Ontmoetingsdag voor forumleden

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
65 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
4yoke4
Gebruiker
User icon of 4yoke4
spacer line

On 13-02-2011 06:10 maam Diaan wrote:
Mijn mening,
waarom allemaal zo moeilijk met comitees enz.?
Het is een eerste keer treffen, denk dat iedereen kennis met elkaar wil maken en kletsen over al de ervaringen die er opgedaan zijn uit IndonesiŽ en via dit forum.
Twee mensen stellen hun tuin ter beschikking en willen koken, een ander een restaurant in Hilversum.
Wat mij betreft allemaal goed, stuur een mail met deze drie mogelijkheden en een planning van bv. drie maanden waaruit gekozen kan worden.
Niet te veel toestanden erbij halen, kunnen het over een jaar weer doen met dan misschien een hele organisatie erbij, mocht dit nodig zijn. Wat mij betreft is het gewoon een gezellige middag en een beetje praten over iets wat ons allemaal bezig houdt en dat is IndonesiŽ.
Dit is geen kritiek, het zou alleen jammer zijn als dit in ellenlange tegenwerpingen en goed bedoeld meedenken zou verzanden in niets. Hartelijke groet Diana

Ik kan me hierin wel vinden, misschien de eerste keer in een restaurant, gemakkelijk met openbaar vervoer te bereiken of met voldoende parkeerruimte voor degenen die met de auto komen.
Je leert elkaar kennen zonder dat er al te veel moeite voor is gedaan. Klikt het en kan iedereen met elkaar opschieten en komt er een voorstel om het te vervolgen dan zouden we het volgend jaar kunnen houden bij iemand thuis als daar animo voor is.

. Wat mij betreft is het gewoon een gezellige middag en een beetje praten over iets wat ons allemaal bezig houdt en dat is IndonesiŽ.

Ik ben afwezig van af de 2e week van mei tot +/- haf juli

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

barubagus
Gebruiker
spacer line

De eerste week van Mei lijkt me o.k.
krijgen we persoonlijk bericht via onze email?? Ik ga namelijk in Maart naar mijn andere huis in het btland, daar kan ik niet dagelijks op dit forum zijn.
Eind juni ben ik in RI tot ik weet niet wanneer...daarom graag op tijd een berichtje.

barubagus
Gebruiker
spacer line

O,ja voor mensen die echt ver wonen, heb ik evt logeerruimte voor 2 personen.
Als je zelf een opblaasbaar matras meeneemt kunnen er zelfs 6 slapen.

BB

barubagus
Gebruiker
spacer line

Als iedereen in juli in de RI is kunnen we ddt dan niet in de RI doen. ???
Daar zijn ze kumpulans en slamatans gewens kost niets. In Jakarta vind ik kun je het lekkers eten bv. Rest Laguna of zo iets of Garuda.

Verder dat idee van Pamelalebak bij die warung in Hilversum vind ik ook top.

4yoke4
Gebruiker
User icon of 4yoke4
spacer line

De eerste week van Mei lijkt me o.k.

De eerste zondag in Mei is 1 Mei, de tweede zondag 8 Mei is het moederdag Bij mij komen de kinderen dan nog wel en misschien ook bij meerdere mensen en dus moet er denk ik rekening mee gehouden worden.

Verder dat idee van Pamelalebak bij die warung in Hilversum vind ik ook top.

Vind ik ook wel een goed idee.

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

BintangJan
Gebruiker
User icon of BintangJan
spacer line

Wij kunnen in mei het weekend van de 21ste niet.

Als je goed naar het verleden luistert, kun je de toekomst beter verstaan. Jika Anda mendengarkan dengan cermat ke masa lalu bisa masa depan lebih mudah dimengerti

merapi
Gebruiker
User icon of merapi
spacer line

En zondag 15 of 22 mei/29mei?
Mijn voorstel is: als onze kumpulan bij haar/ hem plaats vindt, dan moeten we een bedrag samen afspreken; en natuurlijk wat meenemen.
Het is al eerder gezegd: het lijkt mij leuker dan in een restaurant, zo leer je elkaar goed kennen.
Komt Yerun ook?? Emoticon: Bye bye
OPMERKING BEHEERDER

Beginnen we weer? Lezen merapi, lezen.

