Retourtje Darwin?

Subforum Bali, het godeneiland 
92 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Bali, het godeneiland > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Joey-01
Gebruiker
spacer line

Ik kwam tijdens een rondje surfen retourtickets Denpasar - Darwin tegen voor 119 euro. Toevallig iemand die hier ervaring mee heeft en weet hoe dat met een 1- of 2-daags visum zit?

Amed East Bali
Gebruiker
User icon of Amed East Bali
spacer line

Da's nog goed aan de prijs. AirAsia stunt momenteel met een prijs van Rp. 400.000,- all-in voor een enkeltje. Vlucht duurt iets van 2u15min.

Als NL paspoorthouder kun je een zgn. E-Visitor visum voor Australia aanvragen. Gaat erg snel en gemakkelijk, kan lang vantevoren daar het 1 jaar geldig is.

If you have nothing to loose, you can risk everything

Joey-01
Gebruiker
spacer line

Dan moet je nog wel goedkoop terug kunnen natuurlijk Emoticon: Wink

Ik neem aan dat je dit visum wel in Nederland moet aanvragen en ontvangen en niet op Bali?

Hoe gaat dat eigenlijk daar, aangezien ik over 14 dagen voor de 1e keer die kant op ga. Kun je gewoon op de bonnefooi naar het vliegveld rijden en cash een ticket betalen aan een balie?

Amed East Bali
Gebruiker
spacer line

Als je de volgende site

http://www.immi.gov.au/visitor(...)ist/visa-options.htm

even bezoekt en doorleest, zul je zien dat het E-visitor visum on-line en ongeacht waar je op dat moment verblijft, aangevraagd kan worden.

De vluchten van AirAsia zitten vrijwel altijd vol en vooraf boeken in derhalve noodzakelijk. Je kunt naar het kantoor van AirAsia op de luchthaven rijden en proberen of je geluk hebt, bij hen of een andere maatschappij die op Darwin vliegt maar ik zou er niet op rekenen.

Bali_B
Gebruiker
spacer line

Hallo mede-forummers,

Ik overweeg hetzelfde. Even 2 dagen oversteken vanuit Bali om te kijken hoe het bestaan in Darwin is. Prachtig dat dit kan voor zo'n lage prijs.

Wat ik mezelf afvraag en nergens kan vinden: in hoeverre is dit van invloed op het visum (en stempels?) die ik krijg bij aankomst op Bali? Kan me voorstellen dat dit iets betekent voor kosten etc.

Bedankt!

Bali_B

Amed East Bali
Gebruiker
spacer line

Je zult dan inderdaad bij terugkomst op Bali wederom een "visum on arrival" voor Indonesie moeten aanschaffen. M.u.v. de inhoud van je portemonnee heeft het nergens anders invloed op.

simpati
Gebruiker
spacer line

Niet vergeten de airporttax.
Salam,
Jan
Malang

Joey-01
Gebruiker
spacer line

Op 09-02-2011 07:07 schreef Amed East Bali:
Das nog goed aan de prijs. AirAsia stunt momenteel met een prijs van Rp. 400.000,- all-in voor een enkeltje.

Air Asia komt retour niet onder de 180 dollar. Luchthavenbelasting vanuit Darwin is pittig hoog.

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

On 11-02-2011 14:18 Joey-01 wrote:

[quote removed]

Air Asia komt retour niet onder de 180 dollar. Luchthavenbelasting vanuit Darwin is pittig hoog.
Ja, AirAsia is natuurlijk niet gek, ze promoten alleen de reis het land uit... want da's lekker goedkoop! Dat de meesten ook nog terug willen? Tja ach... Emoticon: Wink

Bali_B
Gebruiker
spacer line

Retourtje Denpasar-Darwin staat op www.worldticketcenter.nl voor 104 euro. Stel dat dit met belasting en toeslagen 135 euro is, dan zie ik nog steeds geen 180 euro. Wat zie ik over het hoofd? Voorbeeld was 25 t/m 27 maart.

Dank alvast! Emoticon:

Bali_B

simpati
Gebruiker
spacer line

Wat zie ik over het hoofd?
Joey rekent met US dollar, jij met Euro, met de huidige koers is 135 Euro ongeveer US$180.
De airporttax die ik eerder bedoelde is die je op de luchthaven in Indonesie betaald, in Surabaya is dat Rp.150.000 in Bali waarschijnlijk meer.
Groetjes,
Jan

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

On 12-02-2011 02:03 Bali_B wrote:
Retourtje Denpasar-Darwin staat op www.worldticketcenter.nl voor 104 euro. Stel dat dit met belasting en toeslagen 135 euro is, dan zie ik nog steeds geen 180 euro. Wat zie ik over het hoofd? Voorbeeld was 25 t/m 27 maart.

Dank alvast! Emoticon:

Bali_B

1,498,000 Rupiah + 18.000 als je betaald met creditcard.. komt aardig in de buurt van die 119 euro als eerste genoemd, maar geen bagage, maaltijd of bij elkaar zitten meegerekend.

Bali_B
Gebruiker
spacer line

Bedankt Yerun!

Betaal je in Australie ook vertrekbelasting?
Emoticon: Stupid

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Dat zal wel bij het ticket inbegrepen zijn, maar daar kan wellicht iemand die daar bekend mee is een definitief antwoord op geven.

Bali_B
Gebruiker
spacer line

Mooi verhaal..

Heb net het internet afgestruind,maar kom geen steek verder...

Iemand de definitiev antwoorden rondom de vertrekbelastingen naast de luchtkosten?

Dank!

Joey-01
Gebruiker
spacer line

Ik kan op Internet alleen vinden dat de vertrekbelasting 38 Australische Dollar ofwel ca. 28 Euro is. Geen idee of dat al in het ticket verwerkt zit...

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Doh... het staat als je een reservering maakt gewoon vermeld 'taxes & fees'. Voor vertrek uit Indonesie is dat 10% PPn, en wat klein grut als IWJR ect, voor vertrek vanuit Darwin is het dik 200% van de ticketprijs, dus daar zit de vertrekbelasting wel bij in.

Joey-01
Gebruiker
spacer line

Dat snap ik maar luchthavenbelasting en vertrekbelasting staat niet gespecificeerd. En daar gaat het even om, de verhouding tussen beiden...

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

On 14-02-2011 14:36 Joey-01 wrote:
Dat snap ik maar luchthavenbelasting en vertrekbelasting staat niet gespecificeerd. En daar gaat het even om, de verhouding tussen beiden...
eeh, da's hetzelfde Emoticon: Confused

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

De vertrekbelasting in Indonesie (bali) zal 150.000 Rupiah zijn voor een internationale vlucht en zit niet bij de weergegeven prijs inbegrepen. Deze variant van belasting in Darwin is (aannemende wat hierboven staat geschreven) 28 euro omgerekend..

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

82,785,009 pageviews Een website van indahnesia.com