Een selectie van hotels (ervaringen) Sumatera

Subforum Sumatra 
63 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Sumatra > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Dag allemaal (en om Sid en Elsbeth in het bijzonder),

Ik heb een overzicht gemaakt van bezochte hotels tijdens mijn reis van afgelopen maand door Sumatera.
De info is zo compleet mogelijk (mochten er nog telefoonnummers nodig zijn dan moet ik in mijn papierwinkel gaan graven). Kamerprijzen in de categorie Rp 200.000 tot Rp 300.000.

Ik heb ze van noord naar zuid gezet (dus niet precies de volgorde van de reis).

Dan nog over de reis zelf:
Het is niet de eerste keer dat ik linksaf ga waar iedereen rechtsaf gaat. Soms levert dat bijzondere dagen op, soms goede keuzes, soms verkeerde keuzes. Tijdens de reis die ik heb gemaakt heb ik veel ( soms indrukwekkende) dingen gezien. Hetgeen wat me het meest is bijgebleven is de after tsunamilandschappen, de trieste tinwinning op Bangka, het terugzien van Palembang waarvan ik de Ampera en de Musi het leukste vond en verder de miljarden oliepalmbomen en de soms angstige ritten. Het was een ervaring die ik niet gemist zou willen hebben maar het is ook genoeg voor een keer. Zoals ik al schreef de route via Padang, Bukittinggi, Padang Sidempuan is vele malen mooier en interessanter en eerste keer Sumatera reizigers moeten die ook vooral blijven doen.

Ik heb Sumatera voorlopig wel even gezien en ga me op ander onontgonnen stukken richten.

PULAU WEH/SUMUR TIGA

Freddies http://santai-sabang.com/temp/
Bungalows, op palen van bamboe aan zee, sommigen liggen wat hoger, lager. Mooie, romantische kamers met een balkon maar soms zie je niks door de palmbomen die ervoor staan. Geen klantvriendelijk systeem. Reserveringen gaan via internet en er wordt gevraagd vooraf te betalen. De eigenaar probeert het maximale opbrengsten eruit te halen. Omdat er twee boten per dag gaan, vertrekken de meeste gasten in de middag. Uitchecktijd is 12.00 uur en dit betekent dat degenen die de vroeg boek nemen uit Banda Aceh vaak moeten wachten tot de kamer is schoongemaakt. Diot wordt voor vertrek ook niet aangegeven (zodfat bv kunt kiezen om de middagboot te nemen). Er is bij Ffreddies niets in de buurt. Om teten ben je op Sabang of op het restaurant zelf aangewezen (duur en westers) Rp 250.000

PULAU WEH/SABANG

Putri Salju, Jl T. Umar 16 tel 0652 22747
Na wat hotels gecheck te hebben deze gekozen. Klein hotel in het centrum (Sabang is niet groot maar sel overal eenrichtingsverkeer en heuvelachtig) en dicht bij warungs, winkels, internetcafe/hotspot. Eigenlijk hadden we hotel Nagoya Inn gekozen maar vanwege een congres of zoiets was Nagoya vol. Goede kamers, tv, badkamer. Rp250.000

BANDA ACEH

Gajah Putih Guesthouse op de hoek van Jl. Sri Ratu Syafiatuddin/Jl. Tgk Daud Beureueh
Beetje lastig om de ingang te vinden, je moet achterom via een toerit naast een warung. Het "kantoor/receptie" zit beneden. Mooie kamers maar ook hier een aircoprobleem. Is een beetje wismaachtig. Beste kamer is "Garuda". Prijs is niet duidelijk soms Rp 300.000, soms Rp 250.000. Wij hebben er 1 nacht noodgedwongen overnacht. Hadden nl. de Garuda gereserveerd maar deze kamer was al vergeven, onze naam stond ook nergens. Daardoor in de kamer ernaast gelogeerd met slechter werkende airco (niet voldoende). Rp 200.000 betaald. Ontbijt nasi bungkus.

