit Nederland, als ze er al überhaupt al zijn. Orly ligt bovendie helemaal aan de andere kant van Parijs als het grotere Charles-de-Gaulle, waar wel vliegverbindingen naar toe zijn vanaf Amsterdam. Dat betekent in de praktijk, dat er altijd nog een overnachting in Parijs bij komt. Nu kan dat relatief goedkoop in een Formule 1 Hotel, waarvan er b.v. 2 vlak in de buurt van Orly liggen. Het betekent wel dat de aankomst terug in Parijs ook altijd in de ochtend is, wat wel weer gunstig is om direct door te reizen met b.v. de TGV of een vlucht naar Amsterdam. Vertrek met Air Asia vanaf Londen/Stansted is wat dat betreft gunstiger, omdat deze elke dag vertrekt, en vooral op wisselende tijden, zowel 's morgens, 's middags, en 's avonds laat om 23 uur. Die laatste biedt goede rechtstreekse aansluitingen met goedkopere vluchten zowel vanuit Amsterdam met als vanuit Eindhoven of Düsseldorf/Weeze met Ryan Air, of vanuit Dusseldorf met Air Berlin. Dus de combinatie van de heenreis vanaf Londen, en de terugreis naar Parijs lijkt een mogelijk alternatief. Je land met AA in Kuala Lumpur, waarbij je bij vertrek vanuit Londen om 23 uur aankomt omstreeks 7 uur 's avonds. Je hebt dan , eveneens met AA nog de de zelfde dag een rechtstreekse vluchten naar Bali/Denpasar, of eventueel na een overnachting in b.v. het goedkope op loopafstand van het vliegveld gelegen Tune Hotel meerdere vluchten de dag daarop.

FAR FROM THE MADDING CROWD

willemgeheim
Gebruiker
spacer line

Maar het scheelt zeker enkele honderden euro's en vanuit londen vertrekken ze 's avonds is ook een optie voor de heenreis en dan terug naar parijs vliegen gewoon 2 keer een enkeltje kopen .
Kwestie van even puzzelen.
Ze vertrekken vanuit londen geloof ik op verschillende tijden.
En een uurtje of 8 a 9 wachten in KUL valt reuze mee londen is minder...
In KUL in ieder geval gratis een hotspot voor internet..
Zeker 300 euro besparen geloof me..dan maar een dag langer onderweg..en idd het tune hotel is een prima alternatief in KUL.
Dus heenreis vanaf londen ook met de trein bereikbaar maar vliegen met easy jet is ook niet duur en je bent gelijk op stansted airport...en terug naar Parijs...
En een bezoekje Parijs is ook leuk vind ik althans.

jupje
Gebruiker
User icon of jupje
spacer line

Air Asia heeft voor eind mei al tickets enkel reis vanaf Parijs van €229, b.v. 27 mei, vertrek 10.30 aankomst Kuala Lumpur 05.10. Vanuit Londen is het €282, b.v. 25 mei, vertrek 23.15, aankomst KL 19.15. De vraag is dus of het prijsverschil een overnachting in Parijs rechtvaardigt. Let op, dit zijn prijzen voor z.g. promo-tickets. Je kunt na het boeken niet meer wijzigen in datum o.i.d. Bovendien komt hierbij nog een toeslag voor bagage, waarbij je een keuze kunt maken tussen 15 en zelfs tot 30 kilo, en verder voor maaltijden, zitplaatsreservering en creditkaartbetaling. De totaalprijs komt dan waarschijnlijk vanaf Parijs rond €300, vanaf Londen rond €350. Voor de terugreis (volgend jaar mei ?) zijn nog geen tarieven beschikbaar, die zijn er pas bij AA omstreeks begin juli a.s. Retourtickets met promo-tickets zijn meestal omstreeks €50 goedkoper dan de heenreis vanwege de lagere luchthavenbelasting in KL, maar je weet tegenwoordig niet waar de brandstofprijs naar toe gaat.

willemgeheim
Gebruiker
spacer line

Ik was 530 euro kwijt all in met 20 kg bagage maar moest wel 2 enkeltjes boeken want vanuit KUL hadden ze een promo en vanuit londen alleen de heenreis terug niet.
Incl de ticket's naar Padang !!!Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.!!!
Komt alleen de bus 19 euro bij en ja lang wachten maar dat heb ik er wel voor over als ik zoveel kan besparen.
Moet nog wel een ticket terug kopen vanuit londen maar weet nog niet of ik de trein of bus neem scheelt maar 6 uurtjes...maar wel weer geld.

