woningbeheer in changgu aangeboden

Subforum Gezocht & Aangeboden 
83 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Gezocht & Aangeboden > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
peterr
Gebruiker
spacer line

Ik ben op zoek naar mensen die een woning hebben in (de buurt) van Changgu en die graag een betrouwbaar iemand hebben die hun woning beheert, onderhoud pleegt en verder kleine klusjes doet (zwembad schoonhouden etc.)
Ik ben man uit Amsterdam die per eind maart 2011 voor een jaar gaat werken in Changgu, maar over onvoldoende inkomen beschik.
Mijn achtergrond is leerkracht, bekend met Indonesische cultuur (was getrouwd met Indonesische vrouw), niet roker en er een gezonde levensstijl erop nahoudend.
Ik zou graag in Nederland met u willen kennismaken en uw wensen bespreken.

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Zorg je wel voor de juiste papieren? Je bent namelijk een eenvoudig doelwit zonder de juiste papieren, en ook diegene die je in dienst neemt loopt kans op een flinke boete. Nederlanders onder elkaar op Bali - en helaas ook elders in Indonesie - is op de een of andere manier vaak haat en nijd (jalouzie wellicht), dus een telefoontje naar 'een contact' is snel gemaakt.

peterr
Gebruiker
spacer line

Beste Yerun,

Ik stel het erg op prijs dat je me waarschuwt.
Ik ga echter voor een school werken die mij volledig ondersteunt bij mijn aanvraag voor de juiste papieren.

groet
Peterr

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Ja, dat bedoel ik. Je krijgt dus papieren om op een school te werken. Dat houd in dat je buiten die school geen werkzaamheden mag verrichten. Tenzij de school dit voor je regelt, maar dat kan ik niet voorstellen. Zodra je dus huizen gaat schoonmaken met een werkvergunning voor een school ben je net zo zwaar in overtreding als dat je werkt zonder werkvergunning.

senior
Gebruiker
User icon of senior
spacer line

Met andere woorden: dus als je in Indonesie een werkvergunning kunt bemachtigen staat daar precies op vermeld waar,welke perioden/uren en bij wie je werkt?
Komt mij wat vreemd voor ten opzichte van andere Aziatische landen>> zelf gewerkt in Thailand,de Filipijnen en China en daar stond op de werkvergunning (zo ook op het visum in het paspoort) altijd vermeld..alle arbeid toegestaan....en dus niet waar en bij wie,ik ben daar ook wel eens van werkgever veranderd zonder problemen etc,,,Maar dat is al weer wat jaartjes geleden,dus alles kan veranderd zijn.....
Dus in principe zou je ,als je in de tijd dat je er verblijft en een andere werkgever vindt, een nieuwe werkvergunning moeten aanvragen / cq laten regelen?

hati hati, pelan pelan

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Hmjah, Indonesie is geen Thailand, Filippijnen of China natuurlijk. Op je Indonesische werkvergunning staat precies aangegeven bij welk bedrijf je werkt en welke functie je vervult. Verander je van werkgever of van functie dan moet dit veranderd worden op je werkvergunning of moet de werkvergunning vernieuwd worden inderdaad.

oyibo
Medewerker
User icon of oyibo
spacer line

Inderdaad Senior Indoniesie is daar anders in. De regels zijn behoorlijk aangescherpt. En voor een nieuwe werkgever? Dat kan inderdaad. Daar moet je een wijziging op laten doen en die is ook niet eenvoudig.Vergt een stapel papierwerk. Niet alleen voor de wijziging van de workpermit zelf, maar ook de garantstelling, die is niet alleen voor de belasting.

En kost een paar duiten. De tijd dat er sponsorbedrijfjes waren, met name gerund door familieleden van immigratie officieren bijvoorbeeld, die is wel grotendeels voorbij. In Indonesie is eerst de industrie kant aangepakt, multinationals die gebruik maakten van sponsorbedrijven, dat is over. Die hebben nu allemaal bij het ministerie voor arbeid hun eigen expatvergunning aan moeten vragen. Dat is in 2009 ingezet met de overgang van een jaar. Er heeft een versoepeling plaatsgevonden in de luchtvaart door het luchtvaartmaatschapijen mogelijk te maken buitenlandse piloten en gezagvoerders in te huren of in dienst te hebben. Het ministerie van arbeid en de immigratiedienst hebben behoorlijk geinformeerd, en doen dat nog. Dit jaar is ook Bali aan de beurt. Ben benieuwd hoe dit uitpakt. Ik neem haast aan dat er ook hier wel een overgangs periode is. Maar zal zeker gevolgen hebben voor mensen die nu een workpermit hebben. De tijdsduur van verwerking van aanvraag van een bedrijf dat buitenlanders in dienst wil hebben is ongeveer 6 tot 7 maand van de dag van indiening. En de oprichten van een PT maakt dat niet makkelijker en het is voor een bedrijf een kostbare aangelegenheid. Een simpel voorbeeld hiervan? Het maatschappelijk kapitaal van een PT dient dan volledig volgestort te zijn, dus niet 10 x 10.000 dollar (ongeveer) laten rouleren. Dit bedrag moet vaststaan op een bankrekening. Letterlijk. Dit als garantie voor bijvoorbeeld belasting en loonbetaling. Ook te lezen als bescherming van de werknemer en overheid. Als je als bedrijf inderdaad hier aan voldaan hebt kan het bedrijf een aanvraag doen voor het indienstnemen van buitenlandse werknemers, ik noem het gemakshalve maar expatslots. Een bedrijf zal aanmoeten tonen dat ze deze werknemers, kennis werknemers in het algemeen nodig hebben, en waarvoor. En in welke functie. Ik wil daarbij opmerken dat een aanvraag niet zomaar geaccepteerd is. Een bedrijf zal daarbij ook commercieel aan moeten tonen dat er overeenkomsten zijn die het nodig maken dat er buitenlandse werknemers nodig zijn. Overeenkomsten moeten worden meegestuurd ter toetsing. Voor een werknemer die niet werkt in de plaats waar het bedrijf zich letterlijk bevindt? Dat kan maar moet separaat aangegeven worden. Denk maar aan een commercieel medewerker. Met toestemming kan de werknemer een andere woonplaats hebben. Apart papierwerk. Een raar voorbeeld hier in is dat je als buitenlander dan ook alleen een bankrekening kan openen in de plaats van vestiging van de werkgever, om maar een voorbeeld te noemen. Al met al is het niet eenvoudig en in zijn algemeen kun je zeggen dat regelgeving zwaarder is gemaakt.. En er ook een stevig toezicht is waar de regelgeving ondertussen echt van toepassing is.

