Meer dan 250.000 ondervoede kinderen in West Java

Subforum Blog @ indonesiepagina.nl 
79 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Blog @ indonesiepagina.nl > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent Indonesië gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geëxecuteerd in Indonesië  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · Indonesië gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
simpati
Gebruiker
spacer line

sinds je vriend in Solo de grote reis op is
Beste Malam,
Jij bent één van de personen waar ik graag kritiek van krijg, ik zal mijn best doen om een en ander wat toe te lichten.
Ongeveer één jaar geleden heb ik de echtscheidingsprocedure in gang gezet om te kunnen scheiden van ...., daar ben ik best veel mee bezig geweest en had ik erg weinig behoefte om op dit forum te reageren.
Bij de procedure heb ik wat geleerd van de Islamitische wetgeving en ben ik er ook achter gekomen dat een echtscheiding voor een BULE een smak geld kost, zonder advocaat red je het niet.
Ook heb ik mij lang afgevraagd waarom de relatie met .... was stuk gelopen, nog niet zo lang geleden heb ik voor mijzelf een bevredigend antwoord gevonden, daarover zal ik hier zeer zeker niet schrijven.

Als jij mijn reacties hebt gelezen waar ik schrijf over het Islamitisch geloof moet je ook gelezen hebben dat ik mij serieus heb verdiept in het Islamitisch geloof en eerder schreef: ik heb het Islamitisch geloof op mijn eigen manier en met behulp van de Koran in de Nederlandse taal bestudeerd.
Ook op internet heb ik veel informatie gevonden.
.
Ik ben geen Moslim geworden om te kunnen trouwen maar om in Indonesië te kunnen wonen, ik had geen geloof en jij moet toch zeker weten dat geen geloof hebben in Indonesië gelijk is aan communist zijn.

Om echt meer te weten te komen van het geloof ben ik lange tijd ook op vrijdag naar de moskee gegaan voor het vrijdaggebed, de contacten met de buurtbewoners waren erg leerzaam, er waren ook mensen die mij wilden dwingen om Arabische les te nemen!
Ik weet ook dat stoppen met het vrijdagsgebed voorzichtig uitgedrukt niet zou worden gewaardeerd door de buurtbewoners.
Mijn Indonesisch was niet goed genoeg om de persoon die de preek deed op vrijdag volledig te verstaan, het woordje internet werd wekelijks meerdere keren genoemd maar ook Amrozi hoorde ik vaker.
Vaak was die preek puur geschreeuw.

Nog voordat de echtscheiding was uitgesproken ben ik verhuisd en ben ik vrijdags niet meer naar de moskee geweest, is niet echt moedig om het zo te doen maar wel verstandig.
In de buurt waar ik nu woon is het geluid uit de speakers van de moskee vele keren erger dan waar ik eerder woonde.

Ik drink nog steeds geen alcohol, eet geen varkensvlees en roken doe ik ook niet meer, dit heeft helemaal niets met het Islamitisch geloof te maken.
Ik ben de Indonesiërs tot aan mijn dood dankbaar dat zij mij hebben gemotiveerd om van de alcohol af te komen, dat was mij in Nederland nooit gelukt.
Groetjes,
Jan
Malang

paulana
Gebruiker
spacer line

Om Ziel ben jij nooit getrouwd geweest ?

Als het gevoel de overhand krijgt kan je praten als Brugman, maar het verstand is dan uitgeschakeld. Zelf ben ik vrij laat getrouwd 42 jaar was ik en trouwen ...waarom het ging ook goed zonder dat boterbriefje jarenlang, totdat de accountant van Rainer zei: jullie schenken op deze manier wel erg veel geld aan de staat, wij gingen dat eens narekenen en jawel het was ieder jaar een klein vermogen dus was de stap naar het huwelijk al snel gezet en ik heb er geen seconde spijt van gehad.
Hoewel ik altijd geroepen heb trouwen....ik niet, kinderen....ik niet, dat laatste is wel gelukt en ook daar geen seconde spijt van. Rainer heeft een zoon uit z'n 1ste huwelijk
hij was amper 17 jaar (een moetje) zoals destijds werd gezegd. Frank is nu bijna 50 en heeft een alcoholverslaving, 5-6 x in een afkik kliniek en toch weer iedere keer een terugval en liegen- liegen het was moeilijk maar Rainer heeft daar een dikke punt achter gezet en toch weet ik dat hij nog wel aan zijn "jongen" denkt. Maar erover praten neen.

