|
|
|
|
|
|
On 18-02-2011 12:32 bambang wrote: Als u vroeger een RI paspoort had gehad, kunt u misschien uw RI staatsburgerschap terugvragen.
|
Een lijdensweg......een hel. Ben ermee bezig (niet voor mezelf, kijk wel uit). Klopt geen barst van de regels hiervoor. Dat wordt geld schuiven (tientallen miljoenen roeps).
Nee, RI zit totaal niet te wachten op remigranten. Hoe meer zielen weg, hoe meer vreugd. Als hier geborene heb je geen enkel voordeel voor wat dan ook. Nationaliteit geldt, en niet afkomst. Dus net zo als elke andere NL-er de regels volgen: blank, geel, bruin of zwart.....in Tahiti geboren, Krommedijk of Malang..... no difference (en maar goed ook).
|
|
|
|
On 18-02-2011 19:58 paulana wrote: Met de Nederlandse nationaliteit zal Hetty ook een Nederlands paspoort hebben, en wellicht dezelfde procedure moeten ondergaan als wij die met KITAP in RI wonen.
|
Klopt als een bus......zie mijn voorgaande posting.
|
|
|
|
|
Hetty
Ik zou het niet doen. als ik jou wasl Ik ben geboren en getogen in de RI, lees Ind kranten (kompas Tempo etc) en kan de tv volgen, zie dus vele mistoestanden, corruptie en onrecht daar. Ik erger me altijd te pletter als ik daar langer ben dan 3/4 maanden.
Vooral aan die tukangs, pembantus. tukang parkir, immigrasi, polisi, oleh2 bietsers enz enz. Kortom ik heb een haat liefde /relatie met mijn geboorteland.
Zo liet ik laatst een tafel schuren, ik heb die tukang voorgedaan hoe een electrische schuurmachine werkt door een stukje voor te schuren op die tafel.
Ik ben naar de Mall gedaan, ik dacht als ik terug kom, is het lekker klaar. Kan het ge beits worden. Blijkt die zak, (sorry) alleen maar op de zelfde plek gebleven te zijn met zijn schuurmachine, want ik had niet verteld dat hij de HELE tafel moest schuren.
Ik heb nu een tafel met een grote deuk erin !?! Zo zie maar, je moet alles zeggen, want eigen iniatief hebben ze daar niente. Was dus eigenlijk mijn schuld.
Laat je de boel buiten verven, gaan ze op solat (bidden), laten ze gewoon de verfblik zonder deksel even buiten...daar waar alles los loopt en rent. dus... je weet wat er is gebeurd!!! Ik kan je zo wel 1000 verhaaltjes vertellen.
Als je de financien hebt, moet je gewoon elk jaar 3/4 maanden naar de RI en koop in het
zuiden, niet ver van NL een flatje. Succes
BB
|
|
|
|
Sorry dit begrijp ik even niet.
Onlangs schreef u dat u voor 20 juta het huisje van uw pembantu hielp verbouwen!
En voor een nieuwe koelkast voor de pembantu vroeg u raad aan het forum..
En mistoestanden- corruptie - onrecht is er in Nederland niet...
Nou als ik die poppenkast zie iedere dag op BVN,weet ik weer waarom ik weg wilde.
Wij hebben 3 tukangs aan het werk, maar met electrische machines zijn ze niet vertrouwd dus geduld geduld en nog eens uitleggen hoe het werkt.
Hebben ze dat eenmaal door gaan ze ook met plezier aan het werk.
Uw verhaal komt meer over als haat verhouding met uw geboorteland en met name de arbeiders cq minder -bedeelden ,niet een spoortje van sympatie ,toch gaat u er naar toe.
Ikzelf heb Nederland verlaten in 2002 en heb niet de minste behoefte om terug te gaan,
heb dat dan ook niet meer gedaan.
Hetty wil remigreren en weet dan ook wat haar te wachten staat in RI
|
|
Om Swastiastu
|
|
|
|
|
Paula
Als u het verhaal goed had gelezen, was de rode draad v.h verhaal of ik de trend kon ombuigen. Veel forum leden raden af om verder voor Sinterklaas te spelen.
Trouwens het gaat hier toch om "tukar pikiran", omong-kosong dll, enz etc.
