"Bali haters" zo zou je dit forum ook kunnen noemen.

Subforum Bali, het godeneiland 
79 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Bali, het godeneiland > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
paulana
Gebruiker
spacer line

Jeroen

of dat dreigement zoals jij dat noemt raar is weet ik niet want het komt niet van mij,
ik geef alleen weer wat ik hier ca 4km verder de weg op hoorde!! Daarbij worden zijn gezin en hij in Yogjakarta ook bedreigt dat schreef hij zelf . Goh wat raar is dat als je voor niemand respect hebt.
Verder vind ik het vreemd dat deze heer schreef dat hij meer verdiende als ik, en hij alles over mijn ihkomen weet hoewel ik sinds 1994 in Duitsland woonde officieel en uitgeschreven was en ben in Nederland!! Hij heeft mij ontmoet en net zoals Sabar2 over zijn vrouw schreef, ik ga niet alleen weg buiten mijn dorp.

Ik wil nu gewoon van deze bluffer/blaaskaak weten : hoe zien wij eruit.? dat is voor ons wel het minste wat hij dan schrijven kan.

En het wonen op Bali kan je niet onderbouwen als je daar 3.5 mnd woonachtig was
Dan kan je er niet over meepraten ook Nusa Dua is voor mij niet het echte Bali

Groet Paulana

Om Swastiastu

paulana
Gebruiker
spacer line

Iemand die 6 jobs nodig heeft om hier te kunnen overleven wil na 3.5 mnd meepraten en een oordeel vellen over het wonen op Bali. Dan geef ik Sapoldi een dikke pluim hij heeft het wel begrepen : ja je kan niet voortdurend de situatie met Europa- NL en Duitsland vergelijken want dat is niet vergelijkbaar.

Groet Paulana

Om Swastiastu

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Simpele ziel als ik ben zie ik het als volgt: je hebt een goede vriend die wil gaan trouwen met een vreselijke vrouw. Ja, ze is mooi, zwoel, doet allemaal leuke dingen met je, maar heeft al de nodige harten gebroken. Als vriend moet je hem erop wijzen dat hij in jouw ogen een hele grote fout gaat maken. De vriend gaat willens en wetens toch met deze rotmeid trouwen en na een tijdje zijn de rapen natuurlijk helemaal gaar.
Je hebt hem gewaarschuwd en je gaat later niet meer eindelos roepen: "wat had ik nou gezegd?". Zo zie ik het ook met dit onderwerp. Mensen houden van Bali en gaan er al jaren op vakantie of wonen er al jaren met plezier. Anderen houden het na 1 keer vakantie of 3 jaar wonen voor gezien. Allen hebben het geprobeerd, hebben de adviezen aangehoord en komen al dan niet berooid terug naar Nederland. Ze hebben allemaal hun eigen redenen om wel of niet naar Bali te komen of op Bali te blijven.
Ik vind dat je op een gegeven moment moet ophouden met anderen je eigen mening (ook al is deze ongetwijfeld grotendeels op waarheid gestoeld) door de strot te duwen.
Doordat iemand (laten we YB even als voorbeeld noemen) veel vervelende ervaringen heeft gehad en beroepshalve blijkbaar veel mensen spreekt die zich "berooid" voelen of ook echt berooid zijn, zal hij deze ervaringen meedragen in nieuwe contacten. Ook als je iedere keer van plan bent met een schone lei te beginnen, je ontkomt daar m.i. niet aan. Het wordt dan een "self fulfilling prophesy". De ander (laten we als voorbeeld even Paulana noemen) woont met veel plezier al 9 jaar op Bali. Hoe zij daar woont, of zij wel of niet door tuinmannen of andere hulpvaardige lieden genaaid wordt, doet niet ter zake. Zij woont er prettig, net als vele anderen.
YB, ik vind dat je haar en anderen door de strot probeert te duwen dat het in feite niet geoorloofd is dat zij daar in een prettige sfeer woont. Jij wil haar door de strot duwen dat ze sfeer NIET fijn is, terwijl zij dat wel zo ervaart. Dat is net zoiets als keer op keer tegen je vriend zeggen dat hij zo'n rotwijf heeft. Hij wil haar, klaar, je hebt je punt gemaakt en dan houd je erover op.
Een laatste punt: ik vind het geen pas hebben dat YB hier allerlei dingen zegt over Paulana's bestedingsmogelijkheden. Dat zijn privťdingen, hoe en of waarom je dat daadwerkelijk weet, doet er voor mij niet toe, maar ik vind dat je hierin iemand privacy moet waarborgen. Dat iemand dan terug slaat, vind ik wel begrijpelijk.

