werken en wonen op bali

Subforum Bali, het godeneiland 
115 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Bali, het godeneiland > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
DutchB
Gebruiker
spacer line

Beste mensen,

Ik heb de opmerkingen zo gelezen en moet er bij vermelden dat de wijze waarop men denkt een adviserende rol te spelen op dit topic ik echt ver onder de maat vindt.
De vraag van Angelique was heel simpel en wel met de achterliggende gedachte dat IndonesiŽ bekend staat om haar bureaucratie en dus van vele mogelijkheden gebruik gemaakt kan worden om er te blijven zowel legaal als illegaal.

Maar om de spot te drijven en denken dat een negatief antwoord wel de waarheid zou kunnen zijn die iemand niet onder ogen zou willen zien is juist je zelf belachelijk maken.
Niemand heeft gevraagd om je eigen mening dus hou die voor je zelf. Iemand vraagt om hulp en advies en als je die wilt geven doe dat dan professioneel anders geef dan geen antwoord want er zijn miljoenen mensen die dit forum bezoeken met de zelfde vraag en dan dit soort stomme antwoorden tegen komen en verder niet geholpen zijn.

Mijn advies is, blijf netjes geef antwoord op de vraag die wordt gesteld en laat A.U.B je persoonlijke mening (TEN ZIJ DAAROM WORDT GEVRAAGD) buiten beschouwing.
Het maakt dit topic wat serieuzer en professioneler.

Zo en nu dat gezegd is, lijkt het mij om op een constructieve wijze deel te nemen aan dit topic.

Begrijp ik goed dat er een volgorde is in zaken voor het verkrijgen van een visum?

1. huurcontract
2. sponsor
3. verzekering tonen
4. bankgarantie of aantonen levensonderhoud
5. een uitnodiging van iemand aldaar
6. retour ticket

alvorens je kan verblijven in IndonesiŽ.

Hoe zit het als je een bedrijf wil starten in IndonesiŽ?
Krijg je dan wel een werk en verblijf Visum?

ardianto
Gebruiker
User icon of ardianto
spacer line

oh kom op zeg, mevrouw Angelique heeft welgeteld 2 posts hier, en wil Nederland ontvluchten omdat ze het zat is daar.

Als er dan een paar kenners vanuit hun eigen ervaring advies geven (adviezen die zij gezien haar situatie duidelijk liever niet wil horen), dan is dat tegen het zere been ? Is dat het?

Quiz: Noem 3 westerse landen waar Islam succesvol is geÔntegreerd. Oke, noem er eentje dan

DutchB
Gebruiker
spacer line

Je legt de nadruk op haar ontvluchting wat en bijzaak is en ze eigenlijk niet zou hoeven te melden maar meer steun zoekt bij meerdere mensen die ook Nederland willen ontvluchten om wat voor reden dan ook. De kern van de vraag is "wonen en werken in IndonesiŽ".

Ze heeft niet gezegd dat ze die niet wilt horen. Ook heeft ze geen antwoord gegeven en doet ze dat misschien alsnog. Dus vooruitlopen op de zaken of iemand alvast in een hokje te plaatsen is niet zo slim toch?

Iemand anders heeft er van gemaakt dat ze geen antwoord geeft dus de waarheid niet wilt horen. Misschien zit dat mens allang op Bali of heeft ze geen tijd gehad om dit topic te bezoeken. Dus zo professioneel is het niet om die stelling aan te nemen en zeker niet om klakkeloos iets van een ander aan te nemen en daarop verder borduren dat het zo zal zijn. Wie is nu stom bezig?

Maar goed ik dacht dat we constructief verder zouden gaan. Even goede vrienden hoor Emoticon: Smile

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

1. huurcontract
2. sponsor
3. verzekering tonen
4. bankgarantie of aantonen levensonderhoud
5. een uitnodiging van iemand aldaar
6. retour ticket

2 & 5 zijn dubbelop, de uitnodiging krijg je van je sponsor
6. je hoeft geen retourticket te hebben, een ticket 'Indonesie uit' is voldoende.

De overige punten heb ik nooit nodig gehad voor ik hier op een werkvergunning binnen kwam.

Angelique was om het maar even plat te zeggen een jankwijf dat weg wilde vanwege huidige problemen in Nederland. Dat is naar mijn mening een zeer slechte en onhoudbare reden om naar dit land (Indonesie) te vluchten.

