In Bogor sinds één jaar een echte café : Harly Dinamic

Subforum Java 
57 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Java > Bekijk onderwerp

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
harlys
Gebruiker
User icon of harlys
spacer line

Ok maar wie weet hier iets van en kan je dit produck om zetten in ijs

Het is nieuw ?

susu segar

nasional homogenisasi (pasteurissasi)

In poedervorm en in smaken verkrijg baar ?

Denk dat ik voorgelogen word Emoticon: Confused !!

Harly's Cafe in Bogor ( java ) Het enige Nederlandse Cafe in Indonesie vanaf 5 uur s'middags open (elke dag) voor een Hapje/Borrel of Buitenlandse maaltijd. Voor informatie kunt u mailen naar : roosjenEmail-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.hotmail.com Of kijk op http://harlys.pub-party.com

bule gembel
Gebruiker
User icon of bule gembel
spacer line

Stuur maar even door wat je hebt gevonden met susu segar

Er zijn produkten die je in poedervorm koopt vervolgens water gaat toevoegen en dan hopsakee ijs... Er is wel een ijsmachine voor nodig om het goed te doen. Deze kost tweede hands tussen de 1500 en 15.000 euro afhankelijk van wat je wilt.

Je hebt warme en koude bereiding. bij het maken van ijs. Dit zit hem in het pasteurissasi of gewoon de ijsmix afdraaien.. Zelf zou mijn voorkeru zijn door middel van pasteurissasi de beestje al dan niet aanwezig naar de eeuweige jachtvelden te sturen..

Het mooie van je eigen fouten is dat anderen er soms heel gelukkig van worden..

Pak Pupyes
Gebruiker
User icon of Pak Pupyes
spacer line

Susu segar is gewoon verse melk, vaak aangelengd met vers water.

MAD

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

On 14-02-2012 15:28 Pak Pupyes wrote:
Susu segar is gewoon verse melk, vaak aangelengd met vers water.
Dan is het alweer oplichting. Verse melk hier haal je zelf bij de koe, anders weet je gewoon dat het aangelengd is. En inderdaad, in Indonesie kun je susu segar ook als poeder krijgen. Lukt nergens ter wereld, behalve in Indonesie, geniaal zijn ze hier!

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Dan is het alweer oplichting. Verse melk hier haal je zelf bij de koe

Dan moet je elke dag op en neer naar Lembang.
Van Bogor naar Lembang het is te doen, maar dan moet je dat melk wel koel houden.
Anders is het brei geworden voor kaas te maken, voordat het ijs is......... Emoticon: Nice Emoticon: Yummie!

Nelson Mandela is voor mij de beste persoonlijkheid van de wereld,-----, Verdediging is de ruiter van kritiek

harlys
Gebruiker
User icon of harlys
spacer line

On 14-02-2012 15:34 Yerun wrote:

[quote removed]
Dan is het alweer oplichting. Verse melk hier haal je zelf bij de koe, anders weet je gewoon dat het aangelengd is. En inderdaad, in Indonesie kun je susu segar ook als poeder krijgen. Lukt nergens ter wereld, behalve in Indonesie, geniaal zijn ze hier!

geloof het eigenlijk gelijk al niet krijg morgen proefmonsters dan vermeld ik het hier wel Emoticon: Party!

Harly's Cafe in Bogor ( java ) Het enige Nederlandse Cafe in Indonesie vanaf 5 uur s'middags open (elke dag) voor een Hapje/Borrel of Buitenlandse maaltijd. Voor informatie kunt u mailen naar : roosjenEmail-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.hotmail.com Of kijk op http://harlys.pub-party.com

harlys
Gebruiker
User icon of harlys
spacer line

Nu ze zijn geweest gaat om een bestaand melk produckt (susu nasional) in zakjes van 80 ml kan groter, men zegt dat je het als een bestands deel heel goed kan gebruiken om ijs te maken ??

Als je iets nieuws wil !!!

Goed idee van de man die me wil helpen, maar kan het (bule gembel) ?

