Zo snel mogelijk van Jakarta naar Pangandaran

Subforum Java 
54 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Java > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent Indonesië gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geëxecuteerd in Indonesië  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · Indonesië gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
pseudomientje
Gebruiker
spacer line

Hoi,

Op donderdag 7 april kom ik toe op Jakarta International Airport om 8 u 40 (vlucht Garuda).
Ik heb afgesproken met familie die mij opwacht in Pangandaran.
Het is de bedoeling om daar zo snel (voor het donker is) en comfortabel mogelijk te geraken ( ben wss kapot van de reis en de jetlag).
Ik zou graag vliegen met Susi-air maar die vliegen vanaf Halim Perdanakusuma ; De vlucht gaat om 10 u 30 ; Is dit haalbaar met taxi of bus?
Overal staat vermeld dat de afstand tussen beide luchthavens 30 à 45 minuten is, maar is dit wel echt zo of is dit wishful thinking?
Andere mogelijkheid is vliegen vanaf Bandung : de vlucht van Susi-air naar Pangandaran vertrekt daar om 12 u 40.
Is dit haalbaar?
moet ik dan op voorhand een auto met chauffeur huren om zo snel mogelijk in Bandung te geraken?
Hoe begin ik hieraan?
Of kan ik beter meteen een auto huren naar Pangandaran? Is dit betaalbaar?
Bestaat er een rechtstreekse bus van Jakarta airport naar Pangandaran? Veel overstappen zie ik niet echt zitten omdat ik het land en de gewoontes totaal niet ken en ik ben bang dat ik dan echt verkeerd terechtkom.

Is per trein een betere optie dan per bus?
Ik heb al naar de website van de spoorwegen geweest, maar alles is daar in het Indonesisch en blijkbaar (voor zover ik alles versta) kan ik enkel tot in Bandung met de trein ; daatr zou ik dan moeten wachten tot 's avonds laat voor ik weer aansluiting heb.

Dit is de allereerste keer dat ik Indonesië bezoek, dus ik heb geen idee hoe erg het met het vervoer rond Jakarta zit. Ik lees veel gruwelverhalen en wil dus graag wat info van mensen die de situatie ter plekke kennen. De kosten is niet echt een probleem ( we zijn met 2 personen en samen willen we wel tot 100 € betalen om comfortabel ter plaatse te geraken)

Alle tips zijn welkom!

Alvast bedankt

BintangJan
Gebruiker
User icon of BintangJan
spacer line

Mientje,

Waar begin je aan? Aankomen in Jakarta en dan gelijk door reizen naar Pangandaran.
Susi-air ken ik niet. Vliegen is de snelste oplossing. Ik weet dat er een landingsstrip in Pangandaran is Vliegen naar Bandung is ook nog mogelijk, maar om dan vandaar uit op dezelfde dag aan te komen in Pangandaran???? Vergeet het maar. Trek er maar één a anderhalve dag voor uit om daar te komen.

Als je goed naar het verleden luistert, kun je de toekomst beter verstaan. Jika Anda mendengarkan dengan cermat ke masa lalu bisa masa depan lebih mudah dimengerti

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 14-03-2011 18:27 pseudomientje wrote:
Hoi,

Op donderdag 7 april kom ik toe op Jakarta International Airport om 8 u 40 (vlucht Garuda).
Ik heb afgesproken met familie die mij opwacht in Pangandaran.
Het is de bedoeling om daar zo snel (voor het donker is) en comfortabel mogelijk te geraken ( ben wss kapot van de reis en de jetlag).
Ik zou graag vliegen met Susi-air maar die vliegen vanaf Halim Perdanakusuma ; De vlucht gaat om 10 u 30 ; Is dit haalbaar met taxi of bus?
Overal staat vermeld dat de afstand tussen beide luchthavens 30 à 45 minuten is, maar is dit wel echt zo of is dit wishful thinking?
Andere mogelijkheid is vliegen vanaf Bandung : de vlucht van Susi-air naar Pangandaran vertrekt daar om 12 u 40.
Is dit haalbaar?
moet ik dan op voorhand een auto met chauffeur huren om zo snel mogelijk in Bandung te geraken?
Hoe begin ik hieraan?
Of kan ik beter meteen een auto huren naar Pangandaran? Is dit betaalbaar?
Bestaat er een rechtstreekse bus van Jakarta airport naar Pangandaran? Veel overstappen zie ik niet echt zitten omdat ik het land en de gewoontes totaal niet ken en ik ben bang dat ik dan echt verkeerd terechtkom.

