goede scholen in indonesie.

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
60 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
kawai
Gebruiker
spacer line

wie kan mij advies geven over goede basis en middelbare scholen in IndonesiŽ?
ik heb helaas al gezien dat bv de internationale school op bali voor 1 kind al 17.000 dollar per jaar kost, en dat kan ik niet betalen .

omdat ik nu aan het uitzoeken ben hoe en wat als ik in IndonesiŽ zou ga wonen zoek ik dus informatie.
zijn lokale scholen goed? en hoe zijn de indelingen daar qua scholen? hier begin je namelijk met 12 jaar aan de middelbare school.
ik heb 1 kind nog op de basisschool en 1 kind op de middelbare.

Michel
Gebruiker
spacer line

Hallo Kawai,

Goede Basis- en Middelbare scholen zijn in het algemeen particule scholen. Deze zijn wel iets duurder dan staats scholen, maar gťťn 17.000 dollar per jaar..

De particuler scholen (swasta in het Indonesisch) zijn bijna altijd beter (vooral de katholieke scholen hebben meestal een goede naam).

De Basisschool heet in het Indonesisch Sekolah Dasar (afgekort SD).
De eerste Middelbare school (zoiets als een junior high school) heet Sekolah Menengah Pertama (afgekort SMP) Leeftijd van 12 tot ongeveer 15 jaar.

De 2e Middelbare school (senior high school) heet Sekolah Menengah Atas (afgekort SMA).
Leeftijd van 15 tot ongeveer 17-18 jaar.

Alle scholen hebben een speciaal uniform, zodat je in de meeste gevallen kunt zien op welke school de kinderen zitten.

Er is natuutlijk nog meer te vertellen. Ik heb 4 kinderen (geadopteerde) begeleidt van de Basisschool t/m de SMA en later advies kunnen geven om verder te studeren op een Akademi of Universiteit.

Als je meer wilt weten vraag het dan gerust.

Met groeten, Michel.

Michel
Gebruiker
spacer line

Hallo Kawai,

Nog even ter aanvulling : De basisscholen en de Eerste Middelbare School (SMP) zijn in het algemeen gratis. (Dit is sinds President Yudhoyono, dus nog niet zo lang).
Je betaalt dan allen voor Uniform, schoenen en schriften, maar geen of zeer weing lesgeld.

Anders is het natuurlijk voor de particule (swasta) scholen.
Maar in vergelijking met Nederland zal dat meevallen.
Voor Indonesische mensen, zijn die tarieven natuurlijk hoog, aangezien de inkomens in het algemeen niet te vergelijken zijn met Nederland.

Ik weet niet, waar je naar toe gaat verhuizen, want in de grote steden heb je meer keuze bij het onderwijs, vooral geldt dat nŠ het Middelbaar Onderwijs.

Michel

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

Zelfs katholieke scholen kennen de zgn (al dan niet officieel) ranking.
Bij de grote steden zijn de Staatsscholen ( vaak met een lage nummers ) zoals SDN(egeri) , SMP-N , SMA. N ook goed te noemen.

De predikaat Sekolah Swasta ( particulier) is nog geen garantie dat ze goed zijn .

bisa dicek of makemyday .

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2021
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

96,297,725 pageviews Een website van indahnesia.com