Sorry oftopic !!!

Om Swastiastu

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Bedankt Jan voor je uitleg, heel eerlijk.
Jouw gedachte t.o.v. van het moslim geloof deel ik overigens met je dat zal je bekend zijn.
Over moeilijkheden bij de scheiding van een bule, dat zal neem ik aan niet aan de kant van het geloof liggen, talak 3 maanden en die kant is klaar.
Wat is jouw mening overigens van de armoede op West Java?
Het is en blijft te zot voor woorden dat 250.000 kinderen op West Java ondervoed zijn en dat er geen goede wegen aan worden gelegd die aansluiten op de tolweg Jakarta Bogor Bandung, dat zou de werkgelegenheid enorm ten goede komen, het is onvoorstelbaar hoeveel mensen zonder werk zitten op West Java, bittere armoede.

paulana
Gebruiker
spacer line

Chapeau Jan

Groet Paulana

Sorry oftopic!!!

Om Swastiastu

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Malam, Banten is altijd al een redelijk achtergesteld gebied geweest. Dus van huis uit hebben ze daar minder meegekregen dan andere delen van Java. Echter in de afgelopen jaren is men qua infrastructuur toch voorzichtig begonnen; denk aan de bouw van de tolweg van Cikampek naar Surabaya in verschillende losse segmenten. Dit zorgt voor een flinke economische duw in de rug als dit gehele project over een jaar of tien klaar is. Ook wil men een brug bouwen naar Zuid Sumatra, ook geen klein project en ook weer gericht op flinke economische ontwikkeling.

Het lijkt me dat Banten hier prima van kan profiteren. Laat ze er maar een nieuwe internationale haven aanleggen. Tanjung Priok is te klein en kan niet groeien, dus waarom ook niet? Er is voldoende te ontwikkelen, maar kennelijk is er de wil niet voor bij iedereen helaas. En ik heb geen 10 miljard (dollar) om even wat tolwegen aan te laten leggen.

Ho Lee Fuk

paulana
Gebruiker
spacer line

Die armoede is alleen in West Java ? maw de rest van Java niet..of begrijp ik iets verkeerd. Op Bali zijn kinderen in Denpasar aan het bedelen geef je geld gaan ze gelijk naar hun begleidsters en in MC. Donalds. Koop je wat te eten voor ze wordt er gewoon om geld gevraagd. En alles begon met een snoepje-reep chocolade.
Nu is bedelen een job geworden in touristencentra en ze krijgen ook geld, hoeveel per avond ? Ze kunnen er gezinnen van onderhouden stond in de Balipost.

Om Swastiastu

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Paulana; armoede is ook weer relatief natuurlijk. Er zijn delen van Java die stukken armer zijn dan anderen, denk hierbij bijvoorbeeld aan Banten, maar ook Gunung Kidul, bij Yogyakarta is erg arm.

Die bedelende kinderen/ouderen op Bali of waar dan ook zijn over het algemeen betrokken (tegen hun wil in wellicht) bij mafia-praktijken. Dit vind ik toch weer iets heel anders dan de armoede van hele regio's die 'niets' hebben, of in ieder geval 'te weinig' hebben.

Ho Lee Fuk

paulana
Gebruiker
spacer line

Meen je dat nou die maffia praktijken ja dan is het heel anders natuurlijk.
Kijk dat schrijven ze niet in de Balipost en zo langzaam begrijp ik ook waarom niet Emoticon: Stupid

Om Swastiastu

simpati
Gebruiker
spacer line

Wat is jouw mening overigens van de armoede op West Java?
Ik ben in West Java alleen een beetje bekend in Tasikmalaya, daar heb ik vaker vrienden bezocht, met die vrienden heb ik in 2007 Pangandaran voor de tweede keer bezocht ongeveer één jaar na de Tsunami.
In Pangandaran viel mij op dat de mensen niet klaagden ondanks dat de ravage nog enorm was, foto's te zien op: https://picasaweb.google.com/i(...)gandaranNaDeTsunami#
De streek rond Sukabumi en Banten wil ik nog bezoeken, dat zal dit jaar niet lukken omdat mijn budget voor reizen nodig is voor het visum en in augustus ga ik op de vlucht voor de Ramadan.

