Ervaring 'visumbemiddelaars' op Soekarna Hatta

Subforum Tickets, luchtvaart en vervoer 
71 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Tickets, luchtvaart en vervoer > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
esgerrits
Gebruiker
spacer line

Dag allemaal,

Heeft iemand hier ervaring met die 'visumbemiddelaars' die op Soekarno Hatta bij de immigratie staan die zeggen je VoA sneller te kunnen verkrijgen?

- Zijn ze te vertrouwen, gaan zij er niet met je paspoort vandoor?
- Hoeveel betaal je er extra voor?
- Hoeveel sneller ben je?

Ik ben erg benieuwd!
Alvast dank, Susana

Jeroen
Beheerder
User icon of Jeroen
spacer line

Onderwerp verplaatst naar het Nederlandse gedeelte.

walterpoupaert
Gebruiker
spacer line

Beste Susana,

U hebt helemaal gťťn bemiddelaar nodig.

Bovendien gaat alles redelijk snel; en u kan het alleen doen.

U komt aan en vůůr u aan de dienst "Imigrasi" komt is er een balie.
Daar betaalt u USD 25 en u bekomt een "kwitansi".

Even verder is " imigrasi ", waar u uw paspoort, kwitansi en aankomstkaart afgeeft; twee stempels en klaar is kees.

Dan bagage.

Opmerking : soms vraagt Imigrasi uw terugkeer-ticket te zien, maar dit gebeurt zelden.

Opmerking : Elektronisch kan er niet betaald worden, breng dus USD 25 mee; u kan ook in Euro betalen, maar dan vragen ze soms ook 25 euro, dus..

Opmerking : rond de plaats waar u uw VOA betaalt, zijn er vele wisselkantoortjes; als u Rupiah nodig zou hebben, dan kan dat daar, maar loop even rond want de koersen zijn verschillend, en afdingen is mogelijk.

Bij uw aankomst zal u dadelijk opmerking dat de IndonesiŽrs heel vriendelijk zijn en dat alles van een leien dakje loopt.

Bij dit alles zeg gewoon : terima kasih = bedankt

Wilt u nog meer weten ? walterpoupaertEmail-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.gmail.com....en bij het minste probleem : + 62 ( 0) 87 859 966 478

Ik doe dit gratis, alhoewel sommige Nederlanders dit eigenaardig vinden, maar ik ben nu eenmaal een domme Vlaming.

Maar toch niet zů dom, want mijn moeder was van Dordrecht

Selamat jalan dan selamat datang di Indonesia

Walter Emoticon: Bye bye

087859966478

simpati
Gebruiker
spacer line

Ik doe dit gratis, alhoewel sommige Nederlanders dit eigenaardig vinden
Beste Walter,
Het geven van gratis informatie is wat mij betreft helemaal niet eigenaardig, ik ben zelfs blij met jouw complete uitleg.
Het visa blijft iets waar steeds weer vragen over worden gesteld, in het verleden wijzigde de voorwaarden steeds weer, ik heb het idee dat er sinds een paar jaar geen grote wijzigingen meer zijn geweest.
De laatste echte grote wijziging was het Familievisum voor mannen die met een Indonesische vrouw zijn getrouwd.
Succes en groetjes van,
Jan,
Malang, niet ver van Batu.

walterpoupaert
Gebruiker
spacer line

Beste Jan,

Bedankt voor uw opmerking !

Kunnen we elkaar eens ontmoeten ?

Toko Oen ? - alhoewel nu wat slordig met de bediening.

