massage tussen de gordijnen

Subforum Bali, het godeneiland 
68 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Bali, het godeneiland > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
dekarre
Gebruiker
User icon of dekarre
spacer line

Ik ben nu al enkele weken op Bali, en het viel mij op, dat er heel veel massagesalons bijgekomen zijn.
Iedereen die naar Bali komt kent dit wel en iedere toerist laat zich wel eens graag masseren door die lieftallige dames of jongeheren.
Ook wij laten ons regelmatig masseren, maar vroeger was dit voor ons een moment van innerlijke rust: je was in een kalme ruimte, mooie rustige muziek en de masseur (masseuze) deed zijn of haar werk. Nadien kwam je als herboren uit de ruimte, en je kon nogr rustig een douche nemen, gevolgd door een drankje aangeboden. Jammer, deze spa salons hebben nu heel weinig werk meer. De reden: voor een hele goedkopere prijs van 50.000 Rp kan je nu een massage laten doen. En deze zaken hebben wel heel werk. We probeerden het zelf eens: Een ruimte waar amper plaats is voor het massagebed en nog een 50 tal cm errond. Omringd door gordijnen, waar ernaast nog andere massages gebeuren. Geroezemoes, gefluister en geluid van de massages rondom u. Nadien geen douche kunnen nemen, ze hebben er gewoon geen. Maar die plaatsen hebben heel veel klanten.

Pamelabak
Gebruiker
spacer line

In Ubud heb je nog van die prettige massagesalons. Van te voren krijg je iets te drinken: koffie, thee of sapje. Voor de massage neem je eerst een douche, daarna een heerlijke mssage, dan weer een douche en na afloop fruit en koffie, thee of sapje. En dit alles voor niet teveel geld.

Amed East Bali
Gebruiker
User icon of Amed East Bali
spacer line

Niet alleen in Ubud maar overal op het eiland kun je nog van die "prettige" massage-salons vinden, Er is echter een enorme wildgroei onder de "masseuses" omdat iedereen natuurlijk een uur lang stomweg kan "kneden en wrijven" met wat (goedkope) olie, en iedereen die Rp. 50.000,- per uur wel wil pakken. En zoals altijd willen de meeste mensen geen kwaliteit maar slechts zo "goedkoop" mogelijk.

Nog steeds zijn er zat zaken waar de (jonge) dames ca. 1,5 tot 2,5 uur met je bezig zijn, met diverse olien, cremes, warme en koude handdoeken, waar er echte massagebedden staan, waar er gelegenheid is om te douchen - soms zelfs om te sauna-en of te stomen - als je klaar bent, etc., etc., Prijs - Vanaf ca. 130.000,- per sessie.

If you have nothing to loose, you can risk everything

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Kwestie van vraag en aanbod. Met een stortvloed van zuipende 'white trash' uit Australie past men het aanbod netjes aan op een markt die 'goedkoper dan goedkoop' moet zijn. En ach, als je stomdronken bent merk je ook niets van dat slechte werk van die dames. Je kunt thuis zonder te liegen zeggen dat je door een vrouw onder hande bent genomen, dat dan weer weer wel.

Gelukkig zullen die echte massage's ook niet snel verdwijnen, alleen nemen ze ook niet in aantal toe en worden ze zo dus ondergesneeuwd door die goedkope troep. Echter is voor de echte massage's natuurlijk ook een flinke markt en die wordt niet kleiner door het uitgebreide aanbod van 'rotzooi'.

dekarre
Gebruiker
User icon of dekarre
spacer line

Zo gingen wij vroeger naar een salon, waar je rustig vooraf wat kon drinken, de massage was prive of in een kamer met 2 bedden (met uw partner). De massage was heel goed, rustig of sterk, wat je wilde. Er was mooie rustige muziek op de achtergrond en soms ook een waterfonteintje zodat je rustig kon genieten. Na de massage kreeg je thee of een frisdrank aangeboden en had je tijd om uitgebreid te douchen. De prijs was rond de 120 tot 150 duizend Rupiah. Je kon nog een scrub sessie of iets anders en dan was de prijs hoger, maar voor ons nog best goedkoop.
Door de komst van de "budgetmassages" heeft dit salon veel weinig werk en misschien zullen ze moeten stoppen. Het zou jammer zijn,want alweer zou een stukje traditie uit Bali verdwijnen.

