Eerste Kitap

Subforum Het visumgebeuren 
56 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Het visumgebeuren > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
dutchbird
Gebruiker
spacer line

Iemand enig idee wat dat zo'n beetje moet kosten Emoticon: Confused

NGS stock photos

paulana
Gebruiker
spacer line

Ja wij hebben ook kitap. Kosten per persoon Rp. 30.000.000.- + $ 80.- dat is voor 5 jaar

Om Swastiastu

dutchbird
Gebruiker
spacer line

Dank je wel Paulana! Ik heb het visum sinds een week.
Mijn "vrienden" Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.Ngurah Rai hebben mij dus "een tikkie" teveel berekend Emoticon: Yes! Emoticon: Stupid

NGS stock photos

paulana
Gebruiker
spacer line

Wat is een tikkie teveel Dutchbird, het gaat nl via de sponsor, wij hebben ze sinds 1 februari .

Om Swastiastu

SanderBali
Gebruiker
spacer line

Ik denk dat de vraag "wat heb je eraan" ook interessant is.
Voor 30 jt kan je heel wat keren op en neer vliegen naar bv Singapore en ben je er gelijk effen uit.

simpati
Gebruiker
spacer line

Beste SanderBali,
Ik ben erg benieuwd naar jouw uitkomst als jij even voor ons uit telt wat het kost als je twee keer per jaar even naar Singapore of naar MaleisiŽ gaat voor een nieuw visum bijvoorbeeld een Social Budaya, meteen ook even de verlengingen apart er bij vermelden.

Ik zou moeite hebben om die 30 juta in ťťn keer te betalen, jaarlijks 6 juta zou wat mij betreft kunnen.
Stel je eens voor dat de wijze mannen in Jakarta er eens achterkomen dat het voor de buitenlanders in MaleisiŽ veel gemakkelijker kan en dat die buitenlanders toch voor heel wat buitenlandse valuta zorgen.
Groetjes,
Jan

paulana
Gebruiker
spacer line

Beste SanderBali,

Ik woon hier al een jaar of 9, eerst met normaal visum wat we iedere maand of 2 maanden moesten verlengen in Singaraja. Van Candidasa een hele rit en vooral met slecht weer. Vanaf 2005 hebben wij kitas lansia dat houdt in dat je 1 x per jaar moet verlengen dat kan tot de 6de kitas wil of kan je geen kitap gaat de hele procedure van voren af aan beginnen. Verder hoefden we alleen voor autogram en vinger afdrukken daarheen, en werd alles keurig thuis afgeleverd. Nu hebben we 5 jaar geen omkijken naar visum oid -politie bericht -ed is wel een rustig en fijn gevoel en je hebt als kitas - kitap houder veel voordelen. Een voorbeeld in een ziekenhuis betaal je met kitas hetzelfde als de inwoners van RI, zonder betaal je het dubbele, ook in div. hotels en met een bankekening cq deposito of creditcard. Kortom wij willen voor geen goud terug naar NL dus waarom dan 2 x per jaar het land uit om de visa te verlengen, vergeet je het heb je een groot probleem tenzij ze je opbellen om te herinneren. Maar dat is een uitzondering heb ik van anderen vernomen
En wil ik naar het buitenland gaat dat wat moeilijk wij hebben huisdieren en die laat ik niet alleen als het niet perse moet . Ik ben dan ook op zoek naar een huurboot voor een week of 2 om weer eens andere eilanden te bezoeken. Weet jij misschien iets ?

Om Swastiastu

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

On 22-03-2011 10:12 SanderBali wrote:
Ik denk dat de vraag "wat heb je eraan" ook interessant is.
Voor 30 jt kan je heel wat keren op en neer vliegen naar bv Singapore en ben je er gelijk effen uit.
30jt = 6 jt per jaar, voor dat geld kan ik onmogelijk 2x per jaar het land uit en een nieuw visum regelen, laat staan de verlengingen tussendoor betalen. Bovendien is tijd ook geld, en dan betaal ik liever het dubbele (of misschien nog wel meer) om mijn vrijheid te behouden i.p.v. iedere 30 dagen te moeten verlengen en in die tijd dus 'niets' te kunnen.

Ik onderschrijf de 'dubbele prijzen' van Paulana echter niet. In ziekenhuizen betaal ik gewoon de normale prijs, en ook hotels e.d. heb ik geen problemen een normale prijs te betalen. Maar goed, dan gaat het weer richting de Bali-discussie. Dus dat doe ik maar niet.

