Hoeveel reistijd van vliegveld naar NL ambassade Jakarta?

Subforum Java 
80 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Java > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent Indonesië gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geëxecuteerd in Indonesië  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · Indonesië gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Peter Petersen
Gebruiker
spacer line

Beste Mensen,

Ik moet persé (jammer het is niet anders) in één dag van Bali naar de NL ambassade in Jakarta en terug naar Bali.

Nu ben ik nog nooit in Jakarta geweest, maar ik hoor horror verhalen over het verkeer aldaar.

Vandaar dat ik met behulp van de ervaren reizigers hier, een inschatting probeer te maken of bovenstaande haalbaar is.

Hoeveel tijd ben ik kwijt, met op en neer van vliegveld naar de ambassade? Welk vervoer is hiervoor het meest geschikt? Taxi? Op wat voor kosten moet je dan ongeveer rekenen?

Ter aanvulling, ik zie in Google maps dat de afstand van Soekarno-Hatta airport tot de ambassade op Jalan HR Rasuna Said, via de Jalan Tol Profesor Sedyatmo - Airport Toll Road 34,4 kilometer is en 39 minuten duurt. Zou dat realistisch zijn?

Alvast bedankt!

josari
Gebruiker
spacer line

Die 39 minuten vergeet maar. Is puur theoretisch Emoticon: Laugh out loud

Als ik jou was ging ik de avond van tevoren van Bali naar Jakarta. Zoek een hotel vlakbij de ambassade en de volgende dag zonder stress met een taxi naar de ambassade.

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

On 22-01-2011 14:44 josari wrote:
Die 39 minuten vergeet maar. Is puur theoretisch Emoticon: Laugh out loud

Heb je al rekening gehouden met jam kerja , lunch time van de werkende Indonesiers , traffic jam , regen , demo etc ?

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

oyibo
Medewerker
User icon of oyibo
spacer line

De praktijk leert afhankelijk van de drukte tussen ergens tussen een uur en een uur en drie kwartier. Oyibo gaat wel eens voor visa van staff. Vliegt s'avonds in, slaapt in het Grand Melia Hotel. Smorgens net vooropening van de ambassade de weg oversteken. Emoticon: Party!

It's only kinky the first time.

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

On 22-01-2011 13:59 Peter Petersen wrote:
Beste Mensen,

Ik moet pers� (jammer het is niet anders) in ��n dag van Bali naar de NL ambassade in Jakarta en terug naar Bali.

Nu ben ik nog nooit in Jakarta geweest, maar ik hoor horror verhalen over het verkeer aldaar.

Vandaar dat ik met behulp van de ervaren reizigers hier, een inschatting probeer te maken of bovenstaande haalbaar is.

Hoeveel tijd ben ik kwijt, met op en neer van vliegveld naar de ambassade? Welk vervoer is hiervoor het meest geschikt? Taxi? Op wat voor kosten moet je dan ongeveer rekenen?

Ter aanvulling, ik zie in Google maps dat de afstand van Soekarno-Hatta airport tot de ambassade op Jalan HR Rasuna Said, via de Jalan Tol Profesor Sedyatmo - Airport Toll Road 34,4 kilometer is en 39 minuten duurt. Zou dat realistisch zijn?

Alvast bedankt!
eerste vlucht heen 06:00 met Garuda of 06:10 met Lion, laatste vlucht terug (20:40 met Lion) moet te doen zijn. je bent dan rond openingstijd op de ambassade (precies in de spits overigens, dus het is te hopen dat je 75 minuten haalt) en kun je rond een uur of vijf (haha, weer in de spits) naar het vliegveld.

Een nachtje blijven is wellicht beter voor je gemoedstoestand. Emoticon: Wink

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.oyibo; ik heb er van het vliegveld tot aan Kuningan eind vorig jaar nog eens 2.5 uur over gedaan, ja met de auto, over de tolweg! Geen regen, geen demonstratie, geen vakantie, gewoon echt druk.

