huwelijksreis naar Bali

Subforum Bali, het godeneiland 
60 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Bali, het godeneiland > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
eddieke
Gebruiker
spacer line

Hallo,

Eind augustus zouden wij voor onze huwelijksreis naar Bali willen gaan. Omdat ik net dat ietsje meer wil dan gewoon een strandvakantie. Ben ik er sterk over aan het twijfelen om dit zelf te organiseren. Ik had al enkele reisbureau's aangesproken, maar ik merk dat ik hierdoor niet het echt Bali zal te zien krijgen, ook al zetten ze dit er steeds bij. (Aangezien ze je allemaal naar hetzelfde plaatse sturen om dit te doen).

Wij hebben al min of meer een route uitgestippelt en zouden onze hotels al van te voren boeken. Augustus is het hoogseizoen en we wilden toch een beetje kunnen kiezen. Onze route zou er als volgt uitzien:

- Ubud (4 nachten)
- Pemuteran (2nachten)
- Lovina (1 nacht)
- Candidasa (2 nachten)
- Zuid Bali of Gili (4 nachten).

de laatste 4 nachten zouden dan louter om strandvakantie gaan. Maar het zou ook kunnen dat we er toch voor kiezen, om onze strandvakantie tussendoor reeds te plannen. We hebben ook al gedacht om de route in de andere richting te doen en dan te eindigen in Seminyak. Dit zou naar het schijnt een rustigere badplaats zijn dan de andere Zuid-Balinese stranden.

Hebben jullie ideeŽn om deze route eventueel aan te passen. Hoe we ter plekke vervoer kunnen regelen voor uitstappen en ritten tussen de hotels...

paulana
Gebruiker
spacer line

Ja ik zou (maar wie ben ik) kiezen voor 4-5 dagen Pemuteran
Ipv Zuid-Bali de Gili's zijn mooier en rustiger Zuid-Bali kan, lijkt een beetje op de Costa's in Spanje tis maar waar je van houdt. Zelf woon ik 5 min. van Candidasa en hou je van flink feesten moet je hier niet zijn. Heb veel leuks gehoord over Canggu is dicht bij Seminyak en Lovina ik ben er gisteren nog geweest maar dat was overdag en geen toerist gezien veel zaken gesloten,wel een prachtig strand wat Candidasa niet heeft . Je zou ook Padangbai in overweging kunnen nemen. Ubud was blij dat ik er weer uit was, maar smaken verschillen het was er in de mddag bom bommetje vol, normaal lopen ging niet eens meer.

Suc6 Paulana

Om Swastiastu

paulana
Gebruiker
spacer line

vervoer regelen ter plekke is niet moeilijk, auto met chaffeur , motor- bus- kleine bus = bemo -ojek, na 5 pm is er geen Openbaar Vervoer meer , wel prive en taxi's

Om Swastiastu

eddieke
Gebruiker
spacer line

Goed, we zijn er uit. Na wat uitpluizen gisterenavond, ben ik toch wel verontwaardigd hoeveel we zouden kunnen besparen als we alles zelf boeken.

Het verschil: minstens 40% op vlucht en verblijf tesamen! en het enige wat we moeten doen is alles zelf boeken. ze verwachten tegenwoordig al dat je alles bijna zelf hebt gepland, op dat ene knopje extra klikken en 40% besparen? waarom niet.
Ineens ook ontdekt dat sommige touroperators het zichzelf wel heel makkelijk maken. Met bolletjes duiden ze aan hoe zij het hotel raten, net hetzelfde als op tripadvisor.com!
En dan moet je weten dat er over de meeste hotels toch recent slechte reviews zijn geweest.

