Advies gevraagd m.b.t. nationaliteit

Subforum Het visumgebeuren 
85 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Het visumgebeuren > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Indoboy20
Gebruiker
spacer line

Best mensen,

Ik ben geboren en getogen in Nederland maar ik bezit vanaf mijn geboorte de Indonesische nationaliteit omdat mijn vader destijds van plan was om met de familie daar te gaan wonen (vader NL, moeder RI).

Helaas is hij 10 jaar later gestorven en is er natuurlijk weinig van die plannen terecht gekomen. Ondertussen ben ik alweer 25 jaar en poog te studeren wat nog niet goed lukt. Ik bedoel ik heb nog geen HBO diploma, weet nog niet goed wat ik wil studeren etc.

Nu is het zo dat het tijd voor mij wordt om een nationaliteit te kiezen. Ik heb weleens het idee gehad om in IndonesiŽ te gaan leven, maar ik heb niet eens een papiertje (diploma). Ik vraag me af of ik zou kunnen overleven?

Ik denk dat ik heel veel moeite zou hebben om met niks daar een leven op te bouwen. Nu heb ik wel een band met IndonesiŽ en daar ook een vriendin zitten. We willen graag samen zijn en voor haar maakt het niks uit of het nu in IndonesiŽ is of in Nederland. Zij heeft in principe een goed rijk leven daar ( van chinese afkomst ).

Nu willen we graag bij elkaar zijn en ik heb natuurlijk als student zijnde niet het minimumloon om haar Łberhaupt hierheen te krijgen. Voordat ik kan afstuderen zijn we misschien wel weer 4 jaar verder en dan zal ik misschien een baan kunnen hebben maar dan moet je ook nog eens aan een jaarcontract voldoen.

Dan zijn we misschien wel weer een jaar of 5 of 6 verder. Ik zie geen uitweg om dit op te lossen. Kan iemand mij adviseren wat ik zou moeten doen. Ik zou het echt niet weten.

Ik kan echt niet nog 6 jaar wachten. Er moet toch een manier zijn om een goede keus te maken? Het leven in onzekerheid is niet prettig, ik kan geen knopen doorhakken. Als ik daarheen verhuis heb ik en geen diploma en problemen om aan een baan te komen. Als ik een Nederlands paspoort aanvraag dan duurt het jaren voor ik samen kan zijn met mijn vriendin.

IndonesiŽ is een prima land om op vakantie te gaan, maar ik vind het moeilijk om definitief een nationaliteit te kiezen. Ik ben en voel me wel Nederlander maar als ik daar op vakantie ben voel ik me daar ook wel senang.

Kan iemand me serieus en goed adviseren, want ik voel me echt in een impasse zitten.

Het belangrijkste is nu eigenlijk hoe ik samen met mijn vriendin kan zijn zo snel mogelijk en dat mijn toekomst qua diploma's en een baan verzekerd zijn. Ook heb ik wel een voorkeur voor Nederland maar omdat je je hele leven de Indonesische nationaliteit meedraagt voelt het ook wel verdrietig om daar afscheid van te moeten nemen als het zo zou moeten zijn.

Al die woestijnlanden staan 2 paspoorten toe maar IndonesiŽ, ho maar. Die gasten hebben altijd wel te maken met voordelen of positieve discriminatie. Maar dat terzijde. Emoticon: Eerie Emoticon: Eerie