Nee, Indonesie is niet goedkoop voor buitenlanders.
Nee, Indonesie is niet makkelijk om in te wonen voor buitenlanders.
Ja, illegaal verblijf is hier een criminele daar, in tegenstelling tot Nederland.

paulana
Gebruiker
spacer line

Wat nou onder de maat...men geeft hier naar eer en geweten uitkomst.
Maar moeten we ook helpen als iemand Nederland ontvluchten wil en uitgerekend naar Indonesie . Hier ga je niet op in de massa zoals in vele Zuid-Amerikaanse landen wel het geval is.Iedere stad heeft een kampung - banjar - adat. Daar ben je aangemeld en de sociale controlle is hier veel groter als elders heb ik ervaren van mijn man.
Medeplichtig zijn aan een vlucht uit Nederland naar hier ? Nee dank je

Om Swastiastu

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Ook meneer DutchB even bij de les blijven.
Uit je vragen maak ik al op dat je dus totaal geen ervaring hebt met IndonesiŽ, misschien een vakantie naar Bali en ogenblikkelijk een brainwave gekregen dat je leven daar veel gemakkelijker zou kunnen zijn en als bleekgezicht wel even kan slagen in bisnis e.d. immers de IndonesiŽr is niet zo slim, die gedachte krijg ik vaak bij mensen die 3 weken naar IndonesiŽ zijn geweest en plotsklaps denken dat ze het in IndonesiŽ kunnen maken.

Nogmaals en wederom zoals in vele topics al aan de orde is geweest, IndonesiŽ is geen emigratie land, miljoenen IndonesiŽrs zitten zonder werk en de Jakarta zit niet te wachten op outsiders die denken het even te kunnen gaan maken.

Goede kennis van de taal, zeden en gewoonten, connecties en een sloot geld, dan zou het misschien kunnen lukken, alle wielen zijn inmiddels uitgevonden in IndonesiŽ.
Ik kom inmiddels meer dan 15 jaar in IndonesiŽ, waarvan de laatste 3 jaar welhaast continue, maar als ik een sloot geld zou hebben dan zou ik me 10 maal bedenken om er iets in IndonesiŽ mee te doen, ik spreek de taal redelijk, ik heb connecties en ik ken de weg.

Genieten van vakantie en verblijf in IndonesiŽ terug komen in het kikkerland en na 2 weken in de wolken de draad van het normale leven weer op pakken en met beide benen weer op de grond komen, zo heb ik het ook gedaan.

Iets op toeristisch gebied doen op bijv. Bali, ach man vergeet het, ze concurreren elkaar al hartstikke dood, en nieuwe concepten?????? An me hoela.
Hard, niet leuk te horen maar de keiharde waarheid.
Lees de goed wat Amed east bali schrijft, die weet waar hij het over heeft en de commentaren van Yogya Bali, daarnaast wat overige forumgebruikers schrijven flikker het in een grote beker, schudden en dan het gemiddelde er uit halen, dan kan het niet anders als dat men tot de conclusie komt dat IndonesiŽ een geweldig vakantie land is en geen emigratie land, hoeveel poen je dan ook in de achterhand hebt zonder degelijke kennis.

Ayo wakker worden dagdromers.

ardianto
Gebruiker
User icon of ardianto
spacer line

On 29-05-2011 13:09 DutchB wrote:
Je legt de nadruk op haar ontvluchting wat en bijzaak is en ze eigenlijk niet zou hoeven te melden maar meer steun zoekt bij meerdere mensen die ook Nederland willen ontvluchten om wat voor reden dan ook. De kern van de vraag is "wonen en werken in IndonesiŽ".

Ze heeft niet gezegd dat ze die niet wilt horen. Ook heeft ze geen antwoord gegeven en doet ze dat misschien alsnog. Dus vooruitlopen op de zaken of iemand alvast in een hokje te plaatsen is niet zo slim toch?

Iemand anders heeft er van gemaakt dat ze geen antwoord geeft dus de waarheid niet wilt horen. Misschien zit dat mens allang op Bali of heeft ze geen tijd gehad om dit topic te bezoeken. Dus zo professioneel is het niet om die stelling aan te nemen en zeker niet om klakkeloos iets van een ander aan te nemen en daarop verder borduren dat het zo zal zijn. Wie is nu stom bezig?

Maar goed ik dacht dat we constructief verder zouden gaan. Even goede vrienden hoor Emoticon: Smile

Oohhh.... is dŗt het..? Nou in dat geval hoop ik dat Angelique nu inderdaad op Bali zit en het te druk heeft om dit forum te bezoeken, omdat ze bezig is met het opbouwen van haar imperium.

