grote bedragen pinnen in Bali

Subforum Bali, het godeneiland 
72 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Bali, het godeneiland > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
hosje
Gebruiker
User icon of hosje
spacer line

hallo,
wie weet waar ik bedragen groter dan 3 miljoen kan pinnen in Bali.
uiteraard in een transactie anders heb ik nog veel kosten.
heb ooit gehoord dat er in denpasar eentje is waar je 5 miljoen kan pinnen, maar weet niet meer waar.
hopelijk weet iemand van jullie meer

walterpoupaert
Gebruiker
spacer line

Best Hosje,

Gewoonlijk bieden de banken een opname aan van minder dan twee miljoen rupiah, maar je kan ook andere bedragen vragen. De meeste banken gaan tot twee miljoen.

087859966478

joost
Gebruiker
spacer line

Hosje,

Je hebt 2 soorten pinautomaten. 1 die biljetten van 50.000 rupiah geeft en de andere geeft 100.000 rupiah. Afhankelijk van de wisselkoers kun je met een nederlands bankpasje zeker 5,5 miljoen per dag pinnen in 3 x pinnen
Dus niet ineens 5,5 of soms meer doch per pin 2,5 miljoen.

paulana
Gebruiker
spacer line

Met een ABN wereld pasje kan je 10 juta pinnen per dag . Cimb Niaga oa
3 x 3 juta en 1 x 1 juta wel zelf intoetsen, onder other amounts

Groet Paulana

Om Swastiastu

latex40
Gebruiker
User icon of latex40
spacer line

Hoi Hosje,
in Kuta kun je bij de BNI bank aan het loket per transactie 5.000.000 binnen wel aan het loket, meenemen een geldig paspoort. De BNI bank zit aan het eind van de JL. Legian. Wil je meer geld opnemen dan doe je nog een transactie zodat je op een dag 10.000.000 kunt opnemen voor elke transactie betaal je 16.41 Ä althans dat heb ik betaald in december 2010. Succes. By the way in Denpasar is ook het hoofskantoor gevestigdvan de BNI misschien kun je in een keer 10.000.000 opnemen.maar weet dit niet zeker, succes

Amed East Bali
Gebruiker
User icon of Amed East Bali
spacer line

ATM's in Indonesie geven momenteel maximaal 25 biljetten van een bepaalde waarde uit. Het maximale dat je dus in een keer kunt trekken is 25 x Rp. 100.000,- oftewel Rp. 2.500.000,-.

Verder loop je als Nederlandse toerist tegen de "daglimiet buitenlandse geldopname" aan van (meestal / van de meeste banken in NL) Euro 500,-. Meer dan (op dit moment) ca. 4 miljoen per dag pinnen zit er dus voor de meeste NL'ers dus niet in.

If you have nothing to loose, you can risk everything

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Amed; die limiet van aantal biljetten is 30, want ik pin als ik pin altijd 3 miljoen in 1 transactie, maar dat is een detail. Je zult inderdaad eerder tegen de daglimiet aanlopen.. als dat 500 euro is, dan is dat net wel of net geen 6 miljoen op dit moment.

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.latex; als je 16.40 euro betaalt voor 10 miljoen (da's 200.000 Rupiah?) kun je beter 4x 2.5 miljoen pinnen, want die kosten zijn wellicht 2 max twee euro per transactie, dus 8 euro... scheelt je weer de helft.

latex40
Gebruiker
User icon of latex40
spacer line

Hoi Yerun, ik weet niet welke pas je hebt, maar in januari heb ik bij de BNI geld getrokken dus niet via het loket ik trok 1.500.000 roepia en er werd afgeschreven van mijn bank Ä 129.92 + 10.20 bemiddelingskosten van de bank en aan het loket van de BNI bank in december 10.000.000 bemiddelingskosten Ä 16.41 dus dat verschil trekken uit de muur of regelen via het loket dan ga ik wel even in de rij staan om het benodigde geld te krijgen.