Permata Hati hotel , Jln. T. Hamzah Bendahara No. 11, tegenover het ziekenhuis
Hotel ligt in het centrum, op loopafstand van oa supermarkt, winkelstraat. De gemeenschappelijke ruimten zijn niet in verhouding met de kamers die niet zo groot zijn. De kamers boven bieden meer privacy omdat beneden in de lobby de tv nog wel eens op het maximale volume wil staan. Hotel wordt ook veel gebruikt voor bijeenkomsten. Kleine badkamer. Goed ontbijt met nasi bungkus. Rp 250.000. Wel even de kamer checken, in sommige kamers is veel gerookt.
Let op: er is nog een hotel met dezelfde naam op de weg naar het vliegveld, enige kilometers van de stad, dus minder handig

MEDAN

Ibunda hotel, Jalan Sisingamangaraja 33, tel 061 7345555
Dit groene hotel op loopafstand van de mesjid Raya, zou het meest ideale zijn ware het niet dat de airco in veel kamers te wensen over laat, cq niet koud genoeg wordt. Er zijn wat kleine prijsverschillen tussen de kamers die gemiddeld Rp 260.000 zijn. Naast het hotel, of eigenlijk geintegreerd zit het Rumah Makan Padan Famili, een groot padangrestaurant echter er zijn betere in Medan (zoals schuin tegen de Carrefour). Ontbij in het restaurant meestal keuze uit nasi of mie goreng, soms brood met een omelet of spiegelei.
Kleine lobby en de vermaning dat je er alleen met je eigen vrouw mag slapen.

Pondok Istana 11 aan Jalan Amaliun, tegenover Yuki shoppingcentrum en ook vlakbij mesjid Raya.
Dit is een keten dat diverse hotels op Sumatera heeft. Mooie ruime lobby die beter is dan de meeste kamers. De kamers hebben allemaal een thema zoals de pink room, green room etc. Echter zoals in mijn verslag bleken een aantal kamers ronduit smerig en met afgebladderde verf, muffe lucht.Heb vorig jaar gelogeerd in de eerste kamer links van de receptie, beetje bruin/oranje. Wellicht zijn er behalve deze nog andere mooie hoewel niet al te grote kamers, goed licht. Badkamer een min, klein en een hurktoilet (...). Ontbijt ? prijs rond Rp 275.000

Cherry Pink hotel, Jalan KH Wahid Hasyim, website: http://www.cherryhotelgroup.com/cherry-pink.html
Dit hotel is een onderdeel van een keten dat onder hetzelfde management valt als het Garuda Plaza Hotel (Jl SM). Er zijn vele "cherrys" , allemaal kleine hotels en ze liggen rustig west van het centrum voorbij de mooie buurt met de grote huizen en de ambassades.
Goed hotel maar ook hier problemen met ac die niet koud genoeg wordt.
Ook hier geen vreemde vrouwen op de kamer. WiFi. Ontbijt elke dag anders oa nasi goreng, bubur ayam.Diverse prijzen tussen Rp 200.000 en Rp 260.000

Cherry Garden hotel, Jalan KH Wahid Hasyim, website: http://www.cherryhotelgroup.com/cherry-pink.html
Van hetzelfde keten. Hier eindelijk wel een kamer gevonden met een redelijke airco. Ligt aan dezelfde straat. WiFi. Moskee naast de deur! Ontbij hetzelfde als Cherry Pink. Diverse prijzen tussen Rp 200.000 en Rp 260.000.

SAMOSIR/TUKTUK

Tabo Cottages
Na ooit vanalles te hebben uitgeprobeerd op Samosir vind ik dit een van de betere keuze. Schone, ruime kamers, mooie badkamer, fan en klamboe en een superontbijt. Wordt gerund door Annet, een Duitse die met een Batak is getrouwd en er inmiddels 17 jaar woont. En inderdaad "Uns fehlt es noch die Grundlichkeit". Hert ligt aan de zuidkant van het schiereiland en daarmee dus niet in het cluster van de vele winkeltjes en restaurants (=rustiger) In de buurt zijn Horas, Bagus Bay en Carolina. Ook niet verkeerd maar ik vind Tabo beter. Diverse prijzen, wij hadden een kamer voor Rp 265.000. Inclusief WiFi