Verder heb ik helemaal geen haat verhouding met mijn geboorteland. Als ik daar ben kijk ik nooit naar BVN maar naar metro, Trans, TVRI, ECTV, enz. Ik raad u aan dat ook te doen, en lees de KOMPAS, Tempo, Citra enz. Lees maar over FPI of Gayus.
U heeft als volwassene gekozen om te immigreren, u moet zich aan passen. In mijn geval hadden mijn ouders voor mij gekozen om te verhuizen...daarom hebben veel mensen in mijn geval een tweeslachtige houding t.o.v de RI . Ik kan zo naar familie in Renon, Den Passar heb zelfs een KTP Bali of
jakarta. Door zeze beslissing van onze ouders hebben veel mensen deze dubbele houding; ben je hier wil je naar daar, ben je daar wil je naar hier.
Itulag effek sampin dari tindakan orang tua saya.. zullen we maar zeggen.
Ik ga de RI niet idealiseren, maar volg het kritisch, als ik daar ben dompel ik me cultureel helaam in de samenleven, en dat doe ik hier ook, zo krijg je meer inzicht in het geheel.
Als je de taal niet goed spreekt, idealiseer je alles vaak te veel, dat doe ik ook in mijn ander huis elders in het buitenland. Ik versta ze toch niet..zal wel aan mij liggen door de communicatie!!! Marilah kita berjuang merayakan HUT RI selama kita hidup.!!!
|
|
|
|
|
Naast het kijken van BVN en Deutsche Welle kijk ik ook naar Metro en de andere tv stations,
Uw woorden: ik erger me altijd te pletter als ik daar ben, vooral aan de tukangs- pembantus- polisi- imigrasi-tukang parkir - oleh2 bietsers. Ook vraagt u 2 x of u zich moet melden bij de polisi. Het is uw geboorteland en u vraagt of u de trend kunt ombuigen. Zelf hebben wij voor 2 jaar 10 juta uitgeleend aan 1 van onze tukangs met de gedachte :we zien wel of we ons hebben vergist in Wayan, tot nu toe heeft hij iedere maand Rp. 400.000.- uit zichzelf terugbetaald behalve dan volgende maand kan hij het houden want dan komt sowieso een extra salaris en het is een feestmaand op Bali.
Ik weet natuurlijk niet of ik de taal in uw ogen goed spreek maar na 9 jaar....
En voor sinterklaas spelen, aan de ene kant helpt u met 20 juta de pembantu aan de andere kant een koelkast (nieuw) kost iets meer als een 1 juta Lotte-markt etc.en daar vraagt u raad aan het forum
Dat komt dan vreemd bij mij over ook de vraag van u : u wilt de pembantu naar Nederland laten overkomen. Het is helemaal uw aangelegenheid natuurlijk maar hoe zal de pembantu zich in Nederland voelen (luilekkerland). Dan komt u met uw sponsor is woordblind leuk alternatief voor analfabeet, en het laatste was echt goed: het huis-huisje is niet van u maar van de familie. Klein beetje verwarrend allemaal.
Uiteindelijk wil Hetty remigreren dat houdt toch in dat ze RI kent.
|
|
Om Swastiastu
|
|
|
|
|
Uiteindelijk wil Hetty remigreren dat houdt toch in dat ze RI kent
Beste Paulana,
Hetty is 16 jaar weg uit Indonesië, ik denk dat zij niet weet in wat voor land zij terecht komt.
Jij bent net als ik in 2002 uit Nederland vertrokken en ook nooit meer terug geweest, wij weten ook niet in wat voor land wij terecht komen mochten wij terugkeren.
Wij hebben dan het voordeel dat niemand ons als rijke mensen zal bekijken en behandelen in Nederland, met Hetty gaat dat in Indonesië zeer zeker wel gebeuren
Groetjes,
Jan
|
|
Al is de leugen nog zo snel de waarheid achterhaalt hem wel!
|
|
|
|
En wat gebeurt er?
Juist zoals ik 9 dagen geleden al aangaf, we horen dus niets meer van Hetty.
Een brainwave dus.
Overigens herken ik de haat-liefde verhouding van Baru-bagus wel enigszins.
In Nederland zijn en naar Indonesië verlangen en andersom.
Van beide landen haarscherp de foute kanten zien en de goede kanten, of te wel tussen twee culturen leven.