Quiz: Noem 3 westerse landen waar Islam succesvol is geÔntegreerd. Oke, noem er eentje dan

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 17-05-2011 17:18 Yogya-Bali wrote:

[quote removed]
Gewoon op je gevoel afgaan.......softer kan het niet, New Age??? Ongelooflijk, wat een onzin wordt er af en toe uitgegooid. Bali loopt straks helemaal vol met de westerse pecundang (als het er al niet vol mee zit). Geef mijn portie maar Angelique, Denise08 en Jessie, slaap zacht.
Zullen we maar DutchB erbij voegen? Het forum wordt steeds vaker bezocht door lieden die NL zeker kwijt wil maar RI niet rijker. "Aan jezelf werken" is toch het "New Age" motto?! Doe dat dan en vervuil er geen fora mee.

SanderBali
Gebruiker
spacer line

Yogya_bali,
Toen jij besloot om naar IndonesiŽ te verhuizen bestonden er misschien nog geen forums, anders had jij misschijn ook wel eerst wat info gezocht op die manier. Waarom nou weer gelijk afkraken?

Altijd maar die negativiteit als het over Bali gaat. Mijn ervaring is dat de buitenlanders met geld op Bali ziten en die met weinig of niks te besteden ergens op Java wat daar kunnen ze het langer uithouden met een paar juta per maand.

simpati
Gebruiker
spacer line

die met weinig of niks te besteden ergens op Java
Zou er misschien een andere reden zijn om op Java te wonen?
Jan
Malang

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

On 31-05-2011 15:58 SanderBali wrote:

Altijd maar die negativiteit als het over Bali gaat. Mijn ervaring is dat de buitenlanders met geld op Bali ziten en die met weinig of niks te besteden ergens op Java wat daar kunnen ze het langer uithouden met een paar juta per maand.
Over negatief gesproken... ik zit niet op Java omdat ik weinig te besteden heb (vind ik zelf) maar omdat ik in eerste instantie voor andere dingen kies dan Bali die mij kan bieden. Na drie jaar Yogya zit ik nu alweer bijna 2 jaar op steenworp (een uurtje) van Jakarta. Lekker internationaal, maar toch heerlijk rustig.

Mocht je iets willen beginnen op Bali, besef je dan wel dat 'export' naar Java een stuk moeilijker is dan gewoon op Java te gaan zitten omdat dit toch de grootste binnenlandse markt is voor vrijwel alles wat er de verhandelen valt in dit land.

Ook als je je wil richten op de toeristenindustrie kun je beter niet op Bali zitten, want andere gebieden zijn ook in opkomst, tenzij je je natuurlijk wil richten op die paar miljoen buitenlandse toeristen en die 50-100 miljoen Indonesische toeristen (ja, de rijken gaan vaker dan 1x per jaar op vakantie hier, dus vandaar dit grote aantal) naast je neer wil leggen.

Onkosten liggen op Java inderdaad lager dan op Bali gemiddeld, en er is hier waar ik zit veel gemakkelijker aan geschoold personeel te komen bovendien. En ja, die handnijverheid die verkocht wordt als 'echt Balinees' komt uit Yogyakarta e.o en ook die 'echte Bali-muziek' die gewoon Sunda blijkt te zijn.. Java dus...

paulana
Gebruiker
spacer line

Jeroen wat bedoel je met "echte" Bali muziek, dat getingel op een CD ,of de muziek die hier onderwezen wordt en eigenlijk van vader op zonen (nu ook dochters) wordt doorgegeven.
En die bij de ceremonies wordt gespeeld, bv Barong-Kris maar ook bruiloft en crematies.

Hier aan de overkant wordt 3 x per week les gegeven, wat je hierboven schijft snap ik niet.

Groet Paulana

Om Swastiastu

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 31-05-2011 15:58 SanderBali wrote:
Yogya_bali,
Toen jij besloot om naar IndonesiŽ te verhuizen bestonden er misschien nog geen forums, anders had jij misschijn ook wel eerst wat info gezocht op die manier. Waarom nou weer gelijk afkraken?

Info heb ik gezocht door eerst eens een paar maanden hier te verblijven en te leren hoe de maatschappij reilt en zeilt. Vervolgens terug naar NL en voorbereidingen getroffen gedurende 1,5 jaar met 2x nog een oriŽnterend bezoek aan RI. Dat is heel wat anders dan op fora vragen te stellen die men alleen maar positief beantwoord lijkt te willen zien. Stel ze dan niet als je het antwoord al weet of de juiste antwoorden liever niet wil horen. Ngeyel is de term!!!

