Menado Ternate?

Subforum Tickets, luchtvaart en vervoer 
65 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Tickets, luchtvaart en vervoer > Bekijk onderwerp

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
barubagus
Gebruiker
spacer line

Wie is weleens van Menado naar Ternate geweest?
Graag info over deze reis svp.Ga eind juni voor 3 of 4 maanden.

Kun je met de ferry? is Ternate de moeite waard?
Ik was de laaste keer dwars door Sulawesie gereisd, maar jammer net niet Menado gehaald. Ik wil het dir jaar weer proberen.

Bedankt

BB

Amed East Bali
Gebruiker
User icon of Amed East Bali
spacer line

Vliegen met Express Air, vanaf Manado (onder meer) direct naar Ternate.

http://www.expressair.biz/deta(...)p?id=6&tab=about

Ternate en Tidore zijn absoluut de moeite van het bezoeken / ontdekken waard.

http://www.bayucottages.com in Amed - East Bali

NomeNescio
Gebruiker
spacer line

Barubagus, ik onderstreep de woorden van Amed East Bali. In 2003 ben ik een week op Ternate geweest, en bezocht natuurlijk Tidore ook. Een week is net lang genoeg. Het leven speelt zich allemaal af rondom de latente vulkaan. Je hebt daar een aantal bentengs, forten, gebouwd door de Nederlanders. Je kunt er goed eten. Ik heb er heerlijk gezwommen, geluierd en genoten. Ik zou er vanauit Manado niet per ferry naartoe gaan. Maar dat is heel persoonlijk. Ik heb het niet zo op met deze drijvende, varende roestige vehicles, waarvan ik ernstig hun veiligheid in twijfel trek. Toen ik er was, werd ik via via uitgenodigd bij de sultan, wiens paleis je niet kunt missen. In de ogen van mijn vrienden /kennissen was ik een belangrijke gast, een blanke (bule). De sultan zou mijn bezoek vast en zeker op prijs stellen. Dat bleek ook zo te zijn en hebben we twee genoeglijke avonden gehad, met heerlijk eten, genieten van Ternaatse cultuuruitingen als dans en muziek en veel 'kletsen'. Na afloop voelde ik mij meer 'belangrijk' dan voorheen, omdat je het niet dagelijks meemaakt om uitgenodigd te worden bij zo'n magistraat. Leuk om mee te maken. Mocht je op Ternate zijn, schroom niet om de familie de groeten te doen. Succes, NN

koming
Gebruiker
spacer line

Je kunt natuurlijk ook met de boot. Is maar een klein stukkie (uur of 5 tot 6).

Koming

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2012
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

18,697,799 pageviews Een website van indahnesia.com