Visum voor Indonesie

Subforum Het visumgebeuren 
56 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Het visumgebeuren > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
kyokucing
Gebruiker
spacer line

Hallo,

Ik heb gelezen dat als je 57 jaar of ouder bent, je een visa kan krijgen voor 5 jaar in Indonesie. Is er iemand die mij wat meer daarover kan vertellen.
Hartelijk dank hiervoor

paulana
Gebruiker
spacer line

Je krijgt niet zomaar een visum voor 5 jaar, eerst de procedure :huurovereenkomst-
inkomen per maand - allerlei verzekeringen bv ziektekosten en bankgaranties.
En dan nog voor 5 jaar moet u eerst 5-6 x een kitas krijgen voor 1 jaar en dan kan uw sponsor een aanvraag doen in Jakarta. Visa Lansia is voor ouderen vanaf 55 jaar.
De toelating tot KITAP is streng te noemen. KITAP is voor permanent stay en 5 jaar
Ook moet u een staf in dienst nemen bestaande uit 2-3 personen.

Om Swastiastu

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

1. boven 55jaar.
2.10 pasfoto
3fotocopy paspoort
3.c.v
4.bank of pensioen bewijs
4.inkomen van 1500 euro per maand
5.woning
6.in dienst nemen van personeel
7.niet werken
8.verzekeringen

Kan verleend worden door de Indonesische Ambassade na accoordverklaring van Jakarta .
Je moet eerst jaarlijks verlengen tot 5 jaar.
Verdere info KBRI Den Haag of bemiddelingsburo in Den Haag/Nederland en of Indonesia.

bisa dicek of makemyday .

kyokucing
Gebruiker
spacer line

Beste mensen,

Volgend jaar vertrek ik voorgoed naar mijn geboorteland Indonesi√ę.
Ik ben er geboren, ken de cultuur en spreek de taal. Mijn familie woont er allemaal.
Ik ga er van mijn pensioen en AOW genieten.

Maar nu het volgende

Ik zit in een dubio om een visum aan te vragen.

Moet ik een visum aanvragen en later trouwen of is het beter om te trouwen en dan een visum aan te vragen.

Misschien zijn er andere mogelijkheden. Mijn aanstaande vrouw heeft een eigen inkomen en natuurlijk behoud ik mijn Nederlandse nationaliteit.

Graag serieuze reacties.

Alvast bedankt,

Frans

jstar
Gebruiker
spacer line

Even over de stappen en naamgeving. Je hebt het niet over visa maar over verblijfsvergunningen.

Je krijgt eerst een ITAS. Dit is een tijdelijke verblijfsvergunning. In feite betekent KITAS het kaartje wat je krijgt. Een KITAS is normaal gesproken geldig voor één jaar. Tegenwoordig kan/moet je deze online aanvragen en je moet flink wat documenten 'uploaden'. Eerst krijg je een zgn. VITAS bij een ambassade naar keuze en die ruil je dan in voor de KITAS.

Na twee jaar officieel getrouwd te zijn kan je van de ITAS een ITAP maken (je raadt al wat de K in KITAP betekent). Dit is een permanente verblijfsvergunning. Eerst voor vijf jaar, en na de eerste verlenging onbeperkt.

Bokito
Gebruiker
User icon of Bokito
spacer line

Op 03-05-2020 18:06 schreef kyokucing:
Beste mensen,

Volgend jaar vertrek ik voorgoed naar mijn geboorteland Indonesi√ę.
Ik ben er geboren, ken de cultuur en spreek de taal. Mijn familie woont er allemaal.
Ik ga er van mijn pensioen en AOW genieten.

Maar nu het volgende

Ik zit in een dubio om een visum aan te vragen.

Moet ik een visum aanvragen en later trouwen of is het beter om te trouwen en dan een visum aan te vragen.

Misschien zijn er andere mogelijkheden. Mijn aanstaande vrouw heeft een eigen inkomen en natuurlijk behoud ik mijn Nederlandse nationaliteit.

Graag serieuze reacties.

Alvast bedankt,

Frans

Hallo Frans,
Niet om het een of ander wil je jouw email adres weghalen om vervelende dingen te voorkomen.
heb je er goed over nagedacht wat het betekend om te emigreren(voor goed)
Er is al veel over geschreven hier in Indahnesia.
Suc6

Shalom

kyokucing
Gebruiker
spacer line

Hallo Bokito
Dank voor je berichtgeving betreft mijn email adres.
Ennehhhhhh........ ik ben eigenlijk naar Nederland ge√ęmigreerd dus ik ga nu eindelijk weer naar "huis" heet dat.
We hebben zelfs al 2 huizen en een stuk land die op dit moment door mijn vriendin (aanstaande vrouw) wordt beheerd.
Dus dat is eigenlijk geen probleem want wij zijn beiden javanen en ik ben geboren in Purwodadi (Oost Java) en zoals beschreven spreek ik ook nog steeds de indonesische taal.

kyokucing
Gebruiker
spacer line

Hallo Jstar,

Dank voor je reactie en ik heb bij Bokito ook al een antwoord gegeven en eigenlijk ben ik helemaal op de hoogte van de soorten visa. Maar mijn vraag was..... is het beter voor het huwelijk of na het huwelijk de benodigde visa aan te vragen. Maar iemand gaf mij een waardevolle tip.

Nogmaals dank.

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2020
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

89,796,911 pageviews Een website van indahnesia.com