|
|
|
|
|
Kansloos Yerun.
Veel te weinig reizigers om zo'n lijn rendabel te krijgen.
|
Heldere ziende
|
|
|
|
Het eerste stuk tussen Makassar en Pare Pare is bijna klaar. Dus dat is positief
|
|
|
|
On 04-01-2020 15:42 ojla240 wrote: [quote removed]
Het eerste stuk tussen Makassar en Pare Pare is bijna klaar. Dus dat is positief
|
Enig idee wanneer deze in dienst gaat?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
On 04-01-2020 15:42 ojla240 wrote: Het eerste stuk tussen Makassar en Pare Pare is bijna klaar. Dus dat is positief
|
Tja, het glas is halfvol of halfleeg zeker?
Het -al aangepaste!- plan had medio 2019 voor ogen...
https://m.kumparan.com/kumpara(...)akan-beroperasi-2019
Ik heb genoeg meegemaakt met snelheidstrein, MRT en LRT (die vóór de ASEAN games operationeel moest zijn, en het werd een jaar daarna) om alles heel twijfelachtig te vinden.
De datums die ze op het einde van een project geven worden vaak de begindata van de testen . Die dan nog eens maanden aan een stuk doorlopen. Er zijn hier altijd verrassingen en onverwachte problemen. Tel er dus gewoon maar een jaartje bij op.
|
|
|
|
de MRT is volgens eigen schema op tijd geopend. Alleen wilden allerlei politici iets anders i.v.m. de ASEAN Games. Waar iedereen in mee ging natuurlijk, en glansrijk faalde, behalve de MRT. Zij gaven al direct aan 'niet mogelijk, doen we geen moeite voor'.
Maar die trein op Bali? Die gaat er niet komen, tenzij men een mooie spoor-tol brug bouwt naar Bali, maar dat willen die eilanders niet. Kennelijk zijn ze bang dat hun goden direct overlopen of zo. Schijnt een cultureel iets te zijn dat ze los willen blijven van de buur-eilanden.
|
Ho Lee Fuk
|
|
|
|
Je hebt het over de omschakeling van Monorail naar LRT. Wat gelijk al na de aanstelling van Ahok werd beslist. Maar de planning van de LRT is altijd vóór de ASEAN games geweest, dat kon ook niet anders want de athleten en de afvaardigingen verbleven namelijk in appartementsgebouwen in Kelapa Gading, terwijl ze dagelijks in de Velodrome en Equestrian (paard-racetrack) in Rawamangun moesten zijn.
Dat is maar drie kilometer of zo, maar toch de enige reden van bestaan voor de (eerste fase van de) LRT. Voor iedereen die die route neemt zijn er (gratis) Angkots dus dat ding zit hartstikke leeg.
De MRT is wel redelijk succesvol. (Ook als is ie meer dan 25 jaar te laat.) Het scheelt ook wel veel in reistijd, vergeleken met de wagen. Ik ging van LB naar BHI; prima. In maart werkten veel zaken zoals liften en roltrappen nog niet dus ze hebben echt wel gefoefeld met de 'opleveringsdatum'.
|
|
|
|
Voor hen die door de bomen het bos niet meer zien:
LRT = Sneltram met een eigen bedding, een soort Sprinter. In Bangkok is dit een SkyTrain.
MRT = Metro (zelfde naam in Singapore, in Hong Kong heet het MTR).
Als je erin zit zie je bijna geen verschil. Maar raar genoeg rijdt de LRT op het rechterspoor.
|
|
|
|
Dus 1x LRT in Jakarta gepakt.
Was er wel van gecharmeerd.
|
Heldere ziende
|
|
|
|
On 06-01-2020 06:35 jstar wrote: Voor hen die door de bomen het bos niet meer zien:
LRT = Sneltram met een eigen bedding, een soort Sprinter. In Bangkok is dit een SkyTrain.
MRT = Metro (zelfde naam in Singapore, in Hong Kong heet het MTR).
Als je erin zit zie je bijna geen verschil. Maar raar genoeg rijdt de LRT op het rechterspoor.
|
Alle treinen in Indonesie rijden rechts, ook de MRT en LRT dus. Dat is een rare kronkel in de geschiedenis van dit land. Volgens mij het enige land waar wegverkeer aan de andere kant rijd t.o.v. treinverkeer.
|
Ho Lee Fuk
|
|
|
|
On 06-01-2020 07:46 jakarta-snacks wrote: Dus 1x LRT in Jakarta gepakt.
Was er wel van gecharmeerd.
|
Dat moet de MRT geweest zijn, de LRT is om te janken zo typisch Indonesisch. Ooh sorry, 'karya anak bangsa' zo goed en mooi.
|
Ho Lee Fuk
|
|
|
|
|
Heldere ziende
|
|
|
|
On 06-01-2020 08:24 Yerun wrote: Volgens mij het enige land waar wegverkeer aan de andere kant rijd t.o.v. treinverkeer.
|
Hmm, het zijn er nogal wat hoor. Frankrijk, Zwitserland, België zelfs. Allemaal treinen op het linkerspoor. In Zuid Korea en Spanje is het helemaal chaotisch.
Maar net als bij de MRT en de 'gewone' treinen in Indonesië, valt het i.t.t. de LRT niet op in de grotere stations omdat ze links en rechts kunnen laten in- en uitstappen.
|
|
|
|
Er zijn er een aantal, waar auto's rechts rijden en treinen links inderdaad. Frankrijk dan weer niet overal, want ooit Duits geweest.
Maar andersom?
Maar inderdaad, de normale treinen stoppen op bijvoorbeeld Manggarai vaak op een spoor met twee perrons, dus alle deuren open, links en rechts. maar vervolgens zijn alle stations richting Bekasi nu eiland-perrons, en de oudere in Jakarta naar Jakartakota en Depok/Bogor vaak/allemaal (?)) losse perrons.
Dus.. voor treinen maakt het allemaal niet veel uit, vond het wel een geinig feitje.
|
Ho Lee Fuk
|
|
|
|
|
Ho Lee Fuk
|
|
|
|
Zie je het voor je, de chaos met al die zatte Australiërs van en naar Kuta?
Ik vind persoonlijk die route Rawamangun - Dukuh Atas wat interessanter, dan nog Kelapa Gading verlengen naar Grogol en we zitten goed..... echt wel een meerjarenplan.
|
|
|
|
Als je dan enigszins kan anticiperen: Trek 'm door naar Canggu.. Behoorlijk grootse plannen voor dat gebied, las ik.
Alleen die weg ernaar toe is erger dan brandgang achter voormalig huis in NL.
|
Heldere ziende
|
Plaats een reactie op dit onderwerp
|
Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.
|
|