Om de armoe specifiek voor West Java te beschrijven kan ik niet, armoede in Indonesië in het algemeen wel.
Groetjes,
Jan

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

Ondanks dat ik in Ollanda woon ben ik een beetje bekend met de sociale en indirect de economische structuur in West Java.
Dat de armoede nog lang niet uitgebannen is zal wel voor iedereen duidelijk zijn .
Vergeleken met 40 jaar geleden (of meer) kan men uit de gegevens lezen dat de huidige situatie min of meer verbeterd is.
Zie de " welvaart" masuk kampung , de inbreng van de TKI bijvoorbeeld.
Sukabumi is een beetje achtergebleven in vergelijking met b.v Gunung Kidul -Mid-Java, waar van oudsher armoede heerst. Vandaar dat veel mensen naar de stad trekken , en hun geld komt terug naar de regio.
Je moet niet vergeten dat West Java in feite een rijk en vruchtbaar gebied is , en toch heerst daar relatieve armoede.

Banten is nog armer dan West Java , daar zal ook veel Gakin ( Keluarga Miskin= Arme gezinnen) wonen.
Op grond daarvan krijgen ze vrijstellingen zelfs Raskin ( Beras untuk Orang Miskin) , het niet betalen van schoolgeld etc.

bisa dicek of makemyday .

zieleffe
Gebruiker
spacer line

Paulana
Eigenlijk is dit offtopic, maar je komt op zo een vraag er niet onder uit.
Het ging hier over die arme 250.000 kinderen wat K nog al veel vind en schandalig is voor zo een land.
Want u weet ook dat de media zeer kan overdrijven....... Emoticon: Confused Emoticon: Devil

Om Ziel ben jij nooit getrouwd geweest ?

Ja Paulana K ben getrouwd geweest.
Wil even nadenken wat je in het openbaar je privé leven over kan vertellen.
Want ja velen zullen het mij eens zijn, als je zo’n criticaster bent als K, vooral over Moslims en in het geheel geloof, dan is het raadzaam om je in het anoniem te blijven.

Ook boekschrijvers, schrijven onder pseudonaam en niet onder eigen naam.
Dat moeten we het zo maar houden, want u weet niet iedereen kan zijn intellectuele consensus goed mee omgaan.
Je moet altijd uitkijken op die aso die niet hun gedrag weten in te tomen, maar er voluit op in gaan.
Je ziet dat op die andere site waar we dikwijls uit nieuwsgierigheid kijken wat ze nu weer over ons schrijven.
Maar een klein beetje mag je van mij weten.

K heb de foto nu weggehaald tenslotte 24 uur was genoeg.
Ze zijn nu wel groot 35 t.e.m. 42 jaar en ze doen het allemaal fantasties

Heb 5 kinderen waarvan 2 twee eiërige tweelingen en één de jongste, met een foetus in zijn arm geboren.
Verder kom K er later wel op terug want juist je levens ervaring is mijn niet in de koude kleren gestoken.
Schrijf K het zo goed?
Maar ben de grapjas en de jongste van de familie....... Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Blush Emoticon: Shiny

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Ziel, die 250.000 ondervoede kinderen is alleen nog maar westelijk Java, nog niet eens de rest van het land. Helaas.

Ho Lee Fuk

Amed East Bali
Gebruiker
User icon of Amed East Bali
spacer line

Ondervoede kinderen is blijkbaar een bewuste keuze van de ouders, zie onderstaand stukje uit de Jakarta Globe van vandaag:

Flores is one of my favorite places on earth — a small tropical island in eastern Indonesia with cool weather, amazing mountains and scenery, fabulous beaches and abundant greenery, including things to pick up and eat everywhere. One never goes hungry in Flores — or so I thought.

On this particular trip, I was in Flores evaluating two area NGOs that have implemented a project to help rural people provide home-care for their children with disabilities. Keep in mind, this is a very poor, isolated region. The villages we visited do not yet have electricity or access roads (we had to drive for hours on rutted trails and get out and walk when the passable roads ended). Houses have no permanent walls or floors, no bathing or toilet facilities and no furniture beyond a woven mat for sleeping or sitting.

