De macht in de wereld ligt die nu bij de mensen zelf?.

Subforum Andere praat 
59 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Andere praat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Het Earth Charter. Deel 6: Democratie, geweldloosheid en vrede.8 03 2011
In het eerste artikel over het Earth Charter schetste ik de uitdagingen waar we in deze wereld als mensheid voor staan en de noodzaak tot en behoefte aan gemeenschappelijke visie en actie. In het tweede gaf ik de oorsprong van het Earth Charter en de vier hoofdprincipes ervan aan. In het derde artikel behandelde ik de vier principes van het eerste hoofdprincipe: Respect en zorg voor alle levensvormen.
In het vierde artikel het tweede hoofdprincipe: Ecologische integriteit. In het vijfde artikel het derde hoofdprincipe ďSociale en economische rechtvaardigheidĒ. In dit zesde artikel komt het vierde hoofdprincipe aan de orde.

Als vrouwen aan de macht waren zag de wereld er beter uit!
Dat zou best eens kunnen.
Maar de macht ligt niet meer in handen van enkele mensen die hun positie hebben verworven door een traditionele afkomst.
Dat is voorbij aan het gaan in vele landen.
Waarom het zo langzaam aan duidelijk word, dat de macht veranderd en ligt op de wijze zoals die nu aan de gang is in het midden Oosten.
De media macht heeft nu echt een heel grote invloed van TV, Internet, Twitter en GSM, SMSjes.
Communicatie is het toverwoord, en het medium zoals Aljazeera ook mijn geliefde Tv-zender geworden, omdat ze dicht op het nieuws zitten.
http://english.aljazeera.net/i(...)th/opinion/%60%60%60*
CNN heeft een teveel aan reclame en overdreven sport programmaís van hun eigen land.
Maar Aljazeera heeft dat niet zo, die houd zich bezig in die landen waar iets aan de knikker is.

http://headlines.nos.nl/forum.(...)list_messages/23449]
Kijk hoe het er in Nederland er aan toegaat, de programmaís zijn veel gericht op actualiteiten.
Zeer sterk in hun beoogde kritische gevolgen van de politiek, dus democratische gevolgen van openbaarheid.
De dictators zijn aan het einde van hun Latijn, de drie/half die er nu nog zijn Ghaddafi,Bashar al-Assad, Hugo ChŠvez en de halve is Cuba Fedela of Raul Castro.
In de meeste landen, ze worden door hun eigen volk verjaagd, om in hun landen ook een vrijheid drang aanwezig is, door de beeldvorm verkregen word, door juist die zenders van wereld bereik hebben.
Wanneer wordt er in IndonesiŽ de TV volwassene en komen ze meer op wereld beelden, ook zo ver dat ze ook kritischer kunnen worden op hun politieke leiders.
En een vrije meningsuiting mogen beleven, zodat ze ook dat neutraliteit meer mogen etaleren.
Dus niet automatisch ergens achteraan lopen omdat het gedrag aan de mensen verkeerd zouden beÔnvloeden.
Het is nu nog maar afwachten wat ze er van maken, in ieder geval lees je op internet steeds meer kritische reacties te lezen een openheid die echt wel steeds meer ziet.
Maar dat is Internet en dat hebben de mensen daar niet allemaal, of beter geschreven te weinig Emoticon: Stupid Emoticon: So funny

Die url werkt niet waarom niet??????

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

De mensen weten nog zelf niet hoe groot hun macht kan zijn.
Als je de voorbeeld van ING Bonussen neemd, dan merk je toch dat het goed fout zou gaan.
Nadat de heer topman-Hommen de pensioenfonds-wilde aanpakken door maatregelingen waren de mensen boos- op ing geworden waardoor ze massaal hun rekening opzegde.
Dus de macht heeft zeker wel zin, iets waarin de mensen zelf onderschatten...... Emoticon: Cooool Emoticon: I love it Emoticon: Stupid

Bokito
Gebruiker
User icon of Bokito
spacer line

Ik heb altijd gelooft in de macht van het getal.Kijk maar in de wereld.Bijvoorbeeld toen in 1962 indonesie nieuw-guinea wilde annekceren schreuwde nederland moord en brand.De VS kwam er aan te pas en Bill Clinton was toen president.Wat zei hij toen.Hoeveel inwoners heeft nederland en hoeveel inwoners heeft indonesie.En indonesie stak met kop en schouder boven nederland uit.Dus hoort nieuw-guinea bij indoenesie.En zo gebeurde het.

