strandbestemming Sumatra

Subforum Sumatra 
76 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Sumatra > Bekijk onderwerp

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
hoeksie
Gebruiker
spacer line

Dat Sumatra een geweldige bestemming is, daar zijn wij inmiddels uit. Ook een route hebben wij inmiddels redelijk voor ogen (Medan, Rangkahan, Bukit Lawang, Toba meer, Siporok, Bukkitingi, Padang). Het standaard stukje, zullenw e maar zeggen.

Waar we eigenlijk nog naar zoeken is een stukje strandbestemming. We zouden graag een paar dagen relaxen voordat we aan de rondtour beginnen. Ik zat zelf al te denken aan de Riau archipel, maar het wordt mij niet geheel dudielijk hoe we dan vervolgens in Medan geraken. Daarnaast las ik en zag ik mooie beelden van Pulau Banyak aan de andere kant van Sumatra (dus niet voor relaxen aan het begin), maar ik hoor ook dat het lastig is om daar te komen. Het kayakken wat men daar aanbiedt ziet er echter wel heel aanlokkelijk uit (wij zijn geen mensen om enkel op het stand te liggen, willen wel actief iets kunnen doen).

Wij hebben nu het idee om een groot deel van de relaxdagen aan het einde van de vakantie te plaatsen en dan de Tioman in Maleisië aan te doen, maar mooier zou het zijn als we een dag of drie aan het begin en een dag of drie aan het einde kunnen plannen.
We hebben al gehoord van het eilandje ten zuidoosten van Padang, maar dat vind ik erg aan de prijs. Zijn er aan de kust bij Padang misschien ook resorts of is daar na de Tsunami helemaal niets van overgebleven/opgebouwd of moet ik strandbestemming op Sumatra gewoon mijn hoofd zetten?

Ik hoor het graag

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Op Sumatera is geen enkele strandbestemming echt in de buurt van jullie reisroute. De eilanden uit de kust bij Padang is dan nog de beste optie.
Voor Pulau Banyak moet je eerst naar Singkil, een behoorlijk zware rit via een grotendeels slechte vanuit Medan waar je een dag over doet en dan nog met de boot over.
Een paar eilanden van Riau zijn per vliegtuig vanuit Medan te bereiken of per boot vanuit Singapore (afhankelijk wat je aanvlieghaven is naar zuidoost Azie). De achterafeilanden kosten veel boottijd om er te komen.

Er zijn wel mooie strandbestemmingen op Sumatera (hoewel niet vergelijkbaar met die in het oosten van Indonesie) maar ze kosten bijna allemaal veel reistijd.

Je noemt zelf al Tioman maar maar als je terug via KL vliegt zou je er ook voor kunnen kiezen om naar Pangkor, Penang of Langkawi in Maleisie te gaan. Op de laatste twee bestemmingen zijn luchthavens. Vanuit KL naar Pangkor gaat redelijk snel. De wegen in Maleisie zijn goed.
Niet in Sumatera maar wat gemakkelijker te bereiken en misschien wat logischer in jullie reisroute.

gr
Anne Mieke

avatar: batu biru di pantai biru, Ende, Flores (mei 2007)

flipse
Gebruiker
User icon of flipse
spacer line

Hi Hoeksie,

Pulau Banyak vanuit Medan is meer dan 12 uur rijden. Da's niet lekker relaxed aankomen. Vanuit Samosir is het wel goed te doen,uurtje of 6 tot 8. Accommodatie is minder dan eenvoudig, maar met pubers wel ontzettend leuk: www.merapi.nl/reis_onderdeel/4(...)ing_sumatra_avontuur

Medan-Tangkahan-Bohorok-Samosir-Pulau Banyak en dan Sipirok, Bukittingi, Padang is goed te doen.

Minder comfortabel dan Cubadak is het Sikuai resort www.merapi.nl/reis_onderdeel/new_sikuai_resort, maar wel de helft voordeliger.

Salam dari Flip

www.merapi.nl als het hagelt en sneeuwt in Mei... is April al weer voorbij

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Als je Cubadak rechtreeks bij het resort boekt, kost het niet het dubbele, maar vrijwel hetzelfde als Sikuai boeken bij een organisatie, nl. € 85,- p.p. full board, incl. snorkelen, kayakken etc. Dat lijkt me het overwegen wel waard (gold i.i.g. voor mij)

hoeksie
Gebruiker
spacer line

We hebben nu voor ogen om vanuit KUL door te gaan naar Penang, daar een paar nachten (3) te relaxen, dan met boot of Air Asia (rechtstreeks) naar Medan, Dan de hele riedel naar Padang. Daar met Air Asia naar KUL en door met de bus naar Tioman voor een dag of vijf strand. Dan retour KUL, dagje stad en terug naar huis. Denk dat we dan een mooi schema hebben

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Komen we elkaar misschien nog tegen tijdens "de hele riedel". Ik doe een anjer in mijn knoopsgat.

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2012
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

18,698,139 pageviews Een website van indahnesia.com