Wat vraagjes VOOR ik in Mei naar Bali / Sanur vertrek

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
72 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Risa.
Gebruiker
spacer line

Hallo allemaal.
Ik kan niet wachten ..... in Mei ga ik op huwelijksreis naar Bali ....
Sanur om precies te zijn.
Wat heb ik er een zin in.
Ik heb wel een paar vraagjes, misschien is er iemand die me verder kan helpen ermee.
Ten 1e ,,, wie heeft er ervaring met een gezellige / goede Nederlands sprekende gids / chauffeur in Sanur ???
Heb gegoogeld en een aantal adressen gevonden, maar liever heb ik iemand waar jullie persoonlijke ervaring mee hebben.

Ten 2e ....is het werkelijk NOODZAKELIJK om me te laten inenten als ik naar sanur ga ?
we gaan 13 dagen in Mei ....
ik ben n.l helemaal NIET dol op naalden ....

Ten 3e ... het leek / lijkt me best byzonder om een tattoo te laten zetten op Bali ( liefst Sanur ) als aandenken aan mijn honeymoon.
Maar ......heb even gegoogeld, de meningen zijn nogal verschillend daarover ...
Wie kan me vertellen of het echt wel safe / hygienisch is op bali een tattoo te zetten ???
Is het verantwoord, of toch maar niet doen ??
Las dat de inks slechtere kwaliteit is als in nederland ... klopt dit ?
En wat zijn de kosten van een tattoo zetten op bali / sanur ?
En wat zijn eventueel goede, nette betrouwbare shops ???

Wat een vragen he ??
Bedankt voor het lezen en evt de tijd nemen om te antwoorden.

Groetjes Risa

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Je MOET geen intentingen hebben voor Indonesie. Echter als je 'rare' plannen hebt als tattoos zetten dan kun je het beste maar eens vragen wat je aan het doen bent, in eerste instantie vooral omdat het naalden zijn, waar je niet dol op bent... Eventuele inentingen tegen ziekten die verspreid kunnen worden via die naalden zou geen kwaad kunnen denk ik.

Risa.
Gebruiker
spacer line

vind je een tattoo een "raar "plan ???
waarom ? Om 'm op Bali te willen laten zetten of in t algemeen ?
Ik heb al 3 tattoo's .... die naalden vind ik niet eng .... injecties wel ....
Maar ik zal me er verder in verdiepen, dank je wel ...

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Nee, raar in de zin van 'niet iedereen doet het', en dus dan moet je zeker eens goed kijken naar de adviezen die gegeven worden omtrent vaccinaties. De richtlijnen aanhouden zoals deze in Nederland zijn handhaven in het buitenland zal je goed doen. En daarbij natuurlijk een goede, hygienische shop uitzoeken. Ik vermoed dat dit laatste nog wel het moeilijkste is.

Risa.
Gebruiker
spacer line

oke .... GEEN goed idee dus een tattoo zetten in Indonesie .....
Thanx .... dan schrap ik dat maar van mijn lijstje af ......

bambang
Gebruiker
spacer line

In Blok M in Jakarta kun je je laten tatoeeren, op straat, op het trottoir. Het "winkeltje" bestaat uit een kleedje, een accu, inkt en wat naalden (elektrisch tatoeeren), en geen antiseptische behandeling.

hosje
Gebruiker
User icon of hosje
spacer line

ik ben zelf in mei in Bali en wil je reisgids wel zijn.......
ik spreek de taal en ken het eiland.
mail me maar als je wilt

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

On 30-01-2011 10:23 bambang wrote:
In Blok M in Jakarta kun je je laten tatoeeren, op straat, op het trottoir. Het "winkeltje" bestaat uit een kleedje, een accu, inkt en wat naalden (elektrisch tatoeeren), en geen antiseptische behandeling.
Hoewel Blok M geen Bali is, is het wellicht goed vergelijkingsmateriaal voor de omstandigheden van de gemiddelde tattoo-zetter. Als ik daar langs loop lopen de rillingen over mijn rug. Die naalden daar zijn door vele personen al gebruikt, en ik wil niet eens weten wat voor ziekten daar allemaal al door verspreid zijn. Neemt niet weg dat er uiteraard ook gewoon goede tattoo-salons bestaan, en zie zijn ook vast wel te vinden als je er een beetje naar vraagt.