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

On 16-04-2011 10:15 jupje wrote:
Let op, dit zijn prijzen voor z.g. promo-tickets. Je kunt na het boeken niet meer wijzigen in datum o.i.d.
Het gaat zelfs nog verder volgens hun voorwaarden. Als je een promo-classe ticket hebt, en de vluchttijd wordt gewijzigd door AirAsia, dan heb je geen recht op geld terug, alleen op een tegoed wat weer uit te geven is bij AirAsia. Echter het claimen hiervan gaat NIET automatisch en schijnt omslachtig te zijn. Zeker voor tickets meer dan een paar maanden vooruit zou dit voor verrassingen kunnen zorgen. Je zou zomaar nog een dag moeten blijven ergens omdat een deel van je reis is aangepast door de vervoerder. En aangezien je je tickets in Kuala Lumpur koopt, zijn de Europese/Nederlandse wetten kopen op afstand NIET van toepassing!

Goedkoop? Ja, regelmatig wel. Verwacht hiervoor echter geen enkele service, want je komt bedrogen uit. Verhalen te over op internet overigens: zoek maar eens op 'AirAsia complaint'.. niet schrikken.

senior
Gebruiker
User icon of senior
spacer line

Air Asia complaint...ja, heb ik ook gelezen. Maar heb ook de indruk dat er veel overdreven is. Als je wat ,(soms veel) wilt besparen moet je de voorwaarden goed lezen en de kleinere kosten erbij optellen.Dan weet je van te voren waar je aan toe bent.

Vlieg redelijk veel met AA en tot op heden niks bijzonders meegemaakt dus ook geen klachten nog,maar ze gaan wel steeds meer kleine bedragen rekenen, nu ook al voor het reserveren van de normale stoelen buiten de zg hot seats.

hati hati, pelan pelan

willemgeheim
Gebruiker
spacer line

Die stap skip ik altijd het maakt mij niet uit waar ik zit en kan meestal wel van stoel wissellen net als de laatse keer toen zaten we met z'n drieën op een rij en achter zat iemand alleen heb gewoon gewisseld zodat we allemaal wat comfortabeler zaten...

senior
Gebruiker
User icon of senior
spacer line

Op de meeste vluchten kan je die stap inderdaad wel overslaan en maar zien waar je zit, maar op de vlucht van bv Bangkok naar Bali is het wel aan te bevelen je stoel te reserveren. Deze vlucht heb ik de laatste 4 jaar verscheidene keren genomen en de toestel bezetting was altijd zo rond de 95%,vol dus..ondanks het gruwelijk vroege vertrek, inchecken al vanaf 03.30 uur Emoticon: Yes!

hati hati, pelan pelan

jupje
Gebruiker
User icon of jupje
spacer line

Voor die prijs van rond €10 hoef je de stoelreservering ook weer niet te laten.
Ik vlieg a.s. juni met AA vanaf Londen, en heb gekozen voor 2 stoelen daar waar het vliegtuig iets smaller wordt, waar je i.p.v. 3 stoelen aan de raamkant maar 2 stoelen krijgt. Heb je een zee van ruimte voor je handbagage direct naast je stoel. He je die direct bij de hand, en hoef je die niet in het bagageruim boven je hoofd te proppen. De vlucht van KL naar Solo, geboekt in augustus, is qua tijden inmiddels ook gewijzigd, in ons geval 3,5 uur later. Is op zich wel gunstiger, en hoeven we niet in alle vroegte op te staan om 's morgens om 7 uur al te vertrekken, maar nu om 10.30, dus plan plan. Hoewel we wat tijd betreft toch wel van slag zullen zijn door het tijdverschil. Voor de terugreis in juli hetzelfde tijdverschil, maar had ik toch al anderhalve dag gereserveerd voor een korte stadsbezichtiging in KL

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

On 16-04-2011 10:52 senior wrote:
Air Asia complaint...ja, heb ik ook gelezen. Maar heb ook de indruk dat er veel overdreven is. Als je wat ,(soms veel) wilt besparen moet je de voorwaarden goed lezen en de kleinere kosten erbij optellen.Dan weet je van te voren waar je aan toe bent.