bambang
Gebruiker
spacer line

Om in NL te wonen, leven en werken maakt het niet uit of je een RI of een NL paspoort hebt. Het voordeel van je RI paspoort is, dat je geen problemen hebt met een visa voor RI. Je moet wel uitkijken, als je te lang buiten NL verblijft. Het kan zomaar zijn dat je je NL verblijfsvergunning verliest. Het precieze hiervan weet ik niet.
Je bent in dubio. Dus ik zou nog niet verkassen naar RI. Gewoon in NL blijven.
Maak van je nationaliteit geen probleem.Van je RI nationaliteit kun je gaan en staan waar je wilt. Het voordeel is dat je een NL verblijfsvergunning hebt.
Zoals je zelf aangeeft, is diploma en werk belangrijk. Je moet toch zekerheden in je leven inbouwen om een toekomst te hebben. Dat is natuurlijk als eerste inkomen.
Als je vriendin naar NL haalt, is de inkomenseis minimaal Ä 1300,- netto per maand (en een huurcontract voor een zelfstandige woning). Je kunt eerst werken voor het inkomen. Zie website IND. Je kunt je vriendin naar NL halen. Daarna kun je misschien een avondstudie of deeltijdopleiding volgen. Je vriendin kan ook in NL werken. Als je vriendin in NL is, kun je samen bespreken hoe je je toekomst wil bouwen (inkomen, opleiding, woning, kinderen).
Als je later plannen hebt om naar RI te emigreren, zou ik je RI paspoort behouden. Een NL paspoort in RI geeft veel te veel problemen: visum, inkomenseis etc. Werken in RI met een NL paspoort is haast onmogelijk.
Ik denk dat RI voor jou financiŽle problemen geeft. Het gemiddelde salaris is erg laag; niet genoeg voor een fatsoenlijk leven. Om afhankelijk te zijn van je RI familie is een slecht teken; geen goede toekomst. Om een zaak in RI te beginnen moet je een zakeninstinct hebben.
Blijf lekker in NL. Bekijk over 10 of 15 jaar hoe je financieel en emotioneel ervoor staat (met vriendin).

veenstra
Gebruiker
spacer line

Hallo Indoboy,
Vanaf 1 april heeft onze ambassade een week ,
een Indonesische Pasar Malam georganiseerd,
op het malieveld in Den Haag.
Wij staan daar met collega's,
van de ambassade om informatie te geven,
o.a. over kwesties ,waar jij mee te maken hebt.
Je bent van harte welkom.
Alvast ťťn klein advies.Wees zuinig op je nationaliteit.
Vr.Gr.
Sari Veenstra-Pattinama

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

On 19-03-2011 15:23 Indoboy20 wrote:
Best mensen,

Ik ben geboren en getogen in Nederland maar ik bezit vanaf mijn geboorte de Indonesische nationaliteit omdat mijn vader destijds van plan was om met de familie daar te gaan wonen (vader NL , moeder RI). (A)

Nu is het zo dat het tijd voor mij wordt om een nationaliteit te kiezen. (B)

(A)
Lees ik het goed ??????
Als je vader een Belanda is , dan ben je automatisch een Belanda , ondanks dat je moeder een Indonesische is.
Gezien ju leeftijd > dan 18 jaar heb je niet eens de mogelijkheid om een Indonesier te worden.
Zie U.U. Keawarganegaraan R.I en in het bijzonder Thn 2006 ( Dwi Kewarga Negaraan R.I).

Dat je hier kan schrijven dat je een Indonesische paspoort hebt is heel merkwaardig , iemand of een instantie had kennelijk een blunder gemaakt.
Status anak perkawinan campuran.

(B).
Naar mijn bescheiden mening ben je gewoon een Nederlandse jongen omdat je vader een Nederlander bent/was.

E.e. a kan je checken bij de U.U Keimigrasian R.I en Dwi Kewarganegaraan .
Als je jou hape nr geeft kan ik je bijpraten al is het op het nivo van omong kosong(gratis advies), tenslotte weet ik niet zo veel .

Zit op dit moment in Jakarta . Kom over 2 weken terug in Amsterdam.

OmSid Surya Atmadja .

bisa dicek of makemyday .

Indoboy20
Gebruiker
spacer line

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.Surya Atmadja.

Ik heb toch echt een Indonesisch paspoort. Ik heb de achternaam van mijn moeder gekregen omdat in die tijd er werd gezegd bij de Indonesische ambassade dat als ik mijn vader zijn achternaam overnam dat ik dan de NL'se nationaliteit kreeg.

Mijn vader heeft mij denk ik niet officieel erkend als zijn zoon, wel was hij mijn voogd. Allemaal om mij een RI paspoort te geven. Dit is ongeveer alles wat ik weet, ik kan het hem niet meer vragen want hij is niet meer onder ons.

