Bali bezoeken vanuit vaste standplaats

Subforum Bali, het godeneiland 
60 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Bali, het godeneiland > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
MichielDeJ
Gebruiker
spacer line

Beste mensen,

Aankomende september ben ik van plan om met 2 personen op vakantie te gaan naar Bali voor 17 dagen. Wij zijn beiden hier nog nooit geweest, dus ik ben op zoek naar een aantal handige tips voor het boeken van mijn reis. Ik zit tot nu toe met deze vragen:

We hebben geen zin om constant te reizen, m.a.w. we willen twee meerdaagse tripjes doen en een paar dagtripjes, afgewisseld met uitrusten aan het strand/zwembad. Volgens het reisbureau kunnen we dan het beste voor 15 nachten 1 hotel boeken en van daaruit die meerdaagse arrangementen gaan boeken. Ik hoor en lees vaak dat die arrangementen bij reisbureaus erg duur zijn in vergelijking met de arrangementen die door plaatselijke lui worden aangeboden. Klopt dit? En zo ja, wat moet je voorbereiden als je het niet via het reisbureau gaat regelen?

Verder leek Sanur mij een aardige plaats om ons vaste hotel te boeken omdat dat vrij rustig is t.o.v. bijvoorbeeld Kuta, wat een beetje Costa Brava-achtig schijnt te zijn. Maar Aangezien we vooral de pracht van het eiland willen zien leek het mij ook leuk om een vast hotel in Ubud te boeken. Ik kan alleen bijna nergens reisorganisaties vinden die reizen met een hotel in Ubud aanbieden. En vind ik er een, dan is die vaak bijna 2x zo duur als een reis+hotel naar Sanur. Weet iemand of er een reisorganisatie is die Ubud-reizen aanbiedt, of is het beter om een hotel in Sanur te boeken en dan dagtripjes naar Ubud te maken?

Ik stel goede tips heel erg op prijs! groeten,

Michiel

paulana
Gebruiker
spacer line

Hallo Michiel,

1ste keer Bali wat goed je komt in september en dan is de Ramadan net voorbij maar de drukte niet ik dacht ivm Lebaran.Als ik hier fout zit Anne Mieke wil dat beslist wel corrigeren. Sanur is niet meer zo rustig en in Ubud kan je over de koppies lopen net Lloret de Mar, de omgeving is mooi denk ook eens aan Padangbai richting oosten- Candidasa mijn woonplaats en meer oostelijk Amed, de natuur is prachtig en van hieruit kan jezelf alles regelen.17 dagen is kort voor Indonesie en wil je de pracht van het eiland zien en beleven dan toch de oost en noordkust. Het zuiden is Ballerman geworden evenals Ubud jammer genoeg. Wil je meer info schrijf het.

Groet Paulana

Om Swastiastu

BintangJan
Gebruiker
User icon of BintangJan
spacer line

Paulana,

Ballerman, de meeste Nederlanders zullen deze uitdrukking niet begrijpen. Is toch Duits?

Als je goed naar het verleden luistert, kun je de toekomst beter verstaan. Jika Anda mendengarkan dengan cermat ke masa lalu bisa masa depan lebih mudah dimengerti

chirpy
Gebruiker
spacer line

Beste Michiel.
In Ubud is een keur aan hotels te vinden. Ik boek altijd in Sayong House net achter de markt. Rustig, aan een doodlopend straatje, met zwembad en een vriendelijke bediening. Je kunt boeken via: karma_madeEmail-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.yahoo.com. Joep heeft je gestuurd. Ik weet dat iedereen zo zijn of haar eigen specifieke hotel wil aanprijzen, maar nog steeds en dat is al bijna 15 jaar bevalt mij dit hotel het best.
Ubud kan druk zijn, maar je hoeft niet in het centrum te blijven. De musea, de dansavonden, de rijstvelden vergoeden de drukt wel. Het is een goede uitvalsbasis voor de rest van Bali. Met een gehuurde chauffeur + auto is elke bestemming in een dagtocht goed te halen. Geniet van al het moois.
Joep Vermeulen

paulana
Gebruiker
spacer line

Op 22-03-2011 19:58 schreef BintangJan:
Paulana,

Ballerman, de meeste Nederlanders zullen deze uitdrukking niet begrijpen. Is toch Duits?

Hoi Bintang,

Ja je hebt geljk is Duits voor zuipen = ballern haha

Om Swastiastu

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Ik zou de arrangementen die je wil doen niet al bij het reisbureau regelen, dan betaal je inderdaad veel meer dan als je het lokaal regelt. Aan de andere kant kan het lokaal regelen wat tijdrovender zijn, maar dat is een afweging die je het beste zelf kunt maken.

MichielDeJ
Gebruiker
spacer line

Bedankt voor de reacties tot zover!

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan. Paulana&BintangJan: Ballerman kwam me inderdaad niet zo bekend voor, maar ik had al het idee dat je dat ermee bedoelde Emoticon: Wink

Ik heb al veel gelezen op dit forum en elders over het oosten en noorden en dat daar Bali het meeste van zijn glorie heeft behouden. Als ik de kaart van Bali erbij pak, lijkt Ubud mij een goede uitvalsbasis voor de volledige vakantie, zoals Joep ook al zegt. Vanuit hier kan ik toch wel makkelijk dagtripjes maken. Ik zal kijken naar hotels buiten het centrum zodat we wat meer rust hebben (o.a. Sayong house Emoticon: Wink ).

