Bandung de moeite voor (max) 6 uren?

Subforum Java 
74 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Java > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
gosai
Gebruiker
spacer line

Hallo iedereen,

Binnen enkele weken vertrekken mijn vriendin en ik naar IndonesiŽ voor 17 dagen.
De eerste dag blijven we in Jakarta en we zouden de volgende morgen met de trein naar Bandung gaan. Wanneer we de eerste trein nemen komen we aan rond 11u.
Rond 18:05 zouden we een vlucht nemen via merpati airlines naar Yogyakarta.
Dus we hebben maar max 6 uur tijd.

De vragen :-)

1) Wat raden jullie ons om zeker te bezoeken in Jakarta
2) Zijn er guesthouses die jullie kunnen aanraden in Jakarta waarbij het niet duur is om een nacht te verblijven.
3) Belangrijkste vraag: Is Bandung wel de moeite wanneer je weet dat we om 11u toekomen en om 18:05 al richting Yogyakarta vliegen. Moest het niet interessant zijn zouden we van Jakarta vliegen naar Yogyakarta.
4) Wat is echt aan te raden om te zien/bezoeken in Bandung wanneer je beperkt bent in tijd zoals je hierboven ziet.
5) Rond hoe laat gaan best naar de luchthaven wanneer de vlieger vertrekt om 18:05?
Weet niet hoelang check-in/controle enzovoort duurt voor inter-vluchten.

Hopelijk kunnen jullie ons wat helpen met onze vragen.
Alle tips zijn meer dan welkom.

Groetjes,

Gosai

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Daar kan ik heel kort over zijn, Bandung is zeker de moeite van een bezoek waard.
In 6 uur kan je er helemaal niets, zo wie zo barst het van de file's en je moet op zijn minst zorgen rond 4 uur in de nabijheid van het vliegveld te zijn, want met de spits staat helemaal alles vast.

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Je kunt in die tijd mooi ergens lunchen en daarna je spullen weer pakken om naar het vliegveld te gaan. Ik zou me niet te veel durven wagen zo tussen treinstation en vliegveld. Ze liggen niet echt dicht bij elkaar in de buurt namelijk.

Ho Lee Fuk

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Ik snap het sowieso niet helemaal: Je bent 1 dag in Jakarta, 6 uur in Bandung en dan ga je door naar Yogya? Bandung moet je natuurlijk onmiddellijk schrappen want zoals Malam al zegt: dat heeft totaal geen zin. ik zou er dan eerder voor kiezen om 2 daegn in Jakarta te blijven en dan door te vliegen naar Yogyakarta.
Overige vragen kun je met de zoekfunctie (zie links onder home) beantwoord krijgen. Sorry, geen tijd om daar nu op in te gaan.

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Ook 1 dag Jakarta (na aankomst vanuit het buitenland) is een afgeschreven dag. Je bent te moe en gaat echt niet even het Jakarta in als toerist. Diegenen die dat doen zijn de rugzakkers die naar Jalan Jaksa gaan of mensen die weten hoe ze moeten reizen.. maar het dan ook echt weten uit eigen ervaring.

Ho Lee Fuk

gosai
Gebruiker
spacer line

Hallo iedereen,

Dank je wel voor jullie antwoorden.
We gaan dus Bandung schrappen en we gaan zoals jullie voorstellen rechtstreeks met de vlieger naar Yogya.
Denk dat een dag in Jakarta sowieso nodig is om te bekomen van de vlucht.

Nogmaals bedankt!!!.

Groetjes,

Gosai

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Goed idee. Welkom in het hart van Java straks. Aan Bandung is niets verloren (zal Malam wel niet met mij eens zijn).

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

On 16-03-2011 21:55 Yogya-Bali wrote:
Goed idee. Welkom in het hart van Java straks. Aan Bandung is niets verloren (zal Malam wel niet met mij eens zijn).

Ik heb het daar ook wel gehad YB, maar voor een nieuwkomer ligt dat iets anders.

