Outsourcing naar indonesie

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
70 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
dannyman1234
Gebruiker
spacer line

Hallo,

Ik heb een algemene vraag i.v.m. outsourcing van programmeeropdrachten van Nederlanders door IndonesiŽrs.
Er zijn meerdere programmeurs, maar ik wil het liefst zelf de controle hebben om het geld(salaris) uit te betalen aan de juiste personen. Ik ben nog niet begonnen, maar wil eerst nog de volgende dingen weten:

1) Ik weet dat ik met een sos-bud geen rekening mag openen meer. Is het veilig om door een IndonesiŽr een rekening te openen, maar dat ik het bankpasje en boekje heb, met een overeenkomst dat ik degene ben die controle heeft over de rekening?
2) Is er iets mogelijk als een inzake rekening? Of moet de indonesier dan echt een bedrijf hebben?
3) Is er strenge controle van de belastingdienst in IndonesiŽ ?
4) Is het mogelijk om een bankpasje van een Nederlandse zakenrekening aan deze IndonesiŽr te geven om zo de gelden eraf te halen die ik op de rekening zet.
5) Is punt 4 wel acceptabel voor de belasting in Nederland dat het geld wel in IndonesiŽ terecht komt? Of moet het overgemaakt worden?

Misschien zijn deze vragen te specifiek en moet ik dit aan de belastingdienst denken jullie? Nou die koekenbakkers weten zelf niet waar ze het over hebben op het gebied van outsourcing. Ik heb ze al een paar keer gebeld. De 1 zegt dat de btw van de klant verlegd moet worde en de ander zegt dat ik gewoon Nederlandse btw moet doorberekenen aan de klant, dus ik weet het dan ook niet meer.

Het scenario zit zo in elkaar:
1) De Nederlandse klant betaalt mij.
2) De werkzaamheden worden in AziŽ gemaakt

Ik hoop via deze manier iemand te vinden die hier ervaring mee heeft.

oyibo
Medewerker
User icon of oyibo
spacer line

1. Met een sos bud KUN je geen rekening openen. Geef GEEN financiele zaken uithanden !!!!!
2.Wat is een inzake rekening?
3 Ja, je krijgt gewoon bezoek op de plaats van vestiging
4 Ja dat kan, of dat verstandig is?
5 ?????

Als je een in Nederland een overeenkomst hebt met een ander Nederlands bedrijf is het betalen van BTW dus logisch. Dat de werkzaamheden plaats vinden doet niet terzake.

Van BTW verleggen? Kan in geval van onderaanneming in Nederland, dus niet in Indonesie voor zover ik weet.

Wat ik van je posting begrijp is dat je een Indonesisch bedrijf/partner nodig hebt.

Ik begrijp je bedoeling maar zoals je het je voorstelt zal het niet gaan.

It's only kinky the first time.

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

1. Nooit doen, zoiets doe je in Nederland niet, laat staan in Indonesie. Een overeenkomst heb je niets aan, het mag wettelijk niet (je rekening 'uitlenen') en bovendien is een handtekening hier in Indonesie geen drol waard.

4. Ja, maar wie heeft de controle? Er komen vast smoesjes... 'het geld is niet aangekomen, of 'het was 3 miljoen minder, de bank hield extra kosten in'... geheid.

5. Ik doe al vijf jaar betalingen met mijn pinpas hier, ik haal het geld dus uit de muur. Geen enkel probleem. Of het nu hier naartoe gestuurd wordt of dat het uit de muur gehaald wordt, daar zal de Belastingdienst niet wakker van liggen.

Je kunt denk ik beter een kennis zoeken die reeds een draaiende PT/PMAheeft die je kan/wil helpen. Desnoods tegen vergoeding (lijkt me trouwens logisch, maar dat ter zijde). Ik neem aan dat je met bijvoorbeeld een Nederlander betere en duidelijkere afspraken kan maken over het een en ander.

Ho Lee Fuk

gvorster
Gebruiker
spacer line

Op 04-03-2011 01:10 schreef dannyman1234:
Hallo,

Ik heb een algemene vraag i.v.m. outsourcing van programmeeropdrachten van Nederlanders door IndonesiŽrs.

Danny,
Zou je mij misschien eens kunnen mailen? (heb mijn email adres tijdelijk zichtbaar gemaakt).
Niet dat ik je vragen kan beantwoorden, maar er zijn hoop ik raakvlakken met wat ik zelf wil doen in Indonesie.

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Tip: werk 100% alleen. Neem geen vast personeel aan maar besteedt alles uit tegen een zekere vergoeding.
Zo leef en werk ik al 20 jaar lang en het loopt uitstekend. Zodra men personeel gaat aannemen - en zeker voor zaken die met informatica te maken hebben - gaat het geheid mis op korte termijn. Sorry maar enig goed organisatietalent is hier ver te zoeken, verantwoordelijkheidsgevoel en initiatief idem dito; slechts korte termijn denken prevaleert vrijwel altijd.

Negatief klinkend? Mwahhh, kwestie van de cultuur doorhebben: individualisme versus groepscultuur. Op welke hoogte staat een samenleving op de piramide van Maslow?:

sapolidi
Gebruiker
User icon of sapolidi
spacer line

On 10-03-2011 04:32 Yogya-Bali wrote:
Negatief klinkend? Mwahhh, kwestie van de cultuur doorhebben: individualisme versus groepscultuur. Op welke hoogte staat een samenleving op de piramide van Maslow?:

Click to see original image

Sinds wanneer geeft de piramide van Maslow aan op welke hoogte een cultuur staat?
De piramide laat een hiŽrarchische ordening van behoeftes zien die elk mens nastreeft en is dus individueel. Kan nooit in z'n geheel geprojecteerd worden op een bevolking of cultuur.

Die piramide van Maslow is trouwens erg gedateerd (1943) en empirisch onderzoek heeft nauwelijks of geen steun opgeleverd voor de ideeŽn van Maslow.(Wikipedia)

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2021
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

97,549,042 pageviews Een website van indahnesia.com