Ho Lee Fuk

Peter Petersen
Gebruiker
spacer line

Op 22-01-2011 15:33 schreef oyibo:
De praktijk leert afhankelijk van de drukte tussen ergens tussen een uur en een uur en drie kwartier.

Ah, dat klinkt als goed te doen Emoticon: Smile

Ja ik had het graag in meerdere dagen gedaan, maar zoals als ik al aangaf, ik moet het helaas persé in één dag doen.

Thx!

oyibo
Medewerker
User icon of oyibo
spacer line

Mee eens Jeroen, je kunt er ook best langer over doen.

Vond een rit van 2 uur al erg lang. En dat is zonder een ongeval !
Mijn suggestie, late vlucht in, je bent niet zomaar even klaar op de ambassade.
Laten we het nog maar niet hebben over vertragingen met vliegen, daar zijn ze kampioen in, 2 uur is niks. Mij niet gezien, 1 dag even heen en weer.

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 22-01-2011 16:16 oyibo wrote:
Mee eens Jeroen, je kunt er ook best langer over doen.

Vond een rit van 2 uur al erg lang. En dat is zonder een ongeval !
Mijn suggestie, late vlucht in, je bent niet zomaar even klaar op de ambassade.
Laten we het nog maar niet hebben over vertragingen met vliegen, daar zijn ze kampioen in, 2 uur is niks. Mij niet gezien, 1 dag even heen en weer.

Reeds meerdere malen bijna 3 uur in een taxi gezeten van de airport naar de ambassade. Er is altijd wel iets dat vertraagd; het land/de stad van musibah en eventualiteiten. Is er geen delay met 't vliegtuig dan is er wel een banjir , demo of een buiten-/binnenlandse bobo voor wie de weg wordt afgezet. Dan nog niet "werk aan de weg" of (veel) voortkomende ongelukken meegerekend waardoor de tollroad "even" wordt afgesloten.
En bij de ambassade moet je ook wachttijd uittrekken (afhankelijk waarvoor je komt en wel/geen afspraak hebt gemaakt).

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Of je staat op de ambassade, blijkt de persoon die je zoekt een dagje vrij te zijn, ook al had je een afspraak.. ook niet te plannen maar wel zonde van je tijd en geld.

Ho Lee Fuk

oyibo
Medewerker
User icon of oyibo
spacer line

Tja, met alle ervaring, ik vlieg de dag ervoor, en zorg dat ik morgens op tijd ben. Als je om 09:00 naar binnen gaat ben je ook niet gelijk klaar, trek daar rustig 2 tot 3 uur voor uit.
Dan sta je tussen 11 en 12 weer buiten, ook afhankelijk van hoe druk het is. Papieren invullen, rotzooi in het aangewezen kastje. Dan naar binnen. Gaan ze je daar vertellen waar je moet gaan zitten enz enz.. Mij zijn de omstandigheden wat te onzeker allemaal, weer, verkeer, drukte en vertragingen, beter tijd over dan je gek laten maken door omstandigheden. Maarja, niet iedereen is hetzelfde. Mocht je 2 uur vertraging op de heenreis hebben, en nog een slechte treffen in het verkeer dan kun je de dag wel vergeten.

Maar dat is de praktijk. Of het lukt in 1 dag? Daar kom je vanzelf achter. Wel succes natuurlijk. En vergeet niet te laten weten hoe het is gegaan .

Peter Petersen
Gebruiker
spacer line

Er zit niets anders op, we moeten het in één dag doen. Ik baal daar verschrikkelijk van..

Dus met 't risico dat de hele onderneming mislukt door de Jam karet factor Emoticon: Frustrated , ga ik het er op wagen, ergens in maart.

Ik zal jullie laten weten hoe het is vergaan.

Reuze bedankt allemaal!

walterpoupaert
Gebruiker
spacer line

Beste Peter,

Het is inderdaad zó dat de verkeersopstoppingen in Jakarta monstrueus kunnen zijn.

Vandaar : aangekomen in de luchthaven Soekarno-Hatta, neem de Damri-bus naar Stasiun Gambir ( 20.000 rupiah ). De laatste keer kostte me het een half uur. Het kan uitlopen tot één uur.

