Subforum Bali, het godeneiland

forum.indonesiepagina.nl 
67 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Bali, het godeneiland > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Bali_B
Gebruiker
spacer line

Nog 4 weken, dan is het zover. Mijn eerste stappen op Bali. Ik heb zin in rijstvelden, de groentinten, neonverlichting, scooters, bloemen, vogels, toerisme, stilte, goed eten, junkfood, apen, tempels en bovenal respect voor een ander land. Ik weet dat er al veel over geschreven is over de "magie van Bali". Toch daag ik de Balifans uit om in maximaal 3 woorden Bali te benoemen.

Ik zie ernaar uit. Terima kasih!

Bali_B Emoticon: Shiny

Roedie
Gebruiker
spacer line

Nog 4 weken, dan is het zover. Mijn eerste stappen op Bali. Ik heb zin in rijstvelden, de groentinten, neonverlichting, scooters, bloemen, vogels, toerisme, stilte, goed eten, junkfood, apen, tempels en bovenal respect voor een ander land. Ik weet dat er al veel over geschreven is over de "magie van Bali". Toch daag ik de Balifans uit om in maximaal 3 woorden Bali te benoemen.

Bali_B

Ik ga over 6 weken.

Bali in 3 woorden:Fantastiesch,romantiesch,Bagus

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 19-02-2011 20:06 Bali_B wrote: .........en bovenal respect voor een ander land. Ik weet dat er al veel over geschreven is over de "magie van Bali".
No. 1: Bali is geen land maar een provincie (eiland) van het LAND Indonesia. Qua oppervlakte bijna net zo groot als de provincie Brabant; qua oppervlakte 0,3% van het LAND Indonesia en qua bevolking 0,01% van het LAND Indonesia.
No.2: Magie van Bali? Waarschijnlijk in de portemonnee van de Balinees.
No.3: In 3 woorden: Benidorm (= Kuta), Ibiza (= Seminyak), Goa (= Ubud).
No.4: In 3 woorden: meest primitieve cq. discrimerende religie, meest stressaanjagende cultuur, provincie met de meeste zwendel (vraag het maar eens op de NL ambassade) en corruptie (vraag het maar aan de Indonesische overheid).

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Wil je genieten van rijstvelden....naar West-Java.
Wil je genieten van groentinten.....wederom West-Java maar vooral Sumatra en Sulawesi.
Wil je genieten van neonverlichting......Jakarta, Surabaya, etc.
Wil je genieten van scooters.......alle grote steden op m.n. Java, juist niet op Bali.
Wil je genieten van bloemen......Maluku en Noord-Sulawesi.
Wil je genieten van vogels......NTT, Maluku, etc.
Wil je genieten van toerisme......ja, dan zit je goed op Bali.
Wil je genieten van stilte.......laat me niet lachen, dan is Bali samen met Java de laatste plaats........eerder Sulawesi, Papua, Maluku.
Wil je genieten van goed eten.......Jakarta, Surabaya.
Wil je genieten van junkfood......zie boven.
Wil je genieten van apen.....vrijwel heel Indonesia, van Sabang tot Merauke.
Wil je genieten van tempels....ja Bali. Maar wereldberoemde oudheidkundige tempels zijn op Java.

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

On 19-02-2011 20:06 Bali_B wrote:

Bali_B Emoticon: Shiny
De gemiddelde toerist zal het een zorg wezen, het gaat immers om hun vakantie, waar wellicht voor gespaard is gedurende enige tijd.

in drie woorden: 'een week voldoende' (... en daarna lekker weer terug naar Java)

Ho Lee Fuk

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 19-02-2011 20:54 Roedie wrote: Bali in 3 woorden:Fantastiesch,romantiesch,Bagus
Mwaahhh, romantiesch. Dan zou ik maar eens een andere definitie van romantisch gaan zoeken.