Geplaatst door oyibo @ 15-02-2011 01:20

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Nee ik kom niet (uiteraard) want zit aan de andere kant van de wereld.

merapi
Gebruiker
User icon of merapi
spacer line

Ja Yerun, dat wist ik natuurlijk wel,
maar het was even een vraagje.
Is gewoon zo; die gaat en die komt terug.
We wachten gewoon af,
groetjes Merapi

barubagus
Gebruiker
spacer line

Wie coordineert het verder? En horen we nog of het door gaat.
Wie is de kontaktpersoon.?

Ik hoop niet dat het bij omomg kosong blijft, want dan maak ik andere afspraken in Mei.

BB Emoticon: Party!

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

BB , kunnen we geen Amsterdamse chapter organiseren ?.

bisa dicek of makemyday .

Pamelabak
Gebruiker
spacer line

Wie coordineert het verder? En horen we nog of het door gaat.
Wie is de kontaktpersoon.?

Ik hoop niet dat het bij omomg kosong blijft, want dan maak ik andere afspraken in Mei.

BB: er is net een mail verstuurd naar alle forumleden, die zich aangemeld hebben.
Heb nog gewacht op meerdere aanmeldingen, maar dat is helaas niet gebeurd.

Groetjes,
Pamela

raanr
Gebruiker
spacer line

Hallo Pamela,

Bij deze mijn aanmelding voor de ontmoetingsdag.

Zou jij mij de mail nog kunnen nasturen?

Mvg.
Ron

merapi
Gebruiker
User icon of merapi
spacer line

Wat mij betreft lijkt het bij Pamela erg leuk, misschien beter dan in een restaurant en ook gezelliger.
Natuurlijk zal ik Pam helpen.
Maar even wachten wat de andere forumleden ervan vinden.
Groetjes en alsvast een fijn weekend
Merapi/ Wilma.
PS: even een opmerking:
was gisteren in het oogziekenhuis te Rotterdam, blijk staar te hebben aan beide ogen, plus verschillende sterktes.[+ en -]volgens de oogarts
Volgende maand wordt het eerste oog geopereerd en 2 maanden later het 2e oog.
Het gekke is dat ik niet erg veel last heb, maar wel sinds kort op afstand zien
Zijn er [staar] lotgenoten?
Sorry Yeryn en Oyibo, was even off topic

4yoke4
Gebruiker
User icon of 4yoke4
spacer line

op verzoek van ibu Inge.

Beste forumleden,

Via webmail heb ik de berichten kunnen lezen met een voorstel voor een ontmoetingsdag forumleden.

Omdat mijn PC een tijd in de revisie is geweest - heb windows 7 gekregen en meer schijfruimte - en op dit moment internetproblemen heb - wil ik toch graag reageren op de berichten van de forumleden die zich hebben opgegeven.
Heb 4yoke4 gevraagd of zij namens mij dit berichtje op het forum wil plaatsen.

Toen ik het voorstel van willemgeheim las was ik zo vrij geweest om een offerte te vragen bij een klein restaurant in Hilversum. Met dit restaurant (warung) heb ik goede ervaringen omdat ik zo'n 4 jaar terug bij hen ook een ontmoetingsdag had georganiseerd wat succesvol was. En wat belangrijk is - je hebt de zaal voor jezelf.

Onderstaand het antwoord van de warung op mijn vraag

Wij kunnen voor u een besloten ontmoetingsdag organiseren op een zondagmiddag.
De gemiddelde besteding is Ä 25,- p.p. a Ä 30,- inclusief drankjes.