Daar kunnen wij slecht over oordelen Paulana, jij zegt ik ben naar Bali gegaan en niet meer terug in Nederland en ik heb er geen moment spijt van, dat kan, mij trekt Nederland ook niet zo, ondanks mijn ergenissen hier soms.
Het ligt heel anders voor iemand die een half leven in Indonesië heeft gewoond en een half leven in Nederland, geloof me maar ik maak het van dichtbij mee.
|
|
|
|
|
Hallo Jan,
Kijk jij dan niet BVN en heb je geen contacten meer in NL, hier komen nogal eens forummers en die zien dat wij niet in weelde leven ,maar praten over Nederland en hoe het aan het veranderen is ten nadele ( een kleuterklas) hoorde ik, alles wordt bedisselt.
Als je dat ziet en ook hoort gaan je haren rechtovereind staan
Natuurlijk is het niet meer het Nederland van 2002 maar een stuk erger geworden.
Wij voelen ons hier gewoon goed
Groetjes Paulana
|
|
Om Swastiastu
|
|
|
|
|
Beste Paulana,
Ik kijk nooit TV, deed ik in Nederland ook niet, het nieuws over Nederland volg ik op internet en natuurlijk door de contacten met Nederland.
Groetjes,
Jan
|
|
Al is de leugen nog zo snel de waarheid achterhaalt hem wel!
|
|
|
|
|
Ja Malam
Jij kan dat natuurlijk beter beoordelen met Poppy, voor mezelf heb ik het gevoel dat we hier actiever zijn als in Europa ondanks de ergenissen die ook wij hebben, maar dat is meer persoonlijk 24 uur bij elkaar, terwijl vroeger ik Rainer soms 6 weken tot 2 maanden niet zag omdat hij in Italie of Spanje, China en god weet waar nog meer zat en ik alleen met hem telefoneerde als het echt dringend was,. andere zaken moest ik zelf oplossen
|
|
Om Swastiastu
|
|
|
|
|
Dan ben je dus niet van de wereld afgesloten Jan internet is actueler.
BVN bericht voor ons een dag later het nieuws!
Deutsche Welle is wel actueel vanaf 8pm
Groet Paulana
|
|
Om Swastiastu
|
|
|
|
On 27-02-2011 09:48 paulana wrote: Ja Malam
Jij kan dat natuurlijk beter beoordelen met Poppy, voor mezelf heb ik het gevoel dat we hier actiever zijn als in Europa ondanks de ergenissen die ook wij hebben, maar dat is meer persoonlijk 24 uur bij elkaar, terwijl vroeger ik Rainer soms 6 weken tot 2 maanden niet zag omdat hij in Italie of Spanje, China en god weet waar nog meer zat en ik alleen met hem telefoneerde als het echt dringend was,. andere zaken moest ik zelf oplossen
|
Paulana daar gaat het niet om, bij elkaar zijn of niet.
Voorheen zagen Poppy en ik elkaar soms 3 uur per dag en nu zitten we op elkaars lip.
Geen probleem want ik kan gaan en staan waar ik wil en Pop ook, we laten elkaar vrij anders gaat het fout na zoveel jaren.
Het ging hier over migratie en mensen die na een aantal jaren terug willen naar Indonesië
Met alle voor en nadelen.
Het schijnt nog steeds niet tot je door te dringen dat mensen die een half leven in Indonesië hebben gewoond en Indonesiër van geboorte zijn, die ook een half leven in Nederland hebben gewoond, heel anders over bepaalde dingen denken.
Je gaat elke keer maar weer van jou eigen gedachten uit, dat geldt ook voor Bali lieve schat, jouw gedachten hoe het daar is en hoe jij vindt hoe er over gedacht moet worden.
Er zijn heel veel mensen die daar anders over denken.
Wat Indonesië betreft voor mensen die er geboren zijn en opgegroeid, daarna naar Nederland zijn verkast is heeeeeeel speciaal.
Daar kunnen we alleen maar naar luisteren en van leren en het verkassen naar Indoneië met muntjes in je zak om daar onze laatste levens jaren te slijten is totaal iets anders.
