Verkeersopstoppingen Bali gevaar voor toerisme

Subforum Blog @ indonesiepagina.nl 
97 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Blog @ indonesiepagina.nl > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
BlogBlot
Gebruiker
spacer line

Verkeersopstoppingen Bali gevaar voor toerisme
Gepubliceerd op 27 februari 2011 02:05
Belangrijke personen in de toeristische sector op Bali hebben gewaarschuwd dat toeristen Bali uiteindelijk links laten liggen als er niet snel actie wordt ondernomen om de steeds dramatischer wordende verkeers-situatie het hoofd te bieden.
Lees verder , klik op de titel

simpati
Gebruiker
spacer line

In de drie jaar dat ik er heb gewoond waren er lang niet zoveel toeristen als nu, toen was het al een drama op de weg in de buurt van de luchthaven.
Met ceremonies sluit de Balinees gewoon wegen af zonder het verkeer er tijdig op te wijzen zodat de weggebruiker een alternatieve route kan nemen.
De Balinesche wijze mannen zouden ook eens kunnen kijken hoe men in Singapore en MaleisiŽ het verkeer hebben aangepakt, maar daar is een Balinees te koppig voor, de Hindoe zijn tenslotte oppermensen .
Jan
Malang

paulana
Gebruiker
spacer line

Of de hindu oppermensen zijn weet ik niet.
Wel dat er overal borden staan met Upacara als er een ceremonie is maar vaak zijn die borden niet te lezen omdat er zo nodig een parawisata-bus voor moet parkeren om een horde Japanners uit te laten = Goa Lawa en in Dps

Om Swastiastu

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Ik vraag me af of het hier gaat om de ceremonies. Zelf ben ik vanaf kerst tot na nieuwjaar op vakantie geweest naar Bali met de kids......en per auto.
Het was een grote domper. We konden nergens naar toe dan alleen naar het dichtstbijzijnde strand. Alle wegen zaten continu verstopt. Op weg naar Goa Lawah deden we al er ruim 3 uur over door Denpasar en de by-pass die hopeloos kapot was en vrijwel overal in reparatie. Halverwege zijn we maar moedeloos teruggekeerd want het zou anders laat in de avond worden voor we terug zouden zijn in Seminyak. Zo ook alle andere dagen. Zelfs Nusa Dua was onbereikbaar.......tenzij je uren in de auto wilt doorbrengen.
Oke, het was natuurlijk superhoogseizoen maar het heeft alles te maken met de Indonesische gengsi -ziekte. Degenen die de wegen verstopten waren vrijwel zonder uitzondering turlok : Jakartanen, Surabayanen en Balinezen zelf die het verdommen om een paar meter te voet te gaan en overal voor de deur willen worden afgezet. Dus met z'n allen, de hele godganse familie en aanhang in de wagen en lekker ramai-ramai in de file. Want het gaat er niet om dat men op een bepaalde plaats aankomt, het gaat erom dat een ieder hun auto kan zien en bewonderen. Het plezier wordt beleefd in de auto, het gezellig samen-zijn, ramai-ramai met z'n allen bikkelen, keuvelen en lurken.
Voor mijn gezin heeft Bali afgedaan als vakantieplaats; nog uitsluitend voor werk. Kan wel iets leuker bedenken dan continu in de auto zitten.

Amed East Bali
Gebruiker
User icon of Amed East Bali
spacer line

Het valt wel mee, als je eenmaal boven de lijn Tabanan - Gianyar zit is er op 85% van Bali geen file te bekennen. Kuta, airport gebied, Jimbaran, Nusa Dua, Denpasar, Legian, Kerobokan, Seminyak, etc. zijn de plaatsen met verkeersinfarcten.