Mijn moeder zegt dat het terserah is wat ik kies. Moeilijke situatie.

Indoboy20
Gebruiker
spacer line

Op 19-03-2011 18:04 schreef bambang:
Om in NL te wonen, leven en werken maakt het niet uit of je een RI of een NL paspoort hebt. Het voordeel van je RI paspoort is, dat je geen problemen hebt met een visa voor RI. Je moet wel uitkijken, als je te lang buiten NL verblijft. Het kan zomaar zijn dat je je NL verblijfsvergunning verliest. Het precieze hiervan weet ik niet.
Je bent in dubio. Dus ik zou nog niet verkassen naar RI. Gewoon in NL blijven.
Maak van je nationaliteit geen probleem.Van je RI nationaliteit kun je gaan en staan waar je wilt. Het voordeel is dat je een NL verblijfsvergunning hebt.
Zoals je zelf aangeeft, is diploma en werk belangrijk. Je moet toch zekerheden in je leven inbouwen om een toekomst te hebben. Dat is natuurlijk als eerste inkomen.
Als je vriendin naar NL haalt, is de inkomenseis minimaal Ä 1300,- netto per maand (en een huurcontract voor een zelfstandige woning). Je kunt eerst werken voor het inkomen. Zie website IND. Je kunt je vriendin naar NL halen. Daarna kun je misschien een avondstudie of deeltijdopleiding volgen. Je vriendin kan ook in NL werken. Als je vriendin in NL is, kun je samen bespreken hoe je je toekomst wil bouwen (inkomen, opleiding, woning, kinderen).
Als je later plannen hebt om naar RI te emigreren, zou ik je RI paspoort behouden. Een NL paspoort in RI geeft veel te veel problemen: visum, inkomenseis etc. Werken in RI met een NL paspoort is haast onmogelijk.
Ik denk dat RI voor jou financiŽle problemen geeft. Het gemiddelde salaris is erg laag; niet genoeg voor een fatsoenlijk leven. Om afhankelijk te zijn van je RI familie is een slecht teken; geen goede toekomst. Om een zaak in RI te beginnen moet je een zakeninstinct hebben.
Blijf lekker in NL. Bekijk over 10 of 15 jaar hoe je financieel en emotioneel ervoor staat (met vriendin).

Probleem is ook dat als je als niet EU-onderdaan tegenwoordig veel meer geld moet betalen voor je studie dan een EU-onderdaan oftewel een Nederlander. Voor de wet ben ik een 'buitenlander' terwijl mensen om mij heen mij beschouwen als Nederlander. Ik ben natuurlijk veel meer een Nederlander voor mijn gevoel dan iemand die hier niet is opgegroeid of geen bloedband heeft met Nederland maar wel een NL-paspoort heeft en waarschijnlijk een dubbel paspoort.

Inkomenseis gaat nog wel, je hebt een jaarcontract nodig. Zonder HBO diploma lijkt me dat zeer moeilijk. Al deze regels zijn in het leven geroepen om import van mensen uit gastarbeiderslanden te beperken, helaas worden de andere eerlijke en goedwillende mensen gepakt door deze maatregelen. Mijn vriendin is welvarend genoeg om alles zelf te bekostigen etc. Maar daar wordt totaal niet naar gekeken. Alleen maar naar een jaarcontract van mij en genoeg maandelijks loon. Emoticon: Sadley

Indoboy20
Gebruiker
spacer line

Op 19-03-2011 19:05 schreef veenstra:
Hallo Indoboy,
Vanaf 1 april heeft onze ambassade een week ,
een Indonesische Pasar Malam georganiseerd,
op het malieveld in Den Haag.
Wij staan daar met collegas,
van de ambassade om informatie te geven,
o.a. over kwesties ,waar jij mee te maken hebt.
Je bent van harte welkom.
Alvast ťťn klein advies.Wees zuinig op je nationaliteit.
Vr.Gr.
Sari Veenstra-Pattinama

Bedankt, ik zal het overwegen. Emoticon: Smile

bambang
Gebruiker
spacer line

Wat inkomenseis betreft. Bonussen, vakantiegeld, spaarloon, overwerk kunnen opgeteld worden bij je netto maandinkomen. Je kunt zo makkelijk aan de voorwaarde inkomenseis voldoen.

walterpoupaert
Gebruiker
spacer line

Beste Indoboy,

Je schrijft heel goed Nederlands ! Zelfs beter dan vele (echte ) Nederlanders. Je bent in staat van je gevoelens eerlijk en duidelijk mede te delen zonder schroom. Bovendien vermoed ik dat je erg verstandig bent.