Ik doe dat ook en met plezier, maar voor Poppy is dan ANDERS, zij is hier opgegroeid, voel je wat ik bedoel???
|
|
|
|
|
Beste Malam,
Jii hebt het goed begrepen mensen zoals ik die half hier half daar hebben gewoond
bekijken BEIDE landen anders. Niet zoals Paulana, die heeft gekozen voor immigratie, die moet het wel geweldig daar vinden, want waarom ging ze dan.
Wij kunnen daar jaren blijven zonder kitas, sos bud., of ik weet niet hoe het allemaal heet, wij kennen, orang dalam om het e.e.a te regelen, maar we bekijken het van beide kanten, we willen het goede uit NL en Ri verenigen en niet 1 land idealiseren.
Dat lukt niet altijd, daarom die frustaties. Dat is die tweslachtigheid van ons.
Het gemopper over bepaalde dingen horen gewoon bij dit forum maar als je niet de rode draad v.h verhaal er uit haalt heb je het niet goed begrepen Paulana. Misschien moet je ook het dialect van Bali leren spreken, om je meer te kunnen orienteren. Of meer sedap malam plukken, Pakailah Badung dpd Den Pasar dalam bahasa Bali.
Malam, hij weet wat ik bedoel en voel.
|
|
|
|
|
Barubagus,
Ik neem het Paulana niet kwalijk.
Toevallig ben ik iemand die al 20 jaar samenleeft met iemand die in twee culturen leeft.
Paulana heeft geen idee wat dat betekent.
Voor haar is Bali het beloofde land (een beetje te overdreven uitgedrukt)
Ik heb zelf niet zo veel meer met Nederland, het liefst zou ik er niet meer terug gaan.
Maar ik kan jouw gedachten volledig begrijpen omdat ik met iemand getrouwd bent die in dezelfde situatie zit als u.
Dat is het verschil tussen Paulana en ikke.
Maar ik ken Paulana inmiddels wel een beetje, ze begrijpt het nu wel hehehehehehe.
|
|
|
|
Op 27-02-2011 15:42 schreef Malam: [quote verwijderd]
Paulana daar gaat het niet om, bij elkaar zijn of niet.
Voorheen zagen Poppy en ik elkaar soms 3 uur per dag en nu zitten we op elkaars lip.
Geen probleem want ik kan gaan en staan waar ik wil en Pop ook, we laten elkaar vrij anders gaat het fout na zoveel jaren.
Het ging hier over migratie en mensen die na een aantal jaren terug willen naar Indonesië
Met alle voor en nadelen.
Het schijnt nog steeds niet tot je door te dringen dat mensen die een half leven in Indonesië hebben gewoond en Indonesiër van geboorte zijn, die ook een half leven in Nederland hebben gewoond, heel anders over bepaalde dingen denken.
Je gaat elke keer maar weer van jou eigen gedachten uit, dat geldt ook voor Bali lieve schat, jouw gedachten hoe het daar is en hoe jij vindt hoe er over gedacht moet worden.
Er zijn heel veel mensen die daar anders over denken.
Wat Indonesië betreft voor mensen die er geboren zijn en opgegroeid, daarna naar Nederland zijn verkast is heeeeeeel speciaal.
Daar kunnen we alleen maar naar luisteren en van leren en het verkassen naar Indoneië met muntjes in je zak om daar onze laatste levens jaren te slijten is totaal iets anders.
Ik doe dat ook en met plezier, maar voor Poppy is dan ANDERS, zij is hier opgegroeid, voel je wat ik bedoel???
|
Godallemachtig zeg, ik heb jouw posting 4 x gelezen en JA ik voel nu wat je bedoelt te zeggen, ik heb er overheen gelezen en meer naar mijzelf toegetrokken wat een TRUT
ben ik. Onvergeeflijk eigenlijk als je het zo bekijkt GVD!!
Met welgemeende excuses voor de betroffenen ik moet beter en langzamer LEZEN.
Dank je wel Malam dat je de moeite nam het begrijpelijk uit te leggen.
|
|
Om Swastiastu
|
|
|
|
|
Paulana,
Weetje hoe we in Ri ngobrollen: omong kosong melalui hp
wah saya baru kasih dia itu, lantasya dia minta itu lagi.
Bagaimana sih?? Tolong tolong. Ini lah omong kosong, gossip, jah.
Assalnya, begini, sih....... enz enz
Zo dat is ook mijn forum gedoe, van die pembantu...je moet dat niet letterlijk nemen.