If you have nothing to loose, you can risk everything

bali-style
Gebruiker
User icon of bali-style
spacer line

Yogya, overdrijven is ook een kunst natuurlijk
het valt best wel mee "met uuren in de file" want dat komt zelfs op bali nergens voor
het zwaarste knelpunt is nog steeds rondom de luchthaven en voor de rest valt het wel mee
op sommige tijden bv de spits en in het hoogseizoen dan is het inderdaad drukker maar waar is dat niet dat is in nl ook in de spits en valt er een beetje sneeuw in nl dat sta je al gauw 4 uur vast
en buiten het hoogseizoen en spits kan je behoorlijk overal doorrijden zelfs rondom de luchthaven
maar je zult wel als gestresde hollandse vakantie ganger op bali zijn geweest waar alles weer eens vlug moet gaan

De goedkoopste met transport naar nederland, kijk op onze site

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

De keren dat ik op Bali was stond er altijd file op Jl. Legian, of het nu drie uur 's middags was of drie uur 's nachts.. Maar inderdaad, 85% van Bali is file-vrij. Daar zitten de meeste toeristen dan ook niet, want daar ging het hier over; die klagen. De lokale bevolking betaald over het algemeen amper belasting en heeft eigenlijk dus geen valide reden om te klagen.

paulana
Gebruiker
spacer line

Ja Yerun, als jij op Bali bent kan ik me de file van mooie vrouwen best voorstellen Emoticon: Shiny

Om Swastiastu

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Nou, dat zal het beslist niet zijn, maar het is ook zonder mij absoluut behoorlijk druk in bepaalde gebieden, en laten de meeste toeristen zich daar nu ook ophouden. Het blijven immers kuddedieren. Emoticon: Puh!

paulana
Gebruiker
spacer line

Dat is ook de reden dat wij die plaatsen mijden als het even kan Emoticon: Shut up!

Om Swastiastu

sjefke
Gebruiker
spacer line

bali-style
yogya overdrijft niet ben in december (8 12 tot 6 1) geweest
het was iedere dag raak jalan legian .de bypass . alles stond vast
we hebbe zelf met de motor vast gestaan bijna een uur
alles zat potdicht . nee de aardichheid is er behhorlijk af
en dan zulle we het nog maar niet over de prijze hebbe
want
die rijze ook de pan uit ,
hotel verdubbelt. bier prijze zijn voortaan hoger als in nederland
heb ik het nog niet over wijn en sterke drank
nee zo jage ze de toerist wel weg
ben benieuwt hoe lang het nog duurt
want van legian tot kuta is een grote bouwput
ze stampe de hotels uit de grond of het niks is
maar iets aan de infrastruktuur doe ho maar
bij mijn maat hebbe ze een tune hotel achter zijn huis (jalan 66)
gebouwd 180 kamers en maar een kleine steeg om er tekomen
dat ze er een vergunning voor gekregen hebbe !!!
maar ja nog steeds hebbe veel mense het beeld in het hoofd
van het laatste paradijs !! mar ik weet wel beter.

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Ja het is net als bij Kaddafie , in Libie ga maar lekker slapen er is niets aan de hand.
Hoe ver leeft de mens van het werkelijke leven??
OOr en OOg kleppen op, omdat men het gewoon niet wilt weten, omdat ze zo fanatiek zijn met de onwerkelijke leven van mensen die nooit iets verkeerd van de mens willen zien.
Door psychologische onderwerpen te gaan begrijpen, ben ik veranderd van een gestresd persoon, tot iemand zich erg goed voelt. ... Emoticon: Sadley Emoticon: Shut up! Emoticon: Wink

Vanavond op TV gezien, een reportage van de douane van Australie.
Die haalde twee jongens er uit die van uit Bali speren een nepwapen, en een laser-pen, bij zich hadden.
Allemaal te koop aan het strand van Bali, maar oh zo verboden in westerse landen.
Dus kijk uit wat je als souvernier mee brengt vanuit Bali Emoticon: Stupid Emoticon: Confused Emoticon: Cry Emoticon: Bye bye

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 28-02-2011 09:02 bali-style wrote:
Yogya, overdrijven is ook een kunst natuurlijk
het valt best wel mee "met uuren in de file" want dat komt zelfs op bali nergens voor
het zwaarste knelpunt is nog steeds rondom de luchthaven en voor de rest valt het wel mee
op sommige tijden bv de spits en in het hoogseizoen dan is het inderdaad drukker
Ik denk dat u uit de reactie van Sjefke wel kan lezen dat het geen overdrijven is. Het was het seizoen, inderdaad. Maar dat schreef ik al:
Oke, het was natuurlijk superhoogseizoen
Dat doet echter nog steeds niets af dat Bali dichtslibt aan de zuidkant. Niet alleen rond de airport. Vanaf Gilimanuk naar Denpasar (er is geen andere mogelijkheid tenzij omrijden via het noorden maar dan moet men nog steeds langs het knooppunt Denpasar als men naar het zuiden wil) deed ik er exact 6,5 uur over waar ik er voorheen ruim 3 uur overdeed. Vanaf Tabanan zat alles al muurvast.
In Seminyak was een motorfiets ook geen optie want die zat net zo vast als de auto. De bypass naar het oosten is in reparatie (en dat na pas een paar jaar functioneren) omdat deze compleet vernielt is door het drukke verkeer. Hierover heeft een ander forumlid al eerder bericht.