Yerun is hier van behoorlijk op de hoogte. Vandaar zijn inbreng bij Peter.

It's only kinky the first time.

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

On 31-01-2011 05:36 oyibo wrote:
En de oprichten van een PT maakt dat niet makkelijker en het is voor een bedrijf een kostbare aangelegenheid. Een simpel voorbeeld hiervan? Het maatschappelijk kapitaal van een PT dient dan volledig volgestort te zijn, dus niet 10 x 10.000 dollar (ongeveer) laten rouleren. Dit bedrag moet vaststaan op een bankrekening. Letterlijk .
Dit als garantie voor bijvoorbeeld belasting en loonbetaling. Ook te lezen als bescherming van de werknemer en overheid. En er ook een stevig toezicht is waar de regelgeving ondertussen echt van toepassing is.

Letterlijk 100.000 dolari parkeren ?
Oooucch , kennelijk zijn de regels aangescherpt.
Wel begrijpelijk gezien van uit de Indonesische kant, in het verleden las je in Indoneische kranten over directeuren van P.M.A die hengkang waren naar hun land pan erkomst .
Met achterlating van belasting schulden en soms nog andere zaken.

Gelukkig heb ik nog een paar tonnen achter in mijn tuin. Emoticon: Wink

bisa dicek of makemyday .

peterr
Gebruiker
spacer line

Yerun en anderen,
Mijn idee om onderhoud te doen en kleine klusjes was om een tegenprestatie te leveren voor de gelegenheid een woning te beheren. Zoals ik in Amsterdam ook mijn huis netjes onderhoud.
Ik begrijp dat de regelgeving scherp is dus zal ik mijn aanbod niet als werk formuleren (staat ook niet in mijn eerste oproep) maar als de woning schoonhouden.
Peterr

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

On 31-01-2011 10:40 peterr wrote:
maar als de woning schoonhouden.

Formeel is het nog steeds verrichten van arbeid .
Tegen ....... , welke of wat voor soort vergoeding ?
Loon of loon in natura?.

De pajak jongens zijn echt slim en graaierig , ook in Indonesia.

bisa dicek of makemyday .

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

On 31-01-2011 10:40 peterr wrote:
Yerun en anderen,
Mijn idee om onderhoud te doen en kleine klusjes was om een tegenprestatie te leveren voor de gelegenheid een woning te beheren. Zoals ik in Amsterdam ook mijn huis netjes onderhoud.
Ik begrijp dat de regelgeving scherp is dus zal ik mijn aanbod niet als werk formuleren (staat ook niet in mijn eerste oproep) maar als de woning schoonhouden.
Peterr
Dat maakt natuurlijk geen fluit uit, aangezien jij niet diegene bent die bepaalt hoe de regeltjes uitgevoerd worden. Echter als jij met een bezem in je hand staat ('Da's geen werk voor een blanke in de tropen', zou mijn opa dan zeggen) dan is dat gewoon een 'heterdaadje' en kan het zomaar zijn dat je reeds verstrekte werkvergunning ingetrokken wordt. Dan heb je in ieder geval geen probleem met 'onvoldoende inkomen' meer, dat scheelt.

Met dit alles wil ik alleen zeggen dat je gewoon op moet passen. Je bent kwetsbaar en sommigen zitten erop te azen om je klem te zetten. En het zou jammer zijn om (weer) iemand te zien falen.

bambang
Gebruiker
spacer line

Dus gewoon de toerist uithangen (bij een warung eten, koffie drinken; omong kosong, basa basi met de buren). En .... je mag alleen je centjes uitgeven.

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

82,780,488 pageviews Een website van indahnesia.com