En geen korrel zout leggen op wat er wordt geschreven.
Natuurlijk weet ik wel dat een ijskast niets kost in verhouding tot wat ik al had gegeven...maar het is een komong kosong item. van gedachte wisselen, tukar pikiran, zoals ze dat in RI overal doen. Net zoals een pembatu naar hier halen ... zovan na een grote afwas gehad te hebben..., was siti maar hier enz enz.
BB
|
|
|
|
Op 27-02-2011 16:18 schreef barubagus: Beste Malam,
Jii hebt het goed begrepen mensen zoals ik die half hier half daar hebben gewoond
bekijken BEIDE landen anders. Niet zoals Paulana, die heeft gekozen voor immigratie, die moet het wel geweldig daar vinden, want waarom ging ze dan.
Wij kunnen daar jaren blijven zonder kitas, sos bud., of ik weet niet hoe het allemaal heet, wij kennen, orang dalam om het e.e.a te regelen, maar we bekijken het van beide kanten, we willen het goede uit NL en Ri verenigen en niet 1 land idealiseren.
Dat lukt niet altijd, daarom die frustaties. Dat is die tweslachtigheid van ons.
Het gemopper over bepaalde dingen horen gewoon bij dit forum maar als je niet de rode draad v.h verhaal er uit haalt heb je het niet goed begrepen Paulana. Misschien moet je ook het dialect van Bali leren spreken, om je meer te kunnen orienteren. Of meer sedap malam plukken, Pakailah Badung dpd Den Pasar dalam bahasa Bali.
Malam, hij weet wat ik bedoel en voel.
|
Barubagus mijn welgemeende excuses ik heb te snel en mijn (verkeerde) mening geschreven. MAAF Pak.
Bahasa Bali spreekt ze wel hoor, beter als het Indonesisch
Kan je mij nog 1 x vergeven, ik lees de postings te snel en dat is grond verkeerd
Groet Paulana
|
|
Om Swastiastu
|
|
|
|
Op 27-02-2011 16:49 schreef barubagus: Paulana,
Weetje hoe we in Ri ngobrollen: omong kosong melalui hp
wah saya baru kasih dia itu, lantasya dia minta itu lagi.
Bagaimana sih?? Tolong tolong. Ini lah omong kosong, gossip, jah.
Assalnya, begini, sih....... enz enz
Zo dat is ook mijn forum gedoe, van die pembantu...je moet dat niet letterlijk nemen.
En geen korrel zout leggen op wat er wordt geschreven.
Natuurlijk weet ik wel dat een ijskast niets kost in verhouding tot wat ik al had gegeven...maar het is een komong kosong item. van gedachte wisselen, tukar pikiran, zoals ze dat in RI overal doen. Net zoals een pembatu naar hier halen ... zovan na een grote afwas gehad te hebben..., was siti maar hier enz enz.
BB
|
Die is goed een korrel zout, ik nam het met een vrachtwagen zout...
Matur Suksma Luh
|
|
Om Swastiastu
|
|
|
|
On 27-02-2011 16:42 paulana wrote: [quote removed]
Godallemachtig zeg, ik heb jouw posting 4 x gelezen en JA ik voel nu wat je bedoelt te zeggen, ik heb er overheen gelezen en meer naar mijzelf toegetrokken wat een TRUT
ben ik. Onvergeeflijk eigenlijk als je het zo bekijkt GVD!!
Met welgemeende excuses voor de betroffenen ik moet beter en langzamer LEZEN.
Dank je wel Malam dat je de moeite nam het begrijpelijk uit te leggen.
|
Whoahahahaha natuurlijk ben je een trut, maar wel een lieve trut hahahahahaha.
Nix erg Paulana, sommige dingen zijn anders als wat we denken,
Maaaaaar daar is een forum voor om elkaar wijzer te maken.
Weet je hoeveel verkeerde gedachten ik in mijn leven heb gehad?????????