Is per trein een betere optie dan per bus?
Ik heb al naar de website van de spoorwegen geweest, maar alles is daar in het Indonesisch en blijkbaar (voor zover ik alles versta) kan ik enkel tot in Bandung met de trein ; daatr zou ik dan moeten wachten tot 's avonds laat voor ik weer aansluiting heb.

Dit is de allereerste keer dat ik Indonesië bezoek, dus ik heb geen idee hoe erg het met het vervoer rond Jakarta zit. Ik lees veel gruwelverhalen en wil dus graag wat info van mensen die de situatie ter plekke kennen. De kosten is niet echt een probleem ( we zijn met 2 personen en samen willen we wel tot 100 € betalen om comfortabel ter plaatse te geraken)

Alle tips zijn welkom!

Alvast bedankt

Wishful thinking of niet een overstaptijd van minder dan twee uur waarbij je ook nog naar een ander vliegveld moet is veel te kort. Je bent om 8.40 uur ook nog niet buiten maar eerst nog visa cq immigratie en op de bagage wachten (daar ga ik even vanuit). De vlucht halen vanaf Bandung lijkt me ook geen optie. Je zult toch al snel om 12.00 uur in Bandung moeten zijn.
Aankomen op dezelfde dag is wel mogelijk maar het zal een zeer lange reis worden. Er is volgens mij een bus die rechtstreeks vanaf de luchthaven naar Bandung rijdt. Vanuit Bandung zou je dan een bus of travel naar Pangandaran kunnen nemen. Als je tot 100 euro wil betalen om in P te komen dan moet dat zeker lukken met een privechauffeur.
Alternatief is om te overnachten vlakbij de luchthaven en de volgende ochtend die vlucht van 10.30 nemen. Ben je uitgerust en hopelijk meteen een deel van de jetlag kwijt, leuker voor jou en voor de familie.

gr
Anne Mieke

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Pseudomientje; er 1 handige oplossing, dat is je afspraak met je familie een dag verzetten zodat je na aankomst een hotel kunt zoeken, een dutje kunt doen en de dag erna naar Pangandaran kunt gaan. Dit kan op verschillende manieren:

- Vliegen met Susi Air (tickets kun je kopen op het vliegveld waar ze vertrekken, of dit kan voor dezelfde dag weet ik niet)
- Met prive-vervoer (duurt 10-12 uur over wegen die niet echt comfortabel zijn, maar de route is mooi)
- Met de trein (dit is economie-klasse - dat noemen ze hier 'vee-transport' - tot aan Cilacap, en daarna moet je met ander vervoer verder. Treinkaartjes voor deze klasse kun je niet online boeken, dat doe je op het station ter plekke).

En als het je eerste keer is zou ik er uberhaupt al niet aan denken om je gekke dingen op de hals te halen. Je haalt het gewoon niet om te vliegen, en direct doorreizen is gekkenwerk omdat het gewoon nog 12 uur reizen is. Dat kan dus, maar als je daarna drie dagen bij moet komen wegens oververmoeidheid, kun je beter in Jakarta een nachtje rust houden lijkt me. Emoticon: Wink

leomanado
Gebruiker
spacer line

Vergeet het vliegen maar, je moet naar een ander vliegveld in Jkt, inchecken van te voren, wachten etc....Naar Bandung en dan vliegen lijkt me ook geen goed idee. De reis naar Bandung kost je rond de 3uur, dan inchecken, wachten etc....
Neem een privechauffeur van de airport in Jkt die je meteen naar Pangandaran brengt.
Als je om 08.40 aankomt ben je zo'n beetje rond 09.30 buiten. Normaal gesproken ben je dan 7 uur later ter plekke. Reserveer een auto bij een travel, je kunt dan onderweg een beetje dutten, want die hebben prima "busjes" Voor 100 euro moet dat te regelen zijn.

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

On 14-03-2011 19:18 Anne Mieke wrote:

[quote removed]

Als je tot 100 euro wil betalen om in P te komen dan moet dat zeker lukken met een privechauffeur.

gr
Anne Mieke

Tot 100 Euro van vliegveld Jkt naar Pangandaran Anne Mieke?
Die tijd ligt inmiddels ver achter ons alleen de benzine is al 30 Euro, de chauffeur en ook de auto voor twee dagen want van Jkt naar Pangandaran en daar vandaan weer naar Jkt. in één dag is onmogelijk.

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

Ome Sid zou ongeveer zo doen.

