olifantentocht Tangkahan

Subforum Sumatra 
58 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Sumatra > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Ron en San
Gebruiker
spacer line

We verblijven deze zomer 2 nachten in Tangkahan. We hebben gelezen dat je daar op de rug van een olifant een tocht door de jungle kan doen.
Wie weet wat dit kost ter plaatse en waar we dat kunnen regelen?

Alvast bedankt voor de reactie!

hoeksie
Gebruiker
spacer line

Ik heb daar ook voor geÔnformeerd. Maar dan voor de vierdaagse tocht van Tangkahan naar Bukit Lawang voor zomer 2012. Dat zit allemaal vol, kreeg ik te horen.
Of ze ook korte tochtjes hebben durf ik niet te zeggen

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Hoeksie, dat voor 2012 een vierdaagse olifantentocht van Tangkahan naar Bulit Lawang niet mee rte boeken is, lijkt me heel onwaarschijnlijk, zo niet uitgesloten.
Het stikt daar toch van de olifanten en gidsen. In het andere topic vroeg je me waar ik Tangkahan en Bukit Lawang gergeld had. Ik heb dit bij van verre gedaan (zie boven aan de bladzijde). Ik moet zeggen: het was bij mij een beetje gemakzucht. Wij zijn met 6 personen, toch al een waanzinnig dure (maar erg leuke) grap. Er is daar niet veel accomodatie en ik wil dat perse geregeld hebben. Ik had eerst een offerte voor 3 overnachtingen Bangkok, 1 nacht Medan, 2 Tangkahan, 2 Bukit Lawang, maar ik heb daar behoorlijk in geschrapt. Wat nu wel geregeld is (hoop ik) is ophalen uit hotel in Medan, tocht naar Tangakahan, olifantenrit, 2 overnachtingen, tocht naar Bukit Lawang, 2 overnachtingen, afzetten bij Prapat, lake Toba. Kosten p.p. ik meen Ä220,-, geen kattepis. Kan zeker een stuk goedkoper als je het zelf doet, maar ik heb even voor de zekerheid gekozen met 4 kinderen.

hoeksie
Gebruiker
spacer line

Volgens mij kun je inderdaad wel een gewone olifantentocht regelen (ook ter plekke). Ik las echter ergens dat je ook met een 'patrol' mee kunt van Tangkahan naar Bukit Lawang. Je bent dan vier dagen onderweg met 1 persoon per olifant en een Mahout. Hier heb ik naar geÔnformeerd en dit is dus schijnbaar in de zomermaanden niet te boeken. Ik kreeg eerst een mail en heb daarna nog voor de zekerheid gemaild dat het om 2012 gaat omdat ik mij niet kan voorstellend at iets zolang vantevoren is volgeboekt/boekbaar is. Ook toen kreeeg ik als reactie op mijn mail dat het vol zat.

Dank je nog even voor de naam van de organisatie.

Christel

Bokito
Gebruiker
User icon of Bokito
spacer line

Ik zou maar eens goed over denken om op zo"n oliding een ritje te maken.Ik heb een ritje gemaakt van een 1/2 uur door de achter tuin maar ik was gebroken.Je hobbeld van voor naar achter van achter naar voor en van links naar rechts en van rechts naar links op een houten bankje.Het lijkt wel carnaval.
Sterkte. Emoticon: Party!

Shalom

paulana
Gebruiker
spacer line

Ja Leuk Bokito, in een ver verleden hebben wij op Lanzarote zo,n tocht gemaakt, bergie op naar de vulkaan en daarna weer terug! Het leek wel of we met wild water op een schip zaten Emoticon: Yes!

Om Swastiastu

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Nou, dat is precies wat ik ook denk. Afgezien van het feit dat ik me afvraag hoe ik er in godsnaam op kom, denk ik dat ik er zeker binnen een uur weer af wil. Ik heb In Turkije ooit op een kameel gezetn. Ik wist niet hoe gauw ik er weer van af kon komen.
Ik houd veel meer van zelf wandelen.

paulana
Gebruiker
spacer line

Goedemogge jullie hadden het over olifanten....en ik over een kameel...
Dank Elsbeth, was toch een nare ervaring, hoe is het dan olifant nog erger of zo ?
Die kamelen hadden aan weerszijden een soort van zitbank waar je je heeeel stevig aan moest vasthouden bbrrrr nooit meer. Ga liever zwemmen.