RANTAUPRAPAT

Hotel Rantauprapat, Jl. Jen. Ahmad Yani
Een per ongeluk in een keer goede keuze. Rantauprapat is net ver genoeg van alles om een aantal hotels te hebben. Heel groot middenklassehotel in het centrum vlakbij moskee (...), supermarkt, redelijke kamers rond een grote binnentuin. Prijs rond Rp 250.000.
Ook nog hotel Suzuya gezien (geintegreerd in de supermarkt) dat er op het oog ook goed uitzag.

PEKANBARU

Hotel Linda , Jalan Nangka (centrum)
Dit hotel is niet echt te raden maar we hadden ivm oa late aankomst geen andere keuze. Het kostte ook maar Rp 150,000 Er zijn wel veel andere meer bruikbare hotels vlakbij voor rond Rp 300.000.

JAMBI

Hotel Abadi , Jl. Jend. Gatot Subroto No. 92-98 tel. 0741-25600,website: http://abadihoteljambi.com/media.php?module=home
e-Mail resvEmail-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.abadihoteljambi.com
Groot hotel dat in feite uit twee delen bestaat, een luxer en duurdere wing en een goedkopere. Lift aanwezig. Goede kamers maar ook hier weer een aircoprobleem. prijs rond Rp 300.000 (vooraf betalen). Er wordt hier een borg gevraagd van Rp 500.000 die dus vreemd genoeg hoger is dan de kamerprijs. Uiteindelijk de gewone kamerprijs betaald. (we zijn er ook maar een nacht gebleven ivm de slechtwerkende airco). WiFi (maar eentje die niet goed werkte)

Hotel Pundi Rezeki, Jl. Iskander Muda 88, tel 0741-7550838, website: http://hotelpundirezeki.com/
Modern hotel gelegen aan een drukke markt, vele winkels, supermarkten in het centrum. Goede, schone, nette en bezellige kamers. Prijs Rp 285.000

PALEMBANG

Hotel Lembang , Jalan Kolonel Atmo no 16, 0711 365555, website: http://www.hotellembangpalembang.com/
Dit was onze eerste keuze, gewoon puur via internet gezocht. Locatie is perfect niet ver van winkels, Ampera, Musi en moskee. Groot hotel met liften, kamers hadden beter gekund, airco liet te wensen over ook na proberen van andere kamers. Prijs rond Rp 250.000 (vooraf betalen!). Let op: plaatgjes op website zijn misleidend.

Hotel Limas , Jl. 448 Letkol Iskandar 448 tel 0711 376555,
Klein hotel, netjes professioneel, heeft blijkbaar veel prijzen gewonnen. Doet een beetje denken aan kleinere hotels in London. Kamers aan de kleine kant. Superdouche. Locatie is ook goed. Prijs rond Rp 250.000

BANGKA/PANKALPINANG

Wisma 88 Jl. Olah Raga, tel. 0717-433300 (aan de achterkant van de alun2)
Bunkerstyle hotel, redelijke maar zeer grote kamers. Ook hier diverse kamers checken ivm goede werking airco. prijs Rp 250.000. Van een keten Griya Mandiri waarvan er nog meer zijn in Pankalpinang

BANGKA/TOBOALI

Grand Marina hotel , Jalan Jenderal Sudirman
Middenklasse hotel, nieuw, niet al te grote kamers, goede badkamer. Rp 275.000 met een gigantische parkeergarage. Ik heb geen andere beetje bruikbare hotels in Toboali kunnen ontdekken.

BANGKA/BELINYU

Golden Dragon hotel , tel 0715-321133,website: http://goldendragonhotel.blogspot.com/ e-Mail: goldendragonblyEmail-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.gmail.com website:
Groot hotel (Chinese eigenaar), met een gigantische lobby, grote goede kamers voor Rp 300.000 maar wel in het souterrain. Mooi licht op de kamer, goede badkamer, schoon. WiFi.

