Ramp in Japan Tsunamiwaarschuwing voor groot aantal landen

Subforum In het nieuws 
55 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > In het nieuws > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent Indonesië gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geëxecuteerd in Indonesië  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · Indonesië gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Albert
Gebruiker
User icon of Albert
spacer line

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.Ziellefee,

Het is wel degelijk bekent waarom moeder aarde nu zo onrustig is.
Doch dan moet je het zoeken in de berichten in topics over spiritualiteit en over astronomie, e.d.
De kranten en TV zul je er niet over horen. En sorry mij verder ook niet, ik ben al genoeg voor gek verklaard in het verleden op dit forum. Ik zal alleen dit loslaten, het is pas begonnen.

Tevens lees ik dat de bewoners Tokio ontvluchten omdat er een radio actieve wolk er aankomt?

En voor nog meer paniek ontving ik net het volgende van een compleet vreemde per email.

BBC flash news: Japan government confirms radiation leak at fukushima nuclear plants. Asian countries should take necessary precautions. If rain comes, remain indoors first 24hours, close doors n windows, swab neck skin with beta-dine where thyroid area is, radiation hits thyroid first. Take extra precautions, radiation may hit Philippines starting 4pm (Pinas time) today! PLEASE PASS

Wil je ook meester van je eigen leven zijn? http://www.goudenera.nl

BintangJan
Gebruiker
User icon of BintangJan
spacer line

Afhankelijk van de windrichting zullen meerdere landen/gebieden last krijgen van de radio-actieve wolk.

Als je goed naar het verleden luistert, kun je de toekomst beter verstaan. Jika Anda mendengarkan dengan cermat ke masa lalu bisa masa depan lebih mudah dimengerti

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Op 15-03-2011 12:49 schreef Albert:
Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.Ziellefee,

Het is wel degelijk bekent waarom moeder aarde nu zo onrustig is.
Doch dan moet je het zoeken in de berichten in topics over spiritualiteit en over astronomie, e.d.
De kranten en TV zul je er niet over horen. En sorry mij verder ook niet, ik ben al genoeg voor gek verklaard in het verleden op dit forum. Ik zal alleen dit loslaten, het is pas begonnen.

Tevens lees ik dat de bewoners Tokio ontvluchten omdat er een radio actieve wolk er aankomt?

En voor nog meer paniek ontving ik net het volgende van een compleet vreemde per email.

BBC flash news: Japan government confirms radiation leak at fukushima nuclear plants. Asian countries should take necessary precautions. If rain comes, remain indoors first 24hours, close doors n windows, swab neck skin with beta-dine where thyroid area is, radiation hits thyroid first. Take extra precautions, radiation may hit Philippines starting 4pm (Pinas time) today! PLEASE PASS

BintangJan
Ja dus de Filipinos or Philipinos krijgen er ook last van die radioactieve wolk.
Dan ligt Indonesië ook in die richting. Toch?
Het is in ieder geval een zwaar onderschat probleem, die daar gemaakt is en dat komt dat men boven natuurlijk of beter gezegd, geschreven,onnatuurlijk gedrag toont.
Men is meer bezig met het oplossen door verkeerde beslissingen te maken.
Men had die bakken allang in een groot beton blok moeten dichten.
Maar men heeft geprobeerd te redden wat er te redden valt in verband met het op leveren van misschien nog te gebruiken materialen.
Het is voor andere landen een leer proces een die waarschijnlijk grote gevolgen kan hebben voor die nucleair energie.

Ja Albert dat weet K nog, maar eerlijk K ben ook geen man van die poppenkast.
Spiritualiteit en over astronomie, dat zijn allemaal maar menselijke handelingen die niet de natuurlijke inzicht heeft.
Het is een evolutie van waar ze komen en waar ze nu zijn beland.
Het zijn allemaal menselijke handelingen geweest.
K geloof in één ster en dat is de zon, die heeft veel invloed op de mensen

Door mensen gemaakte beeldvorm die je nergens kan plaatsen dan een ordinaire geld klopperij.
Ze zouden meer moeten gaan beroepen op bang maken over zorgzame moeten zijn met natuur elementen, daarop wordt je afgestraft.
Maar geen geesten oproepen die er niet zijn………….