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Dagje bijkomen in Jakarta kan geen kwaad. Dan mis je ook zeker je aansluiting niet en zo.. Lekker rustig op vakantie dus. Stressen kan in de rest van het jaar altijd nog. Emoticon: Wink

Ho Lee Fuk

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

On 15-03-2011 18:26 gosai wrote:

2) Zijn er guesthouses die jullie kunnen aanraden in Jakarta waarbij het niet duur is om een nacht te verblijven.

Er zijn zat guesthouses in centrum van jkt ( menteng area) ,
zie http:// www.takesmansion.com.is gedateerd (relatief) maar wel " centraal" gelegen .
Op " loopafstand" naar Jln Sabang.
MacD, KFC,Dunkin Donut en diverse Padang restautants.De oude dame Sarinah Dept Store.
Met de blauwe bajaj(nieuw) kost het 10.000 rup , ook in de buurt van Hotel Indonesisa Kempinsky, Gran Indonesia Shopping Mall, Plaza Indonesia . en laten verwennen bij Bersih Sehat massage http://www.dayugroup.web.id/en(...)g.php?proses=1&id=27

bisa dicek of makemyday .

gosai
Gebruiker
spacer line

Dagje bijkomen in Jakarta kan geen kwaad. Dan mis je ook zeker je aansluiting niet en zo.. Lekker rustig op vakantie dus. Stressen kan in de rest van het jaar altijd nog. Emoticon: Wink

Emoticon: Smile Let's leave our worries behind. Alť dat ben ik toch van plan. Emoticon: Shiny

Er zijn zat guesthouses in centrum van jkt ( menteng area) ,
zie http:// www.takesmansion.com.is gedateerd (relatief) maar wel " centraal" gelegen .
Op " loopafstand" naar Jln Sabang.
MacD, KFC,Dunkin Donut en diverse Padang restautants.De oude dame Sarinah Dept Store.
Met de blauwe bajaj(nieuw) kost het 10.000 rup , ook in de buurt van Hotel Indonesisa Kempinsky, Gran Indonesia Shopping Mall, Plaza Indonesia . en laten verwennen bij Bersih Sehat massage http://www.dayugroup.web.id/en(...)g.php?proses=1&id=27

Wow Surya, dank je wel.
Goeie informatie.
Heb net een mailtje gestuurd naar Take Mansion.
Ben benieuwd of ze nog kamers vrij hebben.

ps: Ik krijg geen melding wanneer jullie iets posten. Heel vervelend. Krijgen jullie een melding via mail wanneer iemand iets antwoord op de forum?
Wanneer ik op volgen klik dan krijg ik een melding dat ik dit al volg en niet nog een keer kan volgen. Strange?? Emoticon: Confused

walterpoupaert
Gebruiker
spacer line

Beste vriend Gosai,

Het is inderdaad zo dat je best Bandung even op zij laat liggen.

Wat Jakarta betreft ;

Vanuit de luchthaven Soekarno-Hatta neem je best een Damri-bus naar het centrum van Jakarta = Stasiun Gambir : IDR 20.000.

Van daar uit ben je op loopafstand van Jalan Jaksa. - of neem een bejak ( lawaaierige tweetakter ).

In Jalan Jaksa is er een grote keus van hotels van prijzen vanaf IDR 100.000 tot 1.000.000.

In de maanden april en mei is het absoluut niet nodig te reserveren.

Als je de volgende dag tijd zou hebben : het bezoeken waard : Monumen Nasional en bijhorend museum, Kelapa Sunda met zijn prachtige schooners en het juist daaronder gelegen gebouwen van de Verenigde Oostindische Companie. Misschien ook de zoo in het zuiden van Jakarta.

Selamat jalan dan selamat datang di Indonesia

087859966478

Leonard
Gebruiker
spacer line

Vriend Gosai,

in aanvulling op vorige reactie het volgende. Ik deel de voorliefde van deze persoon voor Jalan Jaksa. De vermelde Damribus heeft ook mijn voorkeur. Hou er rekening mee dat deze bus als ik me niet vergis tot maximaal 19.00 uur 's avonds vanaf het vliegveld vertrekt.
Als je met meer personen bent kun je ook goed de taxi rechtsstreeks naar Jalan Jaksa nemen (circa 130.000 afhankelijk van je onderhandelingsvaardigheid; wel afspreken of dit met of zonder Tol is).