Jouw ervaring is ook geheel bezijden de waarheid. Geloof me maar dat de bule 's met geld op Java zitten en de loosers op Bali (op een paar bluffers na die nog wel over wat geld beschikken). Ik put de gegevens uit mijn werkzaamheden. Geen zin te verduidelijken wat ik doe maar de sociale kaart van de Nederlanders in RI heb ik kant en klaar beschikbaar.
Bali moet het vnl. van het toerisme hebben (de 4e inkomenspeiler van RI) en daaraan gerelateerde property-business en handelsgoederen (doorgaans uit Java afkomstig). Meer geld wordt gemaakt met geheel andere business. Ook door buitenlanders. Maar daarvoor moet men wel in Jakarta, Bandung, Surabaya of Oost-Kalimantan zijn (wellicht nog enkele andere plaatsen).

Negativiteit is niet hetzelfde als de waarheid. Echter de waarheid onder ogen zien, is bij velen niet de sterkste kant en dan is het makkelijker iemand die kritisch is tot negatief te bestempelen. Het zij zo...

Ben net terug van een weekje Bali maar - vreemd - ontmoet toch meer op het randje balancerende dan welgeslaagde buitenlanders (op een paar na). Men exposeert als buitenlander meer op Bali waardoor het opvalt als er iemand van goede doen is. Echter degenen die er slagen, is het meestal van korte duur terwijl ik in Jakarta en elders op Java buitenlanders (veel Nederlanders) ontmoet die al ruim 30 jaar actief en van goede doen zijn. Zij zijn echter veel minder opvallend present dan de Bali- bule's en valt hun business zelden op. Op Bali heeft alleen de genaturaliseerde Nederlandse eigenaar van Made's warung het echt gemaakt (maar die is dan ook al meer dan 40 jaar op Bali).

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

On 01-06-2011 06:52 paulana wrote:

Jeroen wat bedoel je met "echte" Bali muziek, dat getingel op een CD ,of de muziek die hier onderwezen wordt en eigenlijk van vader op zonen (nu ook dochters) wordt doorgegeven.
En die bij de ceremonies wordt gespeeld, bv Barong-Kris maar ook bruiloft en crematies.

Hier aan de overkant wordt 3 x per week les gegeven, wat je hierboven schijft snap ik niet.

Groet Paulana

Ik bedoel de Sundanese muziek die in toeristische gebieden als Balinees verkocht wordt.

paulana
Gebruiker
spacer line

Okay, dat is duidelijk bedankt.

Groet Paulana

Om Swastiastu

SanderBali
Gebruiker
spacer line

On 01-06-2011 16:00 Yogya-Bali wrote:

[quote removed]

Info heb ik gezocht door eerst eens een paar maanden hier te verblijven en te leren hoe de maatschappij reilt en zeilt. Vervolgens terug naar NL en voorbereidingen getroffen gedurende 1,5 jaar met 2x nog een oriŽnterend bezoek aan RI. Dat is heel wat anders dan op fora vragen te stellen die men alleen maar positief beantwoord lijkt te willen zien. Stel ze dan niet als je het antwoord al weet of de juiste antwoorden liever niet wil horen. Ngeyel is de term!!!

Jouw ervaring is ook geheel bezijden de waarheid. Geloof me maar dat de bule 's met geld op Java zitten en de loosers op Bali (op een paar bluffers na die nog wel over wat geld beschikken). Ik put de gegevens uit mijn werkzaamheden. Geen zin te verduidelijken wat ik doe maar de sociale kaart van de Nederlanders in RI heb ik kant en klaar beschikbaar.
Bali moet het vnl. van het toerisme hebben (de 4e inkomenspeiler van RI) en daaraan gerelateerde property-business en handelsgoederen (doorgaans uit Java afkomstig). Meer geld wordt gemaakt met geheel andere business. Ook door buitenlanders. Maar daarvoor moet men wel in Jakarta, Bandung, Surabaya of Oost-Kalimantan zijn (wellicht nog enkele andere plaatsen).

Negativiteit is niet hetzelfde als de waarheid. Echter de waarheid onder ogen zien, is bij velen niet de sterkste kant en dan is het makkelijker iemand die kritisch is tot negatief te bestempelen. Het zij zo...

