Advies gevraagd: alleen backpacken in Indonesie

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
85 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Kathy-
Gebruiker
spacer line

Hai allemaal,

Ik wil voor ruim 3 weken naar Indonesie, waarschijnlijk 22 mei t/m 15 juni. Nu ga ik voor het eerst backpacken en ik ga alleen op pad. Ik ben 30 dus kan wel op mn eigen benen staan Emoticon: Wink maar heeft iemand ervaring hiermee en is het goed te doen?
Nu heeft geloof ik elk eiland wel wat unieks te bieden en heb ik jammer genoeg geen 3 maanden de tijd, dus ik moet een keuze maken.
Mijn eerste idee was om op Bali te landen, en op Jakarta terug te vliegen. Dan kan ik Bali, evt Lombok en Java verkennen. Nu heb ik al gelezen dat Sumatra ook heel mooi is, maar ik denk wat ontoegankelijker? Wat betreft het backpacken dan, of valt dit mee?
Heeft iemand anders misschien een idee? Ik weet dat je heel makkelijk binnenlandse vluchten kunt regelen maar aangezien dit alles voor het eerst voor mij is wilde ik niet te veel poespas..
Ik ben wel een echte natuurliefhebber en ben sportief aangelegd.
Kunnen jullie me een beetje op weg helpen please? Emoticon: Smile

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Sumatera is net zo toegankelijk als Bali, Lombok of Java. Zeker als je de toeristische delen gaat bekijken (Noord- en West Sumatera).
Als je van natuur houdt dan JUIST naar Sumatera!
Ja hoor het is goed te doen, Ik doet het al meer dan 23 jaar.

Gr
Anne Mieke

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Kathy-
Gebruiker
spacer line

Moeilijk zeg! Red ik met anderhalve week Sumatra?
Dan kan ik dus beter op Jakarta landen, de veerboot nemen en gelijk naar Sumatra gaan...

Jeroen
Beheerder
User icon of Jeroen
spacer line

Ik heb de titel van het topic aangepast voor de duidelijkheid.

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Je kunt natuurlijk de veerboot nemen, maar besef je wel dat die veerboot op uren rijden vanaf Jakarta ligt, in Merak om precies te zijn. En na de oversteek sta je in het uiterste zuidoosten van het reusachtige eiland Sumatra, hemelsbreed zo'n 1700 kilometer van het uiterste noordwesten verwijderd...

Ho Lee Fuk

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 31-01-2011 23:55 Kathy- wrote:
Moeilijk zeg! Red ik met anderhalve week Sumatra?
Dan kan ik dus beter op Jakarta landen, de veerboot nemen en gelijk naar Sumatra gaan...
Kathy als je het zo gaat dan doen dan redt je het zeker niet in anderhalve week tijd. De mooiste, en meest toegankelijke gebieden op Sumatera zijn de provincies Noord Sumatera en West Sumatera (het binnenland van Aceh, Bengkulu en Jambi zijn ook de moeite waard maar minder toeristisch, minder toegankelijk en je hebt veel tijd nodig voor een bezoek)
Als het voor jou de eerste keer is dan zou ik tot de twee eerste provincies beperken.
In Jakarta landen, met de boot naar Lampung en dan naar het noorden kost je veel tijd en energie, dat doe je niet even in een of twee dagen en is zonde van de nettotijd die je hebt.
Heb je al een ticket en kom je aan op Jakarta dan het best een vlucht naar OF Medan OF naar Padang. Heb je dat ticket nog niet en wil je Sumatera serieus overwegen dan kun je het best een ticket kopen waarmee je op Kuala Lumpur aankomt en een aanvullend ticket (oa Air Asia naar een van de genoemde steden) Anderhalve week van Padang naar Medan of omgekeerd is geen zee van tijd maar is goed te doen.

Idd zie ook posting van Jeroen. Sumatera is gigantisch (ik kom er net vandaan) en behalve de afstanden zijn de wegen middelmatig, vaak kapot door vanalles en nog wat waardoor reizen lang duurt.

gr
Anne Mieke

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Kathy-
Gebruiker
spacer line

Bedankt allemaal voor de reacties!
Het is duidelijk dat ik tijd tekort kom. Moet er ook nog aan wennen dat het zoveel groter is dan Ned! :-)
Vlucht nog niet geboekt, dus KL is nog een optie Anne Mieke.. Maar is Java en Bali dan wel in ruim 3 wkn te doen?

Gr Kat

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 01-02-2011 08:30 Kathy- wrote:
Bedankt allemaal voor de reacties!
Het is duidelijk dat ik tijd tekort kom. Moet er ook nog aan wennen dat het zoveel groter is dan Ned! :-)
Vlucht nog niet geboekt, dus KL is nog een optie Anne Mieke.. Maar is Java en Bali dan wel in ruim 3 wkn te doen?