Bijvoorbeeld:

13:00 uur Ontvangst met krupuk en kacangsaus.
13:30 Gaan we rond met een kleine indische hartige snack. bv. versschillende mini lumpiaas.
14:30-15:00 Word het Indonesisch buffet geopend.
16:00 Is er koffie of thee met spekkoek.
Ook is er een dessert buffet mogenlijk.verschillende soorten ijs en lichte taartjes, fruit en sauzen etc.
17:00 Lekker naborrelen.

Dit alles inclusief 2 drankjes p.p. bier, wijn of limonade voor 30,- p.p. 65+ 28,- p.p.
Zonder het dessertbuffet word het 27,50 p.p.
Voor 65+ word het 25,50 p.p.

De reden waarom ik dit gedaan heb is als volgt:

- de eerste ontmoeting met elkaar is toch bijzonder. Je ziet tijdens die dag een gezicht wat anders achter de computer zit.
- je hebt door de ontmoetingsdag in een restaurant/warung te houden 100% aandacht voor elkaar.
Alles wordt voor je gedaan. Je kan op je gemak met elkaar van gedachten wisselen.
Als je je huis ter beschikking stelt voor deze ontmoeting is de aandacht naar elkaar stukken minder.
Daarnaast ben je als gastvrouw/gastheer vaak bezig om drank in te schenken, het eten opdienen voor de gasten etc. etc.Dan denk ik ook maar niet aan het koken en de boodschappen, afwas, schoonmaken etc. ook al heb je een vaatwasser en zullen de gasten wel helpen met afruimen.
- Hilversum is goed bereikbaar met openbaar vervoer. Er rijden intercity treinen en als voorbeeld de reistijd Amsterdam/Hilversum bedraagt 20 minuten. Daarnaast is de loopafstand naar het restaurant vanaf het centraal station 15 min. Een leuke wandelroute want je loopt dwars door het centrum naar het restaurant.
Ook is er een garage op 10 min. lopen van het restaurant voor degenen die met de auto willen komen.
- Tenslotte de prijs die je betaald voor het buffet is betaalbaar!!

Ik heb 2 weken geleden aan 4yoke4 gevraagd om mijn Gmailadres aan Pamelabak door te geven zodat ik met haar kan communiceren over de ontmoetingsdag. Ik kan gmail via mijn smartphone ontvangen. Tot op heden heb ik van Pamelabak niets gehoord en ik heb begrepen dat de leden die zich hebben opgegeven reeds een email van haar hebben ontvangen met 3 opties waaronder ook het idee van het restaurant/warung in Hilversum.

Ik kan begrijpen dat vanwege privacy men geen inzage krijgt in emailadressen van forumleden, tenzij je dat zelf bij je profiel aanvinkt dat dat wel mag.

Ik ben van mening dat de andere forumleden die niet op de ontmoetingsdag komen best wel informatie mogen ontvangen hoe de ontmoetingsdag ingevuld wordt of gaat worden. Misschien dat daardoor nog meer forumleden zich melden.

Een goede datum voor deze ontmoeting lijkt me de laatste zondag van april of de eerste zondag van mei.

Groeten
Ibu Inge

Pamelabak
Gebruiker
spacer line

Ik heb 2 weken geleden aan 4yoke4 gevraagd om mijn Gmailadres aan Pamelabak door te geven zodat ik met haar kan communiceren over de ontmoetingsdag. Ik kan gmail via mijn smartphone ontvangen. Tot op heden heb ik van Pamelabak niets gehoord en ik heb begrepen dat de leden die zich hebben opgegeven reeds een email van haar hebben ontvangen met 3 opties waaronder ook het idee van het restaurant/warung in Hilversum.

Joke,

Ik heb jou gelijk met de andere forumleden, die zich aangemeld hebben, een mailtje gestuurd met de 3 opties. Tevens heb ik de mogelijkheid van de warung in Hilversum op een posting van mij gemeld. Ik heb dit in een mail met jou kort gesloten. Je hebt mij toen verzocht om heel terughoudend te zijn met de gegevens van die warung, dat heb ik dus ook gedaan.