en buiten het hoogseizoen en spits kan je behoorlijk overal doorrijden zelfs rondom de luchthaven
Dat is wisfull thinking . Maandelijks ben ik op Bali, en heb dan een geheel andere ervaring. Gelukkig hoef ik nooit ver, dus irriteert het me niet. Maar op vakantie met de kids die een leuke vakantie verwachten, is dat andere koek.
maar je zult wel als gestresde hollandse vakantie ganger op bali zijn geweest waar alles weer eens vlug moet gaan
Nou daar ga ik maar niet op in. Na 20 jaar in RI en maandelijks op Bali (ook al reeds 20 jaar) denk ik dat deze opmerking niet geheel op haar plaats is.
Toen ik in 1989 op Bali woonde, was de verkeersdrukte mij al een doorn in het oog (overigens ook in Jakarta, daarom nu dus Yogya). Nu meer dan 2 decennia verder is het aantal voertuigen gigantisch toegenomen op Bali maar het aantal wegen navenant niet. Dit had men kunnen zien aankomen. Maar de Balinese overheid (en bevolking) is altijd al ontzettend inhalig geweest met het binnenhalen van tourism money ; echter nooit erg gul geweest dit ergens in te investeren. Consumeren is de trend......

U gelooft dus niet wat er in de nationale kranten wordt beweerd? Dat zijn dus allen niet-wetende Indonesiers, inclusief de voorzitter van de Associatie van Indonesische Reisagenten ASITA op Bali.
Bali zal op deze manier snel zijn charme verliezen als toeristische trekpleister bij buitenlandse toeristen tenzij we er snel wat aan doen. Buitenlandse toeristen zoeken zo een andere bestemming uit namelijk." Bagus Sudiby
En dat zal dus ook gebeuren want de wereld heeft voldoende aantrekkelijke bestemmingen. De toerist laat zich niet ringeloren.

paulana
Gebruiker
spacer line

[quote] Op 27-02-2011 10:06 schreef paulana:
Of de hindu oppermensen zijn weet ik niet.
Wel dat er overal borden staan met Upacara als er een ceremonie is maar vaak zijn die borden niet te lezen omdat er zo nodig een parawisata-bus voor moet parkeren om een horde Japanners uit te laten = Goa Lawa en in Dps

Laat de toeristen en andere vakantiegangers ( geen Balilovers) maar wegblijven, kunnen we missen als kiespijn. Voor een dubbeltje op de 1ste rang. Vandaag weer een staaltje onvervalst Nederlands meegemaakt.
Een shirt was al 70% afgeprijst, en natuurlijk was dat niet genoeg voor de Medelanders
Een dikke 15 minuten hebben ze met 4 man nog geprobeerd het shirt goedkoper te krijgen. De verkoper gaf niet toe, de medelanders dropen af . Emoticon: Blush Emoticon: Blush

Om Swastiastu

simpati
Gebruiker
spacer line

Laat de toeristen en andere vakantiegangers ( geen Balilovers) maar wegblijven, kunnen we missen als kiespijn.
Je hebt wel heel erg te pakken, weet je wel wat je hier schrijft?
Jan

bali-style
Gebruiker
User icon of bali-style
spacer line

yogya bali,

ik rij iedere dag van Tabanan naar Kerobokan of naar de Sunset road in minder dan 1 uur, en tuurlijk doen we er soms langer over en zeker in de spits maar dat heb je overal ook in NL
en ik weet ook wel dat er steeds meer verkeer komt en je kunt het niet meer vergelijken met 20 jaar terug toen waren de meeste wegen nog zandwegen
dus verbetering is er wel degelijk gekomen op Bali
het gaat hier nou eenmaal niet zo snel als in NL maar je woont ook immers niet in Nl
en kun je daar niet tegen, wat doe je dan in godsnaam hier op Bali
en nog zijn ze steeds bezig met verbeteringen, wacht maar af tot dat de nieuwe highway klaar is dan kun je in 20 min van Tabanan naar Kuta

gegroet

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

On 03-03-2011 17:46 paulana wrote:

Laat de toeristen en andere vakantiegangers ( geen Balilovers) maar wegblijven, kunnen we missen als kiespijn . Voor een dubbeltje op de 1ste rang. Vandaag weer een staaltje onvervalst Nederlands meegemaakt.
Een shirt was al 70% afgeprijst, en natuurlijk was dat niet genoeg voor de Medelanders
Een dikke 15 minuten hebben ze met 4 man nog geprobeerd het shirt goedkoper te krijgen. De verkoper gaf niet toe, de medelanders dropen af . Emoticon: Blush Emoticon: Blush
Jij persoonlijk wellicht wel, meer lust als last... maar die 4 miljoen Balinezen gaan morgen bankroet als ze daadwerkelijk wegblijven.

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

On 04-03-2011 11:25 bali-style wrote:
yogya bali,

ik rij iedere dag van Tabanan naar Kerobokan of naar de Sunset road in minder dan 1 uur, en tuurlijk doen we er soms langer over en zeker in de spits maar dat heb je overal ook in NL
en ik weet ook wel dat er steeds meer verkeer komt en je kunt het niet meer vergelijken met 20 jaar terug toen waren de meeste wegen nog zandwegen
dus verbetering is er wel degelijk gekomen op Bali
het gaat hier nou eenmaal niet zo snel als in NL maar je woont ook immers niet in Nl
Is de route Tabanan-Kerobokan niet ten noordwesten van het zwaartepunt van het toerisme? Begrijpelijk dat dit wel lukt. Het ging, zoals eerder al enkele keren gesteld, dan ook over het toeristische hart.. en jij hebt het wellicht over een kransslagader.. dicht in de buurt, maar niet precies datgene..

en kun je daar niet tegen, wat doe je dan in godsnaam hier op Bali
Sorry, wat een domme opmerking. ooit van werk gehoord? Ik moet voor mijn werk ook wel eens dingen doen waarvan ik denk 'zak er eens in'... maar kan hoogstens wat tegenstribbelen.... want het brengt wel geld op, dus dan moet het maar.

bali-style
Gebruiker
User icon of bali-style
spacer line

Yerun,

er word al beweerd dat het vanaf Tabanan vast staat
en jij vind het van mij misschien een domme opmerking, zo zie ik het zelf niet want wij werken iedere dag waarbij we van hot naar her rijden en vele km maken waarom hebben wij daar dan niet echt veel last van en vind ik alles nogal opgeblazen

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Waarom? Wellicht kom je dan toch niet in het hart van het probleem, want zoals Amed al zei 85% van Bali is filevrij.. dus je hebt een redelijk grote kans om als 'inwoner' van Bali, i.p.v. 'de toerist' in rustiger gebieden te komen. Mijn ervaringen zijn niet zo erg als die van YB - ik doe alles op de motor en kan redelijk manouvreren tussen vrijwel stilstaand verkeer - maar ik kan ze dus wel onderschrijven.

Uiteraard wint Jakarta het nog altijd van Bali, want dat is een veel groter drama, maar ook daar komen de meeste toeristen niet. Bovendien zijn toeristen mondiger dan de gemiddelde Indonesier. Terecht ook, want die betalen veel voor hun vakantie en krijgen er files voor terug. Dat zou ik ook minder vinden... Emoticon: Puh!

paulana
Gebruiker
spacer line

Op 04-03-2011 00:25 schreef simpati:
Laat de toeristen en andere vakantiegangers ( geen Balilovers) maar wegblijven, kunnen we missen als kiespijn.
Je hebt wel heel erg te pakken, weet je wel wat je hier schrijft?
Jan