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

On 20-02-2011 04:55 Yogya-Bali wrote:
Wil je genieten van rijstvelden....naar West-Java.
Wil je genieten van groentinten.....wederom West-Java maar vooral Sumatra en Sulawesi.
Wil je genieten van neonverlichting......Jakarta, Surabaya, etc.
Wil je genieten van scooters.......alle grote steden op m.n. Java, juist niet op Bali.
Wil je genieten van bloemen......Maluku en Noord-Sulawesi.
Wil je genieten van vogels......NTT, Maluku, etc.
Wil je genieten van toerisme......ja, dan zit je goed op Bali.
Wil je genieten van stilte.......laat me niet lachen, dan is Bali samen met Java de laatste plaats........eerder Sulawesi, Papua, Maluku.
Wil je genieten van goed eten.......Jakarta, Surabaya.
Wil je genieten van junkfood......zie boven.
Wil je genieten van apen.....vrijwel heel Indonesia, van Sabang tot Merauke.
Wil je genieten van tempels....ja Bali. Maar wereldberoemde oudheidkundige tempels zijn op Java.
.. die paar uitgemolken commerciele tempels die iedereen op de foto zet is natuurlijk allemaal leuk en aardig, maar de 'echte' tempels liggen een eiland naar links inderdaad. En er liggen er bovendien veel en veel meer op Java dan op Bali. Alleen moet je die ceremonies en andere geldklopperij (verplicht zus, verplicht zo) missen, iets wat me geen probleem lijkt.

Ho Lee Fuk

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

On 20-02-2011 04:57 Yogya-Bali wrote:

[quote removed]
Mwaahhh, romantiesch. Dan zou ik maar eens een andere definitie van romantisch gaan zoeken.
De zonsondergang in Candi Dasa, ook van de foto's. Maar ook daarvoor kun je overal terecht in de archipel. Bira in Zuid Sulawesi was zo'n plek, maar daar is inmiddels de sharia ten dele ingevoerd... en da's nooit romantisch.

Ho Lee Fuk

Bali_B
Gebruiker
spacer line

Yogya-Bali,

Dank voor je bewoordingen. Graag voeg ik er in alle vriendelijkheid aan toe dat ik weet dat Bali een onderdeel van "een ander land" is. Ik hoop dan ook dat ik weer iets in de achting gestegen ben. Goed dat je jouw visie wilt delen.

We gaan goed mensen! De tegenstellingen zijn prima om te lezen. Interessant ook dat juist de andere delen van IndonesiŽ worden ingezet om de plussen en minnen van Bali te noemen.

Elly-01
Gebruiker
User icon of Elly-01
spacer line

Wij gaan nu 11 jaar elke zomer naar IndonesiŽ, we hebben Bali, Lombok, Java, Sumba, Sumbawa en Flores gezien, maar onze grootste liefde is en blijft Bali en vooral Ubud, als stadsmens trekt me toch de drukte daar en binnen 5 minuten op een motortje zit je heerlijk tussen de sawa's, gewoon off road en genieten maar.

paulana
Gebruiker
spacer line

Bali beschrijven in 3 zinnen :

Weinig of geen moskees
Vriendelijke bevolking als je het toeristische deel achter je laat!!
Prachtige natuur als je het toeristische deel achter je laat. Emoticon: Yes!

Kortom Becik

Om Swastiastu

dianneschreur
Gebruiker
spacer line

hallo allemaal.wij willen met onze kinderen en aanhang(20 tot 27 jr) naar bali we denken er over om naar candi dasa te gaan,ook willen wij graag naar lovina (duikers onder ons).is april ook een mooie tijd van het jaar om te gaan??? hoe zit het met de afstanden kun je zelf ook een rondreis plannen per dag of is dat niet te doen?welke periode is het moois en best betaalbaar??hoe zit het met het eten moet je nog vaccineren???nou zo als jullie kunnen zien en lezen heb ik nog voldoende vragen.dit is een verassingsreis voor onze kinderen+aanhang.vandaar dat ik mij dan ook zeer goed wil informeren wat er voor iedereen te doen is.hopelijk krijg ik van jullie dan ook veel "leesvoer"
in afwachting van jullie antwoord verblijf ik met vriendelijke groet:stef&Dianne

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Nou Dianne laat ik het zo zeggen. Er is ook veel leesvoer, al ontelbare malen hier op dit forum geschreven.
Spit dit subforum Bali eens door en je zult op al je vragen antwoord krijgen, en nog meer ook en het meeste vrij recent.

Welkom hier, je hebt nog veel te lezen... Emoticon: Smile

gr
Anne Mieke

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2020
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

88,672,437 pageviews Een website van indahnesia.com