Aangekomen in Stasiun Gambir trommelde ik een Ojek op, bediscuteerde ik de prijs, en die bracht me in 20 min naar de Nederlandse Ambassade, zich als een slang door de opstoppingen werkend. ( 25.000 rupiah ); hij wachtte me buiten af voor de terugkeer.

Bovendien moet ik mededelen dat het onthaal op de Nederlandse Ambassade zeer vriendelijk was; misschien komt dit omdat ik een Belg ben. Emoticon: Party!

087859966478

Peter Petersen
Gebruiker
spacer line

Beste forumexperts Emoticon: Wink

Morgen is de grote dag voor mijn retourtje Jakarta. Ik denk dat het makkelijkste vervoer een taxi is omdat we met z'n tweeën zijn.

Heeft iemand misschien een idee wat een taxirit van het vliegveld naar de NL ambassade kost?

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Ook de prijs van een taxi hangt af van het weer, het verkeer en wat al niet meer (haha, dat rijmt) reken op iets van 125.000 tot 150.000 als je een Blue Bird pakt, iets minder als je een andere pakt.

Ik deed vandaag weer eens een dik uur over een stukje van vijf kilometer. Het begon plotseling te regenen, onweren en waaien. Ook hagelde het (bijzonder, dat haalt het nieuws hier).. en bedankt.. want dan sta je gewoon vast. Lopen doe je ook niet, want dan ben je doorweekt.

Ho Lee Fuk

SanderBali
Gebruiker
spacer line

Neem nooit de bus in Jakarat. Er is toch niks comfortabeler dan een eigen taxi. 150.000 rp i s toch niks voor ons nederlanders

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Ik neem met grote regelmaat de bus, op sommige stukken is dat vele malen sneller, zeker de TransJakarta busway. comfort is inderdaad wat minder, maar ja, je kan niet alles willen. En heb je twee afspraken op 1 dag in noord en zuid dan ben je wel iets meer kwijt dan 150.000 euro... het kost uren en uren reizen en als je daar een uurtje vanaf kunt snoepen door met de Busway te gaan... daardoor ben ik nu al thuis, i.p.v later in de avond pas. Heeft zijn voordelen, en een keertje douchen lost de rest van de problemen ook op.

Ho Lee Fuk

SanderBali
Gebruiker
spacer line

Ja dat is zo. Maar wat ik eigelijk bedoel is voor toeristen met heel veel koffers dan is een taxi veel makkelijker.

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Oh, absoluut.. voor de gemiddelde toerist is de taxi eigenlijk de enige oplossing. Een bus vanaf het vliegveld naar eindbestemming kan ook, maar er is geen directe bus naar Kuningan vrees ik.

Ho Lee Fuk

Pamelabak
Gebruiker
spacer line

Wij hebben een keer 4 uur over gedaan van ons hotel (dichbij het gambir station) naar het vliegveld. Het was toen wel 18.00 uur en afstand naar vliegveld was ongeveer 25 km. De taxi (Blue Bird) heeft gebruik gemaakt van de tolweg.

Peter Petersen
Gebruiker
spacer line

Het is allemaal prima gelukt. We hadden de mazzel dat het verkeer meezat. Maar omdat ieder voordeel z'n nadeel heeft, of zoiets, moesten we zo'n 5 uur wachten voor we aan de beurt waren, en ook op de terugweg 5 uur wachten voor het vliegtuig.

Blijft lastig plannen, een dag eerder en we hadden tijd te kort gekomen, door de heftige buien lag het verkeer toen volledig lam.

Wel goed om te weten dat de prijs voor een taxi-ritje zo'n 150.000 IDR is. Een fouterikje probeerde ons een rit voor het 3-voudige te slijten, hij had nog het lef verontwaardigt te doen toen we 150k voorstelden.

Nog bedankt voor alle reacties mensen!

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Toch maar goed dat er nog medelanders die aanwijzingen geven (al volgt het gros deze aanwijzingen nimmer op).

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2020
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

94,107,354 pageviews Een website van indahnesia.com