Hieronder nog een handige website voor hotels in het algemeen:
http://www.sumatra-indonesia.com/accommodation.htm

Dan nog een opmerking mbt melding bij politie. Ik heb deze reis met mijn man Daniel gemaakt. Van de 14 hotels waar we gelogeerd hebben werd in de de meeste gevallen nooit naar mijn paspoort gevraagd! Daniel checkte meestal in met zijn Indonesische KTP.

groeten
Anne Mieke

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

pierre
Gebruiker
spacer line

Nou Anne Mieke
Dit ziet er heel verzorgd uit.
Volgens mij heb je hier behoorlijk wat tijd en energie ingestoken om dit overzicht te maken.
Ontzettend nuttige informatie voor alle reizigers die op Sumatra rond willen reizen.

Pamelabak
Gebruiker
spacer line

Anne Mieke,

Bedankt voor het vermelden van deze hotels. De volgende keer dat wij naar IndonesiŽ gaan, gaan we ook weer na lange tijd naar Sumatera. En dan willen wij daar een enkele weken verblijven, deels voor onze stichting maar ook voor vakantie. Dus bovenstaande komt uitstekend van pas.

Groet,
Pamela

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 08-02-2011 09:51 Pamelabak wrote:
Anne Mieke,

Bedankt voor het vermelden van deze hotels. De volgende keer dat wij naar IndonesiŽ gaan, gaan we ook weer na lange tijd naar Sumatera. En dan willen wij daar een enkele weken verblijven, deels voor onze stichting maar ook voor vakantie. Dus bovenstaande komt uitstekend van pas.

Groet,
Pamela
Ik heb ook nog adressen in Padang, Bukittinggi, Padang Sidempuan, Sibolga, Berastagi, Bukit Lawang en Maninjau maar dat was tijdens andere reizen (de meer gebruikte route en ook nog allemaal niet zo lang geleden). Als je daar info over wilt hebben dan hoor ik het wel.
gr
AM

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 08-02-2011 09:41 pierre wrote:

Nou Anne Mieke
Dit ziet er heel verzorgd uit.
Volgens mij heb je hier behoorlijk wat tijd en energie ingestoken om dit overzicht te maken.
Ontzettend nuttige informatie voor alle reizigers die op Sumatra rond willen reizen.

Zoals gezegd is dit niet de meeste gebruikte route op Sumatera. Om Sid had gevraagd om hotelinformatie, dat was even mijn insteek. (als ik alle hotels van mijn reizen hier op zou schrijven dan kan ik meteen een boek uitgeven denk ik Emoticon: Wink )
Het meeste lepel ik wel zo op maar idd telefoonnummers en adressen moest ik even zoeken en daar was ik wel een uurtje mee kwijt.
Verder is alles natuurlijk een momentopname. Hotels kunnen soms door de jaren heen ernstig verwaarloosd raken, of gerenoveerd. De meeste adressen heb ik op goed geluk gevonden.
gr
AM

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

On 08-02-2011 10:21 Anne Mieke wrote:

[quote removed]
Zoals gezegd is dit niet de meeste gebruikte route op Sumatera. Om Sid had gevraagd om hotelinformatie, dat was even mijn insteek

Das kloft , heb ik gevraagd.
Omdat ik van plan ben de Oost Route te volgen , tenminste als mijn gezin( hebben ook inspraak en medezeggenschap) het willen.
Zomer 2011 gaan we ongeveer 1 maand met vakantie .
Heb ongeveer 10 dagen gereserveerd voor Sumatra , de midden route heb ik al gedaan .

Bij deze vielen dank. Emoticon: Yes!

AM schreef:
Dan nog een opmerking mbt melding bij politie. Ik heb deze reis met mijn man Daniel gemaakt. Van de 14 hotels waar we gelogeerd hebben werd in de de meeste gevallen nooit naar mijn paspoort gevraagd! Daniel checkte meestal in met zijn Indonesische KTP.