Van de meeste forumleden (nog niet van iedereen, waaronder jij) heb ik al een bericht ontvangen. De meeste forumleden (op ťťn na) zou op de eerste zondag van mei kunnen.

Dus ik snap jouw posting van Ibu niet zo goed. Alles wordt democratisch met de forumleden beslist. Mocht het zo zijn dat de meesten voor de Warung kiezen, dan wordt het de Warung. En met Ibu wordt kortgesloten ongeacht of het de Warung wordt of niet.

Maar mochten de forumleden het via jou willen doen, dan vind ik het ook prima!

Groet,
Pamela

Pamelabak
Gebruiker
spacer line

Daarnaast ben je als gastvrouw/gastheer vaak bezig om drank in te schenken, het eten opdienen voor de gasten etc. etc.Dan denk ik ook maar niet aan het koken en de boodschappen, afwas, schoonmaken etc. ook al heb je een vaatwasser en zullen de gasten wel helpen met afruimen.

Ibu Inge, mag ik dit a.u,b. zelf beslissen?

Tenslotte de prijs die je betaald voor het buffet is betaalbaar!!

Er is gebleken dat voor sommigen dit toch vrij prijzig is, daar ook nog eens de kosten van openbaar vervoer bijkomt.

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 21-02-2011 19:41 Pamelabak wrote:
I.....met de andere forumleden, die zich aangemeld hebben, een mailtje gestuurd met de 3 opties. Tevens heb ik de mogelijkheid van de warung in Hilversum op een posting van mij gemeld. Ik heb dit in een mail met jou kort gesloten. Je hebt mij toen verzocht om heel terughoudend te zijn met de gegevens van die warung, dat heb ik dus ook gedaan.

Van de meeste forumleden (nog niet van iedereen, waaronder jij) heb ik al een bericht ontvangen. De meeste forumleden (op ťťn na) zou op de eerste zondag van mei kunnen.
Ik ben niet meer aangesloten, blijkbaar letterlijk en figuurlijk niet meer. Ik heb helemaal NIETS ontvangen. Heb ik iets gemist?

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

4yoke4
Gebruiker
User icon of 4yoke4
spacer line

Dus ik snap jouw posting van Ibu niet zo goed.

Het is niet mijn posting maar de posting van Inge die met een PC probleem zit en zich dus niet in de discussie kan mengen.
Ik heb dit toegestuurd gekregen met het verzoek het op het forum te plaatsen, niet meer en niet minder.

Ik heb jou een mail gestuurd waarin ik jou verzocht heb of ibu.Inge jouw emailadres mag hebben of dat jij eventueel contact met haar op wil nemen, ik heb jou haar emailadres gegeven. Ik heb hierop geen antwoord gehad van jou of je het wel of niet goed vindt ik ging er dus van uit dat jij misschien al contact met haar hebt gehad, niet dus.

Hierboven lees ik dus dat Anne Mieke ook niet benaderd is of op de lijst is gezet, evenals ibu.Inge.

Ik zat te wachten op reacties op het forum, die kwamen dus niet echt.
Om even kort te sluiten, ik kies voor 1 mei, daarna lukt het mij niet meer en ik kies ook voor een restaurant om een eerste ontmoeting te organiseren. in een eerdere posting heb ik al aangegeven waarom ik daar voor kies.
Voor de duidelijkheid, ik organiseer niets.
Ik ga dus in op 1 van de 3 genoemde mogelijkheden, het restaurant/warung

Ik heb inderdaad aangedrongen op enige privacy vanwege alle toestanden op het forum maar daar bedoel ik dan mee een adres noemen en emailadressen van personen.
Ik heb ook jouw emailadres niet doorgegeven aan anderen maar wel in mijn mail aan jou gevraagd of dat mocht, daar heb ik geen antwoord op gekregen en vandaar uiteindelijk de posting van ibu.Inge via 4yoke4.
Er kan toch wel op het forum aangegeven worden waar mensen voor kiezen?
1. bij jou in de Betuwe, of jij kookt of maakt gebruik van catering of een Am. party.
2. in een warung/restaurant
3. bij BB thuis, die dan kookt en waarvan we de kosten delen.

