|
|
|
|
|
|
Of topic maar ik wist niet hoe anders te vragen, omdat dit nu over eten gaat,
Hetzelfde wilde ik Pamela ook vragen met symposia ed
Paulana,
Het bovenstaande heb ik net gelezen. Symposia e.d. heb ik altijd voor mijn werkgever georganiseerd. Ik besteed dit altijd uit aan cateringbedrijven, zoals bijvoorbeeld maison De Boer.
Als ik zelf voor familie, vrienden, collega's e.d. kook (ongeveer 25 à 30 man) dan werken mijn man en ik samen. Mijn man snijdt het vlees, maakt groenten, uien, knoflook etc. schoon en snijdt het ook. Vaak kook onze middelste zoon mee (is ook zijn hobby). Ik begin dan 1/2 week van te voren met het inslaan van ingrediënten. Groenten e.d. koop ik 1 dag van tevoren, we hebben een grote supermarkt tegenover ons huis staan (ja,ja en dat in een klein dorp). Diverse gerechten zoals sambal daging etc. maak ik een paar dagen van te voren, dat is lekkerder, het is dan goed ingetrokken.
Ik kook zelf vrij snel, dus kan ik in 1 dag heel wat gerechten koken en ook bakken.
Groetjes,
Pamela
Sorry bovenstaande is offtopic
|
|
|
|
Dank allemaal
Ik geloof dat ik de vraag over spaarlampen helemaal beantwoord heb gekregen. Ik twijfel of ik de ontstane ruimte in mijn koffers zal gebruiken voor komijnenkaas, blikken snert of Zaanse mayonaise...  Over dat koffie apparaat: ze kunnen niet wennen aan Bali koffie en houden erg van Nespresso en dat schijnt daar niet te krijgen te zijn.
|
|
|
|
|
Nee nespresso heb ik daar niet gezien maar ook in Nederland heeft niet iedereen zo'n duur apparaat + dure cupjes koffie.
Een normaal koffiezetapparaat is daar wel te koop en gewone pakken gemalen koffie ook. Ik kocht eerder wel bij Pepito in Tuban, gewone koffiebonen en die konden dan zo fijn gemalen worden als je zelf wilde, dus voor espresso of filterkoffie of grof gemalen.
Caffeine vrije koffie is er wat moeilijker te krijgen.
|
|
Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen
|
|
|
|
On 12-03-2011 19:32 Ronnie69 wrote: Over dat koffie apparaat: ze kunnen niet wennen aan Bali koffie en houden erg van Nespresso en dat schijnt daar niet te krijgen te zijn.
|
Nou daar kan ik helemaal inkomen. Nee tuurlijk kunnen ze die cupjes daar niet kopen, dat is hier in Nederland al moeilijk genoeg. Ik heb het geluk dat ik zo ongeveer tegenover de Bijenkorf werk waar een nespressoshop is. Je kunt ze ook via het internet bestellen. Misschien kunnen ze zelfs op Bali afgeleverd worden maar dan gaan ze wel iets meer kosten dan die 30 cent per cupje maar een Starbucks zal wel duurder zijn.
Of George moet Bali nog eens gaan veroveren. De Nespresso is in elk geval echt lekker en idd heel anders dan de Bali koffie.
|
|
avatar: batu biru di pantai biru, Ende, Flores (mei 2007)
|
|
|
|
On 12-03-2011 19:32 Ronnie69 wrote: Dank allemaal
Ik geloof dat ik de vraag over spaarlampen helemaal beantwoord heb gekregen. Ik twijfel of ik de ontstane ruimte in mijn koffers zal gebruiken voor komijnenkaas, blikken snert of Zaanse mayonaise... Over dat koffie apparaat: ze kunnen niet wennen aan Bali koffie en houden erg van Nespresso en dat schijnt daar niet te krijgen te zijn.
|
Er is buiten Bali koffie natuurlijk ook meer dan voldoende 'algemene' koffie, al dan niet tubruk . Je hebt van verscheidene merken 3-in-1 (Koffie,melk,suiker) in kleine zakjes, verkrijgbaar voor zo'n 7 euro voor een zak van 100. Je kunt ook kleinere verpakkingen kopen om uit te vinden wat je smaak is. Nescafe is voor mij prima, Indocafe ook, maar iets minder lekker naar mijn mening.
|
|
|
|
Plaats een reactie op dit onderwerp
|
Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.
|
|