HIER ook zo gek van een persoon ze is ook op Yuotube geweest (stond), maar is weggehaald, die niet spoort,(daarom heb K het maar hier geplaatst onder die onzichtbare link) maar roep dat God terug komt op Aarde, door aangemoedigd die tsunami en aardbeving, ongelofelijk dom. Emoticon: Stupid Emoticon: So funny Emoticon: Frustrated Emoticon: Devil

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

pak ronald
Gebruiker
User icon of pak ronald
spacer line

Grappig toch altijd......als het slecht gaat ergens mee, dan blijkt er ineens iets te zijn "wat groter" is, en wat niemand gelooft. Wat als het goed gaat?

Raar fenomeen: de grootheids van een visie te verkopen als echt groots: door je erop te wijzen dat je klein bent. Tja, als ze me eerst klein of dom moeten maken om iets groter te laten liijken, dan word ik altijd een beetje sceptisch.......

Als boedhist probeer ik te wennen aan het feit dat alles vergankelijk is.......gisteren is weg.....vader weg......alles gaat uiteindelijk verloren.....zelfs het goede gevoel van gister, zelfs het rot gevoel van net......sorry, maar daar heb ik niet echt een complot theorie voor nodig......

Tuurlijk, zonde dat er mensen dood moeten gaan en moeten lijden onder ziekten...Maar dat is gewoon zo, en dat hoef je niet in de schoenen te schuiven van hogere machten of de zonde.....

Ga staan waar geen plek is om te staan.

Albert
Gebruiker
User icon of Albert
spacer line

Ja, ik heb genoeg gezien, de aarde is nog steeds plat volgens velen in dit forum.

Maar geeft niet hoor, vroeg of laat zul je er ook achter komen dat de aarde niet plat is en dan gaat er een hele nieuwe wereld voor je open. En je zult zien dat het niets met geloven te maken heeft.

Of niet, omdat je misschien voor die tijd de geest hebt gelaten omdat je alle waarschuwingen hebt geneerd. Emoticon: Stupid Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Yeah right! Emoticon: Yeah right!

Ik ga er maar weer eens een tijdje er tussen uit.

Doei

oyibo
Medewerker
User icon of oyibo
spacer line

Beetje flauw Albert,

Je zet een topic neer, en bij het geringste beetje kritische opmerking taai je weer af.

Pak Ronald slaat wel de spijker op de kop. De aarde is niet plat.
Het gekke is alleen dat zo snel je jouw stelling moet aanvullen met bewijs, je nog al in een lastig pakket zit. Niet wegrennen dan. Een handje paniekzaad is snel gegooid, nu de onderbouwing !

It's only kinky the first time.

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Op 16-03-2011 04:55 schreef Albert:
Ja, ik heb genoeg gezien, de aarde is nog steeds plat volgens velen in dit forum.

Maar geeft niet hoor, vroeg of laat zul je er ook achter komen dat de aarde niet plat is en dan gaat er een hele nieuwe wereld voor je open. En je zult zien dat het niets met geloven te maken heeft.

Of niet, omdat je misschien voor die tijd de geest hebt gelaten omdat je alle waarschuwingen hebt geneerd. Emoticon: Stupid Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Yeah right! Emoticon: Yeah right!

Ik ga er maar weer eens een tijdje er tussen uit.

Doei

Als je weg loopt dan heb je, je ongelijk bevestigd.
Laat we eerlijk zijn als je ziet wat er in Japan gebeurd is dat je dood kan gaan, met een natuurramp.
Dat zijn onverwachte gebeurtenissen die je niet van te voren ziet aankomen.
Een auto ongeluk ook niet.

