Batu Bolong Beach Cottages, Senggigi

Subforum Nusa Tenggara - De Kleine Sunda Eilanden 
47 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Nusa Tenggara - De Kleine Sunda Eilanden > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
rama
Gebruiker
User icon of rama
spacer line

Hallo,
Kan er iemand iets vertellen over de Batu Bolong beach cottages in de buurt van Senggigi ( Lombok).
Als ik op internet lees kan ik alleen maar goede recensies vinden, maar deze zijn nagenoeg allemaal van reisorganisaties, welke volgens mij de slechte recensies niet op internet plaatsen.
Ook kan ik geen site vinden van Batu Bolong.
Alle reacties zijn welkom !!

Bij voorbaat dank
Rama

www.ramahomestay.com

Jeroen
Beheerder
User icon of Jeroen
spacer line

Titel aangepast naar een duidelijker omschrijving en topic verplaats naar het juiste subforum. Emoticon: Smile

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Hieronder heb je er 3 (met 2 minuten googlen...)

http://www.lomboktravelnet.com(...)tel_batu_bolong.html
http://www.lombok-travel.com/l(...)ubolong_cottages.htm
http://www.lombokadvertising.c(...)ttage-senggigi-.html

Batu Bolong Cottages is een hotelcomplex dat uit twee delen bestaat. Het deel dat aan het strand grenst en aan de andere kant van de weg (Sengiggi-Mataram) het andere deel. Het is in Balinese stijl gebouwd. Het deel aan het strand ligt de meest luxe cottages. BBC heeft een mooi zembad (Ik heb het zien afbouwen 3 jaar geleden). De interieurs van de kamers verschillen en zijn in sommige kamers naar mijn mening mooier dan op de afbeeldingen op het internet. Het is een professioneel hotel hoewel sommige badkamers wels iets beter/luxer mogen.Er zijn diverse prijsklassen.De kamers aan de zeezijden zijn het duurst en ook daar weer verschil tussen de kamer aan de zijkant of aan de voorkant bij het zwembad, het heeft allebei voor- en nadelen. Een ruim restaurant. Je gaat door een Balinese poort naar een over het algemeen rustiger strand (het is er nog het drukst van de verkopers...).
BBC ligt net in de bocht voordat je in Sengiggi komt, een kilometer of zo. Je kunt er dus goed naar toe lopen. Taxi nemen kan ook. Op de splitsing voor het hotel staan bijna altijd Blue Bird taxi's te wachten om je naar Materam, de luchthaven, Sengiggi (is vrij uitgestrekt) of nog wat verder te rijden. Je plaatseling bemo of cimodo (paard met wagen) kan ook hoewel je met deze laatste voor een korte rit waarschijnlijk duurder uit bent dan met BB.
BBC is een van mijn favorieten in Sengiggi juist omdat het niet in het centrum ligt. Naast BBC ligt nog een ander goed hotel (complex is wel kleiner) het Sunset Guesthouse en kwaliteit ongeveer gelijk (rekening houdend met kamer, faciliteiten etc). En aan de overkant nog het Puri Senggigi dat wellicht wat minder gezellig is (om bv buiten te zitten) en ook wat meer low key maar dit hotel heeft ook een andere prijs.
In de buurt van deze hotels liggen een paar restaurantjes maar voor meer gezelligheid en kwaliteit moet je naar het centrum lopen.

Dat je alleen maar iets van reisorganisaties kan vinden en goede recensies zegt natuurlijk iets. Het is ook niet voor niets dat dit hotel in hun pakketten zit. En natuurlijk zullen er altijd mensen zijn die het minder vinden. Het ligt maar aan wat je eigen eisen zijn.
Na vanalles uitgeprobeerd te hebben door de jaren heen is dit het hotel waar ik het meest naar terugga. Lekker rustig met alle vertier op korte afstand

gr
Anne Mieke

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Bokito
Gebruiker
User icon of Bokito
spacer line

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan. AM

Cimodo (paard met wagen)
Hoe komen ze op die naam het is toch gewoon een dokar.

Shalom

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 20-02-2011 17:25 Bokito wrote:
Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan. AM

Cimodo (paard met wagen)
Hoe komen ze op die naam het is toch gewoon een dokar.