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

On 05-02-2011 06:09 dekarre wrote:
De prijs was rond de 120 tot 150 duizend Rupiah.

Ben liefhebber van massage.
Heb redelijk ervaring , vanaf de huis tuin keuken tukang pijit , die huis aan huis hun diensten aanbieden.
Weet niet hoeveel ze kosten , betaald door mijn ouders.

Vroeger (50 jr) geleden of zo , heb je tukang pijit keliling , vaak ibu2 of bapa2 , soms tuna retna ( blind).
Ze gaan langs huizen met klintingan van kaleng , zo'n trommelaar van blik .
Dan weet men dat zo'n tukang pijit langskomt.

Daarna heb je een luxe uitvoering , tuna retna salon , vaak een beetje smoezelig voor westerse begrippen .
Door het uitsterven van tukang pijit keliling ging ik naar zo'n Panti Pijat Tuna Retna.
Ook voor een habbekrats per uur .
Laats 30 .000 rup per uur , ongeveer 10 jaar geleden.
Daarna heb ik de Bersih Sehat gevonden , in Jakarta- Bandung , ISO gecertificeerd.
Waar je rustig kan laten verwennen , na afloop een warme miso soep eten bij de Japanse Midori restaurant..

bisa dicek of makemyday .

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Surya, ik denk dat je tuna netra bedoeld..

Hier komen ze ook aan huis op afroep; De prijs was laatst 50.000 voor anderhalf uur goede massage. Hierbij komt natuurlijk een hapje en een drankje, maar dat moet geen probleem zijn om dat in je eigen huis te serveren.

bambang
Gebruiker
spacer line

Je kunt geruststellen dat 99% van de masseurs en masseuses vleeskneders zijn. Ze zijn geen echte masseurs. Je hebt kennis van het spierenstelsel nodig. En je dient massagetechnieken te kennen o.a.: strijken, wringen, kneden, rollen, kloppen. Als je spierpijn in je benen hebt, moet je bijv. de omgeving van de spierpijn eerst behandelen. Kennis van de soorten massageolie is ook nodig.

karinevanacker
Gebruiker
spacer line

Bovenstaande informatie is best wel interessant maar kan er nu iemand een bepaald massagesalon en/of masseuse aanraden?
Ik zoek dus een massage die echt iets uithaalt (ik beoefen zelf voetreflexologie en weet dat er daar ook heel veel verschil in is)
In mei 2011 verblijven we in Ubud, Candidasa, Lovina, Sanur + nog enkele nachten waar we nog niet uit zijn. Dus liefst iets in de buurt.
Ik ben benieuwd naar de reacties

Bokito
Gebruiker
User icon of Bokito
spacer line

On 05-02-2011 10:12 Yerun wrote:

Goed zo Yerun je begint het al aardig te leren.

Shalom

sabar2
Gebruiker
User icon of sabar2
spacer line

In Ubud, Bali Spirit Hotel & Spa telnr 00 62 361.974013
Vooraf even bespreken en dan staan de dames voor je klaar.

Welcome to Indonesia Take it as it is or leave it if you don't like it

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

De meeste massage-salons werken met ongediplomeerde masseu(r)s(es) die tittel noch jota kennis hebben van anatomie. Zolang het gaat om een relax-massage en niet om een massage om bepaalde kwalen te verhelpen, dan zal er weinig aan de hand zijn. Tegenover Mokka in Seminyak zit een goede. Eigenaar is een Fransman die werkelijk kennis heeft van fysiotherapie en ook zelf zijn masseu(r)s(es) opleidt. Hoe het met de massages staat in het walhalla van de new-age, Ubud, is mij niet bekend. Maar gezien het "flying-" en zwendelgehalte van Ubud, vrees ik het ergste wat de juiste kennis betreft (ze zullen wel allerlei "holistische" en andere "new-age" termen plakken aan hun salons maar dat zou mij juist argwanend maken).

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

On 05-02-2011 10:12 Yerun wrote:

.