Tikus
Gebruiker
User icon of Tikus
spacer line

On 19-03-2011 12:19 latex40 wrote:
Hoi Yerun, ik weet niet welke pas je hebt, maar in januari heb ik bij de BNI geld getrokken dus niet via het loket ik trok 1.500.000 roepia en er werd afgeschreven van mijn bank Ä 129.92 + 10.20 bemiddelingskosten van de bank en aan het loket van de BNI bank in december 10.000.000 bemiddelingskosten Ä 16.41 dus dat verschil trekken uit de muur of regelen via het loket dan ga ik wel even in de rij staan om het benodigde geld te krijgen.

bij de ABN wereldpas was dit in augustus 2010, 2,25 euro per keer

Bae sonde bae, tanah timor lebe bae

Jeroen
Beheerder
User icon of Jeroen
spacer line

On 19-03-2011 12:19 latex40 wrote:
Hoi Yerun, ik weet niet welke pas je hebt, maar in januari heb ik bij de BNI geld getrokken dus niet via het loket ik trok 1.500.000 roepia en er werd afgeschreven van mijn bank � 129.92 + 10.20 bemiddelingskosten van de bank en aan het loket van de BNI bank in december 10.000.000 bemiddelingskosten � 16.41 dus dat verschil trekken uit de muur of regelen via het loket dan ga ik wel even in de rij staan om het benodigde geld te krijgen.
10,20? Dat lijkt me meer de kosten voor je rekening voor een kwartaal. Als dat de opnamekosten zijn voor 1 keertje pinnen in het buitenland zou ik direct een andere bank zoeken.

latex40
Gebruiker
User icon of latex40
spacer line

dit is de bank die een hoge uitkering geeft omdat het zo goed gaat ING, die de postbank vorig jaar heeft overgenomen.

Tikus
Gebruiker
User icon of Tikus
spacer line

On 19-03-2011 19:09 latex40 wrote:
dit is de bank die een hoge uitkering geeft omdat het zo goed gaat ING, die de postbank vorig jaar heeft overgenomen.

Ik blijf het ook vreemd vinden dat er zoveel kosten betaald moet worden.. 2 jaar geleden betaalde ik 1,82 aan kosten. Op de ING website www.ing.nl/particulier/betalen(...)et-de-betaalpas.aspx staat 2,00 vermeld +1% koersopslag of in sommige gevallen slechts alleen de 1% toeslag. Het zou misschien aan de BNI bank kunnen liggen of aan de ATM waarbij er geen Maestro logo staat.

Bae sonde bae, tanah timor lebe bae

spacer line

Met een ING wereldpas pinnen,kost 2 euro per transactie.

chirpy
Gebruiker
spacer line

Met de Rabo kaart helemaal gratis.

Amed East Bali
Gebruiker
User icon of Amed East Bali
spacer line

On 23-03-2011 00:06 chirpy wrote:
Met de Rabo kaart helemaal gratis.

Is niet helemaal waar. Men betaalt geen directe opnamekosten maar hanteert een zgn. "koers-opslag". Oftewel, men berekent je een slechtere koers voor de Roepias die je trekt Emoticon: Smile en dat kan aardig oplopen. Het blijven boeren bij de Rabo, he ?

If you have nothing to loose, you can risk everything

simpati
Gebruiker
spacer line

Met de Rabo kaart helemaal gratis
Dit is een onderdeel van het totaalpakket, dat kost in 2011 4 x 10,25, dus GRATIS?
Met de huidige koers kan je Rp.6 miljoen (is nu minder dan Ä500) per dag openemen met de Rabo Wereldpas.

Albert H
Gebruiker
User icon of Albert H
spacer line

Wij hebben het afgelopen jaar tijdens onze reizen weleens op hetzelfde tijdstip met zowel de ING als Rabo pas gepind. De koers was bij beiden gelijk, alleen berekende de rabo 2 euro per transactie. In ons geval is de rabo dus 2 euro duurder per transactie. En deze ervaring hadden wij niet alleen in IndonesiŽ.