Maar goed. De reis begint dus wat vorm te krijgen.:

21/8: Vlucht Schiphol - Denpasar
22/8: Aankomst Denpasar (19u30) en transfer naar hotel in Ubud.
22/8 - 25/8: Ubud.
25/8 - 28/8: Tulamben.
28/8 - 30/8: Munduk
30/8 - 1/9: Pemuteran
1/9 - 3/9: Pekutatan
3/9: 20u vlucht naar Schiphol

Op het einde ben ik er nog niet helemaal uit. Pekutatan ligt aan de westkust van Bali en hier zou weinig tot niets te doen zijn. Voor onze laatste dagen is dit geen probleem. Zo zouden we nog 2 dagen volop van de zon kunnen genieten. Het probleem is dat we niet weten hoe lang de rit van Pemuteran naar Denpasar duurt en wat er onderweg nog te zien is. Zijn er mensen met tips?

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Paulana, je hebt het over Pemuteran. Ik heb begrepen dat je daar vooral voor het snorkelen moet zijn (Menjangan). Hoe is het achterland van Pemuteran of uberhaupt de Noordkust?
Ik heb straks eind juli/begin augustus waarschijnlijk een dag of 10 in Bali te "besteden".
2 jaar geleden opgesplitst in Ubud e.o. en Legian. Goed bevallen, maar inderdaad wat een kermis in Ubud. Centrum Ubud vond ik echt verschrikkelijk, daarom heen wel weer erg mooi! In mijn beleving (gedeeltelijk herinnering) is het achterland van Oost Bali veel mooier dan dat van Noord Bali. Klopt dat? Misschien maken we er 2 weken van en kunnen we uiteindelijk 4 keer ergens 3 a 4 dagen zitten. Kortom: Pemuteran alleen voor het snorkelen of ook wel voor het achterland. Leuke accomodatietips??

Gr.Elsbeth

paulana
Gebruiker
spacer line

Hallo Elsbeth, idd Pemuteran is ideaal voor snorkelen en duiken, de noordkust, tsjaa het is niet mijn ding ben er nu 6 x geweest en ja het heeft een mooi strand maar dat heb je in Canggu ook dat is dicht bij Legian.
Wil niet chauvinistisch zijn maar de Oostkust is in onze optiek mooier als het noorden,
wel spectaculaire uitzichten als je van het oosten naar het noorden gaat.
Amed -Tulamben ook mooi snorkelen en duiken. Voor accomodatie in het oosten kijk eens bij AmedEB op de site, hij heeft een leuk hotel niet te groot en moderate prijzen,
Accomodatie in Pemuteran weet ik niet ben met Rainer daar geweest hij is duiker ik snorkel en dat is in een dag te doen,we hebben dieren af en toe blokjes aan het been.Ubud is een verschrikking geworden ik herkende niets alleen Monley Forrest
met allemaal stalletjes vreselijk, wij zagen maandag weer eens hoe mooi het plekje is waar wij wonen!

Groet Paulana

Om Swastiastu

BintangJan
Gebruiker
User icon of BintangJan
spacer line

Het achterland van Pemuteran is het nationale park Bali Barat. Je kunt er leuke trekkings maken en zelfs overnachten. Er is veel wild life.

Als je goed naar het verleden luistert, kun je de toekomst beter verstaan. Jika Anda mendengarkan dengan cermat ke masa lalu bisa masa depan lebih mudah dimengerti

paulana
Gebruiker
spacer line

Eddieke de rit van Denpasar naar Pemuteran duurt met goed weer en geen ceremonies onderweg 3.5 uur, Het is echter een prachtige rit als je het over Tabanan doet, De mooiste rijsterassen ,2 meren Lake Batur en Lake batukau als ik me niet. vergis in de laatste,Pekutatan ken ik niet en staat ook niet in mijn Balibijbel en dat wil wat zeggen. Je zou een dief van je portemonnee zijn als je die 40% niet meeneemt en dat zelf boeken en regelen heeft zijn voordelen, overnachten kan je altijd in diverse prijsklassen.

Groet Paulana

Om Swastiastu

paulana
Gebruiker
spacer line

Overnachten in dat Nationaal park Jan? is nog niet zolang dan things change.