Risa.
Gebruiker
spacer line

nou ... dank jullie .... ik laat die tattoo maar zitten .....
waarom risico lopen .......
ik ga je mailen hosje ...... bedankt ....

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Ik heb wel een tattoo laten zetten op Bali (en ook in NL). Ik leef nog steeds..... Emoticon: Smile

gr
AM

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Risa.
Gebruiker
spacer line

haha gelukkig maar
waar ?
duur ?
wat ?

groet

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

In Seminyak in de buurt van Jl. Diana Pura Ik kan er zo naar toelopen..... mja)
Enkel.
Prijs?
Dat weet ik niet meer precies maar er staat mij iets bij van Rp 300.000.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

senior
Gebruiker
User icon of senior
spacer line

Op de JL Diana Pura zelf zit ook een tattoo shop, aan de rechterkant in de bocht. Clean, met steriele spullen. Meen trouwens dat er in die straat nog eentje zit.

hati hati, pelan pelan

Elly-01
Gebruiker
User icon of Elly-01
spacer line

Ik heb afgelopen zomer ook een tattoo laten zetten op Bali, let er gewoon goed op dat er schone naalden worden gebruikt, sta erbij als ze uit de verpakking worden gehaald!! Laat de tattoo erna goed behandelen met desinfecterende zalf, en laat hem afplakken, in de apotheek daar kan je een tube kopen met desinfecterende zalf om zelf je tattoo nog elke dag in te smeren tot ie genezen is. Mijn bloem leeft nog steeds en ik ook Emoticon: Party!

Elly-01
Gebruiker
User icon of Elly-01
spacer line

Oh, das waar, de prijs, wel voor een vergelijkbare grote van de tattoo, ik heb er 1 een aantal jaren op mijn rug laten zetten in Nederland, kostte me 150 euro, de tattoo die ik in Ubud heb laten zetten op mijn voet is ongeveer net zo groot en kostte 30 euro, mijn man heeft toen ook een behoorlijk grote draak laten zetten vanaf de schouder tot bijna aan de elleboog, die kostte 100 euro ongeveer, dus voor de prijs hoef je het niet te laten.

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Schrik je je dan niet rot 's nachts?

spacer line

Centroink in de Discovery mall in Kuta.

Elly-01
Gebruiker
User icon of Elly-01
spacer line

Op 31-01-2011 10:08 schreef elsbeth:
Schrik je je dan niet rot s nachts?

Nee hoor, het is een vriendelijke vegetarische draak Emoticon: Wink

Cynthib
Gebruiker
User icon of Cynthib
spacer line

Denk er ook aan dat je de eerste weken niet in de zon mag met je tattoo (de inkt moet eerst goed 'intrekken' ). Wat bij mij verder goed hielp is smeren met calendula-zalf (versnelt het helen en vermindert littekenvorming). 's Ochtends en 's avonds goed schoonmaken, calendula zalf erop en losjes een steriel gaasje overheen plakken. Ik zou zelf niet snel een tattoo in het buitenland laten zetten i.v.m. hygiŽne.

Wat betreft het inenten: als je een ziekte oploopt zullen er veel meer naalden in je armen gestoken moeten worden, dan liever een keer de tandjes op elkaar en even doorbijten, toch? De prikken doen ook niet echt zeer hoor. Ze spuiten in je spier, dus er hoeft geen ader gezocht worden en dat soort ellende, het is in een paar seconden gebeurd. De dag erna hebben je zware armen (alsof je er een flinke stomp op hebt gehad), das alles.

Succes! Emoticon: Bye bye

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

80,633,293 pageviews Een website van indahnesia.com