Ben net terug van een weekje Bali maar - vreemd - ontmoet toch meer op het randje balancerende dan welgeslaagde buitenlanders (op een paar na). Men exposeert als buitenlander meer op Bali waardoor het opvalt als er iemand van goede doen is. Echter degenen die er slagen, is het meestal van korte duur terwijl ik in Jakarta en elders op Java buitenlanders (veel Nederlanders) ontmoet die al ruim 30 jaar actief en van goede doen zijn. Zij zijn echter veel minder opvallend present dan de Bali- bule's en valt hun business zelden op. Op Bali heeft alleen de genaturaliseerde Nederlandse eigenaar van Made's warung het echt gemaakt (maar die is dan ook al meer dan 40 jaar op Bali).

Ik weet niet wat voor werk je hier doet voor de Nederlandse overheid(?) maar het zal wel iets met NL uitkeringen te maken hebben. Laat ik je dit zeggen: je weet nog helemaal niks met je sociale kaarten. Mensen met geld, zonder uitkering, kloppen niet bij jouw aan dus weet je daar helemaal niks van.
In jouw werk heb je blijkbaar alleen met, zoals jij ze noemt, loosers te maken. Ik vind het niet kunnen dat iemand die voor de overheid werkt (?) zo over zijn cliŽnten praat op een forum! Wat dacht je van op Bali wonen en op Java je geld maken? Die zijn er heel veel maar die kom jij niet tegen want dat zijn mensen die jouw niet nodig hebben. Op Bali kan je opgaan tussen de toeristen (behalve in je eigen perumahan, daar moet je natuurlijk wel zo onopvallend mogelijk leven), in de kampung op Java val je veel sneller op met je witte huidje.

ardianto
Gebruiker
User icon of ardianto
spacer line

On 01-06-2011 17:58 SanderBali wrote:

[quote removed]

Ik weet niet wat voor werk je hier doet voor de Nederlandse overheid(?) maar het zal wel iets met NL uitkeringen te maken hebben. Laat ik je dit zeggen: je weet nog helemaal niks met je sociale kaarten. Mensen met geld, zonder uitkering, kloppen niet bij jouw aan dus weet je daar helemaal niks van.
In jouw werk heb je blijkbaar alleen met, zoals jij ze noemt, loosers te maken. Ik vind het niet kunnen dat iemand die voor de overheid werkt (?) zo over zijn cliŽnten praat op een forum! Wat dacht je van op Bali wonen en op Java je geld maken? Die zijn er heel veel maar die kom jij niet tegen want dat zijn mensen die jouw niet nodig hebben. Op Bali kan je opgaan tussen de toeristen (behalve in je eigen perumahan, daar moet je natuurlijk wel zo onopvallend mogelijk leven), in de kampung op Java val je veel sneller op met je witte huidje.

Zei jij hierboven niet iets van "vooruitlopen op de zaken of iemand alvast in een hokje te plaatsen is niet zo slim..?"

Jij gaat er gemakshalve van uit dat Yogya voor de overheid werkt en baseert daar je verdere antwoord op.... lijkt mij ook niet zo slim eerlijk gezegd...

becik becik
Gebruiker
User icon of becik becik
spacer line

On 01-06-2011 06:52 paulana wrote:

Groet Paulana

Deze bijv.Zeer herkenbaar Emoticon: Smile http://tinyurl.com/4yz6ln5

matur suksama

paulana
Gebruiker
spacer line

Dat getingel dus, heel wat anders als ik bedoel.
Die "muziek" bij ceremonies hebben een betekenis, als je die kent luistert het "anders"

Sukseme Paulana

Om Swastiastu

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

[quote removed]

Waar heb je het over? Niks uitkeringen. Wel eens gehoord van de INA en de Indonesische KADIN? Van allerlei Indonesische instanties die te maken hebben met immigratie-info, werkvergunningen en investeringen? Niet dat ik daar werkzaam ben maar heb er wel mee te maken. O zo makkelijk om daar de genoemde info te halen. Dan zal je merken dat Bali niet eens mee telt als het gaat om buitenlandse investeringen en zaken doen. In het ledenbestand van de INA komt werkelijk vrijwel geen enkel bedrijf uit Bali met Nederlanders aan de top voor.

Juist, de loosers bevinden zich op Bali want men kan daar "onderduiken" tussen het andere "witvolk"; iets dat moeilijk kan elders in Indonesia. Op Java zaken doen en op Bali wonen??: dat is een clubje meubelboeren en verder niets. De enigen de goed geld maken op Bali zijn de Indonesische Chinezen. Daar kan geen witkop aan tippen.