Daar je moeder Indonesisch is en je vader een Nederlander, ben je dus genetisch gemengd, maar opvoeding is westers.

Halfbloeden kunnen de voordelen van beide ouders combineren en zo er het beste van maken; maar ook de nadelen !

Persoonlijk heb ik kinderen met een Afrikaanse en weet dus van wanten. Inderdaad hebben ze alle zes het ver gebracht in het leven.

Untuk Anda sama-sama !

Saya mengerti yang Anda ingin. Karena saya sekarang di Indonesia, bisa membantu Anda. Tetapi pribadi, karena adalah melawan saya banyak kritik di forum itu.

Welk is uw internet-adres ?

Ben je nog steeds met het meisje uit Makassar ? Mogelijkerwijze heb je dan problemen ( gehad ) met haar. In een vorig leven was ik gehuwd met een dame uit die stad, en....!

Walter

walterpoupaertEmail-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.gmail.com

Ben je nog steeds me

087859966478

senior
Gebruiker
User icon of senior
spacer line

On 20-03-2011 17:32 walterpoupaert wrote:

In een vorig leven was ik gehuwd met een dame uit die stad, en....!

Walter

De wonderen zijn de wereld dus toch nog niet uit.....

hati hati, pelan pelan

paulana
Gebruiker
spacer line

Emoticon: Stupid advies mbt nationaliteit in een vorig leven Emoticon: Bye bye

Om Swastiastu

walterpoupaert
Gebruiker
spacer line

Beste Senior en Paulana,

Gelieve terug naar school te gaan en Nederlands te leren om de betekenis te begrijpen van een zinswending als ę in een vorig leven Ľ.

087859966478

walterpoupaert
Gebruiker
spacer line

Beste Jeroen en Oyibo,

Dit was out of topic, dus...

087859966478

Surya Atmadja
Gebruiker
spacer line

On 20-03-2011 12:40 Indoboy20 wrote:
Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.Surya Atmadja.

Ik heb toch echt een Indonesisch paspoort. Ik heb de achternaam van mijn moeder gekregen omdat in die tijd er werd gezegd bij de Indonesische ambassade dat als ik mijn vader zijn achternaam overnam dat ik dan de NL'se nationaliteit kreeg.

Mijn vader heeft mij denk ik niet officieel erkend als zijn zoon, wel was hij mijn voogd. Allemaal om mij een RI paspoort te geven. Dit is ongeveer alles wat ik weet, ik kan het hem niet meer vragen want hij is niet meer onder ons.

Mijn moeder zegt dat het terserah is wat ik kies. Moeilijke situatie.

Dat is het antwoord.
Als je biologische vader je niet erkent (om welke redenen het ook is) dan krijg je de nationaliteit van je moeder , en dat is Indonesiche.
Zo staat het ook geschreven.

Surya Atmadja
Gebruiker
spacer line

On 20-03-2011 17:32 walterpoupaert wrote:
Beste Indoboy,

Je schrijft heel goed Nederlands ! Zelfs beter dan vele (echte ) Nederlanders. Je bent in staat van je gevoelens eerlijk en duidelijk mede te delen zonder schroom. Bovendien vermoed ik dat je erg verstandig bent.

Daar je moeder Indonesisch is en je vader een Nederlander, ben je dus genetisch gemengd, maar opvoeding is westers.

Halfbloeden kunnen de voordelen van beide ouders combineren en zo er het beste van maken; maar ook de nadelen !

Persoonlijk heb ik kinderen met een Afrikaanse en weet dus van wanten. Inderdaad hebben ze alle zes het ver gebracht in het leven.