Heeeeeeel veeeeeeeeel
Weet je hoeveel ik er toe gegeven heb
Jouw posting maak me klein, om zo open en eerlijk je ongelijk toe te geven maakt iemand groot(niet uit je string groeien) hahahahaha
Potverdikkeme Bali is niet mijn ding, maar verdomd ik ga er weer naar toe met Pop, al is het alleen om Paulana te zien
|
|
|
|
On 27-02-2011 15:42 Malam wrote: [quote removed]
mensen die een half leven in Indonesië hebben gewoond en Indonesiër van geboorte zijn, die ook een half leven in Nederland hebben gewoond, heel anders over bepaalde dingen denken.
|
Het kan , maar niet altijd.
De meeste Indonesische vrienden , sommigen genaturaliseerd tot Nederlander leven gewoon op hun manier , en dat is op zijn Indonesisch .
Ze kunnen met gemak de Nederlandse gewoonten overnemen zolang het niet in strijd zijn met hun eigen "ik".
Persoonlijk leef ik in mijn eigen wereld , met mijn eigen vrienden .
In Indonesia gedraag ik als Indonesier/Jakartaan , in Amsterdam gedraag ik als een Amsterdammer , vloek ik ook als een Amsterdammer als het moet . Zo aangepast ben ik . .
Hoe een potentiele remigrant het doet in zijn / haar land pan erkomst is afhankelijk van de persoonlijke situatie .Het hebben van een (klein ) zakje eurie of rupiah is niet doorslaggevend voor het welbevinden van de toekomstige remigrant.
Wat heb je aan 3000 eurie netto als je niet kan wennen aan die mensen daaro , of dat je schoonfamilie je als potentiele bank van lening beschouwt ?
|
|
bisa dicek of makemyday .
|
|
|
|
LAAT IK EENS KIJKEN OF IK HET SNAP....
ALS U DE GRENS NOORD KOREA ILLEGAAL OVERSCHRIJDT WORDT U 12 JAAR IN EEN WERKKAMP OPGESLOTEN.
ALS U DE IRAANSE GRENS ILLEGAAL OVERSCHRIJDT WORDT U VASTGEHOUDEN VOOR ONBEPAALDE TIJD.
ALS U DE GRENS VAN AFGHANISTAN ILLEGAAL OVERSCHRIJDT, WORDT U DOODGESCHOTEN.
ALS U DE GRENS VAN SAUDI ARABIË ILLEGAAL OVERSCHRIJDT ZAL U WORDEN OPGESLOTEN.
ALS U DE GRENS VAN CHINA ILLEGAAL OVERSCHRIJDT WORDT ER NOOIT MEER IETS VAN U GEHOORD.
ALS U DE GRENS VAN VENEZUELA ILLEGAAL OVERSCHRIJDT ZAL U WORDEN GEBRANDMERKT
ALS SPION EN JE LOT IS BEZEGELD.
ALS U DE GRENS VAN CUBA ILLEGAAL OVERSCHRIJDT ZAL U -TOT U ROT- IN EEN POLITIEKE GEVANGENIS WORDEN GEWORPEN.
ALS U DE GRENS AL OVER BENT, VAN INDONESIË, DAN BETAAL JE BIJ DE GERINGSTE VERKEERDE STAP.
WILLEKEUR IS DAN JE DEEL..
ALS U DE GRENS VAN NEDERLAND ILLEGAAL OVERSCHRIJDT DAN KRIJG JE
* EEN BAAN,
* EEN RIJBEWIJS,
* SOCIALE VERZEKERINGSKAART,
* BIJSTAND,
* EEN CREDIT CARD,
* HUURSUBSIDIE OF EEN LENING VOOR HET KOPEN VAN EEN HUIS,
* GRATIS ONDERWIJS,
* GRATIS GEZONDHEIDSZORG
* MILJARDEN EURO'S AAN WAARDE VOOR HET AFDRUKKEN VAN DOCUMENTEN EN
BROCHURES IN UW EIGEN TAAL, EN
* HET RECHT OP HET VOEREN VAN DE VLAG VAN UW LAND TIJDENS HET PROTESTEREN
OMDAT JE VINDT DAT JE MET NIET GENOEG RESPECT WORDT BEHANDELD.
NEE, IK WILDE ALLEEN MAAR KIJKEN OF IK HET ALLEMAAL WEL GOED SNAPTE...
|
|
Nelson Mandela is voor mij de beste persoonlijkheid van de wereld,-----, Verdediging is de ruiter van kritiek
|
|
Plaats een reactie op dit onderwerp
|
Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.
|
|