Shalom

BintangJan
Gebruiker
User icon of BintangJan
spacer line

Bokito,

Bill was van 1993 tot 2001 president van de USA.

John F Kennedy was toendertijd president.

Als je goed naar het verleden luistert, kun je de toekomst beter verstaan. Jika Anda mendengarkan dengan cermat ke masa lalu bisa masa depan lebih mudah dimengerti

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Zo is het BintangJan als het BIl was geweest dan hadden we langer daar gezeten, maar ook nadat je weet dat er van IndonesiŽ een betere infrastructuur had overgehouden.
Ze leren het nooit zelf in dat land, alles goed te onderhouden, op de eerste plaats hadden ze daar zeker gezonder geleefd dan wat ze nu doen, met al die vieze uitlaatgassen.... Emoticon: Emoticon: Puh!

Bokito
Gebruiker
User icon of Bokito
spacer line

Ja Bintang-Jan je hebt gelijk.Die utak van mij is ook niet meer wat het geweest is.Dat krijg je als je de 70 gepasseerd bent.Mijn nichtjes en neefjes zeggen al ja zo begint het.

Shalom

paulana
Gebruiker
spacer line

Niets is zo menselijk als een vergissing Bokito, laat die neefjes en nichtjes maar l.ll.n,
zelf worden ze ook een dagje ouder als ze geluk hebben.

Kijk naar Belgie al bijna 9 mnd geen regering en de bevolking kan er niet wakker van liggen, ze lachen erom.

Om Swastiastu

BintangJan
Gebruiker
User icon of BintangJan
spacer line

Op 23-03-2011 09:52 schreef zieleffe:
Zo is het BintangJan als het BIl was geweest dan hadden we langer daar gezeten, maar ook nadat je weet dat er van IndonesiŽ een betere infrastructuur had overgehouden.
Ze leren het nooit zelf in dat land, alles goed te onderhouden, op de eerste plaats hadden ze daar zeker gezonder geleefd dan wat ze nu doen, met al die vieze uitlaatgassen.... Emoticon: Emoticon: Puh!

Klik om het oorspronkelijke plaatje te bekijken

Om Ziel,

Het blijft altijd gissen of een langer verblijf van Nederland in RI beter was geweest voor het land. Soms hoor ik nog Nederlands sprekende Indonesiers in RI zeggen dat de Nederlandse tijden beter waren, maar ja....

Als je goed naar het verleden luistert, kun je de toekomst beter verstaan. Jika Anda mendengarkan dengan cermat ke masa lalu bisa masa depan lebih mudah dimengerti

Bokito
Gebruiker
User icon of Bokito
spacer line

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan. Bintang Jan

Het blijft altijd gissen of een langer verblijf van Nederland in RI beter was geweest voor het land.

Het was zeker beter geweest dat nederland er langer gebleven was alleen om het kader op te lijden totdat ze goed op eigen benen konden staan.Want om een regering te vormen hadden ze genoeg knappe koppen en arbeiders hadden ze ook genoeg maar het gaat hier hoofdzakelijk om het midden kader dat ze niet hadden.Maar de grote Bung had het geduld niet om nog langer te wachten omdat hij de schurft had aan de Belanda.

Shalom

BintangJan
Gebruiker
User icon of BintangJan
spacer line

Bokito,

Geef Bung eens ongelijk. Wij Nederlanders hebben Indonesie uitgebuit. De bevolking onderdrukt en geprofiteerd van de natuurlijke rijkdommen.