Vanaf station Gambir ben ik laatst naar Jalan Jaksa gegaan met een ojek "motorrijder" (9.000 rupiah). Ik beging de stommiteit om te zeggen dat ik haast had. We waren in Jaksa binnen tien minuten. Het eerste gedeelte was over trottoirs, slalommend tussen voetgangers, daarna een vijfbaansrotonde tegen het verkeer in. Om een invoegende bus te pareren zaten bestuurder en passagier (ik dus) beiden met ons rechter been tegen de busflank.
Wakker was ik wel bij aankomst; met mijn hele bewustzijn in Indonesie.

Ik raad je graag aan bij de volgende vakantie 6 weken te nemen. In de zestiger jaren was er een Engelse popsong die als volgt begon:

"I know there's a man who can sell the time...

Groet,

Leonard.

zieleffe
Gebruiker
spacer line

Het ligt er aan welk leeftijd je bent om de rit naar JL Jaksa te maken.
Ben je jong en nog goed in staat dan is de bus naar Gambir treinstation en dan die B-Mobil nemen als ze er nog rijden?, want heb ergens gelezen dat ze uit het straat beeld verdwenen zijn.
Als K mij herinner dan was het vroeger dat we aan kwamen, taxi naar Hotel Tatort JL Jaksa.

Tegenover Hotel Tatort heb je een smal straatje die door een kampong liep en waar ergens diep in die kampong een Losmen had waar je heel goedkoop kon slapen.
Maar dat was wel in de jaren na 1995.
Heb er foto's van maar kan ze nu even niet vinden..... Emoticon: Wink Emoticon: So funny

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Keduadam
Gebruiker
User icon of Keduadam
spacer line

MAg ik vragen aan iemand (Malam?), wanneer zijn de avond- spitsuren in Jakarta??
Ik wil de Mal bezoeken, en moet om 22.00 terug de taxi(?) nemen naar het vliegveld...
Zou ik zelfs vanaf 20.00 de al taxi kunnen nemen? TX

Your attitude determines your altitude

Keduadam
Gebruiker
User icon of Keduadam
spacer line

Sorry, 10.00 moet dus zijn 22.00 u 'savonds... als ik reken op een uurtje,,,
moet ik dus om 21.00 vertrekken...? Dat lijkt me geen probleem? Of is 20.00 vertrekken ook geen probleem met de spits in Jakarta?

Surya Atmadja
Gebruiker
spacer line

Ben Om Malam niet maar kan wel vertellen dat de spitsuren vanaf ongeveer 7.00 t/m 10 .00 uur s' ochtend is.
En tijdens lunchtijd (kantooruren) .
Daarna ongeveer vanaf 16.00 tot ongeveer 20-21.00 uur en hangt ook af of je de jalan protokol ( grote verkeersader ) moet nemen of niet
Bij de grote verkeerswegen hebben ze ook een three in one regeling , uitgezonderd de taxi.
De malls in Jakarta zijn pas open 10.00 in de ochtend tot 22.00 uur.
Vertel me wat je vertrekpunt is(hotel in Jak.Pus) en wel ke Mall je wil bezoeken dan kan ik ongeveer ( tot ongeveer 10.000 rupiah (nog niet eens 1 eurie) vertellen hoeveel het kost en uiteraard de weeromstandigheden , trafficjam (muacet total) , demo etc worden voorlopig buiten beschouwing gelaten.

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Keduadam; er wonen 15 miljoen mensen in Jakarta, en de stad is zo groot als de provincie Utrecht. Je kunt dus niet zo stellen dat zolaat en zolaat wel goed is. De spits is tussen 07:00 en 09:00 en 16:00 en 19:00. maar dat houd niet in dat het hierna stil op straat is, juist in tegendeel.. het zal nog steeds spitsuur lijken.

Je gaat in Jakarta ook niet 'de mal' bezoeken, er zijn er namelijk meer dan 100... dus als je weet welke, dan kan ik wel aangeven hoe lang het onder normale omstandigheden is.