paulana
Gebruiker
spacer line

Merci Elsbeth ,een steuntje in de rug kon ik goed gebruiken en je hebt het uitstekend weergegeven!!

Ook Sapoldi slaat de spijker op zijn kop!!

Groet Paulana

Om Swastiastu

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Paulana, ook voor jou vind ik gelden: als jij dingen over iemand weet, in dit geval heb je dingen van "horen zeggen", wees daar dan in godsnaam ERG terughoudend in.
Je brengt iets de wereld in over een man die je naar eigen zeggen nooit hebt ontmoet.
Laat je daar niet toe verleiden, ook al voel je je nog zo uitgedaagd.
Ik geloof zelf helemaal niet in""oog om oog, tand om tand". Ik houd me liever aan mijn eigen principes.

paulana
Gebruiker
spacer line

Op 12-03-2011 02:36 schreef Jeroen:

[quote verwijderd]
Wat een raar dreigement... maar wel precies wat YB al zei, dreigen als ze het niet bevalt wat men over Bali zegt.

Tot op heden heeft YB het allemaal redelijk onderbouwd, zodat ook leken weten waarom hij bepaalde dingen schrijft. Lijkt me niets mee aan de hand, hoewel het wellicht minder positief of beledigend kan overkomen.

Minder positief of beledigend..het lijkt wel of jullie allemaal aan zijn lippen hangen om ZIJN evangelie te horen. Voor mij en anderen is het beledigen en op de man cq vrouw zoals altijd, Emoticon: Angry

Om Swastiastu

Pamelabak
Gebruiker
spacer line

Ik schaar me helemaal achter Elsbeths posting, ze heeft het uitstekend verwoord.
Wat gaat het iemand aan wat een ander verdient en hoe het verdiend wordt. En tot overmaat van ramp publiceert hij het nog eens. Op zijn zachst gezegd, is dit onfatsoenlijk.

Paulana,

Zou het niet beter zijn die man dood te zwijgen? Er spreekt alleen grote jaloezie uit.

Groetjes,
Pamela

paulana
Gebruiker
spacer line

Op 12-03-2011 08:57 schreef elsbeth:
Paulana, ook voor jou vind ik gelden: als jij dingen over iemand weet, in dit geval heb je dingen van "horen zeggen", wees daar dan in godsnaam ERG terughoudend in.
Je brengt iets de wereld in over een man die je naar eigen zeggen nooit hebt ontmoet.
Laat je daar niet toe verleiden, ook al voel je je nog zo uitgedaagd.
Ik geloof zelf helemaal niet in""oog om oog, tand om tand". Ik houd me liever aan mijn eigen principes.

Nee hoor dat zet ik niet op het forum, al jeuken mijn vingers maar idd het is van horen zeggen, alleen dat laatste is wel tegen mij persoonlijk gezegt met m'n huisbaas erbij
dat schrijf ik met een gerust hart

Om Swastiastu

paulana
Gebruiker
spacer line

Pamela

Dat zijn precies de woorden van Rainer zonet
Dank jullie wel

Zo zal het ook makkelijker zijn het weer te negeren.

Paulana

Om Swastiastu

Jeroen
Beheerder
User icon of Jeroen
spacer line

Zoals verwacht wordt dit topic in de richting gestuurd van persoonlijke aanvallen. Dat is ook een probleem wat ik al jaren hoor: Nederlanders op Bali botert niet onderling. Dat is natuurlijk prima, maar dergelijke rotzooi laat ik met grote liefde lekker op Bali, en gaat zeker niet hier uitgevochten worden.

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

81,949,007 pageviews Een website van indahnesia.com