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Aan de rijksuniversiteit Leiden wordt de leerstoel vaderlandse geschiedenis ingesteld, de meest prestigieuze leerstoel geschiedenis die er in Nederland bestaat

K ben geen boeken lezer, maar BintangJan dit is te kort door de bocht beantwoord.
Gemakhalve als je de geschiedenis goed kent dan is een dergelijk uitlating niet meer dan een kreet die de werkelijkheid geen goed aan doet.
Het is te gemakkelijk die veronderstelling te hanteren waar je bij voorbaad al de geschiedenis niet goed kent en er geen wetenschappelijk uitleg er aan geeft.
In Wikepedia http://nl.wikipedia.org/wiki/Max_Havelaar_(boek) kan je er wat van opsteken en je leest wat pagages er uit, dan lees je ook dat er verschil gemaakt kan worden de overheid en het particuliere systeem van de plantages eigenaren.

De kolonialisering van zulke gebieden werd door de toenmalige machthebbers gestimuleerd door belastingontheffingen en het verdelen van bijzondere privileges

Juist de overheid heeft ingegrepen om belasting te gaan heffen om de infrastructuur in IndonesiŽ opgang te helpen.
Dus dan kan je concluderen dat er een groot deel geÔnvesteerd werd in IndonesiŽ.

Als je achteraf beoordeeld dan zie je ook dat het land met in het beginnen een verkeerde start heeft gemaakt waardoor er in die land IndonesiŽ, de grootste corruptie dictatuur is geworden van de gehele wereld.
Hadden we het gered zonder bemoeienissen van de fam Kennedy, dan hadden we langzaam aan het land terug gegeven aan de bevolking
Of het er beter opgeworden was, is niet zo te zeggen omdat alle landen de koloniale tijd hadden opgegeven en het terug gegeven hebben aan die landen, hun eigen verantwoordelijkheid te nemen, is in sommige landen goed gegaan maar in de meeste landen niet.
Gezien je nu ziet, wat er van geworden is en gezien de bevolking ook er weer van af willen .
Gezien nu wat er gebeurd in Midden oosten en als grote voorbeeld LibiŽ.
Allemaal landen in die tijd voor de tweede wereld oorlog koloniale landen waren van de Fransen en de Engelsen.
Dan hebben we het er goed afgebracht, en hebben de mensen in IndonesiŽ, het de afgelopen 60 jaren slecht gedaan. Emoticon: Stupid Emoticon: Cooool Emoticon: I love it Emoticon: Frustrated

Ook hier weer de url werkt niet????

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Even oude koeien uit de sloot halen, ja wij kunnen via de TV ook de site van Indahnesia te voorschuin halen.
Maar nu ik had ergens geschreven

En dachten jullie dan, dat ze niet mee kijken.
Leg maar eens uit ik heb een poepie gelaten en daar neer gelegd.
Dan gaan de automatische woorden machine rinkelen en komen ze gelijk bij je aan de deur....
Dus ga lekker slapenen droom van een heerlijke zomerse dag
Begrijp je dat ik niet anders kon schrijven........

Vanmiddag boven mijn huis gelijk een politie helikopter rond gedraaid.
Dus als ik morgen niet meer reageer zit ik in de bajes............. Emoticon: Nice Emoticon: Confused Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye

'Overheid moet aan internetdiscussies deelnemen'

Goedemorgen! Vandaag een online artikel geschreven door de overheid. Mijn naam is Ambtenaar X en ik ben interim-adjunct in dienst bij de Raad voor Maatschappelijke Ontwikkeling (RMO). Ik heb de opdracht gekregen mij eens te gaan verdiepen in "discussies op het internet" want die kunnen soms zomaar "als een veenbrand oplaaien". En we weten allemaal wat daar van komt en dat moeten we dus niet willen met z'n allen. Als het goed is gaan de zogenaamde "reaguurders" straks onder mijn artikel kwetsend reageren en dat wil ik dan bestuderen. Hiervoor krijg ik 750 euro per uur (exclusief) want ik ben als externe partij aangetrokken via een vriendje bij de PvdA.
Daar had ik op gereageerd

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

84,721,952 pageviews Een website van indahnesia.com