Bij mij is de omgekeerde geval , ga meestal gelijk in de lobby zitten hangen , als het kan gelijk minuman panas/dingin bestellen , en mijn nyonya regelt het met de receptie.
Uiteraard zeg ik eerst tegen de receptie : kalau tidak jelas tanya saya.
Bij onduidelijkheden mij vragen.

Wat ik wel interesseerde is de kwalifikatie van het hotel
Als men ongeveer 300.000 rup betaald dan moet het ongeveer een Melati 3 kasse hotel zijn .

bisa dicek of makemyday .

Pamelabak
Gebruiker
spacer line

Ik heb ook nog adressen in Padang, Bukittinggi, Padang Sidempuan, Sibolga, Berastagi, Bukit Lawang en Maninjau maar dat was tijdens andere reizen (de meer gebruikte route en ook nog allemaal niet zo lang geleden). Als je daar info over wilt hebben dan hoor ik het wel.

Ik zou ze graag van je willen hebben.

Met dank en groet,

Pamela

Surya Atmadja
Gebruiker
spacer line

Ik kan alleen maar hotels aanbevelen waar ik geweest ben, of waar ik in het kader van "survey" heb bezocht.

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 08-02-2011 12:06 Pamelabak wrote:
Ik zou ze graag van je willen hebben.Met dank en groet,

Pamela
Even wachten tot het weekend, dan zal ik de lijst hiermee aanvullen.

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Hai Anne Mieke,

Even heel kort, heb weinig tijd de laatste dagen. Alvast heel erg bedankt voor je mooie overzicht! Ik wacht ook met spanning het weekend af, ben erg geinteresseerd in Bukittinggi/Padang/Maninjau etc.
Groet Elsbeth

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Dag allemaal

Deze hadden jullie nog tegoed. Sorry voor de vertraging. Hieronder een lijst van bezochte hotels de afgelopen in Noord en West Sumatera. ik heb erbij gezet in welk jaar ik er geweest ben. De prijzen zijn natuurlijk voor dat moment.

NOORD SUMATERA

Berastagi

Sibayak Multinational Resthouse, Jl. Pendidikan 93, tel 0628 - 91031
Dit ligt op de weg naar de Sibayak, ongeveer 1,5 uit het centrum. Er rijden bemo's af en aan.
Dit guesthouse ligt in een tuin wat je eigenlijk een park zou kunnen noemen met een prachtige uitzicht vooral als je gebruik maakt van de de bovenste van de achterste rij kamers. De kamers zijn heel erg groot en er kunnen met gemak 4 personen slapen. Prijs Rp 150.000 in januari 2010. Warm water is met een emmer verkrijgbaar (en dat is wel nodig in Berastagi).
Let op: in Berastagi kan het 's nachts erg koud zijn dus zorg dat er voldoende dekens zijn of vraag er anders om.

Bukit Lawang

Bukit Lawang Eco Lodge, tel 061 4545061
Te voet bereiken met een hangbrug over de rivier (auto parkeren op terrein van Rindu Alam).
In mijn optiek een van de mooiste locaties in BL. De kamers liggen aan de westoever van de Bohorokrivier en daarmee aan het begin van het oerwoud. Er zijn diverse soorten kamers. Veel ervan dragen mooie exotische namen. Kamers met diverse prijzen. Degene die ik toen gecheckt had was Rp 180.000. Ik heb er niet gelogeerd. Bezwaar was toen het slechte weer (januari 2010) en dan hangt die hangbrug niet meer echt stil en is glibberig van de regen. Het meeste leven is toch op de oostoever en ik wilde niet beperkt zijn in het gaan en staan.

Nora's Homestay
Dit is een zeer simpele vorm van overnachten in bamboehuisjes. Nora heeft twee homestays, eentje een paar kilometer voor het dorp aan de weg naar Bohorok en eentje stroomopwaarts aan de oostzijde van de rivier (hier kun je niet met de auto of ander vervoer komen, dus alleen lopend) ik heb er in 2006 gelogeerd. Prijs was toen Rp 25.000 (!) en Rp 50.000 bij de laatste check (2010). Niet geschikt voor mensen die wat meer comfort willen maar (met name het eerste guesthouse) de moeite waard. Nora zorgt in beide guesthouses ook voor lekker en gevarieerd eten.