Wat betreft de meerdaagse uitstapjes, denk ik aan drie opties waar ik er waarschijnlijk twee van ga uitvoeren:
1: Tripje langs de dorpen aan de oostkust
Padang Bai - Candidasa - Amed lijkt mij een leuke route, vanwege de mogelijkheden tot watersport en uiteindelijk het beklimmen van Saraya of Lempuyang (welke is het mooist/leukst?)

2: Tripje langs de noordkust en dan richting het westen naar het National Park (Taman Nasional Bali Barat)
Ik lees hele verschillende verhalen over het dolfijnenspotten wat in het noorden goed schijnt te kunnen. De een vindt het heel leuk, de ander beweert weer dat de dolfijnen geterroriseerd worden door al het toerisme, wat zijn jullie gedachten daarover?
In het National park schijn je erg mooi te kunnen wandelen onder begeleiding en ik las zelfs dingen over rijden op olifanten. Is dat laatste de moeite waard, of is dat ook weer zo'n typische toeristen trekpleister?

3: Direct naar het westen en dan met de ferry een oversteek maken naar Java om Gunung Ijen te beklimmen
Ijen ziet er op foto's ongelooflijk mooi uit. Is het echt zo mooi als ze zeggen, of zou ik net zo goed bv. Batung kunnen beklimmen? En weet iemand ook hoe lang die oversteek duurt?

Tot slot bevestigt Yerun mijn vermoedens wat betreft de arrangementen. Ik verwacht ook wel dat het ter plekke regelen wat meer moeite kost. Maar stel dat ik van tevoren uitzoek wat ik allemaal precies wil doen en waar ik wil overnachten tijdens die meerdaagse trips, is het dan niet alsnog vrij snel te regelen?

Ik hoor graag jullie gedachten over mijn nieuwe vragen! groeten,

Michiel

spacer line

Michiel,
in Ubud zit je best centraal,om van daar uit tripjes te maken. Inderdaad is Ubud druk,maar de omgeving maakt veel goed.Je wordt om de paar meter aangesproken,of je transport wilt hebben,dus een beetje onderhandelen.Wat de olifanten betreft zit je ook goed in Ubud.Als je met een scooter durft te rijdenis het niet zo ver. Er is ook een heel mooi vogelpark,entree best prijzig,maar de moeite waard. Naast het vogelpark ligt het reptielenpark,niet echt byzonder,maar wij gingen speciaal voor de komodo's.Wij nemen in Ubud altijd het Saren Indah hotel,bij de achteringang van het apenbos.

paulana
Gebruiker
spacer line

Michiel, verkijk je niet op de afstand van Candidasa naar Ubud is 1 uur als er niet toevallig een ceremonie of crematie is en dat is dagelijks = geduld geduld.
Leuke tripjes alle 2 maar dan ook nog met de ferry naar Java, tsjaa dan heb je na Bali vakantie nodig

De Batur is prachtig met 1 van de grootste kraters ter wereld.
Ter plekke regelen is goedkoper en leuker

Dolfijnen in Lovina een hele mooie belevenis geen terreur!!

Nationaal Park de moeite meer dan waard volgens BintangJan hij is er geweest
Ubud ieder zijn meug als je jong bent ja , wat ouder ben je blij als je er weer uit bent.

Denk ook aan het aclimatiseren na de lange vliegreis uit Nederland

Zelf vind ik je pogram goed maar teveel voor 2 weken

Groet Paulana

Om Swastiastu

MichielDeJ
Gebruiker
spacer line

Paulana, bedankt voor al je adviezen. Ik denk toch dat we Ubud als vaste standplaats nemen. Dan gaan we gewoon een beetje aan de rand van het dorp zitten en hopelijk is het daar wat rustiger. Ik zal vanaf daar zeker naar het oosten komen, het tripje naar Java laten we denk ik schieten. Wie weet komen we elkaar nog een keer tegen in Candidasa! 17 dagen zal ongetwijfeld veel te kort zijn, maar dan hebben we ook een goeie reden om terug te komen als het bevalt Emoticon: Wink

paulana
Gebruiker
spacer line

Michiel ,

Ik wens je een fijn verblijf op Bali, en terugkomen doe je zeker!

Groet Paulana

Om Swastiastu

mvisscher
Gebruiker
spacer line

Dolfijnen in Lovina, geen terreur, al lijkt het wel zo.
De dolfijnen zijn dit al sinds jaar en dag gewend en trekken zich er niet veel van aan. Als het heel druk is komen ze gewoon weinig boven.
Een en ander is ook wel eens afhankelijk van de wind en de zee.
Bij veel wind zie je ze minder, dan blijven ze onder.
Een tip : de meeste bootjes gaan tussen half 6 en half 7 uur 's morgens en komen rond half 9 weer terug.
Boek een bootje op het strand en vraag of je wat later mag vertrekken en wat langer mag blijven.
De laatste keer vertrokken wij om 7 uur.
Tegen de tijd dat wij op de plek kwamen waar de dolfijnen meestal langs zwemmen vertrokken de andere bootjes alweer.
Wij bleven met 3 bootjes over en zagen honderden dolfijnen om ons heen.
Ze zijn dan uitgejaagd en spelen ook meer, we hebben supermooie fimbeelden gemaakt van de spelende en springende dolfijnen.
We lagen stil met de motor uit en hoorden alleen maar het geluid van de dolfijnen .
Zo mooi, onvergeetelijk.
Overigens hebben we dit al meerdere keren op deze manier gedaan en altijd veel dolfijnen gezien.

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2018
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

71,596,816 pageviews Een website van indahnesia.com