|
|
|
|
|
|
Dag allemaal,
Ik ben aan het overwegen om in mijn volgende reis Oost Timor op te nemen. De twijfels liggen nu bij twee zaken. Allereerst de tijd van het jaar (het zal dan in juni worden). De keren dat in in West Timor was waren in december en in januari. Onze zomer zou minder aantrekkelijk zijn omdat het in die tijd daar zo droog (= bruin en geel is).
De andere twijfel is is hoe gemakkelijk reis je van oost naar west en eventueel omgekeerd. Ik ben al flink aan het puzzelen geweest maar ik kom er niet uit.
Mijn voorkeur gaat uit naar vliegen Denpasar-Dili en overland/-zee terug (via west Timor, Flores, Sumbawa, Bali)
Als ik deze route neem dan is er geen probleem een visum is bij aankomst op Dili te verkrijgen. Maar hoe zit het met de terugreis overland als je bij Atapupu (Indonesie) de grens overgaat? Is daar een VOA mogelijk?. Op de website van de Indonesische ambassade staat deze plaats niet vermeld (het zou ook Atambua kunnen zijn) echter dat zegt niet zoveel omdat bv Banda Aceh ook niet op de lijst staat. De situatie Oost- en West Timor is nog steeds in beweging en de websites van de Indonesische ambassade niet geupdate.
Misschien iemand die dit recent gedaan heeft cq hier meer van weet?
Het alternatief is nl. een visum op de Indonesische ambassade in Dili regelen en is behalve de wachttijd ook duur. Ik weet niet beter of ambassades geven alleen 60 daags visa af (dat hier 45 euro kost). Totaal is het dan een beetje duur voor een verblijf van 3 weken in Indonesie.
gr
Anne Mieke
|
|
avatar: batu biru di pantai biru, Ende, Flores (mei 2007)
|
|
|
|
Even Google Anne-Miek dan kom je wel ergens terecht.
Ze zijn hier nog niet zo ver geweest als je de doorsnee forums lees.
Maar HIER een site te lezen over visum............
|
|
Nelson Mandela is voor mij de beste persoonlijkheid van de wereld,-----, Verdediging is de ruiter van kritiek
|
|
|
|
|
Hier heb ik niet zoveel aan. Hier gaat het om een visum verkrijgen in Denpasar. Ik wil graag weten hoe het zit bij grensoverschrijding via de weg dus van Oost naar West Timor.
Met "flink puzzelen" bedoel ik natuurlijk Google maar ik kom tegenstrijdige berichten danwel veronderstellingen tegen. Daarom was de vraag ook of dit iemand dit recentelijk ervaring heeft. Een jaar geleden (van de postings van jouw link) is in deze situatie gewoon te lang geleden.
De posters halen daar ook wat dingen door elkaar. Er wordt hier gesproken over geen visum nodig hebben. Dat is natuurlijk niet waar. Je moet altijd een visum hebben voor Indonesie maar soms zien mensen een VOA niet als een echt visum.
Maar goed ook geen antwoord op mijn vraag.
gr
AM
|
|
|
|
|
|
Ik zie net dat mijn topic een de minst gelezen is
Gaat niet opschieten, dus probeer maar met een schopje omhoog. Nou is Timor wel iets van het padje af maar er zal toch wel iemand zijn....
Wie o wie heeft de ervaringen en/of de antwoorden?
gr
AM
|
|
|
|
|
|
|
Jeetje Anne Mieke ,
Kom je in juni naar RI hoe regel je dat met je werk zijn ze zo soepel , wel fijn voor je joh
en voor Daniel natuurlijk. Het is je van harte gegund ,als je weer die prachtige reisverhalen hebt, waar is Minou dan in die tijden of miste ik iets naars.
|
|
Om Swastiastu
|
|
|
|
On 05-04-2011 21:36 paulana wrote: Kom je in juni naar RI hoe regel je dat met je werk zijn ze zo soepel , wel fijn voor je joh en voor Daniel natuurlijk. Het is je van harte gegund ,als je weer die prachtige reisverhalen hebt, waar is Minou dan in die tijden of miste ik iets naars.
|
Hoe bedoel je? Gewoon vrij nemen toch? Bij ons is het normaal om 4, 5 weken vakantie te nemen. En omdat ik mijn WTV-dagen opspaar kan ik dat meerdere keren per jaar doen.
Minou gaat naar een pension.
gr
AM
|
|
|
|
|
|
|
De vraag naar Minou is pure belangstelling omdat ik ook 2 katten heb en er 6 had ,maar dat verhaal ken je wel.
En niet bij iedere werkgever krijg je zovaak verlof.
Groet paulana
|
|
Om Swastiastu
|
|
|
|
On 06-04-2011 19:36 paulana wrote:
De vraag naar Minou is pure belangstelling omdat ik ook 2 katten heb en er 6 had ,maar dat verhaal ken je wel.
En niet bij iedere werkgever krijg je zovaak verlof.
Groet paulana
|
Ik heb een goede en sociale werkgever (ProRail) laat ik dat voorop stellen
Ik heb alles bij elkaar 58 dagen per jaar te besteden. Twee van de vakanties laat ik bijna altijd in een periode vallen waar tenminste 2 keer 2 feestdagen in vallen (de maanden april-juni en december) Als je dat deelt op gemiddeld 22 werkdagen per maand kom ik op 2,8 maand per jaar aan vakantie uit. Daarbij hebben we de mogelijkheid om dagen te kopen maar dat heb ik nog nooit hoeven doen.
Ikzelf heb weinig uren in de zin van overwerk maar mijn collega's hebben vaak buitendienststellingen waarbij ze 's avonds, 's nachts of in het weekend moeten werken.
Verder is het geven en nemen. Wij hebben redelijke vrije werktijden, er zijn mensen die er al om 7 uur zijn en anderen pas om 9 uur. Ik ben meestal niet voor half 6 weg en doe soms 's avonds of in het weekend ook wel dingen thuis of boodschappen voor het werk in welke vorm dan ook (in mijn eigen tijd dus). Juist dat flexibele wordt bij ons erg gewaardeerd. Verder is het een kwestie van de zaken goed regelen en achterlaten en vooruitkijken.
En Minou is het liefst bij mij maar ze past zich snel aan in het pension (waar ze niet als hier ook naar buiten kan).
Zo dit was even off topic maar er wordt hier helaas niet zoveel geschreven...
...en ik wil eigenlijk ook wel graag antwoord op mijn vraag.....
|
|
|
|
|
|
|
Okay Anne Mieke
Fijn zo flexibele werkgelegenheid, en oppas voor Minou!
.
Waaom mail je de imigrasi in Denpasar niet voor jouw vraag, die hebben toch wel een antwoord waar je wat aan hebt over visa.
Groet Paulana
|
|
Om Swastiastu
|
|
|
|
|
Dat hoeft ook niet. Mijn mailadres kun je gewoon in mijn profiel vinden.
Niet geschoten is altijd mis. Het is verschrikkelijk lastig om aan goede info te komen.
gr
AM
|
|
|
|
|
|
|
Heb een mail naar je verzonden met gegevens.
groet Paulana
|
|
Om Swastiastu
|
|
|
|
|
Ik heb het gezien, dankjewel.
gr
AM
|
|
|
|
|
|
Ik hoop dat je snel een antwoord ontvangt waar je iets aan hebt!
Ik heb haar een sms gestuurd..dat ze haar email moet checken want dat doet ze niet graag. Het is allemaal nog nieuw daar.
Groet Paulana
|
|
Om Swastiastu
|
|
Plaats een reactie op dit onderwerp
|
Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.
|
|