Er zijn legio voordelen te noemen voor een KITAS/KITAP, het (grootste?) nadeel is inderdaad dat de kosten vooraf voldaan moeten worden. Iets wat niet voor iedereen mogelijk is.

Amed East Bali
Gebruiker
User icon of Amed East Bali
spacer line

In Bali hanteert men - maar ik ben het ook tegengekomen in Jakarta, Yogyakarta, Surabaya, Manado - verschillende prijzen voor bijv. hotel-overnachtingen. Met een KTP of KITAS betaal je aanmerkelijk (50%) minder dan als een toerist / buitenlander op zakenreis etc.

Op Bali is dat niet alleen het geval in de hotels, maar ook in de ziekenhuizen, zowel de staats- als de prive uitvoeringen. Zonder KTP of KITAS betaal je daar de hoofdprijs voor de kleinste behandeling. Met een KITAS of KITAP betaal je de (lachwekkende) lage prijs die geldt voor "locals".

Ook bij de attractieparken alhier is het van hetzelfde laken een pak. De Bali Zoo (18 US$ voor buitenlander, Rp. 55.000,- voor KTP / KITAS). Waterbom, TreeTop Adventure Park, Bali Marine & Safari Park etc., etc., hanteren allemaal verschillende tarieven voor verschillende groepen mensen. Maar, op Java weet ik dat e.e.a. ook gebeurt bij de Borobudur.

In Nederland heet dat discriminatie en wordt je als bedrijf / attractiepark met een dergelijk prijsbeleid door een belangenvereniging van buitenlanders (zal er vast wel zijn) door hun pro-deo advocaat op geitenwollen sokken voor gedagvaard. In Indonesie is er geen haan die ernaar kraait.

If you have nothing to loose, you can risk everything

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Oh ya.. de Borobudur en Prambanan kosten 10 USD of 10.000 Rupiah.. Maar voor die 10 USD krijg je studentenkaartjes met een waarde van 7 USD als je niet oplet. Maakt voor jou niets uit als bezoeker, maar de verkopers steken dis 3 USD per persoon natuurlijk in hun zak.

discriminatie inderdaad, het land staat er bol van, of je nu toerist, Balinees, Islamiet of wat dan ook bent.

paulana
Gebruiker
spacer line

Nee Jeroen geen Balidiscussie's, het is gewoon de realiteit en het staat ook in veel advertenties als je oplet. Discriminatie ja, maar de prijs is ook wel een beetje navenant.
60 juta $ 160,- Maar eenmaal aangegeven in bv Sangla ziekenhuis vragen ze er ook niet meer naar en gaat het automatisch. Verder heb ik er geen moeite mee om het te vermelden bv bij electronische aankopen

Om Swastiastu

Amed East Bali
Gebruiker
spacer line

Persoonlijk vind ik de voordelen van een KITAS met multiple re-entry permit in het dagelijkse leven hier in Indonesie (Bali) vele - en zeker niet alleen financiele - voordelen hebben t.o.v. van mijn (zogenaamd) "zuinige" vrienden met een sociaal - cultureel visum. Een paar voorbeelden:

- Bankrekeningen kunnen openen op eigen naam.
- Rechtgeldige huur- en pachtovereenkomsten kunnen sluiten
- Indonesische rijbewijzen kunnen bezitten
- Auto en motorfietsen kunnen kopen en op eigen naam laten registreren.
- Het land in- en uit kunnen reizen zonder bij terugkomst weer "in procedure" te moeten gaan en nieuwe "aanvraagkosten" te moeten betalen.
- Post-pay mobiel telefoon abonnement kunnen afsluiten
- Goedkoper accommodatie kunnen boeken binnen R.I. onder de noemer "KITAS prijs".
- Niet iedere 6 maanden verplicht het land even uit te moeten
- Niet 4x in een half jaar naar het "kantor imigrasi" te moeten voor de verlenging van een sociaal cultureel visum. Des te minder contact met de h.h. ambtenaren = des te minder kans op "problemen" m.b.t. je verblijf alhier.

paulana
Gebruiker
spacer line

Ja Amed ,

En als je van die voordelen geen gebruik maakt onder de noemer discriminatie ben je een dief van je eigen dompet is onze mening.

Om Swastiastu

walterpoupaert
Gebruiker
spacer line

Kartu Izin Tinggal Permanen ( KITAP ) voor vijf jaar kost IDR 3.000.000 + biometrische data IDR 15.000 + allerlei kleine kosten zoals fotocopies ≈ IDR 10.000.