Vlieg redelijk veel met AA en tot op heden niks bijzonders meegemaakt dus ook geen klachten nog,maar ze gaan wel steeds meer kleine bedragen rekenen, nu ook al voor het reserveren van de normale stoelen buiten de zg hot seats.
De voorwaarden zijn duidelijk inderdaad, maar wie leest deze nu helemaal? Zeker niet de gemiddelde EU-burger die compleet afgeschermd wordt van enig 'gevaar' dat hij/zij zijn geld kwijt raakt of niet terug kan krijgen. Buiten Europa gelden echter hele andere regels, en dat wil men nog wel eens vergeten.

willemgeheim
Gebruiker
spacer line

Air Asia geeft nooit geld terug zelfs niet als de vlucht gecanceld wordt hooguit krijg je een tegoedbon ...dat heb ik tenminste ooit eens op het forum gelezen.
Ik kreeg wel een keer in KUL een voucher om te eten omdat er een vlucht was gecanceld en ik een vlucht later mee kon....2 menu's bij mac donald Emoticon: Smile
Wel bijna 5 uur wachten...
Ben benieuwd of Peterr nog reageert.....

peterr
Gebruiker
spacer line

daar ben ik dan.
heel prettig zo veel informatie te ontvangen.
ik zie er eigenlijk tegenop om vanaf Parijs of Londen te vertrekken. Met AA een keer slechte ervaring gehad toen ik vanuit Denpasar naar Singapore en op dezelfde dag weer terug wou. Vlucht was gecanceld met het niet overtuigende argument van vliegtuig stuk. Vond de behandeling ook niet vriendelijk.
ik vind 8 uur wachten op zo'n lange vlucht echt een beproeving omdat ik in het vliegtuig nooit of nauwelijks slaap.
kortom ik weet het nog niet, ik kon 3 dagen terug met KLM voor 900 euro retour, dit zonder recht van wijzigen. dat kost dan weer 100 euro.

Peterr

barubagus
Gebruiker
spacer line

Heb voor 750 euro voor jkt geboekt met recht op 30kg. tkt is 1 jaar geldig.
Via Frankfurt met Lufthansa.
vanuit JKT gaan er ..tig vliegtuigen naar Bali

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Dat lijkt me een zeer aantrekkelijke prijs en voor dat geld wil ik ook wel Lufthansa vliegen.. slaaptabletjes en gaan met die banaan!

peterr
Gebruiker
spacer line

Ja, daar kijk ik wel van op(van dat prijsje)
ik heb net geboekt met de KLM voor 1008 euro inclusief 100 euro wijzigingskosten vaf Amsterdam naar Bali.

Iedereen bedankt en tot ziens in Bali

Peterr

eveline
Gebruiker
spacer line

On 16-04-2011 10:39 Yerun wrote:

[quote removed]
Het gaat zelfs nog verder volgens hun voorwaarden. Als je een promo-classe ticket hebt, en de vluchttijd wordt gewijzigd door AirAsia, dan heb je geen recht op geld terug, alleen op een tegoed wat weer uit te geven is bij AirAsia. Echter het claimen hiervan gaat NIET automatisch en schijnt omslachtig te zijn. Zeker voor tickets meer dan een paar maanden vooruit zou dit voor verrassingen kunnen zorgen. Je zou zomaar nog een dag moeten blijven ergens omdat een deel van je reis is aangepast door de vervoerder. En aangezien je je tickets in Kuala Lumpur koopt, zijn de Europese/Nederlandse wetten kopen op afstand NIET van toepassing!

Goedkoop? Ja, regelmatig wel. Verwacht hiervoor echter geen enkele service, want je komt bedrogen uit. Verhalen te over op internet overigens: zoek maar eens op 'AirAsia complaint'.. niet schrikken.

Oops..dan hoop ik op 24 mei wel goed gaat met Air Asia, Yerun Emoticon: Wink .
Nou ja anders een dagje langer in Thailand blijven is ook geen ramp voor ons... nog altijd goedkoper dan alles door KLM laten regelen Amsterdam - Bangkok - Denpasar - Denpasar-Amsterdam...schrok me een hoedje toen ik de prijs zag: ruim 7000 euro! En dat voor economy prijs ook nog. Ik moest 3 keer kijken of er geen foutje was. Absurd hé.
Met enkeltje Air Asia naar Denpasar vind ik wel een goede oplossing, hoop ik dan maar.

