Subforum Algemene Indonesiëpraat

forum.indonesiepagina.nl 
102 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

On 02-02-2011 10:30 jessie wrote:

en trek je niet te veel aan wat mensen zeggen of dan wel schrijven, '''bule shit'

Ik zou graag in de leer gaan bij jessie ( discretie verzekerd en gevraagd ).
Ondanks mijn vermeende vitamin K-R , mijn nationaliteit , mijn talenkennis (ehem ehem Emoticon: Wink ) sta ik al bijna 1/2 jaar aan het " bestuderen" van de (on)mogelijkheden om op mijn oude dag nog iets te doen in mijn land pan erkomst.

bisa dicek of makemyday .

paulana
Gebruiker
spacer line

Nou je leest het Sandra : gewoon een Balinese Efteling of een Belgisch Bobbejaan Schoepenland beetje investeren en de rest gaat vanzelf>Bali heeft alleen dat Waterbom- ding duuuus Bungee-jumpen op jouw land. Ultra lichte vliegtuigjes een klein race cirquiet, misschien sky-dive ja je moet wat meer vertellen joh we denken met je mee.

Jessie ik had jou verstandiger ingeschat of neem je de boel in de z..k?? Emoticon: Party!

Om Swastiastu

robertino
Gebruiker
spacer line

Sandra, In nederland om dit allemaal te weten te komen, ga naar de landbouwuniversiteit in wageningen, ze kunnen je informeren wat je zoal kan doen op je grond. wat betreft planten van alle soorten fruitbomen of andere gewassen.....

sandra1975
Gebruiker
spacer line

ik wil jullie alvast bedanken voor de moeite die er gedaan word om iets te bedenken dat we zouden kunnen planten. ik wil nog even toelichten dat we water en stroom hebben op het stuk grond.de grond is ook zeker geschikt om te beplanten momenteel staat er veel
hibiscus en verschillende fruitbomen.moest het nodig zijn kunnen we de grond nog verder bewerken,ik wil ook nog even zeggen dat het de bedoeling is dat we een gewoon leven zouden kunnen hebben op bali, zeker niet de grote luxe.

bali-style
Gebruiker
User icon of bali-style
spacer line

Hoi Sandra,
Zijn jullie al ouder dan 55 of nog niet?
Hebben jullie nog neveninkomsten, want dat is natuurlijk ook belangrijk om hier te kunnen leven.
Dan ben je niet zo aan de landopbrengst gebonden, maar is het een aanvulling op je inkomen.
Hoe wil je het aan gaan pakken als je nog niet de 55 bent gepaseerd met je visa, ook dat is belangrijk.
Want werken op Bali mag niet zomaar en er alleen wonen onder de 55 jaar al helemaal niet.
Dus ook aan deze zaken moet je denken voordat je stappen gaat ondernemen

De goedkoopste met transport naar nederland, kijk op onze site

sandra1975
Gebruiker
spacer line

ik wil jullie alvast bedanken voor de moeite die er gedaan word om iets te zoeken dat we zouden kunnen planten.
ik wil nog even toelichten dat we water en stroom hebben op het stuk grond
en de grond is ook zeker geschikt om iets aan te planten.
momenteel staat er veel hibiscus en wat fruitbomen. ik wil ook nog eens zeggen dat het niet de bedoeling is van een luxe leven te kunnen hebben,maar gewoon een normaal bestaan te kunnen opbouwen in bali

sandra1975
Gebruiker
spacer line

we zijn nog geen 55 en we weten ook dat het niet eenvoudig zal zijn om alles volgens de regels te doen.maar er zijn ons er al veel voorgegaan en die hebben ook de weg gevonden om daar te kunnen wonen. we zouden ook eerst willen zien of het haalbaar is
door eerst te pendelen tussen belgie en indonesie,want zo goed dat er ons al veel zijn voorgegaan zijn er ook al veel teruggekomen en dat is de bedoeling niet.

paulana
Gebruiker
spacer line

heb de posting gecorrigeerd Emoticon: Yes!