There are no health services, almost no literacy and, amazingly, no food, or so I was told.

The NGO I was working with said these people were malnourished and only ate cassava. So when we scheduled our visit to these mountain communities, I requested that our hosts not buy any food to serve us and cook only ingredients they had harvested from their own gardens. So they did.

And we ate very well indeed. Instead of white rice bought at great expense several hours away in town shops, they made a delicious black rice that turned a beautiful dark purple when cooked. It is grown in fields, not paddies, with seeds handed down from one generation to the next.

They also prepared some amazingly tasty vegetable and egg dishes with pumpkin, papaya leaves and flowers as well as a delicious sambal. They even made a dish out of a butchered pig, which I didn’t partake of. Even though I am vegetarian, I usually ask my hosts to prepare a meat dish anyway because it is rare that they get the chance to eat meat without a special occasion.

So with such fabulous food, why on earth are their children malnourished?

Turns out, most of the amazingly tasty and healthy food served to me is grown to feed their pigs — not themselves or their children.

Somehow, these supposedly isolated villages have been infected by “modern” ideas that they should serve white rice (which has no fiber and few vitamins, just lots of carbohydrates) at each meal, along with instant noodles — locally considered a vegetable.

Babies are fed instant porridge, a processed food very high in sugar. Just add water — that may or may not be potable. Thus their children grow up addicted to sugar, since exceptionally sweet foods are what they are accustomed to.

Moms tell me that their children demand — and get — packaged sweets daily, rather than substantial meals, which they often refuse to eat.

Evidence of the widespread consumption of these packaged foods is seen everywhere you look, with wrappers tossed on the ground, in the ditches and on the floors, wherever.

Cassava will grow anywhere with little effort, so that is what these people mostly rely on to fend off hunger pains. While everyone has chickens, they told me that eggs cause asthma and that pregnant women and children should not eat them. Everyone has chickens, and many raise pigs and cows, but they are only butchered for special occasions and ceremonies — never for more mundane nutritional purposes.

Since maternal mortality rates are among the highest in the region, women intentionally undereat when pregnant in order to have small babies, thereby increasing their own chances of survival. Fetal malnutrition results in a very high rate of mental and physical disabilities. Since life is so hard here, even for the healthiest babies, severely deformed children are usually allowed to die. Horrible as it is, I can actually understand why they would do that.

How can I, as a sporadic visitor, hope to help these people re-evaluate their destructive practices? When did “modern” start being defined as nothing more than consumerism ignorant of tradition and even basic knowledge of health and safety?

I am painfully aware of my own status in these villages as an honored guest and my ability to give alternative examples through my actions. Hence, I always sit and talk with village elders and youth alike to demonstrate my own intense respect for their wisdom, their knowledge of the foods found in the surrounding forests and their natural desire to protect the fields, rivers and forests, which they believe are home to holy spirits. It’s not likely to have much impact, but it is better than doing nothing and not raising any concerns about how and why these destructive changes are happening.

Laine Berman is a freelance writer based in Yogyakarta.

If you have nothing to loose, you can risk everything

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

haha, die suiker-verslaving zie je door heel Indonesie terug.. allemaal van die hyper-actieve kinderen.

Ho Lee Fuk

paulana
Gebruiker
spacer line

Op 22-03-2011 12:12 schreef zieleffe:
Paulana
Eigenlijk is dit offtopic, maar je komt op zo een vraag er niet onder uit.
Het ging hier over die arme 250.000 kinderen wat K nog al veel vind en schandalig is voor zo een land.
Want u weet ook dat de media zeer kan overdrijven....... Emoticon: Confused Emoticon: Devil

[quote verwijderd]

Ja Paulana K ben getrouwd geweest.
Wil even nadenken wat je in het openbaar je privé leven over kan vertellen.
Want ja velen zullen het mij eens zijn, als je zo’n criticaster bent als K, vooral over Moslims en in het geheel geloof, dan is het raadzaam om je in het anoniem te blijven.

Ook boekschrijvers, schrijven onder pseudonaam en niet onder eigen naam.
Dat moeten we het zo maar houden, want u weet niet iedereen kan zijn intellectuele consensus goed mee omgaan.
Je moet altijd uitkijken op die aso die niet hun gedrag weten in te tomen, maar er voluit op in gaan.
Je ziet dat op die andere site waar we dikwijls uit nieuwsgierigheid kijken wat ze nu weer over ons schrijven.
Maar een klein beetje mag je van mij weten.