Rindu Alam, tel 061 - 4145015
Een van de betere en nieuwere hotels in BL (er wordt nog doorgebouwd dus ik weet niet hoe de situatie nu is). Grote en ruime opzet met diverse mogelijkheden in kamers. Wij hebben toen (januari 2010) de kamers met airco gekozen aan de tuinzijde voor Rp 250.000. Deze zelfde kamers aan de rivierzijde kosten Rp 300.000. Kamers zijn ruim, schoon, tv. Ontbijt in een mooie restaurant. Heeft wel veel minder sfeer dan de Ecolodge aan de overkant maar het dorp is binnen handbereik.

Parapat

Het is 5 jaar geleden dat ik in een hotel in Parapat overnachtte. Er zijn heel erg veel bijgebouwd de laatste jaren omdat Parapat in het weekend overspoeld wordt met dagjesmensen uit Medan eo. Parapat is een grote verzameling van souvenirwinkels en eethuisjes en voor mij niet meer aantrekkelijk om er te overnachten.

Samosir

Carolina Cottages, tel 0625 - 41520
Het is lang geleden dat ik hier geslapen heb, als ik het goed heb in 2002. Ik heb voor het laatst prijzen en kamers gecheckt in 2009. Was toen Rp 175.000 maar de ongeinteresseerde houding van het personeel en de kamers die ik toch wat minder vond door de loop der jaren besloten mij (weer) naar Tabo te gaan. Carolina ligt direct aan het meer op een prachtig stuk grond en is ook groots van opzet.

Lek Jon Cottages
Ik heb hier gelogeerd in januari 2010 omdat Tabo vol zat en ik te laat was met reserveren. Prijs was toen Rp 200.000. Veel gedoe met warm water en elctriciteit. Kamer niet echt supergeweldig en ik denk dat die prijs op andere dagen van het jaar wel wat minder kan. Ligt aan het meer, tuin niet zo geweldig. Veel jonge mensen (= herrie)

Samosir Cottages, tel 0625 451170
Ik heb er zelf nooit gelogeerd maar heb het even van dichterbij aan de buitenkant mogen bekijken tijdens mijn laatste reis. Ik kan geen goed oordeel geven. De prijs was in januari Rp 150.000 (afdingen kan) voor een schakelbungalow (kleiner dan bv Tabo) op diverse hoogtes in een tuin die direct aan het meer grenst. Vaak lifemuziek.

Tabo Cottages, tel 0625 451318
Ik vind dit het meest aangename onderkomen op Tuk Tuk. Er zijn veel soorten kamers en je kunt kiezen wat bij je budget en wensen past. Ik heb al diverse malen de benedenkamers gehad in een rijtjesbouw van 8 Batakhuizen (4 boven en 4 beneden). De kamers liggen in een grote tuin aan het meer en zijn ruim, schoon, voorzien van fan (ac is niet nodig op Samosir), klamboe, voldoende opbergmiddelen om je spullen uit te stallen, goede bedden, een ruime en mooie badkamer, warm water. Ontbijtbuffet van 8 tot 10 uur met oa. nasi goreng, eigen gebakken broodjes, musli, fruit, sapjes, gebakken ei, kaas (echte kaas!). WiFi in het restaurant (ik had ook voldoende signaal op de kamer, ongeveer 20 meter van het restaurant). Ik heb eventueel ook mobiele telefoonnummers van Tabo. Prijs januari 2011 Rp 265.000

Sibolga

Wisata Indah Hotel, Jl. Brig. Katamso 51, tel 0631 23688
Omdat het destijds een drama was om iets goeds te vinden in Sibolga (en vorige jaar was het nog niet gemakkelijk) heb ik hier in mei 2006 gelogeerd. Prijs was toen Rp 325.000. Groot hotel, goed verzorgd, goede, schone en ruime kamers.