Astagafirullah.
Ik zit te lang in Ollanda , moet toch weer "bahasa" leren.
Welke Indonesische dame in Jakarta wil mij de bahasa leren ? Emoticon: Wink

Effe serieus.
Als je echt klachten hebt moet je gewoon naar een fysio gaan .
Wil je masseren omdat je capek capek voelt ( vermoeidheid , stijve spieren etc) omdat je te lang in de vliegtuig zit , te lang in de auto/toeristenbus heb gezeten dan is een relax massage met spa een goede uitkomst.
Wel de goede nemen zoals op het nivo van Bersih Sehat .
http://www.dayugroup.web.id/ina/bersihsehat.php

Tijdens mijn laatste bezoek in December zag ik dat ze ook door de Amerikaanse TIME werd aanbevolen( ?) .
Binnenkort ga ik weer langs .

bisa dicek of makemyday .

soenlian
Gebruiker
spacer line

Pamelabak of anderen: hebben jullie een goed adres voor mij in Legian e.o. of Ubud voor een echte massage zonder teveel toeters en bellen en waar ze niet alleen maar wat aaien? Hoeft niet luxe te zijn, als het maar wel schoon is. soenlian Emoticon: Yeah right!

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Kijk, dat bedoel ik nou met ngeyel .

Pamelabak
Gebruiker
spacer line

Soenlian,

Wij zijn bij Eve Spa geweest. Het adres is Monkey Forest Rd Ubud Kelod.
Als wij in Ubud zijn gaan we altijd naar hen. Personeel is heel vriendelijk.
Ze vragen altijd welke massage je prefereert. Die dames hebben een kracht in hun kleine handjes.
Mijn man en ik worden dan altijd samen behandeld.

Groetjes,

Pamela

chirpy
Gebruiker
spacer line

De masagesalon Eve in een klein zijstraatje van de Monkey Forest Road, is niet duur, goed verzorgd en in afgesloten kamers met douche.. Met die kleine handen kunnen de meisjes heel wat spieren die onwillig zijn weer goed soepel maken. Ik voel me steeds als herboren en ervaar dat zij echt weten wat ze doen en niet zomaar wat knijpen.

chirpy
Gebruiker
spacer line

Zonder dat ik de mail van Pamela had gelezen, heb ik mijn relaas geschreven en zoals je ziet is deze identiek aan haar verhaal.

walterpoupaert
Gebruiker
spacer line

Opgepast voor een massage met een happy ending ! Emoticon: Party!

087859966478

stanno
Gebruiker
spacer line

Vorig jaar zijn wij in de SPA van het bali hyatt hotel in Sanur geweest. Was erg aangenaam
en professioneel. Je betaald hier natuurlijk wel voor!

arjapi
Gebruiker
spacer line

Op 05-02-2011 19:49 schreef karinevanacker:
Bovenstaande informatie is best wel interessant maar kan er nu iemand een bepaald massagesalon en/of masseuse aanraden?
Ik zoek dus een massage die echt iets uithaalt (ik beoefen zelf voetreflexologie en weet dat er daar ook heel veel verschil in is)
In mei 2011 verblijven we in Ubud, Candidasa, Lovina, Sanur + nog enkele nachten waar we nog niet uit zijn. Dus liefst iets in de buurt.
Ik ben benieuwd naar de reacties

arjapi
Gebruiker
spacer line

Hallo Karine, in Sanur zijn echt ook prima massage -salons, niet voor Rp. 50.000 maar voor redelijke prijzen, waar het heerlijk rustig is met een drankje vooraf/nadien. Je kunt kiezen om alleen te gaan of met je partner. Bv. in Sanur in Jl. Danau Tamblingan naast Street Cafe is een hele goede salon.Wij komen eind mei weer naar Sanur voor 4 weken en zullen ook weer naar deze salon gaan. Veel plezier

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Lekker vrouwenhandjes
Het is heeeeeeel lekkkkkker

Tussen de gordijnen openveld bedoelde u aan het strand

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

paulana
Gebruiker
spacer line

Waar ben jij dan Om Ziel, ik mis je op die foto's. Emoticon: Devil
Het zijn allemaal dames ( hoewel bij 1 twijfel ik )

Om Swastiastu

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Als je de foto zelf maak kan je er ook niet er op staan........
Maar deze zijn ook van een PPS bestand gekopieerd......
Wat er niet bij vermeld word is dat er ook veel pedicure je nagels worden verzorgd.
Dat was mij over komen toen K voor het eerst op Bali kwam.
Bedoel dan de mannen die hun nagels werden gelakt.
Toen dacht K zou ik nog homo kunnen worden???? Emoticon: Shiny Emoticon: Party! Emoticon: Party!

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2018
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

70,053,255 pageviews Een website van indahnesia.com