Bestandsdelen op 80 ml

lemak totaal 2,56 g
protein 2,47 g
karbohidrat total 5.76 g
natrium 21.64 mg

pasteurisasi /homogenisasi (susu segar)

Nu zou je dus dit in smaken kunnen krijgen of neutraal het is idd goedkoop verkrijg baar

Maar nu zit ik zelf met ... En toen ....

Ik vermoed dat ik hier iets mee kan smaak is goed zou met vers fruit kunnen werken en een ijs machine ?

Ik wil schep ijs (Wil ook ijswafels verkopen heb een nederlandse bakker die ze maken kan)

Heb al een pand aangekocht op taman safari ! Emoticon: Cooool Emoticon: I love it

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

Harley, je kent toch Indonesisch ?

Kijk even hiero:
http://www.tristarculinaryinst(...).com/?q=en/node/1019

Jammer dat mijn hoofdverblijf in Ollanda is , anders wil ik mijn oude kontakten (moet weer inkomen tijdens reunies) weer aanhalen.

De eerste persoon die Baskin Robins invoerde in Indonesia was volgens zeggen een oude bekende, heb al jaren geen kontak meer.
Trouwens ik wil ook van mijn oude dag genieten i.p.v weer extra verdientjes na jagen.

bisa dicek of makemyday .

harlys
Gebruiker
User icon of harlys
spacer line

Ben geen ster in behasa ook door mijn werk hobby ik daar geen tijd voor heb en nu met de sundanesen in dat verekte dialect zit Pffff maar ja hoor behasa modal

Surabaya. te ver dus transport moet liefst in de buurt van de puncak zitten bandung bv

en wil geen soft ijs schep ijs weet je er meer? linken en zo

kan ik om heen ijsmachine heen bv vriezers?

kijk dit id een nieuw avontuur en als ik de boot in ga houd ik dat liever beperkt Emoticon: I love it

Zeg eerlijk heb er geen moer verstand van maar komt wel ben aan het studeren en bestuderen Emoticon: Cooool

Surya Atmadja
Gebruiker
spacer line

Cabang Jakarta:
Flexi: 021-70288024 - 021-68767670
Christrin Tristar : 081905686676
Susanto Tristar : 08888409474
Lenny Tristar: 081807492676.
Jln. Jelambar Barat III Komplek Ruko 45 No. 29.
Mulai Januari 2010, kantor Tristar Jakarta akan pindah ke:
Perum Taman Dutamas Blok A2 No.12A
Tubagus Angke - Jakarta Barat.

bule gembel
Gebruiker
User icon of bule gembel
spacer line

Beste HArlys,

Je moet gewoon melk kopen en dit met suiker en bindmiddel gaan mengen je krijgt dan een basismix voor schepijs.

Voor sorbetijs met fruit zo als Aardbei of durian maak je mat water, twee of drie soorten suiekrs en bindmiddel een basisrecept ( suikerstroop ) Hier voeg je verse aardbeien aan toe en nog wat geheim van de ijsboer en je hebt een heerlijk aarbeienijsje

OOM SID!!!!!!

Welkom terug!! Ik heb u hier gemist!!!

bule gembel
Gebruiker
User icon of bule gembel
spacer line

Beste Harlys,

Ben je al wat verder gekomen met je ijsplannen?

Groeten,

BG

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

BG; het is weekeinde geweest sinds de 17e, dus ik denk het niet echt. Overigens moet hij eerst een leverancier in de buurt zoeken inderdaad, en die moet er vast wel zijn in Bandung. Mooie ijs-installatie bij afname van grondstoffen lijkt me geen probleem, is alleen mijn branche niet. Kijk eens waar MacD, KFC, e.d. hun installaties vandaan halen, wellicht kun je contact opnemen met de leverancier, die ongetwijfeld in Indonesie zit, wn waarschijnlijk ook wel in Jakarta.

bule gembel
Gebruiker
User icon of bule gembel
spacer line

Ik heb net in een ander topic een adres gegeven van goede ijsmachines. Nu moet Harlys nog even oefenen en een paar lesjes gaan volgen.. En maar hopen dat zijn personeel gaat doen wat hij zegt.... Emoticon: Smile