Ik zou het niet weten. Op Lombok wordt natuurlijk wel een andere taal gesproken (Sasak).
In Padang en Bukittinggi heet het een bendi.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Bedoelde deze op Senggigi..

of deze

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Bokito
Gebruiker
User icon of Bokito
spacer line

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan. Zieleffe

Ik bedoelde deze plaatje 1

Shalom

rijstetertje
Gebruiker
spacer line

Hallo,
Wij zijn daar in juni vorig jaar geweest en vond er de badkamer eigenlijk maar vies.
Schimmel, en niks om wat toiletgerei op te zetten. Wij hadden een kamer aan de zijkant en vroegen om een kamer aan de zeezijde wat niet kon de eerste dag, na een paar dagen kon het wel. We gingen een kijkje nemen en het was exact dezelfde kamer, even donker en dezelfde badkamer. We bleven dus zitten. Ik zou in het vervolg naar het naast gelegen Sunset gaan, nieuwe kamers en nu ook een zwembad en veel vriendelijker. Of naar de andere buren, ook apparte huisjes, een veel nettere badkamer en ook een zwembad. We zijn bij beide hotels binnen wezen kijken en zagen duidelijk het verschil. Voor ons geen BB meer.

rama
Gebruiker
User icon of rama
spacer line

Hoi rijstetertje,
Zo zie je maar de meningen over dit complex zijn nogal verdeeld. Ik ben blij dat jij erg negatief over BB oordeelt.
Weet je ook nog hoe de andere hotels heten die naast BB liggen en weet je toevallig of er iets op internet over te vinden is.
Zou het graag van je horen

vr gr
Rama

www.ramahomestay.com

rijstetertje
Gebruiker
spacer line

Hallo Rama,
Sunsethouse heeft een website(sunsethouse-lombok.com) en het andere heet The Beach Club(thebeachclublombok.com). BB heeft geen website. Voor de prijs moet je het niet laten, ze zijn alle 3 bijna hetzelfe.
Sunset heeft nieuwe lichte en heldere kamers. The Beach Club is typischere bouwstijl, hutvorm maar met koelkast en half open badkamer( die wij gezien hebben) met zo'n laddertje voor je handdoeken op te hangen en keien in de douche. Het ligt eraan wat je wilt natuurlijk.
Ik zeg niet dat we niet graag in BB gezeten hebben maar de volgende keer zou ik het wel weten voor hetzelfde geld. Alle 3 liggen ze naast elkaar en is het toch even ver naar het "centrummetje" Hopelijk doet de straatverlichting het want anders is het wel stikdonker over het heuveltje en moet je het doen met de lichten van passerende auto's want de voetpaden zijn ook niet wat ze hier zijn maar dat is natuurlijk typisch voor ginder.. Bij Sunset is het dan weer gezelliger om te eten, het restaurant recht aan het strand. Je kunt ook nog naar een paar andere eetgelegenheden langs het strand gaan. Voor het centrum moet je echter wel langs de weg gaan (je moet altijd het heuveltje over)
Veel plezier daar, wou dat ik ook kon maar wij doen dit jaar MaleisiŽ, dus dat zal ook wel goed zitten hoop ik.
Dada

rijstetertje
Gebruiker
spacer line

Verdikke zeg,
Ik zie hier dat je op Bali woont. Vorig jaar zijn we nog in Kuta geweest voor 4 dagen (in hotel Puri Bambu) Als we de volgende keer nog es naar Bali komen en Lombok ga ik je homestay in gedachten houden. (lees bij favorieten zetten) we rusten altijd graag nog een paar dagen in de nabijheid van de luchthaven uit en toch dicht bij Kuta. en Seminyak (daar zijn we nog niet geweest)
Dada

robbert
Gebruiker
spacer line

Hoi,
Als we het toch over cottages hebben, kijk ook eens naar Mascot Beach Resort. Echt pal aan het strand en dichtbij een fors aantal restaurants. Met wat zoeken kan je daar een bungalowtje huren voor ca. $35,00, bij meerdere dagen incl transfer.. Wel zijn de kamers behoorlijk gedateerd maar wel netjes en toen wij er waren (2009 waren alle ligstoelen op 2 na kapot. Tja je kan niet alles hebben !
Rob

rama
Gebruiker
User icon of rama
spacer line

Bedankt rijstetertje !! goede tips, zal zeker de Sunset en de Beachclub op het internet gaan bekijken.
Mocht je volgende keer naar Bali komen dan ben je van harte welkom.
Berawa is een leuk dorpje met goede eetgelegenheden in de buurt. Vlak bij een mooi strand met zeer goede golven.
En mocht je graag tenissen of andere sporten beoefenen, de Cangguclub is vlakbij !!
Kuta en Seminyak is binnendoor met het scootertje zo te bereiken.
Kortom de rust van het dorp en om de hoek de drukte van het toeristen-gebeuren.

See you

www.ramahomestay.com

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

85,149,913 pageviews Een website van indahnesia.com