Muziek om de taal te leren

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
62 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Jimmy
Gebruiker
spacer line

Door het forum gezocht, en kwam alleen wat oude topics tegen waarvan de links niet meer werkte..

Ik ben op zoek naar muziek om Bahasa indonesian te leren, ik heb ondertussen het volgende al, maar meer albums/nummers zijn altijd welkom.

Dialog dini hari
Iwa K
Gita Gutawa
Letto
Raben

Thanks

Jimmy
Gebruiker
spacer line

Iemand een tip?

bambang
Gebruiker
spacer line

Kijk naar YouTube naar muziek met KARAOKE of lyrics. De Indonesische teksten kun je ook via de websites downloaden. De RI teksten kun je dan vertalen.
Er zijn honderden RI artiesten op YouTube.

Jimmy
Gebruiker
spacer line

Dat heb ik ook gezien Bambang en bedankt voor de tip, maar ik als laatst ergens dat dit vaak nummers zijn waar voor Slang of straattaal in voorkomt. VOor mij als beginner is dit natuurlijk moeilijk om te gaan leren, als ik dat zou willen. Liever heb ik liedjes die goed zijn om de taal te leren.

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Gezien bij carrefour in Belgie Turnhout dvd Maleis in woord spelling uitspraak.
Ook HIER een taal site maleis... Emoticon: Shiny Emoticon: Nice Emoticon: Yeah right!

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

nlpeter
Gebruiker
User icon of nlpeter
spacer line

Hallo Jimmy,

Je zou kinderliedjes kunnen gebruiken, zoek op youtube naar lagu anak anak. Sommige zijn ondertiteld.

En misschien heb je wat aan deze video van Sempurna (bevat engelse vertaling). Sempurna was een paar jaar geleden een grote hit. nlpeter.nl/songs/sempurna-andra-and-the-backbone

Veel succes
Peter

Dutch guy singing Indonesian songs at http://nlpeter.nl.

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Doe het maar niet, de teksten van gezongen liedjes zijn duidelijk niet goed om de taal te leren.
Het zelfde als een krant.
Zoek een vriend in IndonesiŽ en ga emailen met een woorden boek, dat is de snelste manier.
Nog sneller zoek een geliefde en ga emailen, dan ben je binnen een scheet en een zucht klaar hehehehe

paulana
Gebruiker
spacer line

Zo dat kan ik dus niet laten hehehe Emoticon: Stupid
Onze Malam heeft een geliefde en gaat emailen met haar, noemen ze dat zo tegeswoordig Emoticon: Red face

Om Swastiastu

merapi
Gebruiker
User icon of merapi
spacer line

IHoi Malam, heb je de indische versie al gezien van O ,O, Den haag, op you tube?
Ajo Den Haag
Nu nog de Rotterdamse versie! hi hi
Doe je best Malam!!

Jimmy
Gebruiker
spacer line

Dankjewel peter, dat kan ik wel op mijn ipod zetten en dan gaan luisteren !
Zal vast wel wat helpen bij mijn indonesisch..

Emailen doe ik nog steeds met indonesische vrienden, maar ben ik af en toe gewoon te lui voor om te vertalen enzz.. Geliefde op internet heb ik nog niet van gehoord Emoticon: Wink misschien ben jij hiermee bekender dan mij Malam Emoticon: Wink hehe..

na een scheet en een zucht heb ik nog geen mail in mijn inbox van een 20 jarige indonesische dame Emoticon: Puh!

Verder moet ik altijd zo lachen om dit nummer

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

On 05-03-2011 15:50 paulana wrote:
Zo dat kan ik dus niet laten hehehe Emoticon: Stupid
Onze Malam heeft een geliefde en gaat emailen met haar, noemen ze dat zo tegeswoordig Emoticon: Red face

Pfffffff Paulana, dat in een scheet en zucht klaar zijn bedoel ik niet op die manier, gaat niet meer op onze leeftijd Emoticon: Blush (ik bedoel we leren moeilijker Emoticon: Wink )
Maaaaaaar een manier is te emailen met iemand uit IndonesiŽ man of vrouw (je weet het tegenwoordig niet meer waar iemands interesse ligt) en dan elke dag trouw, met het woordenboek erbij. Emoticon: Yes!
Zo heb ik het ook geleerd

paulana
Gebruiker
spacer line

Je spreekt in raadselen lieverd, mailen met je geliefde en dan ook nog met een woordenboek in een scheet en 2 -3 zuchten Emoticon: Stupid
Kan er geen chocolade van maken....wel mayonaise Emoticon: Yummie! Emoticon: Wink

Om Swastiastu

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

Als men Bhs Indonesia wil leren middels lagu anak anak , dan moet men de lagu anak2 ciptaan Pak Kasur cq Ibu Kasur ( kijk even in Wikipedia wie hij/zij is) nemen.
Pedagogisch verantwoord , en zo goed als zuiver Indonesisch.
.

bisa dicek of makemyday .

Jimmy
Gebruiker
spacer line

Bedankt allemaal,

Hier kan ik wel weer even mee verder !

paulana
Gebruiker
spacer line

Goed zo Jimmy laat ze maar omongen

Om Swastiastu

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

84,751,182 pageviews Een website van indahnesia.com