Untuk Anda sama-sama !

Saya mengerti yang Anda ingin. Karena saya sekarang di Indonesia, bisa membantu Anda. Tetapi pribadi, karena adalah melawan saya banyak kritik di forum itu.

Welk is uw internet-adres ?

Ben je nog steeds met het meisje uit Makassar ? Mogelijkerwijze heb je dan problemen ( gehad ) met haar. In een vorig leven was ik gehuwd met een dame uit die stad, en....!

Walter

walterpoupaertEmail-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.gmail.com

Ben je nog steeds me

Wat een lange verhaal die weinig toegevoegde waarde heeft voor Indoboy.

Surya Atmadja
Gebruiker
spacer line

On 19-03-2011 15:23 Indoboy20 wrote:

Nu willen we graag bij elkaar zijn en ik heb natuurlijk als student zijnde niet het minimumloon om haar Łberhaupt hierheen te krijgen. Voordat ik kan afstuderen zijn we misschien wel weer 4 jaar verder en dan zal ik misschien een baan kunnen hebben maar dan moet je ook nog eens aan een jaarcontract voldoen.

Als Indonesier mag je gewoon pulang ke kampungEmail-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.halaman .
Als jou toekomstige vrouw( chinese) redelijk welvarend is kan ze jou altijd een werk bezorgen .
Mss met een niet hoge salaris , ik denk dat je zonder diploma en vitamin K-R (koneksi dan relasi) ongeveer 2,5 - 5 jut kan verdienen.
In Indonesia moet je echt papieren hebben op zijn minst S1 , en dan is jou aanvangsalaris ook niet hoog .

walterpoupaert
Gebruiker
spacer line

Surya,

Vermoedelijk is mijn ę lang - zonder E ! Ľ verhaal wel van betekenis voor Indoboy, omdat ik hem - hij zegt Indonesisch te kennen - in deze taal zeg dat ik hem wil helpen. U verstaat toch ook deze mooie taal, niet toch ?

Bovendien vraag ik me af waarom ik geen lange verhalen mag neertikken; als u ze niet wilt lezen, dan slaat u ze maar over. Dit forum hoeft geen saaie boel te zijn, bukan begitu ?

Saya tahu Anda tidak suka saya, kenapa ? Barangkali karena saya hanya orang yang Belgia dan bukan Belanda : gitu saya : goblok !

Terima kasih banyak atas semua ! Emoticon: Worship

087859966478

Surya Atmadja
Gebruiker
spacer line

On 22-03-2011 15:27 walterpoupaert wrote:
Surya,

Vermoedelijk is mijn ę lang - zonder E ! Ľ verhaal wel van betekenis voor Indoboy, omdat ik hem - hij zegt Indonesisch te kennen - in deze taal zeg dat ik hem wil helpen. U verstaat toch ook deze mooie taal, niet toch ?

Mooi toch dat je de " bahasa" kent .
Menir P ,ik geef alleen inhoudelijk reactie op je posting , meer niet.
Het feit dat je een Belg bent speelt geen rol .
PS : Ik "heet" Surya Atmadja i.p.v Surya .Het is een Indonesische( Sundanese /Sanskritnaam) .

Mijn persoonlijke advies aan Indoboy is dat hij zijn Indonesische nationaliteit niet moet verruilen met de Nederlandse .Als Indonesier met een vestigingsvergunning mag hij voor a" altijd" verblijven in Ollanda.
En hij kan zijn toekomstige vrouw naar Nederland halen als ze aan de vestigingseisen kan voldoen.
Er zijn andere alternatieven , zoals studeren aan een Nederlandse HBO of W.O .

( Jammer dat Nld geen SosBud visum heeft Emoticon: Wink

Indoboy20
Gebruiker
spacer line

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.Surya Atmadja

Scherpere eisen aan Nederlanderschap

Buitenlanders die Nederlander willen worden, moeten als het aan minister Piet Hein Donner van Binnenlandse Zaken ligt straks minstens het minimumloon verdienen.