Surya Atmadja
Gebruiker
spacer line

On 21-02-2012 06:53 bule gembel wrote:
Ik heb net in een ander topic een adres gegeven van goede ijsmachines. Nu moet Harlys nog even oefenen en een paar lesjes gaan volgen.. En maar hopen dat zijn personeel gaat doen wat hij zegt.... Emoticon: Smile

De lessen horen meestal erbij.
Dat heb ik van dichtbij meegemaakt.
Vaak kan je ook iemand/ een medewerker buiten kantooruren laten bijverdienen door je extra lessen te geven , en daardoor een bepaalde binding op te bouwen.

Wat belangrijk is de after sale, garantie etc .

PS: ik kan je niet bereiken.

Anorak
Gebruiker
User icon of Anorak
spacer line

Tuurlijk Om Sid, een ervaren medewerker reist na zijn werk even naar Harly, is na 5 uur smiddags onderweg, een uurtje of 3, geeft 2 uur les en komt middernacht thuis? Want hij moet nog 3 uur terug ook? Hoe werkelijk is dat Om Sid?

Where there is a will there will be relatives.

Surya Atmadja
Gebruiker
spacer line

On 21-02-2012 09:29 Anorak wrote:
Tuurlijk Om Sid, een ervaren medewerker reist na zijn werk even naar Harly, is na 5 uur smiddags onderweg, een uurtje of 3, geeft 2 uur les en komt middernacht thuis? Want hij moet nog 3 uur terug ook? Hoe werkelijk is dat Om Sid?

Beste Anorak, er zijn verschillende "werelden", werkelijkheden in Indonesia.

Ik vertel wat ik mee gemaakt heb.
Zoals ik elders vertelde ben ik sinds 2005 indirect zijdelings betrokken bij een zaak .
Als een "commanditaire vennoot " .
Mensen / "experts" komen in mijn voorbeeld na hun werktijd of in de week-ends langs om "les" te geven.Of mss zijn ze ook aan het "spijbelen" , wie weet .Dat heb ik niet gevraagd.

Als je bereidt ben om goed geld uit te geven voor goede kennis/service kan het "bijna alles" geregeld worden in Indonesia.Dat weet iedereen , toch ?

De resultaten waren veelbelovend, ik /wij= SA fam. uit Amsterdam moeten zelfs als voorproevers spelen, om de Nederlandse en of de Europese smaak te kunnen benaderen .

In Harleys situatie zou ik het niet weten, mss moeten ze het in de week-enden doen als ze extra willen bijverdienen.

harlys
Gebruiker
User icon of harlys
spacer line

Laten we bij het Harlys topic blijven wat betreft ijs !
Nu ben op onderzoek geweest kan melk poeder krijgen in jakarta !

MAAR WAT EEN GESODEMIETER Emoticon: Stupid

De levering gaat me bijna nog meer kosten dan de poeder dus laat ik dat op halen per 5/10 zakken Emoticon: I love it

Deze leek gaat verder daar ik nog geen kaas gegeten heb van de bereiding doch zijn eerst de toeleveranciers nodig

Apen zat hier die het kunnen bereiden neem ik aan Emoticon: Yes!

Als ik het eerst zelf maar weet (verhoudingen)

Aarbeien kan ik via een goede kennis (nederlanders) cipanas wel krijgen

Interieur via een faliete zaak

Het gaat gestaagd moet uitwerken de kosten op langer termijn en of ik dat risico ga dragen

Want ik heb nu ook een kleine meid en wil geen grote risicos als voorheen nemen

En Harly's is nog steeds niet verkocht voor de prijs die we vragen,

Maar toen ik Harlys te koop zette was mijn vrouw in verwachting en ik wil geen kroeg na laten aan mijn dochter Emoticon: Yes! .