Jeroen
Beheerder
User icon of Jeroen
spacer line

On 23-03-2011 10:01 Albert H wrote:
Wij hebben het afgelopen jaar tijdens onze reizen weleens op hetzelfde tijdstip met zowel de ING als Rabo pas gepind. De koers was bij beiden gelijk, alleen berekende de rabo 2 euro per transactie. In ons geval is de rabo dus 2 euro duurder per transactie. En deze ervaring hadden wij niet alleen in Indonesi�.
Bij een Rabo totaalpakket heb je deze 2 euro kosten per transactie niet. Bij een betaalpakket wel. Staat ook gewoon op hun site. Dat de ING niets rekent komt wellicht omdat je daar een duurder pakket hebt waar het ook al bij in zit.

michelaki
Gebruiker
spacer line

de paramata bank (groen logo) geeft 3 miljoen per keer in briefjes van 100.000 (grote portemonnee meenemen!)

kiwindo
Gebruiker
spacer line

Kreeg vandaag te horen dat er Nederlanders probeerden geld te pinnen op Java, maar dat er geen geld uit de pinautomaat kwam. Ik kan me dat eigenlijk niet voorstellen en heb meer de neiging dit aan het de categorie Wild-West verhalen toe te schrijven.
Heeft iemand hier wat van meegekregen? Ik ga volgende week naar Bali en vervolgens naar Java, vandaar.

Weet iemand hoe lang je van te voren je ticket van Bali naar Surabaya of Jakarta moet regelen (als je al op Bali bent en hoe duur zo'n ticket is/vliegtuigmaatschappij)?

cbvanleem
Gebruiker
spacer line

Kiwindo,
Kan gebeuren. Als de ATM (pinautomaat) leeg is, loopt de machine wel maar geeft geen geld. Deze transactie wordt niet opgenomen in de afschrijvingen. Het is ons 2 maal overkomen in Sanur. Ik check na elke transactie de afschrijvingen van de bank op mijn laptop.

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.kiwindo; nog niets van vernomen. Heb gisteren zelf ook gepint met mijn rabopas en dit leverde geen enkel probleem op (zoals gewoonlijk). Werkt het niet, gewoon een andere automaat pakken.

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.cbvanleem; als een automaat helemaal leeg is, dan zal een automaat niet eens gaan 'ratelen', maar gewoon zeggen dat de transactie niet gedaan kan worden. Als hij ratelt, kan het zijn dat er niet direct verbinding gemaakt kan worden met de bank om je saldo te controleren vermoed ik..

koming
Gebruiker
User icon of koming
spacer line

On 21-10-2011 21:52 kiwindo wrote:
Ik kan me dat eigenlijk niet voorstellen en heb meer de neiging dit aan het de categorie Wild-West verhalen toe te schrijven.

Eerder Wild-Oost. In het oosten van IndonesiŽ is dit common practice. Heb eens op tweede Pinksterdag voor een dooie pinautomaat gestaan in Papua. Toen ik de volgende dag ging vragen waarom de pinautomaat buiten dienst was was het antwoord doodleuk: ja de bank was dicht dus de pinautomaat is ook dicht.
Die dingen doen het trouwens eerder niet dan wel, zodra je ten oosten van de lijn Manado-Makassar-Mataram (3M) zit. Bovendien staat er niet op elke straathoek een, meestal een of twee per eiland.

Groet,

koming

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Dat het in het oosten van Indonesie een stuk moeilijker is, is zeer zeker waar. Pinautomaten dicht als de bank dicht is, slechts 1x in de zoveel tijd geld ect..ect.. maar op Java en Bali vind je tegenwoordig in de kleinste dorpen al zo'n kreng, dus daar zal het geen probleem zijn, en dat was de vraag van kiwindo.

kiwindo
Gebruiker
spacer line

Dank jullie wel voor de reacties. Heb hier tenminste wat aan.

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

79,750,924 pageviews Een website van indahnesia.com