Is een ieder die op Bali woont een perumahan -bewoner en een ieder op Java een kampung -bewoner? Wederom een grove misvatting: mijn ervaring.....eerder andersom. Een hoop emoties en agressie komen los. Gevolg: de ratio gaat het verliezen van de emoties.

On 01-06-2011 18:20 Ardianto wrote:
Zei jij hierboven niet iets van "vooruitlopen op de zaken of iemand alvast in een hokje te plaatsen is niet zo slim..?"

Jij gaat er gemakshalve van uit dat Yogya voor de overheid werkt en baseert daar je verdere antwoord op.... lijkt mij ook niet zo slim eerlijk gezegd...

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

[quote removed]

Wat dacht je van op Bali wonen en op Java je geld maken? Die zijn er heel veel maar die kom jij niet tegen want dat zijn mensen die jouw niet nodig hebben. Op Bali kan je opgaan tussen de toeristen (behalve in je eigen perumahan, daar moet je natuurlijk wel zo onopvallend mogelijk leven), in de kampung op Java val je veel sneller op met je witte huidje.
Hmjah.. je bent duidelijk NIET op de hoogte van hoe het in Indonesie gaat. Als jij lekker op Bali zit en er is minder controle op de plek waar je mensen op Java werken, dan is dat vragen om problemen (over het algemeen).. Werk gaat nog langzamer dan het al ging, materialen worden vervangen voor slechtere kwaliteit om zo het salaris te kunnen aanvullen, en zo nog een aantal van dat soort geintjes.

Ook hiervan zijn genoeg voorbeelden, en het begint al bij de productie van zeepjes waar grondstoffen vervangen worden door 'minder gezonde'.. om het maar even licht uit te drukken. In Europa zouden die zeepjes afgedaan worden als giftig, dus worden ze nu hier in Indonesie verkocht.. tja, je moet toch wat om je verlies te dekken.

En dan ga jij anderen vertellen hoe het zou moeten? Tja.. dat kan natuurlijk prima, maar je maakt jezelf wel een beetje tot een clown als ik het vriendelijk mag zeggen. Monggo...

paulana
Gebruiker
spacer line

Emoticon: Clown amin Emoticon: Clown

Om Swastiastu

SanderBali
Gebruiker
spacer line

Yerun,
Je moet nog veel leren over 'zaken' doen in IndonesisiŽ als ik zo jouw reacties lees hier..
De dagelijkse productie van jouw zeepjes doe je niet zelf checken en begeleiden, dat laat je iemand anders doen. Met INA heb ik me nog nooit mee bemoeit en zij gelukkig ook niet met mij. Je zal niks vinden over mij bij de diverse instanties. En ik ben niet de enigste.. Ook ken ik heel veel buitenlanders die nog nooit van dit forum gehoord hebben....De wereld is veel groter dan je denkt, vooral in IndonesiŽ!

SanderBali
Gebruiker
spacer line

On 01-06-2011 18:20 ardianto wrote:

[quote removed]

Nee dat was ik niet.

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

On 03-06-2011 08:43 SanderBali wrote:
Yerun,
Je moet nog veel leren over 'zaken' doen in Indonesisi� als ik zo jouw reacties lees hier..
De dagelijkse productie van jouw zeepjes doe je niet zelf checken en begeleiden, dat laat je iemand anders doen. Met INA heb ik me nog nooit mee bemoeit en zij gelukkig ook niet met mij. Je zal niks vinden over mij bij de diverse instanties. En ik ben niet de enigste.. Ook ken ik heel veel buitenlanders die nog nooit van dit forum gehoord hebben....De wereld is veel groter dan je denkt, vooral in Indonesi�!
Jij hoeft me niet te vertellen wat ik allemaal zou moeten, je bent m'n vader niet. Ik heb het nooit over de INA gehad tegen je geloof ik, en anders was het terloops.

Je pocht erop dat je 'niet in het systeem staat'.. Maar denk nog maar eens goed na voordat je dit weer eens zegt. Als je hier langer verblijft sta je onder meer geregistreerd bij de immigratie, politie, RT/RW. Of in ieder geval zou je 'moeten staan'. Om over alle andere dagelijke dingen nog maar te zwijgen. Het lijkt wel of je hier komt 'om te verdwijnen', maar dan zit je toch echt in het verkeerde land met zijn enorme drift om alles drie keer te registreren en dan nog een keertje extra gewoon omdat het kan. Dat hebben die Japanners en communisten er wel goed in gestampt toen Indonesie net geboren was.

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

82,984,748 pageviews Een website van indahnesia.com