Zuurstof op vakantie in Bali

Subforum Bali, het godeneiland 
64 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Bali, het godeneiland > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Rob-777
Gebruiker
spacer line

Hallo allemaal,
Is er misschien iemand op de hoogte met ziekenhuizen op Bali?
Mijn vrouw is namelijk afhankelijk van zuurstof als zij moet inspannen,
nu is mijn vraag weet iemand of er in Legian,Kuta een ziekenhuis of kliniek is waar wij een zuurstoftank dagelijks kunnen bijvullen?
Groetjes

paulana
Gebruiker
spacer line

zuurstof- tank, of voor astma om te inhaleren dat is er wel te koop. Zuurstof- tank doet me denken aan duikers die zo'n ding op de rug hebben.
In Kuta kan je vragen bij SOS-kliniek

Om Swastiastu

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Man man man waar begin je aan.

soenlian
Gebruiker
spacer line

Geeft dat geen problemen in het vliegtuig?

Will1951
Gebruiker
spacer line

Duikers gaan NOOIT met zuurstof het water in. Die fles bevat perslucht!!!
Wat wel gebeurt is dat duilkers met zgn. Nitrox duiken. Een mengsel van perslucht en zuurstof waarbij het zuurstof gehalte verhoogd is naar > 31% < 37%.
Dit gebeurt met medicinale zuurstof welke (nnm) nog steeds vanuit Java ingebracht wordt.
Vraag bij een (groter) duikcentrum maar eens na hoe en wat.

paulana
Gebruiker
spacer line

Ja ja ik kreeg hier al op mijn kop, maar ik bedoelde eigenlijk alleen die tank.

Gebruik jij ook helium mix gas bij duiken dieper als 35m??

Om Swastiastu

Will1951
Gebruiker
spacer line

Helium (of trimix) gebruik je als veel dieper gaat dan 60 meter en daar langer dan 4 minuten wil blijven. Aangezien de mooiere duikstekken alle minder dan 20 meter diep zijn en ik een hekel heb aan graven komen we dus vaak niet veel dieper dan 20 tot 25 meter. Voordeel is dat je duik een stuk langer mag duren!.

paulana
Gebruiker
spacer line

Ik heb het over de Malediven, daar werd er over gesproken.
Zelf snorkel ik,mijn betere helft duikt Emoticon: Party!

Om Swastiastu

BintangJan
Gebruiker
User icon of BintangJan
spacer line

Maar er is nog steeds geen antwoord op de vraag van Rob. Jullie Bali-Hollanders kunnen toch wel even navragen hoe dat zit met zuursof ipv over duiken te beginnen.

Als je goed naar het verleden luistert, kun je de toekomst beter verstaan. Jika Anda mendengarkan dengan cermat ke masa lalu bisa masa depan lebih mudah dimengerti

paulana
Gebruiker
spacer line

Jan sorry ,maar zuursof wat is dat iets nieuws iets ouds laat me niet in het ongewisse

Om Swastiastu

paulana
Gebruiker
spacer line

Maar ik onderstreep de woorden van Malam, waar begin je aan
en ook de vliegreis het is wel riskant Emoticon: Very funny Emoticon: Frustrated

Om Swastiastu

CarolaH
Gebruiker
User icon of CarolaH
spacer line

Het hoeft niet riskant te zijn, als alles maar in goed overleg met de (long)arts doet. Je kunt gewoon vliegen met een draagbaar apparaatje.

Nu is nog de vraag waar je je zuurstof gaat halen op Bali.. Ik zou het, zoals al eerder werd geoppert, bij SOS proberen. Je kunt ze mailen op: sos.baliEmail-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.internationalsos.com. of bellen: (62) (361) 720 100 Zij kunnen je zeker verder helpen.

Succes ermee en een fijne reis!

Rob-777
Gebruiker
spacer line

Dat is het punt Carolah, waar ga ik die zuurstof vandaan halen?
Ik heb wel die serie van Bondi beach op Bali gezien maar dat is dan geluk hebben als er zuurstof is.
Ik ben al div. keren op Bali geweest maar heb daar nooit bij stilgestaan ,tot dat mijn vrouw een zware longontsteking en COPD. kreeg.
Iedereen bedankt voor de informatie,
Ik ga zeker dat nummer bellen.
Groetjes Rob.

robrt
Gebruiker
spacer line

Hai Rob-777,
In Denpasar ( Jl. Teuku Umar 24 .) is een suppliŽr van ziekenhuisartikelen. Ze verkopen ook zuurstofsets , zelfs draagbare. Heel betaalbaar nog geen Ä.90.-. Heb je eenmaal een tank kun je het via hen laten hervullen of zelf laten vullen .( Ze hebben mij uitgelegd wŠŠr.....maar omdat het voor mij op dat ogenblik niet speelde , heb ik niet opgelet maar het is in de buurt van Legian !!!
Bij noodgevallen kun je altijd terecht bij SOS klinik en het BIMC, allebei aan de Bypass Ngurah Rai. Beiden zijn bijzonder goed uitgerust en zuurstof is wel het minste wat ze hebben...... mocht je gedwongen zijn een tank aan te schaffen of zelfs twee laat het me dan weten als je er weer vanaf wil........Groetjes Robrt.

robrt
Gebruiker
spacer line

Waarom ik twee tanks zeg ; -1 stationair , over het algemeen te groot om mee te nemen.
En eentje die draagbaar is in een koffertje.
Groet Robrt.

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2020
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

92,478,159 pageviews Een website van indahnesia.com