087 859 966 478

Jalan Flamboyan Raya II B 3 ( Songokerto )

087859966478

esgerrits
Gebruiker
spacer line

Beste Walter,

Ontzettend bedankt voor je uitgebreide uitleg! Ook ontzettend vriendelijk dat je zomaar je contactgegevens deelt, ik zal je nummer opslaan, maar hoef daar hopelijk geen gebruik van te hoeven maken Emoticon: Wink

Wat je beschrijft herken ik, echter de snelheid niet.
De keren dat ik voor de VoA in de rij moest staan op Soekarno Hatta, heeft et me een uur tot anderhalf uur gekost. Straks in Juni ga ik weer maar heb ik een ur en een kwartier om over te stappen op een binnenlandse vlucht naar Bali na aankomst vanuit NL. Naar mijn weten is de terminal voor Air Asia elders dan de aankomst vanuit NL. Ik heb dus ook een stukje reistijd.

Hoewel ik jou uitgebreide toelichting zeer waardeer, ben ik toch echt benieuwd naar de werkwijze van die procesversnellers. Ik hoor dan ook graag ervaringen hierover en anders bemiddelaars vanuit Jakarta die daar te hulp kunnen schieten om het proces te versnellen.

Groetjes,
Susana

bambang
Gebruiker
spacer line

In november 2010 kon je de VoA op Schiphol regelen of in het vliegtuig. Hoe het nu is, weet ik niet.

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

On 06-02-2011 08:22 esgerrits wrote:
Beste Walter,

Ontzettend bedankt voor je uitgebreide uitleg! Ook ontzettend vriendelijk dat je zomaar je contactgegevens deelt, ik zal je nummer opslaan, maar hoef daar hopelijk geen gebruik van te hoeven maken Emoticon: Wink

De keren dat ik voor de VoA in de rij moest staan op Soekarno Hatta, heeft et me een uur tot anderhalf uur gekost. Straks in Juni ga ik weer maar heb ik een ur en een kwartier om over te stappen op een binnenlandse vlucht naar Bali na aankomst vanuit NL. Naar mijn weten is de terminal voor Air Asia elders dan de aankomst vanuit NL. Ik heb dus ook een stukje reistijd.

Hoewel ik jou uitgebreide toelichting zeer waardeer, ben ik toch echt benieuwd naar de werkwijze van die procesversnellers. Ik hoor dan ook graag ervaringen hierover en anders bemiddelaars vanuit Jakarta die daar te hulp kunnen schieten om het proces te versnellen.

Groetjes,
Susana
75 minuten voor een overstap van een internationale naar binnenlandse vlucht en ook nog eens van terminal 2 naar terminal 3 reizen? O jee.. het kofferen duurt 20-30 minuten, dan moet je door de douane en nog met de bus/taxi naar een terminal 10 minuten verderop.

Tickets AirAsia al gekocht? Beter een vlucht later nemen, al dan niet met een andere maatschappij. Lion Air is vaak niet duurder en heeft betere ticket-voorwaarden. Daar kun je nog reschedulen als je te laat bent, bij AirAsia ben je je centen kwijt meestal.

Vergeet niet dat AirAsia de checkins sluit op 45 minuten voor vertrek. Ze zijn wat murwbaarder als in Maleisie, maar niet veel.. al met al krap.. als je het mij vraagt.

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Duidelijk te krap. Heb het ook eens geprobeerd ....... en gefaald (gelukkig niet met Air Asia dus geen geld kwijt). Zelfs met een bemiddelaar haal je dat niet.

leomanado
Gebruiker
spacer line

beste Susana,

Een uur en een kwartier is duidelijk te kort, ik zou mn ticket naar Bali maar annuleren en een nieuwe kopen.
Stel dat je precies op tijd aankomt in Jakarta dan nog haal je het niet.
VOA + koffers+ naar andere terminal kost je zeker een uur. De incheckbalies sluiten 3 kwartier voor vertrek, met een beetje geluk wel wat korter, maar dan word je bagage een probleem. Neem voor de veiligheid een binnenlandse vlucht tenminste 3 uur later dan na geplande aankomst.

simpati
Gebruiker
spacer line

Kunnen we elkaar eens ontmoeten ?
Beste Walter,
Een email is onderweg, hoeven we de forumleden niet verder lastig te vallen als wij elkaar ontmoeten.
Groetjes,
Jan
Malang

soenlian
Gebruiker
spacer line

Emoticon: Smile Ik heb gelezen in Asia Magazine dat - als je met Garuda vliegt vanuit Amsterdam - je aan boord je visum kan verkrijgen. Bij het boeken van mijn reis werd dit door het reisbureau bevestigd Emoticon: Party!
soenlian

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Klopt. Maar alleen dus bij Garuda.....een goede extra service.