Klik om het oorspronkelijke plaatje te bekijken

Heb 5 kinderen waarvan 2 twee eiërige tweelingen en één de jongste, met een foetus in zijn arm geboren.
Verder kom K er later wel op terug want juist je levens ervaring is mijn niet in de koude kleren gestoken.
Schrijf K het zo goed?
Maar ben de grapjas en de jongste van de familie....... Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Blush Emoticon: Shiny

Klik om het oorspronkelijke plaatje te bekijken

Ja het was oftopic daarin heb je gelijk!!. we zouden elkaar jij en jouen heb je voorgesteld een poosje geleden ..remember ?
Om Ziel dus zeg maar jij tegen mij , ik heb een hekel aan U.
Als de vraag indiscreet is niet antwoorden Om Ziel en vooral niet als het nare herinneringen oproept.

Groetjes Paulana

Om Swastiastu

zieleffe
Gebruiker
spacer line

Want u weet ook dat de media zeer kan overdrijven.......

Paulana het was een zin naar iedereen toe anders had er moeten staan jullie en dat vond K niet zo netjes.
Dus het was niet alleen richting jou...... Emoticon: Nice Emoticon: Wink
===================================================

Wat mij zo fascineert is dat er landen zijn die zo goed met elkaar omgaan.
Heb en kijk altijd tot tranendal toe naar dit programma.
Extreme Makeover op Net5 iedere zondag.

Mensen die iets opofferen voor elkaar dat zie je alleen in die landen die een hoge beschaving niveau hebben

Ty met zijn Thaem en HIER te lezen , die mensen weten in beweging te krijgen dat er voor anderen gedaan word wat de gewone mens niet kan opbrengen.
Hij zorgt er voor en het komt allemaal binnen een week voor elkaar.
Prachtig dat mogen zien.
KIJK HIERde foto’s
http://www.facebook.com/Extrem(...)MakeoverHomeEdition#!/photo.php?fbid=10150276955655543&set=pu.10150136203045543&theater

Dat kunnen ze alleen in Amerika, maar het zou ook in Nederland gekund hebben als we niet zo veel bureaucratie hadden.
in Indonesië krijgen ze dat niet voor elkaar.
Het is een mentaliteit kwestie en eerlijk K moet er bij schrijven geweldig volk die dat voor elkaar over hebben…… Emoticon: Shiny Emoticon: Yeah right! Emoticon: Wink

P.S. Jeroen
Wat dat is:, dat die URL niet werkt begrijp er niets van ligt dat aan mijn computer??

Jeroen
Beheerder
User icon of Jeroen
spacer line

Ziel, er zitten wat vreemde tekens in de URL die er standaard niet in mogen zitten. Slechte eigenschap van Facebook helaas.

paulana
Gebruiker
spacer line

Ach Om Ziel ik was even je goede opvoeding vergeten Emoticon: Wink
Maar ik krijg die links niet open het filmpje ook niet Emoticon: Cry

Mooiii dit filmpje, net 5 kan ik niet ontvangen helaas

Om Swastiastu

zieleffe
Gebruiker
spacer line

Hoop nu dat het wel lukt.Paulana
Jeroen heb het maar zo gedaan als het aan die FAcebook ligt
Dat zijn nu die fratsen die het Internet allemaal veroorzaakt.
Je wordt gek gemaakt door die Google met zijn reclame in alle site die je opend.
Google chrome veroorzaakt ook vertragingen.

Vooral die beelden die ze door die pagina's laten fladeren.
Nu ook Postcodeloterij die vervelends aan toe zijn aggresieve bootschapppen plaatsen.
Wat mij is opgevallen is, als je veel op Indische site kom, dan zijn de reclame bootschappen ook voor jou speciaal aangepast.
Veel site met reclame gericht op Indonesië.................. Emoticon: Wink Emoticon: Yes! Emoticon: Nice

paulana
Gebruiker
spacer line

Nee nog steeds niet Om Ziel jammer Emoticon: Emoticon: Cry

Om Swastiastu

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2020
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

94,106,929 pageviews Een website van indahnesia.com