Ho Lee Fuk

Surya Atmadja
Gebruiker
spacer line

On 19-03-2011 12:50 zieleffe wrote:

Als K mij herinner dan was het vroeger dat we aan kwamen, taxi naar Hotel Tatort JL Jaksa.
Click to see original image

JeZus Ziel , id dat die Menir die in de plaatselijke gossiep circuit werd over geroddeld ?

Ben deze week 2 keer langsgelopen , werd bijna geculik door een nachtvlinder ( weet niet of het een mannelijke of vrouwelijke soort is).
Vanmorgen langs geweest met de bajaj , om naar een andere hotel zoeken in Wahid Hasyim . Hotperdom de hotels zijn relatief duurder geworden , Ibis Tamarind kost ongeveer vanaf 500K-600K pernacht , hotel Cipta kost nu 445K .
Daar kan ik een paar keren inkopen doen bij mijn favoriete supermarket in Ollanda .
Een mooie aparthotel vanaf 750K is Citane , het is een kleine studio apartement kan je met 3/4 en doen(extra bed indien nodig) )
Zit aan het einde van Jln Jaksa tegenover Hotel Cipta en Ayam Bu Suharti , de moeite waard.

Surya Atmadja
Gebruiker
spacer line

On 20-03-2011 07:14 Yerun wrote:

Je gaat in Jakarta ook niet 'de mal' bezoeken, er zijn er namelijk meer dan 100... dus als je weet welke, dan kan ik wel aangeven hoe lang het onder normale omstandigheden is.

Y, ik heb altijd rittenkaart genomen .
Gisteren naar M2M , om mijn retrobril te repareren.
Kost een scheetje.

Keduadam
Gebruiker
User icon of Keduadam
spacer line

Oh bedankt en wat snel... ben hier duidelijk nieuw.. en wat is dat internet traag hier in Ambon...
Ja sorry HAHA -er zijn dus vele malls...
Mij is geadviseerd om naar SARINA te gaan -Jl MH Tamrin (?) om inkopen voor Holland te doen, creatieve, leuke cadeautjes en zo...
Ik waardeer dit enorm, dat jullie me zo helpen!!!
Ik wordt altijd wat nerveus in grote steden, zeker dit nu...

Keduadam
Gebruiker
User icon of Keduadam
spacer line

En oja ik kom soggus vroeg aan in Jakarta, dus heb aardig wat tijd, maar wil om 21.00 voor de zekerheid op het vliegveld terug zijn, om naar NL mijn reis voort te zetten!

Surya Atmadja
Gebruiker
spacer line

Ik zou naar Pasar raya Blok M gaan , die is ook goed qua assortiment.
Met de taxi vanaf Sarinah kost het ongeveer 3 eurie , ongeveer 30-45 minuten zonder macet.
Of met de transbus voor nog niet eens 0.50 euriecents , redelijk comfortabel , zonder oponthoud.
Teruggaande ga je dan rechtstreeks met dezelfde bus richting kota (Station Kota) en dan effe uitpuffen bij Cafe Batavia. Stel niks voor maar wel bekend bij de orang turis .
Terug naar je hotel kan je de taxi nemen , ongeveer 3-4 euro naar centrum ( Sarinah en omgeving).
Of je gaat naar de nieuwe Grand Indonesia Plaza ( 10.000 rupiah vanaf Sarinah) , ga je naar Seibu , heb je daar op de 3de verdiep. de Alun Alun Indonesia.
Wel zijn de prijzen duurder dan Sarinah of Pasar Raya.

Keduadam
Gebruiker
User icon of Keduadam
spacer line

Beste Surya Atmadja, ook adviseerde iemand me om de Bluebird (soort taxi) te nemen, maar dan betaal ik zeker tien keer zoveel als dat mooie prijsje wat jij noemt?

Surya Atmadja
Gebruiker
spacer line

Kan je een paar uren rondbanyeren in Grand Indonesia en Plaza Indonesia .
Lekker eten ( veel restaurants- national-international ), en dan zorgen om op tijd terug te gaan naar de airport. Ik zorg altijd 3.5 uren voor vertrek al op de airport kom , voor het geval van file .
Daar kan je nog altijd uitgebreid uitrusten , eventueel een massage sessie proberen voordat je in de vliegtuig stapt.

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2020
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

94,108,414 pageviews Een website van indahnesia.com