HansS
Gebruiker
spacer line

Onlangs kwam ik op Cenkareng aan (19 december) en trof een lege visabalie aan. Was dus in minuten gepiept. Als je met Garuda vliegt moet je wel eerst op Schiphol aan de balie van Garuda het visa bedrag betalen. Met je "visa-ticket" kun je dan aan boord (komen een paar uur voor landen in Jakarta langs) je visa kopen bij een tweetal douane medewerkers die meevliegen. Heb je niet op Schiphol hebt betaald, dan kun je geen visum kopen in het vliegtuig. Hetzelfde geldt op Cenkareng; eerst de visa apart betalen bij een speciaal loket, dan naar de visa-on-arrivel balie.Je kunt betalen in rupias, dollars en euro's .

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 06-02-2011 08:22 esgerrits wrote:
Beste Walter,

Het gaat erom dat jij als een van de eerste bij de VOA balie bent. dat kun je nog het best bereiken door een stoel vooraan in het vliegtuig te reserveren.
Ik herken die wachttijden niet, ben op 23 december 2009 en 9 oktober 2010 op VOA in Jakarta het land binnengekomen (en nog tweemaal in Medan maar dat is een ander verhaal). Net voor de feestdagen lijkt het me toch ook drukker dan normaal. Nogmaals, een plaats vooraan in het vliegtuig helpt veel.

5 kwartier overstaptijd is veel te weinig. Ook als je een bemiddelaar zou hebben.
De terminal voor Air Asia ligt een behoorlijk eind van de andere terminals en als je haast hebt gaat in Indonesie meteen de prijs van de taxi omhoog.

gr
Anne Mieke

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

HansS
Gebruiker
spacer line

Overigens heb ik nergens een visumbemiddelaar gezien, maar dat was ook helemaal niet nodig, dat kun je makkelijk zelf

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Ja precies, als er zoiets al is zal het van het model "voordringen" zijn met een prijs die de gek ervoor geeft.......

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

soenlian
Gebruiker
spacer line

HansS, bedankt voor deze waardevolle tip. Maar je hebt het over betalen op Schiphol bij de Garudabalie EN over visum kopen aan boord. Betalen we dan in 2x of hoe moet ik dat zien? En de Garudabalie, is dat waar je incheckt of bedoel je een aparte balie in de hal die ergens (waar?) haaks op de incheckbalies staat?

esgerrits
Gebruiker
spacer line

Dag allemaal,

Bedankt voor al jullie feedback.
Het mag duidelijk Zijn dat ik de boel nog flink onderschat heb als ik het zo lees. Emoticon: Shut up!
Dat is balen.

Toch nog een laatste check. Stel ik zou in NL een 60 dagen visum op voorhand regelen, zou ik dus wel genoeg tijd hebben?

Ik heb bij Air Asia retourtjes geboekt. Ookal zou ik mn geld kwijt zijn, kan ik ook alleen de heenweg annuleren zeg maar en dus de terugweg nog gebruik maken van mn huidige boeking?

Hoor het graag,
Susana

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Susana,

Misschien kun je wat concreter zijn.
Wanneer, hoe laat en met welke maatschappij kom je waar aan (en vandaan) en hoe laat gaat je volgende vlucht?

gr
Anne Mieke

esgerrits
Gebruiker
spacer line

Dag Anne Mieke,

We komen 9 juli aan om 17.10u met KLM op Soekarno Hatta vanuit Nederland.
De vlucht naar Bali is om 19.20u met Air Asia.