Als ik met de Garuda vlieg ben ik ongeveer 09.30 buiten.
En dan ga ik met de Primajasa bus ( vertrek om de uur ,volgens Y-B om de half uur )en dat voor 75.000 rup) .
Kom je aan in Bandunf ongeveer 12.00 -12.30.
Van Bandung pak ik een huur auto ( van Cipaganti travel- die vertrekt ook uit Cengkareng Airport).
Dan ga ik lekker pitten in de huurauto( met supir) en kom ongeveer net voor de Magrib ( avond gebed) in Pangandaran.

salam dari jkt.

bisa dicek of makemyday .

pseudomientje
Gebruiker
spacer line

Dank je wel allemaal, dit is nu eens info waar ik wat aan heb!

Mijn broer zei ook al dat het het niet haalbaar was om de vlucht van Susi te halen. (Maar ja, grote zussen geloven niet altijd wat kleine broertjes zeggen, ook al wonen ze daar ....)

Ik ben nu nog aan het twijfelen tussen

optie 1 : met een huurauto naar Pangandaran (eventueel vanaf Bandung , want eerst met de Primajasa-bus zal wel een stuk goedkoper zijn.)

nog even een vraagje: moet ik een huurauto op voorhand reserveren , of kan dit ter plaatse (op de luchthaven Jakarta, of aan Bandung Supermall het eindpunt van de Primajasa-bus)

of optie 2 : met de trein (vanaf Gambir) naar Bandung en daar de volgende dag een vlucht nemen naar Pangandaran.

Probleem is dat ik dan een dag verlies en ik heb maar 17 dagen en een uitgebreid verlanglijstje ( Pangandaran, Jogyakarta , Oost-Java met Bromo en Kawah Ijen en nog enkele daagjes Bali) Ik ben sowieso al een dag kwijt, want de vluchten vanuit Denpasar naar Jakarta op zondag 24 april zijn allemaal volgeboekt (Pasen) en dus moet ik al een dag vroeger naar Jakarta....

pak ronald
Gebruiker
User icon of pak ronald
spacer line

Oplossing:

Susi Air
Jakarta - Pangandaran - Jakarta: 1 flights per day
Daily:
Jakarta – Pangandaran 10:30 – 11:30
Pangandaran – Jakarta 13:30 – 14:30

ff belle
Email:
infoEmail-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.susiair.com

http://www.susiair.com/scheduled.htm

Moet toch te doen zijn, voor 1000 euro?

Ga staan waar geen plek is om te staan.

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

1000 euro? Daarvoor breng ik ze zelfs, en kom ik ze ook weer halen.. maar 100 euro voor twee personen vliegen? Denk het niet, want ik meen dat die vlucht 650.000 Rupiah was, plus wat vertrekbelasting vanaf Halim, taxi-kosten er naartoe en zo.. maar veel zal het niet schelen.

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

On 15-03-2011 12:43 pseudomientje wrote:

optie 1 : met een huurauto naar Pangandaran (eventueel vanaf Bandung , want eerst met de Primajasa-bus zal wel een stuk goedkoper zijn.)

Als geld geen rol speelt Emoticon: Wink , dan zou ik met huur auto vanaf Cengkareng nemen en dan een drop service vragen ( kijk in de site van Cipaganti) .
Van Jkt-Bandung (BSM) met Primajasa kostt je al bijna 3 uren of iets meer .
Moet je eerst met de bus en dan overstappen naar een huur auto , ik zou voor die 30-35 euro verschil (voor 2-en ) vanaf airport gaan , kan je zelfs beslissen waar je kan stoppen ( douchen etc).
De tolweg Cipularang kent verschillende tussenstops a' la Duitse autobahn , compleet met KFC. Mac D, AW etc en douche gelegenheid.

bisa dicek of makemyday .

walterpoupaert
Gebruiker
spacer line

Het zou ook met de trein kunnen.

Vanuit Stasiun Gambir ( Jakarta ) naar Bandung.

Vertrektijden : 05:45 - 09:15 - 11:30 - 16:15 - 19:00 20:25

Duurtijd iets meer dan drie uur.

Prijs eksekutif : IDR : 60.000

Wat betreft Malang, Bromo en Ijen, daar brengen we dikwijls touristen naartoe, welke dan doorreizen naar Denpasar langs Banyuwangi.

Meer inlichtingen walterpoupaertEmail-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.gmail.com

Vanuit Bandung naar Banjar

Vertrektijden : 07:00 - 19:00

Duurtijd : ongeveer drie uur

Prijs eksekutif : IDR : 210.000

Vanuit Banjar ben je op ongeveer 70 km van Pangandaran ; neem een taxi. Geschatte kostprijs : IDR 100.000

087859966478

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

85,149,779 pageviews Een website van indahnesia.com