Nyepi Day 2011

Subforum Bali, het godeneiland 
90 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Bali, het godeneiland > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
paulana
Gebruiker
spacer line

Op 09-03-2011 00:40 schreef simpati:
Dit ging buiten de Kepala Desa om, deze jonge snuiters niet betalen wat ze verlangde stond gelijk aan moeten verhuizen, inderdaad afpersing.
Ik woonde in Zuid Bali daar zijn heel andere wetten als waar Paulana woont.

Aan de Desa betaalde ik jaarlijks ook een vrijwillige bijdrage zoals Paulana omschrijft, maar ook kwamen meerdere keren per jaar mensen uit de buurt om geld.
Dit soort zaken heb ik in Malang nog niet meegemaakt.

Jan hoef je in Malang geen bijdrage leverenin welke form dan ook ?

Ik kan nu wel de afkeer van dat deel van Bali begrijpen

Om Swastiastu

simpati
Gebruiker
spacer line

Buiten de Rp.60.000/maand voor bewaking, vuilnis ophalen en het verzorgen van de platsoenen hoef ik nergens iets aan te betalen.
Groetjes,
Jan
Malang

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Zelfde ervaring in Zuid-Bali (Legian, Seminyak). Het was om moedeloos van te worden. Telkens weer bijdrage voor dit of dat; pure afperserij. Als er iemand "ziek" was, dan werd min of meer een bijdrage "geŽist". Geef je het niet - inderdaad - dan kan je maar beter verhuizen want dan is je huis en huisraad niet meer zeker (nog niet gesproken van continue pesterijen).
Een goede kennis wilde haar oude dag spenderen in Tabanan. Haar villa staat nu te koop vanwege de voortdurende intimidaties n.a.v. afperserijen. Ze is naar Lombok vetrokken. En zo kan ik er nog legio opnoemen. Juist onlangs nog over gesproken met kennissen in Seminyak, Kerobokan. Zo leert men wel houden van volk en land.
Btw, deze ervaringen heb ik nog nooit in die mate gehoord van Java-bewoners.

paulana
Gebruiker
spacer line

Jan, ben ontzettend blij dat wij hier in het oostelijk deel van Bali deze praktijken niet kennen, integendeel zelfs. Zal te maken hebben met het deel van Bali waar je woont en het verloop van inwoners ook gelijk blijvend is dwz ons kent ons.

Groetjes terug Paulana

Om Swastiastu

Joey-01
Gebruiker
spacer line

Paspoorten lagen gelukkig in de kluis. Telefoons, digitale camera's, geld, van alles wat. Maar alles is vervangbaar behalve foto's. En mijn vriendin heeft een uur bij de dokter doorgebracht voor de behandeling van serieuze verwondingen, opgelopen door een valpartij met de fiets tijdens een poging tot achtervolging van de scooter? We hadden zelf voorzichtiger moeten zijn maar na bijna twee weken relaxed Bali zonder enige criminele dreiging word je wat makkelijker en verwacht je zoiets, zeker midden op de dag, niet meer. inmiddels weer terug in Nederland, ooit nog maar eens heen...

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Deze maal moet ik de Balinees steunen. Grote kans dat deze roof gepleegd is door een "buitenstaander", nml. iemand van een ander eiland. Het klopt dat een Balinees niet snel zal stelen (angst voor een bad karma en de mogelijkheid dat zijn crematie niet zal plaatsvinden). Daarentegenover vindt vaak wel bedrog plaats want dat valt binnen de Balinese cultuur annex religie niet onder "slecht gedrag".

paulana
Gebruiker
spacer line

Joey waren het Balinesen of lieden van naburige eilanden.Hoe gaat het nu met je vriendin/ en zaten jullie in het Zuiden. De laatste dag dan heb je geen aangifte gedaan zeker, lullig dat die 15 dagen zo moesten eindigen. Kom je volgende keer naar het oosten....

Groet Paulana

Om Swastiastu

paulana
Gebruiker
spacer line

Op 10-03-2011 06:26 schreef Yogya-Bali:
Zelfde ervaring in Zuid-Bali (Legian, Seminyak). Het was om moedeloos van te worden. Telkens weer bijdrage voor dit of dat; pure afperserij. Als er iemand "ziek" was, dan werd min of meer een bijdrage "geŽist". Geef je het niet - inderdaad - dan kan je maar beter verhuizen want dan is je huis en huisraad niet meer zeker (nog niet gesproken van continue pesterijen).
Een goede kennis wilde haar oude dag spenderen in Tabanan. Haar villa staat nu te koop vanwege de voortdurende intimidaties n.a.v. afperserijen. Ze is naar Lombok vetrokken. En zo kan ik er nog legio opnoemen. Juist onlangs nog over gesproken met kennissen in Seminyak, Kerobokan. Zo leert men wel houden van volk en land.
Btw, deze ervaringen heb ik nog nooit in die mate gehoord van Java-bewoners.

en dat alles in 3.5 mnd!! Emoticon: Worship Emoticon: Worship Emoticon: Worship met het Ibiza-gevoel in ...ja waarin zal dat gevoel dan gebleven zijn Emoticon: Bye bye

Om Swastiastu

dekarre
Gebruiker
User icon of dekarre
spacer line

Heel erg natuurlijk, waar is dit precies gebeurd?

