DEET op het strand van Lombok en Gili Trawanang?

Subforum Nusa Tenggara - De Kleine Sunda Eilanden 
69 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Nusa Tenggara - De Kleine Sunda Eilanden > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
deborah
Gebruiker
spacer line

Beste lezer,

Ik ga over 3 weken naar Lombok en Gili Trawanang.
Dit is misschien een beetje een vreemde vraag, maar ik wil natuurlijk op het strand liggen, en het liefst in een bikini i.p.v. bedekt met kleding!
Moet ik overdag op het strand ook DEET gebruiken of is dat een beetje overdreven? Voor mijn gevoel zijn er aan zee nooit muggen, maar ik ben dan ook nog niet eerder in Indonesie geweest.

Vast hartelijk dank en met groet,
Deborah

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Allereerst, Gili Trawangan hoort bij Lombok.
Op Trawangan zul je wel medereizigers met een bikini aantreffen maar in Senggigi of in Kute Lombok in het zuiden heb ik ze nog maar weinig gezien.
Muggen zijn er vooral in het donker en schemer. Overdag dus ook in beschaduwde gebieden bv onder een (dichtbebladerde) boom, ook aan het strand. Maar als de missie bruinbakken is dan zou ik me geen zorgen maken. Ga je daarna echter de schaduw in dan heb je toch kans met muggen te maken te krijgen.
Op Lombok hebben ze een goed middel, nl Off van Johnson, in een wit-oranje tube kost rond de Rp 12.000.

gr
Anne Mieke

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Lombok (ook Trawangan) valt onder de malaria-gevaarlijke gebieden. Dus gebruik iets, hoeft nog geen malaria-profylaxe te zijn..... maar als je alle risico's wil uitsluiten......
Wees eerder voorzichtig met geslachtsziekten want daar worden er meer mee besmet dan met malaria op Trawangan (als je het met een beachboy doet).

deborah
Gebruiker
spacer line

Hallo Anne Mieke en Yogya Bali,

Bedankt voor de informatie. Ik zou inderdaad vooral in de schaduw gaan liggen, dus in dat geval eerst zonnebrand en dan misschien wat DEET. Ik moet van de GGD sowieso Malarone slikken tijdens mijn verblijf daar, hopelijk zonder al te veel bijwerkingen. Ik vind het maar eng dat risico op malaria.
Verder ben ik niet van plan iets te doen met beach boys!
Groetjes Deborah

langenberg57
Gebruiker
spacer line

Ja zeker is het goed te doen bij D-reizen 24 uur van te voren helpen te laten inchecken,mits de airline het toelaat je kan dan inderdaad met de stoelnrs gaan schuiven als je met een groep gaat is het wel zo fijn zoveel mogelijk bij elkaar in de buurt te zitten. Emoticon: Yes!

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

85,255,314 pageviews Een website van indahnesia.com