Gr Kat

Begrijp ik nu dat je dan 4,5 week hebt? Want een visum bij aankomst is nl. 30 dagen, alternatief een visumaanvraag vooraf voor 60 dagen.
Drie weken Java en Bali is goed te doen (en zeker in verhouding met Sumatera). Je kunt na je reis vanuit Padang of Medan rechtstreeks naar Jakarta vliegen en dan verder reizen naar het oosten en in Bali eindigen. Mbt ticket zou je bv met Malaysian Airlines een ticket heen Amsterdam-Kuala Lumpur-Medan kunnen kopen en de terugreis Denpasar-Kuala Lumpur-Amsterdam. Tickets met een andere maatschappij heen en terug naar KL kan natuurlijk ook waarbij je gebruik maakt van aanvullende tickets van bv Air Asia. Dus even puzzelen wat het voordeligst is qua prijs en tijd.

gr
AM

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

Ik ga ook naar Jkt , waarschijnlijk tussen 15 mei en 15 juni , met mijn gezin.

Java en Bali is makkelijk te behappen voor een backpacker.
Je moet alleen Bogor als vertrekpunt kiezen. Koeler , goedkoper ( rechstreeks met Damri vanairport).
Je kan Jakarta en omgeving binnen 2 dgn "verkennen"vanuit Bogor ( met de trein Bogor -Jakarta , met eenpaar uur tussenstop in Depok om de kampus van Universitas Indonesia te bekijken.
Vanaf Bogor kan je 2 route volgen richting Bandung , via Sukabumi of de bekende route via Puncak Pas . Neem je bus vanaf Baranang Siang ricting Bandung , of verschillende angkot .
Kan je stoppen in Puncak Pas , of je gaat naar Cipanas -Cibodas en dan richting Bandung.
Bandung e.o 3dagen reserveren , openbaarvervoer (angkot) is goedkoop en relatief snel , dacht 3000 rup in oktober 2010 . Ga je Lembang bekijken , Dago , Ciater (warmtebronnen ) .Maribaya etc . Gewoon de toeristische gebeuren.
Daarna naar Garut,/Cipanas (ook warmtebronnen) , langs Tasikmalaya richting Pangandaran ( Cagar alam - green canyon- en een kleine surfstrand in de buurt) .Plaatsnaam ben ik vergetenm.
Allemaal te doen met openbaarvervoer of zelfs travel(busje). .
Van Pangandaran kan je via Baturaden naar Yogya .
Je kan met O.V of met de trein gaan via Banjar .

De juiste prijzen , vertrektijden/plaats (terminal bus) kan je mss vragen bij ervaringsdeskundigen en of de mensen van het hotel.

Vanaf Yogya naar Malang-Batu- Surabaya heb ik geen ervaring me O.V, met de trein of travel is makkelijk te doen.

Dacht dat Yerun ooit van SBY naar Malang of Yogya ging ?
Pertel es pertel es.

Vanaf Yogya naar Solo kan je met de trein gaan ( maak een dagtocht van) . of met de travel , duurt ongeveer 1 uur ( ?) en koste mij toen 60.000 rup ( 20009) .One way en het travelbusje vertrek om de uur .

bisa dicek of makemyday .

walterpoupaert
Gebruiker
spacer line

Beste Kathy,

De raad die Surya Atmadja u geeft is uitstekend !

Vanuit Yogya naar Malang, Kota Batu en verder naar Surabaya is best te doen met een huurauto.

Wil u over dit alles meer en gedetailleerde inlichten :

Henny Setianingtias & Walter Poupaert

Jalan Flamboyan Raya II B 3

65312 Kota Batu ( op 90 km ten zuiden van Surabaya in de bergen )

+ 62 341 597 590 & + 62 87 859 966 478

N.B. Uiteraard zijn inlichtingen gratis

walterpoupazertEmail-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.gmail.com

087859966478

walterpoupaert
Gebruiker
spacer line

Correctie : walterpoupaertEmail-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.gmail.com

087859966478

Kathy-
Gebruiker
spacer line

Bedankt weer allemaal voor de tips! Heb wel weer even voldoende huiswerk, ga mn boek er maar weer bijpakken...en puzzelen! :-)
Thanks!

Gr Kat

Fettiema
Gebruiker
spacer line

Mijn man en ik gaan ook backpacken in Indonesie. We hebben geboekt van 18 mei 2011 t/m 12 juni 2011. We vliegen met MAS met tussenlanding in KL. Heen naar Jakarta en terug vanuit Bali. Dus ook voor mij zijn alle tips welkom. Vorig jaar zijn we naar Maleisie geweest en dat was heel goed bevallen. Ik hoop net zo'n leuke reis mee te maken als in MaleisiŽ. We vliegen ook bewust met MAS omdat het vorig jaar zo goed bevallen is.

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2020
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

94,107,092 pageviews Een website van indahnesia.com