Maar als je spot met de dood zoals de Katholieke kerk jaren heeft gedaan en nog doen, door op Aswoensdag de askruisje te brengen om de mens even duidelijk te maken pas op je zal tot stof wederkeren.
Dan heb K het al gehad met die mensen die daar voor naar die kerk gaan.
Een belachelijke mythe om de mens bang te maken voor de dood.
De dood heb je niet zelf in handen mits je, je leven beu bent dan loop je onder een trein of je springt van een flat.
Na die dood dan ben je overgeleverd van die nabestaande, als je niet van te voren gezorgd hebt om dat te regelen in je testament.
Zodat er de WET er is die je na je dood je beschermd en je nalatenschap ook uitvoert.

Je hebt er zoveel literatuur over, genoeg eens te kijken of je met dat schrijven eens of niet eens bent.
Maar Albert de aarde is niet plat maar bewezen door de mens en zijn mogelijkheden en techniek, heel veel onzin heeft achterhaald.
Maar je moet het wel willen aanvaarden, en dat is nu eenmaal niet, velen zelfs miljoenen willen de werkelijkheid niet aanvaarden maar leven in een schijnwereld. Emoticon: Shiny Emoticon: Wink Emoticon: Sadley Emoticon:

SanderBali
Gebruiker
spacer line

Ik moet er niet aan denken dat zo iets iop Bali gebeurt. Geen kan om te vluchten want de wegen zitten nu al verstopt. En het vliegveld staat natuurlijk als eerste onderwater want ligt nu al bijna in zee.

paulana
Gebruiker
spacer line

Nee zeker niet te hopen , maar natuurgeweld hebben we niet in de hand.
Bali is "relatief" veiliger door de eilanden die ervoor en ernaast liggen, en de bergen in het oosten en noorden, neemt niet weg dat het voor de bewoners van de andere eilanden die voor en naast Bali liggen dan wel precair wordt.

Hoewel de laatste tijd wel veel overstromingen op Bali zijn.

Om Swastiastu

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Als je mij nu voelt dan is het heeeeel erg wat er gebeurd is.
Maar ik wordt er nu wel eens moe van over die journaal van NOS, RTL SBS nieuws.
EN die uitleg over die kernreactor de een weet het beter dan de andere K ben er helemaal klaar mee over die nieuws.
Dit is gewoon niet meer normaal om zoveel aandacht te geven, of er geen andere nieuws meer bestaat.......

Veer01
Gebruiker
User icon of Veer01
spacer line

Met Zieleffe eens dat het allemaal wel erg is,maar de nieuwsberichten gaan steeds maar over die centrale...als er weer ergens een wolkje is gezien is elk heel-uurjournaal op de radio erover aan het brallen.Weet je,als er zoiets als dit gebeurt weet heel de wereld wel weer een mening te geven over wat er goed en fout zit,maar als je er logisch over nadenkt weet je zelf dat als er ergens iets gebeurt dit automatisch elders gevolgen gaat hebben,de wereld is rond en we ondervinden vanzelf de gevolgen van deze natuurramp.Alles verschuift en beweegt t.o.v. elkaar en ook als er straks radioactief materiaal de lucht ingaat,komt t misschien wel hoog in de atmosfeer en waaiert uit over weet ik veel wat voor afstand.Alleen ons geluk is dat we ver van al die breuklijnen zitten in Holland en minder gevaar lopen,maar inderdaad met al die energiebronnen die we uitputten,maken we misschien wel holtes in de aarde waardoor we straks met zijn allen door de grond zakken,dit is geen geintje,pas was er in Duitsland ook zomaar een krater geslagen ergens in de buurt van een soort mijnbouw,wie weet wat er onder ons afspeelt.Ik denk dan aan 2012,de rampfilm,is erg spectakel maar er zal best wel eens zulks kunnen ontstaan,denk aan de zon die opbrand,de maan die uitzet en allemaal krachten die de aarde beinvloeden.We kunnen er niks aan doen en wie weet is ons laatste millenium wel geslagen en tot slot geloof ik dat de mens zichzelf wel zal vernietigen door al die techniek zoals kernenergie waardoor Japan nu zo in de shit zit. Emoticon:

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Ja Veer01 het is al een week niets dan over die kernreactorramp op alle nieuws berichten in Nederland.
Gistermiddag 12 uur nieuws NOS Journaal alleen één thema uitleg van iemand van de Pette medische isotopen centrale dus geen elektrische centrale die 10 minuten of iets meer uitleg gaf over die Japanse problemen.
Toen ze in 2001 zelf bijna een meltdown te verwerken kreeg bleef men zwijgen.
Hier in Nederland gaat men wel erg te veel in op die problemen van die kerncentrale.
Er is geen een programma van actualiteiten of men heeft het er over.en het ander nieuws word naar de achtergrond gedreven.

K had al hier eerder gemeld dat ze een beton specie er op zouden moeten brengen en een en al een blok beton , om straks een monument van te maken
Ze zouden dan ook nog eens de slachtoffers daar kunnen begraven ter nagedachtenis voor de slachtoffers van die tsunami.
Zodat als die straling na 230jaar weg is kunnen bekijken hoe het er dan uit ziet....... Emoticon: Sadley Emoticon: Emoticon: Confused

Had in 2010 al eens eerder een topic over geopend, over weer en de gevaren in de wereld.

Albert
Gebruiker
User icon of Albert
spacer line

Een andere kijk op een tsunami.

Wrakgoed van tsunami steekt Stille Oceaan over

BRUSSEL - Op de Canadese kust is een Harley Davidson aangespoeld, afkomstig van de tsunami in Japan, ruim één jaar geleden. Een voorsmaakje voor zowat anderhalf miljoen ton rotzooi die de Stille Oceaan oversteekt.
Strandjutters, ze bestaan nog, zelfs in Canada. Twee weken geleden liep Peter Mark het strand te onderzoeken van één van de Haida Gwaii-eilanden, net voor de westkust van Canada, toen zijn aandacht getrokken werd door een witte verroeste container, waaruit een wiel stak. In de container bleek - behalve een setje golfclubs - een Harley Davidson te staan, met een Japanse nummerplaat.

Via de verdeler van het merk is de eigenaar intussen teruggevonden: Ikuo Yokoyama (29), uit de Japanse provincie Miyagi, die zwaar getroffen werd door de tsunami van 2011. Yokoyama verloor zelf drie familieleden in de ramp, en zijn huis. Hij woont sindsdien in een tijdelijk onderkomen. De man noemt het terugvinden van zijn Harley, in de container die hij als garage gebruikte, een mirakel. Het ding heeft een zeereis van zowat 6.500 kilometer gemaakt. Harley Davidson, wellicht niet vies van de publiciteit, zorgt er nu voor dat de zware motor teruggebracht wordt naar de rechtmatige eigenaar.

Voetbal

In maart al spoelde een voetbal aan op de kust van Alaska: de vinders zijn intussen naar Japan gevlogen om hem terug te geven aan de eigenaar, een zestienjarige jongen wiens naam op de bal stond. Sindsdien worden er in Alaska en Canada wel vaker Japanse tandenborstels en sandalen gevonden. Lichte dingen, allemaal. Een Harley is een stuk spectaculairder. Maar binnenkort zullen zulke vondsten geen nieuws meer zijn: het ziet ernaar uit dat de Harley maar een voorbode is van veel meer wrakgoed en overblijfselen van de tsunami. De vraag is: hoeveel precies?

Geschat wordt dat bij de tsunami zo'n 4,8 miljoen ton aan rommel - overblijfselen van huizen, auto's, meubels, enzovoort - door de Stille Oceaan meegetrokken werd. Daarvan moet zowat twee derde gezonken zijn, maar ongeveer 1,5 miljoen ton drijft nog in de oceaan. Wetenschappers vermoeden dat ongeveer 95 procent daarvan nooit land zal bereiken: ze denken dat het zal aankoeken bij de beruchte North Pacific Garbage Patch, het gigantische drijvende eiland van aan elkaar gekoekt plastic en ander vuil dat ecologisten grote zorgen baart.