Ik denk wel te weten wat ik schrijf Jan, jij hebt hier ook enige tijd doorgebracht,tegen je zin of toch een andere reden om te verhuizen zoals zovelen...
Jij vindt de Hindu's opper -mensen, ik vind dat wij het goed getroffen hebben met onze buurt ,en ik ben hier THUIS en zo voelen wij dat ook., voor de tigste keer!! Bali = niet gelijk Bali maar wel dat wat je er zelf van maakt en ach ik heb het zovaak geschreven:
als ze geld hebben om in Kuta te zuipen en een kaartje naar huis kunnen sturen wij waren op Bali (schijn hoog houden) en zich verder als beesten gedragen : laat ze naar Ballerman gaan op Mallorca bij hun soortgenoten daar voelen dat soort mensen zich goed, soort zoekt soort nietwaar??
Maar wat gisteren gebeurde is de mens onwaardig, en worden er weer veel mensen onterecht over 1 kam geschoren. 70% discount en dan nog afdingen?
Ik heb het over die Nederlanders die overal wat op aan te merken hebben en zelf alleen
maar drinken ,geen geld voor eten kortom geen nagel om aan hun ... te krabben
alleen al van hun adem werd je misselijk.

Om Swastiastu

paulana
Gebruiker
spacer line

Op 04-03-2011 12:22 schreef Yerun:

[quote verwijderd]
Jij persoonlijk wellicht wel, meer lust als last... maar die 4 miljoen Balinezen gaan morgen bankroet als ze daadwerkelijk wegblijven.

Denk je echt dat ze dan bankroet gaan,van onze landgenoten die hun fatsoen niet kunnen bewaren ,70% discount en daar kon niets meer vanaf ietsje kijk heb ik er ook wel op gekregen.
anders had de verkoper wel toegegeven. Nog niet 1 euro omgerekend was dat shirt.
Dat kunnen ze echt wel missen: zuipen ,zuipen prima maar behoud dan wel daar bij je waarde. Jammer dat ze niet konden verstaan wat daarop het commentaar was.

Om Swastiastu

paulana
Gebruiker
spacer line

Op 04-03-2011 12:48 schreef bali-style:
Yerun,

er word al beweerd dat het vanaf Tabanan vast staat
en jij vind het van mij misschien een domme opmerking, zo zie ik het zelf niet want wij werken iedere dag waarbij we van hot naar her rijden en vele km maken waarom hebben wij daar dan niet echt veel last van en vind ik alles nogal opgeblazen

misschien vergeten ze dat er getankt moet worden wil je kunnen doorrijden Emoticon: Stupid Emoticon: Confused

Om Swastiastu

simpati
Gebruiker
spacer line

Nogmaals hetgeen ik schreef:
Je hebt het wel heel erg te pakken, weet je wel wat je hier schrijft?
Jan

Beste Paulana,
Jij komt hier met een gebeurtenis die naar het schijnt nogal indruk heeft gemaakt op jou.

Bali heeft gekozen voor het toerisme en dan zullen ze de mindere kanten van het toerisme ook moeten accepteren, of ze willen of niet en er is geen weg meer terug.
Ik heb tot 2006 een paar jaar in Jimbaran gewoond, het was toen al een drama in de buurt van het vliegveld.
Een alternatief om in Kuta, Denpasar of Sanur te komen was er niet en volgens mij nog steeds niet.
In 2006 was al goed te zien dat er enorm veel bijgebouwd werd, behalve wegen.
Jan
Malang
P.S. Ik ben niet vertrokken uit Bali vanwege de Balinees!

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

On 04-03-2011 16:37 paulana wrote:

[quote removed]

Denk je echt dat ze dan bankroet gaan,van onze landgenoten die hun fatsoen niet kunnen bewaren ,70% discount en daar kon niets meer vanaf ietsje kijk heb ik er ook wel op gekregen.
anders had de verkoper wel toegegeven. Nog niet 1 euro omgerekend was dat shirt.
Dat kunnen ze echt wel missen: zuipen ,zuipen prima maar behoud dan wel daar bij je waarde. Jammer dat ze niet konden verstaan wat daarop het commentaar was.
70% diskon ja.. dat ken ik ook en is net - als elders ter wereld - natuurlijk grote nep. Hogere prijskaartjes en dan diskon erover heen. Maar ze kunnen beter 1 euro verdienen aan een buitenlandse toerist, want de Indonesische toerist koopt het niet voor dat bedrag, die wil er twee shirts voor hebben, of koopt zijn prullaria in Yogyakarta, nog goedkoper als Bali.

Nee, zonder buitenlandse toeristen is het snel afgelopen met Bali. Voordeel is wel dat 'al die Javanan' dan zo weg zijn van het eiland. Emoticon: Puh!

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

81,811,929 pageviews Een website van indahnesia.com