Wanneer iemand denkt te voldoen aan de vereisten van leeftijd, inkomen en gezondsheidsverzekering, bezorg ik er haar/hem een tegen de kosten die ik zou moeten maken om ter plaatse alles in een Kantor Imigrasi te regelen.

087859966478

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

On 22-03-2011 13:38 paulana wrote:
Ja Amed ,

En als je van die voordelen geen gebruik maakt onder de noemer discriminatie ben je een dief van je eigen dompet is onze mening.
Absoluut waar.

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

On 22-03-2011 13:44 walterpoupaert wrote:
Kartu Izin Tinggal Permanen ( KITAP ) voor vijf jaar kost IDR 3.000.000 + biometrische data IDR 15.000 + allerlei kleine kosten zoals fotocopies ≈ IDR 10.000.

Wanneer iemand denkt te voldoen aan de vereisten van leeftijd, inkomen en gezondsheidsverzekering, bezorg ik er haar/hem een tegen de kosten die ik zou moeten maken om ter plaatse alles in een Kantor Imigrasi te regelen.
Er is geen leeftijdsgrens voor het verkrijgen van een KITAS.

walterpoupaert
Gebruiker
spacer line

= edit: hele lappen tekst is niet nodig, graag een linkje plaatsen dan =

087859966478

walterpoupaert
Gebruiker
spacer line

Er is een verschil tussen KITAS en KITAP : voor gepensioneerde touristen zijn er wel leeftijdsvereisen.

087859966478

walterpoupaert
Gebruiker
spacer line

Op aanvraag wil ik wel de Engelse tekst van ę Living in Indonesia Forum Ľ wel samenvatten en in het Nederlands vertalen. Maar dat zal niet voor vandaag zijn.

087859966478

barubagus
Gebruiker
spacer line

ja walter veel mensen hebben geen zin in die trage burocratie daar en betalen dus veel te veel. Ik ga voor mijn verlenging altijd naar dezelfde persoon en geef wat oleh- oleh en uang rokok, maar ja van een bule wil hij altijd meer hebben...corruptie zullen we maar zeggen.

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.barubagus; dat is correct. Ik betaal liever ook wat meer dan zelf een dag (of meer) kwijt te zijn met het regelen van die dingen. Ik ben niet goed in wachten op een handtekening, al is het in de afgelopen jaren al wel wat verbeterd.

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

On 22-03-2011 14:39 walterpoupaert wrote:
Er is een verschil tussen KITAS en KITAP : voor gepensioneerde touristen zijn er wel leeftijdsvereisen.
Maar toeristen hebben geen KITAS nodig.

frank.mirani
Gebruiker
spacer line

Ik heb sinds 25 Augustus mijn Kitap. Dit is de Kitap voor mannen getrouwd meteen Indonesische vrouw voor meer dan 2 jaar. Mijn vrouw is nu mijn sponsor en ik hoef om te werken niet meer de $1200 per jaar te betalen. Het is geregeld via een Biri Jasa en heeft totaal inclusief Multiple Entrance Visum minder dan 10 juta gekost. Het Multiple entrance Visum dient wel iedere 2 jaar voor 1,75 juta vernieuwd te worden. Ik ben nu dus klaar voor de eerste 5 jaar uitgezonderd een nieuw stempel in een nieuw paspoort wat ik over 3 jaar nodig heb.

Amed East Bali
Gebruiker
spacer line

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan. frank.mirani: Gefeliciteerd, zal ik maar zeggen Emoticon: Smile en leuk om te lezen dat men ondertussen bij Immigratie al weet dat iets dergelijks ondertussen bestaat. Afgelopen Mei moesten wij de h.h. ambtenaren op het Immigratiekantoor in DPS vertellen / informeren over de wetswijziging m.b.t. gehuwde partners van Indonesische ingezetenen en de gevolgen ervan.

Om helemaal klaar te zijn nog even je Indonesische Rijbewijs / rijbewijzen veranderen naar de KITAP-versie die ook 5-jaar geldig is. Scheelt je de komende jaren steeds 1x per jaar een ochtend op het politiebureau en 4 x verlengingskosten

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Allemaal kostenbesparing zo'n KITAP uiteindelijk.. ik kijk er al een beetje naar uit, al ben ik pas net begonnen met 'sparen' van dagen, weken en maanden. haha..

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

84,698,359 pageviews Een website van indahnesia.com