Ze moeten ook aantonen dat ze een tweejarige beroepsopleiding of twee jaar werkervaring hebben, aldus een woordvoerster van de bewindsman.

Hij wil op den duur een wetsvoorstel maken.

De aankomende Nederlanders moeten ook vijf jaar de tijd hebben genomen om te integreren in de maatschappij.

Ongehuwd samenwonenden moeten voortaan ook aan deze termijn voldoen. Tot nu toe geldt voor hen een termijn van drie jaar.

Voor vreemdelingen die gehuwd zijn blijft het dankzij het Europees Verdrag drie jaar.

Een taaltoets maakt ook deel uit van het naturalisatieproces

En er liggen nog een hoop maatregelen op de plank. Ik ben er bang voor dat er meer maatregelen zullen komen om het vestigingsvergunning te devalueren en rechten te ontnemen.

Om eerlijk te zijn denk ik niet dat ik me daar kan redden en misschien pas met pensioen die richting op kan. Dan biedt een Nederlands paspoort toch veel meer zekerheid. Elke keer als er weer wordt gediscussieerd over buitenlanders voel ik me aangesproken.

Ik heb daar geen zin meer in. Maar het blijft moeilijk. Ik weet niet of je me snapt.

Mvg.

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Beste Indoboy, lees nu eens goed wat Surya schrijft!!!!!!!!!!!

Surya Atmadja
Gebruiker
spacer line

On 29-03-2011 14:35 Malam wrote:
Beste Indoboy, lees nu eens goed wat Surya schrijft!!!!!!!!!!!

Betoel Om !!!

Ik weet niet wat de probleem van Indoboy is.
Hij kan zo vestigen en werk zoeken( wel moeilijk zonder kruiwagen) in Indonesia.
In zijn geval is zijn kansen (iers) groter i.v/m zijn toekomstige partner( Chimese en niet onbemiddeld)/
Zijn toekomstige partner kan ook naar Nederland moven als ze aan de eisen kan voldoen.
Yrouwens wat is eigenlijk jou nationaliteit ?
Ik dacht dat je Indonesier bent/
Ik ben ook Indonesier , en kan me ook hier redden ( in de afgelopen 40 jr) .
Ik zou zelf " nooit" Nedederlander worden .

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

On 31-03-2011 07:33 Surya Atmadja wrote:

[quote removed]

Betoel Om !!!
Ik zou zelf " nooit" Nedederlander worden .

Ya Om Sid nou help ik je en dan krijgen we dit om onze kaaskop oren Emoticon: Wink
Wat is daar mis mee dan?
Niet gaan discrimineren Om Sid, hotperdom Emoticon: Laugh out loud
Ben inmiddels zolang in IndonesiŽ dat ik inmiddels een goede verstandhouding met SBY heb opgebouwd Emoticon: Wink
Dus voorzichtig ya Om, anders laat ik je verbannen uit West Java Emoticon: Yes!
Bercanda ya Om Sid.
Ben overigens op Sukamantri geweest 2 dagen geleden, het is open ziet er goed uit, maar nog steeds veel onduidelijkheden, wordt vervolgt.

bambang
Gebruiker
spacer line

Beste Indoboy,

Uit je postings lees ik frustratie, stress en wanhoop. De rode draad hiervan is de onzekerheid en geen zelfvertrouwen over je eigen persoon. Ik zal proberen je situatie in het kort te schetsen.