Word vervolgd

harlys
Gebruiker
User icon of harlys
spacer line

Batakkers O batakkers

Wat hebben die lui toch met zaken doen ? en komt er vaak oplichting bij om de hoek kijken!

Niet dat ze mij een pootje tillen ga niet over een nacht ijs Emoticon: I love it

Maar goed zou dus 2 ijsmachines kopen van een gast in Jakarta

maar voelde al aan dit klopt niet ! foldertje leuke babbel hapje ja ja op kosten van menir en of ik even een dp van 10 juta wilde doen

En het zijn toch vaak batakkers die me trachten te tillen Emoticon: Cooool

malaaaaaaaaaaaaaaaaaaammmmmmmmmm waar ben je Emoticon: Wink

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 27-02-2012 02:29 harlys wrote:
Batakkers O batakkers

Wat hebben die lui toch met zaken doen ? en komt er vaak oplichting bij om de hoek kijken!
............
En het zijn toch vaak batakkers die me trachten te tillen Emoticon: Cooool
Ja vreemd he. Ik - en velen met mij - ervaren hetzelfde. Kijk eens hoe zwaar deze groep is overtegenwoordigd in justitie (zowel advocaten als rechters), de media, het "apparaat" (zowel bij politie als leger), de politiek en het "zakenleven". En dat uit een bevolkingsgroep van maar een paar miljoen zielen.
Als het om corruptie gaat, zijn ze doorgaans ook zwaar oververtegenwoordigd. Evenzo in het preman -wezen (= criminaliteit).
Om met Obelix te spreken: "Rare jongens die Bataks".
Voldoende nare ervaringen met Bataks dat bij mij een vooroordeel is gaan leven. Misschien niet zo fraai maar wel effectief; ik hou me ver van hen.

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

On 27-02-2012 02:29 harlys wrote:

malaaaaaaaaaaaaaaaaaaammmmmmmmmm waar ben je Emoticon: Wink

Ik ben er nog steeds hoor Harlys Emoticon: Yes!
Alleen ik heb nix met Batakkers en ijsmachines, dus tutup mulut aj.

Pak Pupyes
Gebruiker
User icon of Pak Pupyes
spacer line

On 27-02-2012 02:29 harlys wrote: ga niet over een nacht ijs

Over een dagje ijs ook niet. Je doet eigenlijk gewoon geen flikker met ijs. Ga nou gewoon eens ijs maken. Daar heb je in eerste instantie geen ijsmaker voor nodig. Probeer wat recepten, en schrijf exact op wat je hebt gedaan en hoe het smaakte. Maak roomijs van melk(poeder), ijs van yoghurt, ijs van santen, en misschien wel waterijs, afhankelijk van je doelgroep. Voeg in het begin geen smaakjes toe, hoef je ook geen aardbeien te gaan plukken. En doe nou eens wat.

MAD

oyibo
Medewerker
User icon of oyibo
spacer line

Hij kan vandaag beginnen met ijsklontjes Emoticon: Nice

It's only kinky the first time.

harlys
Gebruiker
User icon of harlys
spacer line

We hebben ijs !! sorbets en soft ijs !! Recept gekregen van Voorneman ! Eerst om uit te proberen in Harly's (ijsmacine eerst een kleine 11 juta. !!

Die had ik zaterdag gekocht,

Tja dacht malam is mischien de man die via via wat weet in Indo Emoticon: Confused

Tenslotte zo lang hier maar minat ya malam Emoticon: Worship

Nu hoop dat de nederlanders die in de zaak komen niet het ijsje tegen mijn voor hoofd plakken en zeggen dit is echt smerig Harly's Emoticon: Blush

Want je een schoen maker moet wel bij de .... blijven nu we zien wel doei Emoticon: Party!

bule gembel
Gebruiker
User icon of bule gembel
spacer line

Beste Harlys,

Ik ben benieuwd... Wat is het suikerpercentage en vetgehalte van je ijs?
Heb je roomijs gemaakt?

Maak eens een foto voor op het forum. Wellicht ben je een natuurtalant!

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2012
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

18,697,611 pageviews Een website van indahnesia.com