Tips voor Lombok

Subforum Bali, het godeneiland 
64 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Bali, het godeneiland > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
rama
Gebruiker
User icon of rama
spacer line

Hallo Forumleden,

Dit jaar wil ik mijn reis naar Bali ( september)combineren met een weekje Lombok.
Het is voor het eerst dat ik ( wij) naar Lombok gaan, en weet weinig over dit eiland.
Misschien heeft een van jullie tips over verblijf, bezienswaardigheden, do's en dont's en hotelverblijf enz enz.

Bij voorbaat dank

www.ramahomestay.com

Ronnie
Gebruiker
User icon of Ronnie
spacer line

Beste rama,

Er is erg veel te doen op het prachtige Lombok. Maar waar jullie van houden is natuurlijk cruciaal om wat gerichte tips te geven.

Neem in ieder geval de moeite en tijd om:

-Kuta, Lombok: dit is de zuidkust die ongekend mooi is! Huur een scooter en ga de kustweg op om van het prachtige uitzicht te genieten.
- Senggigi: leuke plaats met veel barretjes en eethuisjes. Ook live muziek is er dagelijks. Huur ook hier een scooter en ga richring Bangsal. De weg er naar toe is ook hier weer schitterend. Vergeet je film of foto camera niet!
- Tetebatu: aan de voet van Mount Rinjani. Prachtig wandelgebied. Huur aldaar een gids voor een halve dag en laat je rondleiden door de rijstvelden en kleine dorpjes. Het is hier bovendien een stukje koeler.
- Mount Rinjani: Heb je echt een paar dagen, ga de Rinjani op! Een stevige tocht over 2-4 dagen die je naar de kraterrand voert. Ongekend spectaculair.
- etcetera

Verder is het eiland voor 80% islamitisch. MoskeeŽn te over dus. Houd hier rekening mee.

Overnachten kun je overal. Wil je goedkoop of super de luxe, het kan allemaal. Wij verblijven vaak in The Santosa en met een beetje afdingen heb je daar een 2-persoons kamer met ontbijt voor Ä 40.

Om je een beter beeld te geven kun je ook naar onze website 4yourproperty.nl gaan waar een sectie video's over Lombok staat. Ook op www.facebook.com/4YourPropertyOnLombok voor info.

Veel plezier!

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Maar ga niet naar de 3 (over)bekende Gili's want dat is uitgemolken Costa Brava-toerisme met magic mushrooms , gigolo's en al. Als je toch een eiland wil proberen, neem dan het superrustige Gili Nanggu in het zuidwesten.
Maak ook een paar trips naar het oosten als je toch naar Tetebatu gaat, zoals Lenek, Pringgasela, Masbagik, etc.
Succes en veel plezier.

rama
Gebruiker
User icon of rama
spacer line

Nee Yogya, ik geloof niet dat we naar de Gili's willen gaan.
Het toeristische trekt ons eigenlijk niet zo aan.
Wel zullen we naar Senggigi gaan omdat daar toch wel wat te doen is.

Ben benieuwd of het meevalt om in sept/okt daar een hotelletje te vinden.

Ronnie: Bedankt voor je tips daar kunnen we wat mee, hoewel wandelen niet zo voor mij is weggelegd !!
Misschien heb je nog wat ideetjes voor een hotelletje in de buurt van Senggigi ??

www.ramahomestay.com

Peter191064
Gebruiker
User icon of Peter191064
spacer line

Niet naar de Gili`s maar WEL naar Sengigi???
Ennuhh, je kan niet alle 3 de Gili`s over ťťn kam scheren.
Betreffende Trawangan: zelfs hier kun je zonder de over bekende drukte een paar dagen verblijven. Snorkelen bij de Gili`s is gewoon mooi.
Onder water weinig last van " Magic-MushRooms".
Waar meerdere toeristen verblijven zijn er altijd wel die aanbiedingen van "drugs" en "sex".
Gewoon negeren. Emoticon: Talk to the hand

Soms denk ik wel eens : je kan m`n rug op zak, dan gaan we er weer voor!

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2020
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

90,888,120 pageviews Een website van indahnesia.com