=FinanciŽle situatie. Je financiŽn zijn op dit moment niet rooskleurig. Eťn reden hiervan is dat je nog studeert. Het weerhoudt je ervan een ďcarriŤreĒ op te bouwen. Als je je diploma behaalt, zijn de kansen op een hoger inkomen realistischer. Met een hoger inkomen kun je een gezamenlijke huishouding veel beter financieren. Je kunt een vrouw en kinderen onderhouden. De financiŽn frustreren je.
=Werk en eigen bedrijf. Je hebt nog geen vast arbeidscontract. Je hebt geen zakeninstinct.
=Persoonlijke situatie.
- Je studeert. Je studie is nog niet voltooid. De studie frustreert je.
- Je hebt een relatie op lange afstand. Dit soort relaties zijn eigenlijk een illusie. Je bent niet samen met iemand. Op het moment dat je echt samenwoont, begin je elkaar te leren. Je ziet, voelt, ruikt, praat dagelijks met elkaar. Ook de negatieve kanten hiervan ervaar je. De relatie bestaat uit bellen, sms en emailen. Er is geen lichamelijk contact. De relatie frustreert je.
=Nationaliteit. Je bent officieel een Indonesische staatsburger. In NL ben je een buitenlander met een verblijfsvergunning. Door de bovengenoemde frustraties voel je je ook als een buitenbeentje in NL.
=Mentaliteit. Je hebt een Nederlandse mentaliteit. Je bent geboren en getogen in NL. Je bent nuchter, geen dromer. Er zijn mensen die over RI dromen als een paradijs op aarde. Je bent bewust over de situatie in RI: derdewereldland, nog veel corruptie en mismanagement, arm land, rechtspraak is te koop. Je geeft al aan dat je in RI een moeilijk leven zal hebben als je daar woont en werkt.

Werk eerst aan je problemen. Als je persoonlijke problemen hebt in NL en je emigreert naar RI, dan neem je je problemen mee naar RI. In RI zal je problemen niet vanzelf opgelost zijn. Als je officieel in RI woont, dan is de kans groot dat je niet meer terug kan naar NL. Informeer eerst hiernaar.
- Maak je studie af. Je bent nog jong. Je kansen op een betere baan in NL of RI worden groter.
- Maak een plan van aanpak. Dit jaar (semester) wil ik dit bereiken. Volgend jaar wil ik dat bereiken etc. Bouw het langzaam op.
- Begin geen relatie, een vriendschap is op zijn plaats. Een man of vrouw heeft lichamelijke behoefte (moeder natuur). Neem van mij aan dat je vriendin ......
- Voel vrij als een vogel. Het leven wordt draaglijker. Neem nog geen zware verantwoordelijkheden op je die je nog niet kan dragen: emigreren naar RI, een baan zoeken in RI, een relatie aangaan.
- Nadat je afgestudeerd bent, zoek je een baan die jou een goed gevoel geeft.
- Maak geen problemen van je nationaliteit. Indien wel, dan zit het tussen je oren.
- Behoudt je RI paspoort omdat je in de toekomst in RI wil werken.
- Er zijn genoeg mooie en ingetogen vrouwen in RI. Reken maar dat ze er zijn.
- Als je je problemen hebt aangepakt, dan pas kun je denken aan emigreren naar RI.

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Petje af Bambang, dat je de tijd neemt om Indoboy zo serieus van advies te voorzien.
ik ben het helemaal eens met je analyse en ik hoop dat Indoboy nadenkt over wat je geschreven hebt.

Surya Atmadja
Gebruiker
spacer line

On 31-03-2011 21:03 bambang wrote:

= Nationaliteit. Je bent officieel een Indonesische staatsburger. In NL ben je een buitenlander met een verblijfsvergunning. Door de bovengenoemde frustraties voel je je ook als een buitenbeentje in NL.

=Mentaliteit. Je hebt een Nederlandse mentaliteit. Je bent geboren en getogen in NL. Je bent nuchter, geen dromer.

Er zijn mensen die over RI dromen als een paradijs op aarde.

Je geeft al aan dat je in RI een moeilijk leven zal hebben als je daar woont en werkt.

Zoals E schreef : goed advies.
Jou Indonesische nationaliteit kan een toegevoegde waarde hebben als je in de toekomst in R.I wil wonen en werken.
Alleen moet je wel een " echte" vak leren , anders ben je " kansloos" daar.
Jou " handicap" is jou Nederlandse mentaliteit en mss gebrek aan relatie en connectie in Indonesia.
Als je " weinig" in je ransel hebt maar toch vitamin K&R ( koneksi dan relasi) kan je altijd " geparachuteerd" worden.

Indonesische mensen die Nederland als een " paradiso" aan de Noordzee ziet weten niet wat ze er over hebben.

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

79,701,443 pageviews Een website van indahnesia.com