Als er dan gekozen is voor een datum en een locatie dan zou een en ander verder doorgegeven kunnen worden via pers. mail aan degenen die zich hebben opgegeven.
Lijkt me toch niet zo moeilijk maar de communicatie hierover is nogal gebrekkig.
Fijne avond verder.

pierre
Gebruiker
spacer line

Het lijkt mij ook niet echt handig om de locatie op het forum te vermelden.
Er zijn altijd nog muren die oren hebben........ jullie begrijpen wel over welke oren ik het heb..

senior
Gebruiker
User icon of senior
spacer line

Heb effe gewacht tot de mogelijke datums bekend zouden worden,en wat ik al verwachtte dan kan ik dus helaas niet aangezien ik dan al op trip naar Azie ben. Mocht het opgeschoven worden tot september dan lees ik het nog wel.30 augustus is mijn jaarlijks tripje weer voorbij.

hati hati, pelan pelan

senior
Gebruiker
User icon of senior
spacer line

On 21-02-2011 22:04 pierre wrote:

Het lijkt mij ook niet echt handig om de locatie op het forum te vermelden.
Er zijn altijd nog muren die oren hebben........ jullie begrijpen wel over welke oren ik het heb..

Over 1 paar oren en ogen hoeft niemand zich meer zorgen te maken Emoticon: Nooo Emoticon: Shut up!

hati hati, pelan pelan

barubagus
Gebruiker
spacer line

[quote] Op 19-02-2011 10:28 schreef Surya Atmadja:
BB , kunnen we geen Amsterdamse chapter organiseren ?. [/
Boleh om, begin maar ik zal me wel aansluiten.
Hoe moet die Amsterdamse chapter eruit zien?
Ik zie bv Monyet al lang niet, want ik geloof dat die ook in de buurt woont.

Salam dari

BB

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

On 21-02-2011 23:47 [url=http://forum.indahnesia.com/profile/7286/]barubagus wrote
Boleh om, begin maar ik zal me wel aansluiten.
Hoe moet die Amsterdamse chapter eruit zien?
Ik zie bv Monyet al lang niet, want ik geloof dat die ook in de buurt woont.

Salam dari
BB
====================================================================
BB , stuur maar een mail naar mij (evt. eerst naar Yerun=tenkjoe ) met je hape tel.nr.
Kunnen we eerst kennismaken .
Gewoon voor de gezelligheid , tukar pikiran , informatie .
Over overwinteren , het "bezit" van een slaapplaats in een "rusun" . en evt netwerken in Jakarta etc .

Om Senior is ook een Amsterdammer .
Voorstelde ooit in een andere "reisforum" of ik met een oud lid/stadsgenoot een biertje wil gaan drinken , niet wetende dat ik die persoon redelijk ken , zelfs bij mij thuis samen geluncht , en vaak uren aan de telefoon gehangen.
Soms O.H verhalen , soms curhat , over plannen maken etc .

V.w.b de grote ontmoeting , kan ik niet aanwezig omdat ik naast mensenschuw ben ook toevallig in Jakarta tussen mei en juni.

bisa dicek of makemyday .

Pamelabak
Gebruiker
spacer line

Ik ben niet meer aangesloten, blijkbaar letterlijk en figuurlijk niet meer. Ik heb helemaal NIETS ontvangen. Heb ik iets gemist?

Anne Mieke,

Ik heb van Jeroen jouw e-mail adres niet doorgekregen, dus ik was in de veronderstelling dat je niet meedoet.

Groetjes,

Pamela

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2018
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

69,997,406 pageviews Een website van indahnesia.com