Groetjes,
Susana

esgerrits
Gebruiker
spacer line

Dag allen,

in de tussentijd is mijn schoonzus ook op onderzoek uit geweest voor oplossingen en zij kwam met het volgende: vanuit Amsterdam al je koffers omlabelen voor de binnenlandse vlucht! Gewoon bij inchecken in Amsterdam je ticket laten zien van je binnenlandse vlucht die je moet hebben en dan labelen ze je koffer daar alvast voor en geschied de rest vanzelf. Misschien een tip voor degenen met hetzelfde dilemma Emoticon: Smile

Mijn schoonzus heeft KLM gebeld en de situatie uitgelegd en toen heeft KLM aangegeven dat zij al vanuit Amsterdam dus al de koffers kan laten omlabelen. Dit betekent dat zij niet zelf de koffers hoeft te verzamelen bij aankomst in Jakarta, maar dat ze 'achter de schermen' de koffers van het ene naar het andere vliegtuig verplaatsen. Hiermee kunnen we dan toch wat tijd winnen.

Voor de zekerheid nemen we wel een 60 dagen visum vanuit Nederland en dan is de procestijd volgens mij wel tot het uiterste geminimaliseerd.

Groetjes,
Susana

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

De balie van AA sluit dus om 18.35 in dit geval (volgens Jeroen en ik geloof hem meteen) en moet je dus v o o r die tijd op de AA terminal zijn. Van de terminal waar je aankomst naar de AA terminal ben je al gauw 10 a 15 minuten kwijt met een taxi (en dan hopen dat er niet al te veel file staat gezien de tijd) dat betekent dus dat je uiterlijk om 18.20 uur in die taxi moet zitten.

Ik vind het krap met of zonder visum vooraf. Als KLM inderdaad op tijd is dan ben je sowieso ook tijd kwijt om naar de aankomsthal te komen, immigratie, koffer ophalen. Met andere woorden: er mag dan niet al teveel tegenzitten.
Ik heb ook gezien dat AA geen latere vluchten heeft naar Bali. Als je bij no show sowieso je geld kwijt bent (maar ik ken de regels niet van AA) dan zou ik ook niet nu al annuleren. Dan kun je het nog beter proberen. Lukt het niet dan een vlucht boeken met een andere maatschappij maar volgens mij alleen met Lion Air en Garuda en heel erg duur op die datum. Of je overnacht op of in de buurt van het vliegveld en gaat de volgende ochtend (vroeg verder)

Wat je schrijft over het doorlabelen naar de binnenlandse bestemming vraag ik mij af of KLM samenwerkt met Air Asia. Met Garuda kan ik mij nog voorstellen maar een andere maatschappij in Indonesie.....?

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 06-02-2011 16:23 Anne Mieke wrote: Wat je schrijft over het doorlabelen naar de binnenlandse bestemming vraag ik mij af of KLM samenwerkt met Air Asia. Met Garuda kan ik mij nog voorstellen maar een andere maatschappij in Indonesie.....?
Ik denk het ook niet AM want de bagage moet toch door de douane; moet worden gecontroleerd (althans de gelegenheid moet worden gegeven te kunnen controleren). En dat zal moeten geschieden bij arrival.

esgerrits
Gebruiker
spacer line

Annemieke/Yogya-Bali,

Ik denk dat jullie gelijk hebben. Blijkt nu dus dat een dergelijke 'samenwerking' uitsluitend tussen intercontinentale of binnenlandse vluchten is. Helaas helaas. Ik heb het voor mekaar gekregen om de tickets om te boeken. 181.000 IDR per ticket.

Maar goed, jullie hebben allemaal gelijk. Toch maar het zekere voor het onzekere, alleen beetje te laat Emoticon: Wink

Bedankt allemaal!
Susana

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

85,398,242 pageviews Een website van indahnesia.com