Om Swastiastu

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Je moet voor een telganger als een kameel een aardig soepele rug hebben.
Olifanten zijn volgens mij kruisgangers, maar ik moet je eerlijk zeggen dat ik er ook wel een beetje tegenop zie. We zien wel.

paulana
Gebruiker
spacer line

Die tocht op Lanzarote was in 1972 of 73 en ook als "jonkie" vond ik het bbrrrr

Om Swastiastu

flipse
Gebruiker
User icon of flipse
spacer line

Hoeksie,

De reden dat ze 'volgeboekt' zijn is dat ze meer geld kunnen verdienen aan de dagtochtjes in Tangkahan zelf dan een lange tocht naar Bukit Lawang.

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.Elsbeth: Ik denk dat ik je deze trip een stuk voordeliger kan aanbieden. Als je nog niet definitief geboekt hebt, mail dan naar info at merapi.nl

salam dari Flip

www.merapi.nl als het hagelt en sneeuwt in Mei... is April al weer voorbij

meriana
Gebruiker
spacer line

Hoi Ron n San,
kijk op deze site:http://matanews.com/2010/09/20/keliling-hutan-tangkahan-menunggangi-gajah/
Maar in Indonesische taal, dus per uur is 300ribu n per dag is 400ribu.
Je kan ook zomaar daar naartoe gaan zonder te booken volgens mij

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Hai Flip, ik heb je net een uitgebreide mail gestuurd over onze plannen. Wie weet komt er alsnog iets uit voor het vervolg van onze trip.
Groet Elsbeth

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

zo nu nog een kameel zoeken ja hoor hebbes

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

paulana
Gebruiker
spacer line

Om Ziel de zitbakjes aan weerszijden ontbreken.
Zo op jouw kameel zitten...worden de mensen zeeziek..met die bankjes ook maar anders Emoticon: Puh!

Om Swastiastu

paulana
Gebruiker
spacer line

Op 20-03-2011 23:30 schreef flipse:
Hoeksie,

De reden dat ze volgeboekt zijn is dat ze meer geld kunnen verdienen aan de dagtochtjes in Tangkahan zelf dan een lange tocht naar Bukit Lawang.

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.Elsbeth: Ik denk dat ik je deze trip een stuk voordeliger kan aanbieden. Als je nog niet definitief geboekt hebt, mail dan naar info at merapi.nl

salam dari Flip

Verhuren je ook prive boten vanaf Bali voor ca 2 weken zonder crew .2 cabines

Groet Paulana

Zo snel heb ik nog nooit antwoord gekregen op een email!

Dank Paulana

Om Swastiastu

Ron en San
Gebruiker
spacer line

Bedankt voor de soms nuttige reactie Emoticon: Wink
We hebben het al geregeld, eerst de olifanten wassen in de rivier dan een stukje hobbelen en vervolgens per autoband de rivier weer af.

printil
Gebruiker
spacer line

Mag ik vragen bij wie je dit geregeld heb? Wil ook naar Sumatra (volgend jaar pas hoor) en ben aan het orienteren. Dit wil ik ook doen. Of een 10-daagse bouwsteen waar het al in zit.

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Printil, je zou een mailtje kunnen sturen naar Mega, de baas van Mega Inn, een zeer sympathiek hotelletje met een superligging.
Heel veel mensen regelen de olifantentocht via een organisatie, maar dat loopt niet altijd goed. Er zijn nl. veel meer aanvragen dan olifanten. Wij hadden het wel in een bouwsteen van Van Verre zitten, maar ik vraag me af of je het niet beter zelfkunt vastleggen.
Dit is zijn emailadres. Succes!

megadepariEmail-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.yahoo.com

Elsbeth

flipse
Gebruiker
User icon of flipse
spacer line

Printil,

je kunt de avontuurlijke bouwsteen vinden op www.merapi.nl/reis_onderdeel/8(...)tra_cultuur_avontuur

Als echte avonturier zou je ook moeten kijken naar de verlenging op Pulau Banyak: www.merapi.nl/reis_onderdeel/4(...)ing_sumatra_avontuur

Salam dari Flip

printil
Gebruiker
spacer line

Bedankt Elsbeth en Flipse. Ik heb beide opgeslagen in m'n bladwijzer.
Flipse de 2e link wilde niet openen. maar kan het wel opzoeken denk.
Terima Kasih, Ingrid

flipse
Gebruiker
User icon of flipse
spacer line

Ingrid,

Sorry voor de fout elink naar Pulau Banyak, hierbij de juiste:
www.merapi.nl/reis_onderdeel/4(...)ing_sumatra_avontuur

salam dari Flip

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

84,721,886 pageviews Een website van indahnesia.com