Elsbeth in mijn Baliboek staan 2 leuke accomodaties in Pemuteran direct aan het strand kamers en suiten prijzen vanaf $ 30,- tot $ 140,- Taman Sari Bali Cottages
29 kamers en Pondok Sari Beach Bungalows + restaurant 20 kamers i bugalow 2 kamers prijs $ 30 tot $ 37 ook aan het strand email van de laatste pdk_ jktEmail-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.yahoo.com
Mijn boekje is wel 5 jaar oud dus....

Om Swastiastu

BintangJan
Gebruiker
User icon of BintangJan
spacer line

Wij hebben een keer in het park overnacht. Ik weet niet meer hoe het heet. Maar was wel heel mooi, maar niet goedkoop.

Als je goed naar het verleden luistert, kun je de toekomst beter verstaan. Jika Anda mendengarkan dengan cermat ke masa lalu bisa masa depan lebih mudah dimengerti

BintangJan
Gebruiker
User icon of BintangJan
spacer line

Ediekke,
Je moet Pemutaran of Bali Barat ook niet vanuit Denpasar bezoeken. Zoek een plekkie in Lovina of Pemutaran en ga van daar uit die kant op.

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Hai Paulana, dank voor je tips. Ik houd erg van een groene omgeving. Als het te droog wordt, vind ik het minder mooi. Wat dat betreft is Oost Bali waarschijnlijk meer iets voor mij (of West Java). 2 jaar geleden hebben wij uitgebreid rond getourd op Bali, tot aan Padangbai richting Oosten. Ik vond het, in vergelijking met Tana Toraja waar we net vandaan kwamen, een beetje tegenvallen. Maar rond Ubud (inderdaad niet in, vreselijk)was wel erg mooi. Ook in Legian hebben we prima (surf) dagen gehad.
Belangrijkste taakje voor nu is toch het Sumateragedeelte invullen..

eddieke
Gebruiker
spacer line

Goed, Met alle tips erbij denk ik dat we het iets anders gaan aanpakken.

22/8 - 25/8: Ubud
25/8 - 28/8: Pemuteran
28/8 - 30/8: Munduk
30/8 - 3/9: Tulamben.

De wijziging van volgorde heeft te maken met de tijd die we nodig hebben om naar Denpasar te gaan. Als we van uit Pemuteran nog naar de luchthaven moeten rijden om onze vlucht te halen. Lijkt het mij te zenuwslopend of we het al dan niet halen...

Paulana, Pekutatan ligt in het westen van Bali. (typ maar eens in op google maps). er is daar een klein resortje waar ik dacht ongestoord nog wat van het strand te kunnen genieten. Maar omdat dit dan nog een extra hotel zou zijn, hebben we besloten om gewoon 1 dag extra in Pemuteran en Tulamben te blijven.

maam Diaan
Gebruiker
spacer line

Hallo,

Pemuteran, Taman Sari is erg leuk, wij zijn er al een paar keer een paar dagen geweest.
Zo voor de huisjes de zee in lopen en snorkelen, heel mooi.
Veel plezier tijdens je huwelijksreis.
Het is nu een beetje bewolkt hier, maar 30 graden halen we wel.
Groeten vanaf Bali.

paulana
Gebruiker
spacer line

Edieke van Tulamben naarDPS ben je nog langer onderweg .

De wegen zijn deplorabel ook door de regen, je kan beter Ubud als laatste bestemming nemen zit je dichter bij het vliegveld, want de Bypass is bijna niet te doen vanaf Goa Lawah

Om Swastiastu

paulana
Gebruiker
spacer line

Hai Diaan

Hoelang blijf je nog op ons mooie Bali

Groet Paulana

Om Swastiastu

paulana
Gebruiker
spacer line

Elsbeth ik weet niet wat jullie willen natuurlijk luxe of eenvoudig
als je eenvoudig bij een Balinese familie wil wonen ( 3 bungalowtjes) direct aan privestrand van Sengkidu bij Candidasa met duikschool op 15 meter kan ik mijn huiseigenaar aanbevelen.De bungalowtjes zijn gerenoveerd en kosten per bungalow 85.000,- per nacht en 80.000,- per nacht als je een week zou blijven met ontbijt.
en Nyoman kan koken..mmmm ook hele moderate prijzen, is wel leuk als je met 6 personen bent een weekje of een paar dagen niet zo duur lijkt me.
Snorkelen voor de deur duiken stukje verder voor ervaren duikers.