Maar wetenschappers vermoeden wel meer waarvan ze niet helemaal zeker zijn. Zo voorspelde het International Pacific Research Centre op Hawaï tot voor kort dat wrakgoed van de tsunami tussen maart 20013 en maart 2014 de kusten van Noord-Amerika zou bereiken. Die schatting is nu bijgesteld: wat er dezer dagen al aanspoelt, zijn dingen die min of meer boven op het water drijven - zodat de wind boven op de stroming een grote rol speelt. De bulk van de rotzooi zou dit jaar vanaf oktober de kusten beginnen te bereiken.

Californiërs hoeven zich trouwens geen zorgen te maken: het zou gaan om Alaska, Canada en de Amerikaanse staten Washington en Oregon. Zuidelijker zou het wrakgoed door de onderliggende stromingen terugdraaien en uiteindelijk maanden later Hawaï bereiken.

Het vervelende is dat de informatie verspreid wordt met zeer veel voorbehoud. De wetenschappers geven toe dat ze eigenlijk niet zo heel veel kunnen voorspellen zolang ze de enorme hoop rommel - volgens satellietbeelden van de ruimtevaartorganisatie Nasa losjes verspreid over meer dan vierduizend zeemijl of zevenduizend kilometer - niet bestudeerd hebben. Wat zal er straks zinken? Wat blijft drijven? In juni worden twee expedities gepland om de rotzooi te bestuderen.

Spookschip

Wetenschappers roepen op tot kalmte. 'Het is niet zo dat mensen op de Amerikaanse westkust op een dag een muur van puin aan de horizon zullen zien opduiken', zegt een oceaanexpert in de Britse krant The Guardian. En het is ook niet zo dat de oceaan nu wemelt van de 'spookschepen'. Enkele weken geleden bracht de Amerikaanse kustwacht een onbemande Japanse vissersboot tot zinken die was afgedreven tot op 300 mijl van de Canadese kust: de boot werd beschouwd als een gevaar voor de scheepvaart. En voor wie het woord ghost ship meteen aan horrorfilms doet denken: deskundigen achten het ook zo goed als uitgesloten dat menselijke overblijfselen aanspoelen op de Amerikaanse kust.

Maar lang niet alle commentaren klinken zo even geruststellend. Natuurbewegingen houden vol dat door de tsunami er in enkele uren evenveel rommel in de Stille Oceaan is gedumpt als anders in een heel jaar. En wat nu nog drijft - hout, plastic, enzovoort - zal blijven drijven: vanzelf gaat dat echt niet weg. De tol voor fauna en flora is enorm, en blijvend, en er is niet veel tegen te doen. Het hele ecosysteem van de Stille Oceaan wordt erdoor bedreigd.

Anorak
Gebruiker
User icon of Anorak
spacer line

Tja daar had nog niemand aan gedacht, een Harley gewoon een jaartje in zee gooien. Er dan weer uithalen en dan kijken of het klote ding eindelijk aan wil zonder er uren aan te sleutelen. Zeewater is funest voor zo'n beetje alles. Dus ben benieuwd waarom de motoren fabriek dat schroot uberhaupt terug zou willen verschepen. Zo'n beetje de beste motoren komen uit Japan, en de jenken kunnen nog auto's nog motoren bouwen.

Ben inderdaad benieuwd wat er nog meer aan curiosa aanspoelt.

Where there is a will there will be relatives.

bule gembel
Gebruiker
User icon of bule gembel
spacer line

Ik hoor veel geruchten over een verwachte tsunami.. Ik verblijf in de periode tussen 10 mei en 10 juni een week op Sabang.... Heel dicht bij het episch centrum van de eerdere tsunami... Best wel spannend. Weet iemand iets over dat gebied en hoe erg het daar rommelt?

Het mooie van je eigen fouten is dat anderen er soms heel gelukkig van worden..

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2017
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

62,216,054 pageviews Een website van indahnesia.com