Om Swastiastu

paulana
Gebruiker
spacer line

Correctie onder de 55 jaar, ik was 52 en heb alleen op Bali gezeten omdat mijn man zich nog niet kon vrijmaken van zijn bedrijf. Waar komt dat verhaal vandaan

Om Swastiastu

jessie
Gebruiker
spacer line

beste knikker vrtienden, ik heb het hier niet over koffie bomen,maar over een boom soort
die niet groeit in bali,salah paham'ik heb het hier over 'de sing on' bibit niet te krijgen in bali
maar hollandse boere lullen bergijpen dat niet,ze kennen alleen maar spruitjes en bloemkool ,die groeit hier ook tussen haakjes.een koffie boom van 15 meter lang bestaat niet.wat wij hebben staan is'' robuste' en torbika' en wij produceren zelf koffie 'luwak'
maar dat berijpen jullie toch niet' geen prbl 'ik kan wel tegen een stotje 'en kritiek' daar moet ik van eten. Emoticon: Party!

bali-style
Gebruiker
User icon of bali-style
spacer line

Jessie,
je weet volgens mij zelf niet wat je geschreven hebt lees maar eens terug
en om dan gelijk te beginnen met "boere lullen" ...... wie zou hier nou de grootste zijn

droom maar lekker verder

De goedkoopste met transport naar nederland, kijk op onze site

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan. bali -style

Dan kom je toch even bij hem langs .

Semua bisa dicek mas .

bisa dicek of makemyday .

bambang
Gebruiker
spacer line

Op 02-02-2011 10:30 schreef jessie:
oke,naar 4 a 5 jaar is het oogste,de bomen worden gemiddeld 15 meter lang het hout
word gebruikt voor schoenen en triplex en papier,in indonesia staan zon gemiddeld 40
fabriken ,die hout graag willen op kopen.en als je geduld hebt,is het al mogelijk na 3 jaar te gaan oogsten , de op brengst per boom is gemiddeld?????? 2.500.000 of soms wel

Is het 15 meter lang of 1,5 meter lang. Denk aan de komma!!!

sandra1975
Gebruiker
spacer line

we gaan toch geen ruzie maken he? gebruik jullie energie maar om een goed plan te bedenken zodat ik jullie straks allemaal op de koffie kan uitnodigen.

paulana
Gebruiker
spacer line

We maken hier nooit ruzie Sandra, alleen verchil van mening moet kunnen toch

Het is de bedoeling dat je hier komt wonen, land heb je al ruimschoots dan moet je huisvesting regelen. Als je dat niet hebt kan je alles vergeten, Ook als het land NIET op naam van een Balinees staat kan je het schudden en ben je het slachtoffer van dubieuse praktijken geworden waar hier heel vaak voo.r wordt gewaarschuwd.
Verder met je een inkomen per maand kunnen nawijsen + bankgaranties en niet te vergeten een ziektekostenverzekering, ik zal wel wat vergeten hebben maar het belangrijkste staat er wel.RI is GEEN emigratieland en dat vergeten de mensen als ze op Bali vakantie houden, overal 'kan ' je land of villas ' kopen ' en dat is NIET zo.

Ik hoop echt dat het voor jou goed gaat en goed is. Teveel mensen hebben wij berooid
met helemaal niets meer (spaarcentjes) en schulden naar Nederland terug zien gaan
en niet vrijwillig, je wordt geacht devisen in het land te brengen zoniet kan je vertrekken.

Groet Paulana

Om Swastiastu

jessie
Gebruiker
spacer line

Op 30-01-2011 10:45 schreef sandra1975:
wij hebben een stuk grond van 40000 duizend vierkante meter in bali (negara) en we spelen al een hele tijd met het idee om er iets aan te planten,maar het probleem is dat we helemaal niet thuis zijn in deze materie.nu was mijn vraag of er mensen zijn op het forum die ons eventueel wat raad zouden kunnen geven hoe we dat het beste zouden aanpakken.de bedoeling van heel het gebeuren moet zijn dat we er zelf van kunnen leven maar ook dat we plaatselijke mensen aan werk kunnen helpen.
we hopen op een paar goede ideeŤn.
alvast bedankt.