Groet Paulana

Om Swastiastu

eddieke
Gebruiker
spacer line

Paulana,

Ik weet dat ik beter van uit Ubud vertrek. We komen echter reeds aan in Ubud, zodus.

Ik had gekeken op google maps en daar zeggen ze dat het "slechts" 88 km is. Met de melding dat het dan anderhalf uur duurt om er te geraken.
Nu heb ik ook al gehoord dat het al anderhalf uur duurt om van Ubud naar Denpasar te rijden. Dus ik denk dat het dan inderdaad wel langer zal duren.
Pemuteran ligt op 130 km van Denpasar of nog eens 50 km verder, dus dat gaat dan toch langer duren dan Tulamben niet?

Het is wel zo dat we pas om 20u 's avonds opstijgen. Dus als we iets na de middag in Tulamben vertrekken lijkt het mij toch nog voldoende tijd om in Denpasar te geraken. Of zie ik dit verkeerd?

paulana
Gebruiker
spacer line

Ik zeg niets meer , mij te riskant met die wegen vol kuilen

Om Swastiastu

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Dank je wel voor het meedenken, Paulana. Ik sluit niet uit dat onze plannen nog helemaal veranderd worden. Ik zie nu zoveel leuke dingen op Sumatera, dat ik West Java al bijna geschrapt heb. Mogelijk blijft er dan ook niet heel veel tijd meer over op Bali. Misschien een dag of 5. De vluchten waar ik een optie op heb, zijn wel vanuit Denpasar. Maar dat kan ik natuurlijk ook nog veranderen. Ik zie wel.
Groetjes Elsbeth

paulana
Gebruiker
spacer line

Graag gedaan Elsbeth en veel voorpret bij het voorbereiden van je reis.

Sumatera daar wil ik ook nog eens heen , tis al zo lang geleden

Om Swastiastu

maam Diaan
Gebruiker
spacer line

Hallo Eddieke,

vanaf Pemuteran tot Canggu is een kleine 70 km. en wij doen daar met een korte stop 4 uur over.
Denk dat je tot de luchthaven toch zeker 6 uur moet rekenen, het is niet zozeer de afstand maar de wegen en het verkeer kunnen een probleem zijn.
Diana

maam Diaan
Gebruiker
spacer line

Hallo Paulana ,
wij blijven hier (Canggu en Sawan) nog tot half april.
Groeten Diana

paulana
Gebruiker
spacer line

Hallo Diaan,

Als je zin hebt kom dan bij ons een bakkie doen. Oost-Bali, Voor Candidasa de weg naar Tenganan ca 100m rechterkant waar het een verbouwings -chaos is
VOOR de Bakery kan niet missen op het erf staat een betonmolen , het paviljoen ligt vol met hout en stenen en een groene lange Kyang staat ook op het erf. Door de operaties stagneerde de verbouwing maar als het goed gaat met Rainer zijn oogies gaat het in maart verder.

Om Swastiastu

maam Diaan
Gebruiker
spacer line

Dank je wel Paulana voor je uitnodiging.
Heel erg aardig, misschien komt het er nog van, maar we hebben het erg druk tijdens deze trip naar Bali.
Als we komen mail ik je van tevoren.
Begrijp dat het een klein straatje voor Candidasa is richting Bali Aga dorp.
Nogmaals bedankt voor je uitnodiging,
groeten Frits en Diana

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

84,721,960 pageviews Een website van indahnesia.com