Hotel Prima Indah, Jl. Brig Katamso 45, tel 0631 - 22797
Overnacht in januari 2010. Nieuw hotel, goed schoon. Mooie maar niet al te ruime kamers. Prijs Rp 300.000

Padangsidempuan

Hotel Natama, Jl. Sisingamangaraja 100, tel 0634 - 88806
Diverse hotels bekeken in PS, veel ervan ronduit smerig. Na wat rondjes rijden kwamen we hier uit. Goed hotel. Prijs....? (moet iets tussen de Rp 250.000 en Rp 350.000 geweest zijn)

WEST SUMATERA

Bukittinggi

Asia Hotel, Jl Kesehatan 38, tel 0752 - 625277
De laatste keer bezocht eind december 2009. Groot hotel, ruime opzet. Veel keuze uit goede kamers, prijs was toen Rp 150.000

Hotel Asean. Jl. Teuku Umar 13B, tel 0752 21492
In dit hotel terecht gekomen omdat in voorgaand hotel na 2 overnachtingen geen kamers meer vrij waren (waren al geboekt). Ik heb toen de eerste rechtse kamer op de begane grond genomen. Kamer op zich voldoende ruim, goed bed (ik was toen ziek dus ik heb er lange van kunnen genieten).Prijs moet ik eerlijkgezegd in mijn geheugen graven maar het moet iets van Rp 200.000 geweest. Idd duurder dan Asia maar ook waard.

Gallery hotel, Jl. H. Agus Salim 25, tel 0752 23515
Niet voor herhaling vatbaar. Het hotel ligt vlak bij de canyon en daarom zijn de moskeeoproepen nog eens extra hoorbaar.

Maninjau

Hotel Tan Dirih
De laatste keer bezocht in juni 2008. Hotel ligt aan het meer met rondom viskwekerijen. Er zijn wellicht net iets mooiere locaties maar na ooit wat hotels gecheckt te hebben vond ik dit de beste prijs/kwaliteit verhouding. Warm water en tv. Rp 100.000

Padang

Immanuel hotel
Hotel Benyamin
Hotel Hayam Wuruk
Ik heb voor het laatst in juni 2008 in Padang overnacht en omdat ik niet weet wat met deze hotels is gebeurd na de aardbeving van september 2009 heeft het niet zoveel zin om hier iets over op te schrijven.

gr
Anne Mieke

Surya Atmadja
Gebruiker
spacer line

Hotel Natama II ( er zijn 2 Natama hotels in 2009)waar de toeristen komen is qua prijs kwaliteit verhouding niet gunstig .
Naar mijn mening vragen ze daar te veel. Mijn inzien hoogstens 1* klasse.
Dat is ook de reden waarom men ( de meeste grote Nederlandse reisburos ) hun toeristen in hotel Torsibohi plaatsen.
De toeristen vanuit Medan die naar Padang willen gaan meestal of bij Torsibohi (Sipirok) of bij Natama II (Padang Sidempuan) slapen .
Ik zou Sipirok kiezen , afstand Sipirok naar Padang Sidempuan is ongeveer 30-45 minuten auto rijden.

http://www.zoover.nl/indonesie(...)irok/torsibohi/hotel

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Bedankt AnneMieke en Surya voor de aanvulling!
Hotel Asia in Bukittinggi ga ik denk ik uitproberen, lijkt me toch veel leuker dan zo'n megahotel, ik ben niet zo'n type van "only the best is good enough", althans niet wat betreft hotels...de Eco Lodge in Bukit Lawang is geboekt.
Aan Carolina op Samosir heb ik geweldige herinneringen, maar dat is wel allejez-s lang geleden (1989). Vooral inderdaad de door jou ,Annemiek, beschreven geweldige ligging aan het meer. Spreekt me op de site meer aan dan Tabo. Misschien maak ik de keuze ter plekke wel. Dat is toch ook de lol van het reizen, niet weten waar je terecht komt.

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

80,632,998 pageviews Een website van indahnesia.com