Joey-01
Gebruiker
spacer line

Gebeurde in Zuid-Sanur, vlakbij de mangrove. Nog wel aangifte gedaan, anderhalf uur bij de uitermate onvriendelijke politie gezeten die schandelijk maar waar in een toeristengebied geen woord over de grens spreken of dat niet willen. Net de prehistorie daar. Maar goed, een bedompt rapportje onder de arm voor de verzekering...

Geen idee welk soort leden het waren. Beide donker gekleed en een helm op, nummerplaat onleesbaar. Oost-Bali hebben we maar een klein beetje gezien. Besakih, Tenganan, Kusumba, dat soort oorden. Prachtig hoor. Met mijn vriendin gaat het beter na een pijnlijke vlucht die helaas voor ons ook nog eens helemaal vol zat. Gelukkig hebben we de souvenirs en herinneringen nog.

paulana
Gebruiker
spacer line

Dan ben je aan ons huis voorbij gekomen Jalan Tenganan ca 4-5 km van Tenganan
het verre oosten van Bali heel mooi de natuur hier,
Beterschap voor je vriendin en misschien sampai jumpa!!

Paulana

Om Swastiastu

dekarre
Gebruiker
User icon of dekarre
spacer line

Ik ken Sanur een beetje maar de mangrove? Is dat dan helemaal links (gezien vanop het strand richting land) een eind verder dan het Mercure hotel? Bijna op het einde van het wandelpad, of is het nog een eind verder? En waren er geen andere mensen daar die jullie konden helpen of de dieven tegenhouden?

robbert
Gebruiker
spacer line

Hoi dekarre,
Aan het eind v.h. wandelpad (idd. links) heb je een tempel, direct hieraan liggend begint het mangrovebos. Wil je echter de mangrove's bezoeken dan ga je naar het Mangrove Exposition Center en dat is een stuk rijden richting het vliegveld en een paar km. voor Mall Galeria ook weer aan de linkerkant van de hoofdweg.
Groet Rob.

Amed East Bali
Gebruiker
User icon of Amed East Bali
spacer line

On 10-03-2011 13:00 Yogya-Bali wrote:
Deze maal moet ik de Balinees steunen. Grote kans dat deze roof gepleegd is door een "buitenstaander", nml. iemand van een ander eiland. Het klopt dat een Balinees niet snel zal stelen (angst voor een bad karma en de mogelijkheid dat zijn crematie niet zal plaatsvinden). ".

De Balinezen zijn ook geen "heilige boontjes" meer, hoor. Het dreigement om een "bad karma" over zich af te roepen werkt zeker bij een groot deel van de jongere generatie al niet meer.

Lees de lokale kranten maar eens over de moorden, (mafia) vechtpartijen, berovingen, inbraken, verkrachtingen, corruptiezaken, seks met minderjarigen, auto / motor en helm-diefstallen, ATM'-fraudes, zakkenrollen, die hier op dit eiland plaatsvinden / gebeuren. (BTW; wel eens opgevallen dat alle verdachten die door de politie getoond worden aan de media, met hun onderbenen in het verband rondlopen / staan ??? Vraag me af tegen welke bureaus of stoelen ze gestoten zijn )

De namen en geboorte / woonplaatsen van de verdachten / daders / veroordeelden zijn in 8 van de 10 gevallen heel Balinees. Het fabeltje dat al "het slechte" van de naburige eilanden komt, is al jaren geleden in de prullenbak verdwenen.

Het laat zich raden dat als er een keer iemand van "een ander eiland" gepakt wordt voor het een of het ander, dit meer aandacht krijgt / opgeblazen wordt in de lokale media. Blijft onverlet dat de doorsnee Balinees geen betere "normen en waarden" kent dan een doorsnee Indonesier.

If you have nothing to loose, you can risk everything

Bokito
Gebruiker
User icon of Bokito
spacer line

Heel herkenbaar meerdere malen meegemaakt.
Hukum Karma is Hukum Duit geworden. Emoticon: Cooool

Shalom

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 16-03-2011 06:19 Amed East Bali wrote: De namen en geboorte / woonplaatsen van de verdachten / daders / veroordeelden zijn in 8 van de 10 gevallen heel Balinees. Het fabeltje dat al "het slechte" van de naburige eilanden komt, is al jaren geleden in de prullenbak verdwenen.
Nou Amed, weer wat geleerd. Blijken de Balinezen dus ook gewoon mensen te zijn en geen "semi-goden" of "engelen" zoals de meeste Bali-lovers ons willen doen geloven. Ik ben volgende week weer van de partij op het "goden"-eiland. Moet dus ook voorzichtig zijn met de locals.

dekarre
Gebruiker
User icon of dekarre
spacer line

Ik denk dat je overal voorzichtig moet zijn, in BelgiŽ, Nederland en ook in Bali.
Overal wonen mensen en overal heb je goede mensen en helaas ook slechte mensen.

paulana
Gebruiker
spacer line

Helemaal met je eens Dekarre, al weer geaclimatiseerd in het Vlaamse...

Groetjes Paulana

Om Swastiastu

dekarre
Gebruiker
User icon of dekarre
spacer line

Ja, wij zijn het hier weer gewoon. Terug werken en sparen voor een volgende vakantie naar Bali.

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

82,736,442 pageviews Een website van indahnesia.com