Choose to be optimistic, it feels better. If you think you are too small to make a difference, try sleeping with a mosquito!

peterr
Gebruiker
spacer line

Weet je wat ik moet betalen als ik accuut weg moet uit Bali omdat ik een 88 jarige vader heb die iets kan overkomen en niet in de goedkope economy-klasse kan vliegen?
maximaal 4500 euro met KLM voor een enkeltje, dat heet business J klasse

yindee
Gebruiker
spacer line

Een annuleringsverzekering is goedkoper!

eveline
Gebruiker
spacer line

On 23-04-2011 23:58 peterr wrote:

Weet je wat ik moet betalen als ik accuut weg moet uit Bali omdat ik een 88 jarige vader heb die iets kan overkomen en niet in de goedkope economy-klasse kan vliegen?
maximaal 4500 euro met KLM voor een enkeltje, dat heet business J klasse

tsa als het niet anders kan, houd het natuurlijk op.
Retourtje business klasse Garuda was veel goedkoper. ticktes was ook voor 1 jaar geldig.
Ik heb geen idee hoe duur dat het nu is met de Garuda.
Ben ook niet meer van plan business te nemen.

Choose to be optimistic, it feels better. If you think you are too small to make a difference, try sleeping with a mosquito!

eveline
Gebruiker
spacer line

On 23-04-2011 12:42 Yerun wrote:
Dat lijkt me een zeer aantrekkelijke prijs en voor dat geld wil ik ook wel Lufthansa vliegen.. slaaptabletjes en gaan met die banaan!

Ik heb gisteren voor die prijs voor in november ook gezien met Garuda of Quatar.
Zat zelfs te twijfelen of ik die ook niet meteen beter ga reserveren.

eveline
Gebruiker
spacer line

On 16-04-2011 12:01 Yerun wrote:

[quote removed]
De voorwaarden zijn duidelijk inderdaad, maar wie leest deze nu helemaal? Zeker niet de gemiddelde EU-burger die compleet afgeschermd wordt van enig 'gevaar' dat hij/zij zijn geld kwijt raakt of niet terug kan krijgen. Buiten Europa gelden echter hele andere regels, en dat wil men nog wel eens vergeten.

meestal lees ik die voorwaarde wel hoor....zowel de voorwaarde van de reisburo als van de luchtvaart zelf, ligt er aan waar ik die ticket heb gekocht.
Edoch.. flikte een reisburo bij me bijna 2 keer mijn geld niet terug te willen geven voor retourtje business class Amsterdam-Denpasar-Sydney. Het ging dan om dat Stukje retour Denpasar-Sydney gedeelte. De 1ste keer had ik van dat stukje geen gebruik gemaakt, en had ik mijn ogen ervoor dicht gedaan, geen geld terug, zij dacht de 2de keer ook zou lukken. Terwijl van te voren heel duidelijk gevraagd en afgesproken was.
Garuda hield (binnen 1 jaar van mijn ticket) op, vloog opeens niet meer naar Sydney.
Ze waren niet bereid een vervangende ticktet te geven van een andere maatschappij. Ze wilde me alleen een andere alternatief geven een ticket van Garuda naar Cairms.
Mooi niet, dat wilde ik dus niet. Mijn advocaat moest er aan te pas komen, die eiste dat de dame van reisburo alle voorwaarde papieren naar haar moest faxen. En toen kon het opeens wel, ik mocht zelf kiezen met welke maatschappij of het geld terug krijgen.
Toch altijd vervelend vond ik dat het op zo'n manier moest.

Kortom..niet alleen voor Air Asia is aan te raden alle voorwaarde te lezen maar ook van andere maatschappijen, zeker ook die van Garuda.

peterr
Gebruiker
spacer line

Barubagus,

ik loop tegen de 330 dagen regel aan, dat houdt is dat ze niet verder dan 330 dagen vooruit kunnen boeken.
pas las het zo ver is kunnen ze ticket wijzigen, maar ze kunnen me niet dezelfde klasse garanderen.
Met andere woorden, ik zou dan als dezelfde klasse volzit een duurdere klasse moeten nemen.
ook Lufthansa hanteert die 330 dagen regel volgens mijn reisbureau.

wat is wijsheid?

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

79,948,356 pageviews Een website van indahnesia.com