het is altijdt leuk als je weg gedrukt word,en je plaats een reatie, maar ik weet dat het bericht ,wat ik eerst had geplaats , toch zijn vreugdten heeft af geworpen .ewr bestaan geen koffie bomen van 15 meter lang,en in sprookjes geloven aleen de oweners van dit topig,wat zo achterbaks'is waar je als kleikind word behandeld, vooral zo door gaan jongens.de aan houder wint ,maar weglopen voor prblemen,doe ik nooit , Emoticon: Bye bye

paulana
Gebruiker
spacer line

Jessie ik begrijp je even niet. Sandra is dit topic begonnen en natuurlijk heeft iedereen zijn of haar mening daarover. Ik begreep uit het verhaal dat ze op Bali wil wonen en dat gaat niet zonder slag of stoot en illegaal je kan het proberen maar de gevangenis in Denpasar moet niet erg leuk zijn, Sandra vertelde verder niets of het haar land is lijkt me onwaarschijnlijk omdat ze Buitenlandse is.

Je wordt alleen weggedrukt als jij je laat wegdrukken. Maar als jij over achterbaks schrijft en een behandeling als een klein kind moet je de oorzaak toch als eerste bij jezelf zoeken

Ik heb geen problemen met jouw taalfouten dat weet je, maar er zijn wel degelijk mensen die er zich terecht aan ergeren het bovenstaande bericht moest ik ook 2 x lezen om het 1 x te begrijpen, het stikt van de fouten Jessie lees maar eens terug.

Groet Paulana Emoticon: Shiny

Om Swastiastu

Harry1978
Gebruiker
spacer line

Van oudsher doet koffie het goed op Bali. Wat je verbouwd hangt veel af van hoogteligging en waterbevoorrading. Natuurlijk zul je grondmonsters moeten nemen. Op Bali is het handig een areaaltje voor zelfvoorziening te reserveren. Laat hier je eerste voedselbehoefte groeien. Als je geen geld hebt kun je altijd nog eten. Heb je ruimte voor een paar varkentjes en kippen dan is dat mooi meegenoemen. Geiten en koeien vragen meer aandacht. Ik heb in de binnenlanden wel kleinschalige varkenstallen gezien. Als je meer lef hebt (vraagt wel om marktverkenning) ga je struisvogels houden of bepaalde pitten produceren. Bali kent namelijk een heel breed assortiment aan restaurants en toeristen. Daar kun je nog wat mee.

Oh, ja twee belangrijke tips:
- koffiebomen voorkomen gronderosie door hun wortelstelsel,
- zorg voor een goed watersysteem en afstemming daarvan met de gemeenschap en verantwoordelijken,
- leer boomklimmen en de kwaliteit van je producten beoordelen.
- kijk of er coorperaties oid. zijn. Dit kan je voordeel of lastige concurent zijn.

paulana
Gebruiker
spacer line

Het klinkt allemaal heel eenvoudig en leuk, maar Sandra zal toch een maandelijks inkomen moeten tonen, de nodige bank-garanties , verzekeringen, huisvesting ,en als die lap grond op een Nederlandse naam staat kan ze het wel vergeten..jammer maar helaas er zullen ongetwijfeld mazen in de wet zijn maar als je daar aan gaat beginnen is de terugreis een garantie die je wel hebt.

Om Swastiastu

Harry1978
Gebruiker
spacer line

Hier snap ik niets van. Ik plaats een reactie en zie hem niet meer terug. Dat heb ik bij andere fora nooit.

Harry1978
Gebruiker
spacer line

Ah nu zie ik hem pas, sorry

Harry1978
Gebruiker
spacer line

Dat klopt. Ik begreep vanuit andere topic's dat je daarvoor een bedrijfsvorm moet beginnen.

Ik vind dat die regel over buitenlands grondbezit ook andersom moet gelden voor IndonesiŽrs in Nederland. Wij hebben een veel kleiner land.

sandra1975
Gebruiker
spacer line

ik wil jullie even zeggen dat de grond op naam van een balinees staat.
zoals ik eerder al heb geschreven is het niet de bedoeling om hals over kop naar bali te komen.eerst zouden we willen zien of het wel haalbaar is en zolang zal het pendelen worden.

sandra1975
Gebruiker
spacer line

harry wat bedoel je met pitten

paulana
Gebruiker
spacer line

En wie is dan de eigenaar op papier ook die Balinees Emoticon: Devil

Om Swastiastu

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

81,811,416 pageviews Een website van indahnesia.com