Moneybookers creditcard (debitcard)

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
96 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Michaell
Gebruiker
spacer line

Hallo allemaal,

Ik weet niet zeker of ik mijn vraag in de juiste topic heb geplaatst, hierbij alvast mijn excuses Emoticon: Smile

Ik heb een Moneybookers creditcard aangevraagd, echter heb ik toch nog wat vragen.

Ik ga in Juni naar Azie (China & Indonesie) op vakantie. Voor het boeken van een Vliegticket en hotel wil ik Online mijn moneybookers creditcard gebruiken. Daarnaast bij aankomst in het hotel ook met mijn moneybookers creditcard betalen. Uiteraard zal ik er voor zorgen dat er meer dan genoeg op mijn moneybookers creditcard zal staan.

Heeft iemand hier ervaringen mee? Kan dit een probleem worden? Slechte of juist goede ervaringen? Tips of adviezen hoe de kaart het beste te gebruiken? Ik hoor het allemaal graag!

Alvast bedankt!

Michaell

senior
Gebruiker
User icon of senior
spacer line

Ik heb naast mijn gewone creditcards eveneens twee zg prepaid creditcards, 1 van moneybookers en 1 van travelex. Ik gebruik ze als een soort spaarpot en als noodgeld voor het geval dat...

Mijn ervaring hiermee is dat vooral de travelex card zonder problemen overal ter wereld wordt geaccepteerd voor bv het boeken van tickets (net nog gebruikt voor Air Asia tickets)en hotels alsmede aankopen in winkels. De card van moneybookers is handig voor web aankopen maar wordt minder vaak geaccepteerd voor tickets etc.

Voor de zekerheid de card van travelex aanschaffen lijkt mij dus ook wel handig voor je.

hati hati, pelan pelan

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Ik heb ook zo'n geval, maar heb hem nog niet gebruikt om betalingen mee te doen. Ik zie een credit-card als laatste redmiddel en betaal of met een echte debit-card of cash. Tickets betalen kan vaak inderdaad niet anders dan met credit-card en dan is deze Moneybookers credit-card (of soortgelijke) natuurlijk een goede oplossing. In geval dat er problemen zijn kun je in ieder geval alleen voor het bedrag wat erop staat het schip in gaan.

Ho Lee Fuk

Michaell
Gebruiker
spacer line

Ik heb ook een gewone CC en gebruik deze ook net als jij Yerun. Ik was echter erg benieuwd naar ervaringen van andere mensen met de Moneybookers CC of een soortgelijk kaart met het boeken van een hotel of vliegtickets...

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

De kaart is gisteren gebruikt om tickes van AirAsia te kopen trouwens. Zonder problemen en zonder verificatie die de Rabobank erin heeft gebouwd. Want die ziet dat ik vanuit Indonesie boek, en dan gaat de controle altijd fout bij AirAsia is mijn eerdere ervaring.

Ho Lee Fuk

Michaell
Gebruiker
spacer line

Over welke kaart heb je het nu Yerun? De gewone CC of je debit CC?

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Nee, dat was die Moneybookers card die ik gebruikte. Emoticon: Smile

Ho Lee Fuk

thephantom
Gebruiker
User icon of thephantom
spacer line

Ik heb deze kaart ook onlangs aangeschaft en ik moet zeggen dat hij prima bevalt
ik betaal er de boodscahppen mee en betaal de restaurants er mee waar ik af en toe eet,
verder handig voor webaankopen.
voor deze zaken worden geen opnamekosten gerekend en de koers is nagenoeg gelijk aan die van de bank.scheelt me op maandbasis toch aardig wat pinkosten en hij word op meer plaatsen geaccepteerd dan mijn bankpas.
kortom een goede investering.

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Hij is handig, maar ik weiger hem dus te gebruiken voor boodschappen en restaurants als ik op enige andere manier kan betalen. Dit omdat het een credit-card blijft, en je geld kwijt kunt raken (tot 0 euro weliswaar, maar je zult er onverhoopt maar een paar 1000 op hebben staan).

Mijn bankpas van de BCA is zowat heilig. Dat ding doet het overal en nergens zonder problemen. Enige waar ik kosten aan heb is het geld vanuit NL naar indonesie krijgen, maar ook dat zou goedkoper kunnen, maar dan moet ik steeds geld storten, en daar ben ik te lui voor.

Ho Lee Fuk

willemgeheim
Gebruiker
spacer line

Is er geen transactielimiet bij zo'n prepaid creditcard?

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

On 19-02-2011 20:50 willemgeheim wrote:
Is er geen transactielimiet bij zo'n prepaid creditcard?
Ja, die is er.. dat is de hoeveelheid geld die op de kaart staat. Dat wil zeggen, het geld dat door de gebruiker op de kaart is gezet of door andere gebruikers aan jou is betaald (het is namelijk een soort Paypal, maar dan beter).

Ho Lee Fuk

Michaell
Gebruiker
spacer line

Yerun, ik probeerde het zelf met Moneybookers via AirAsia voor een boeking buiten Indonesie. Ik krijg echter steeds declinend als melding.

Wat vul jij in bij 'Card bank name' en 'Card Issuing Country'? Ik had zelf Moneybookers en United Kingdom ingevuld. Ik woon zelf wel in NL. Verder is mijn Moneybookers meer dan genoeg aangevuld voor deze boeking.

Btw: De boekingen binnen Indonesie gaan wij uiteraard doen via jou website Emoticon: Smile

Michaell
Gebruiker
spacer line

Net opnieuw geprobeerd en gelukt! Emoticon: Smile

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

The issuing bank is niet Moneybookers maar Newcastle Building Society als ik het niet verkeer heb (kaart niet bij de hand nu)... Het woonadres komt pas na de bank van de naam en het land van vestiging als je betaald bij AirAsia. Emoticon: Yes!

Ho Lee Fuk

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2020
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

88,673,078 pageviews Een website van indahnesia.com