snorkelen Bali

Subforum Bali, het godeneiland 
89 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Bali, het godeneiland > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
hans kolk
Gebruiker
spacer line

We gaan in september 2 weken naar Bali, 1 week naar Ubud en dan nog 1 week aan de kust. We zijn opzoek naar een plek waar je oa vanuit het strand kunt snorkelen.

Moeten we dan in het noorden of het oosten van Bali zijn??

santrian
Gebruiker
spacer line

Beste locatie is Noord West Bali en wel Permuteran Emoticon: Party!

leni buissink
Gebruiker
spacer line

je moet een balinees inschakelen hebben wij ook gedaan en hebben geweldige vakanties in bali gehad. we gaan in maart voor de 3e keer het is werkelijk geweldig hoe deze balinees je helpt, zowel in snorkel en duiken. Alle mooie dingen van Bali laat zien enz. Hij weet de mooiste plekken en eettentjes, waar je niet ziek wordt, op Bali en Hij woont in de rijst velden nabij UBUD en heeft een goed huis te huur. net nieuw, goed betaalbaar, een aanrader. tel. 050-8519320

Joopvp
Gebruiker
spacer line

Het noorden van Bali heeft diverse mooie snorkel- en duiklokaties
Soms is het zelfs vanuit een hotel of villa mogelijk.
Meer info:

Groetjes
Joop
www.balivakantieverhuur.nl

Amed East Bali
Gebruiker
User icon of Amed East Bali
spacer line

Verblijf een paar dagen in Amed en ontdek de mooie snorkelplekken aldaar, die direct van het strand te bezwemmen zijn. Accomodatie:
http://www.bayucottages.com/

If you have nothing to loose, you can risk everything

anmantel
Gebruiker
spacer line

Vergeet naast Amed, Lovina niet. Daar ligt een beroemd wrak, de Liberty. Ook voor snorkelaars goed zichtbaar omdat het niet diep ligt

Amed East Bali
Gebruiker
User icon of Amed East Bali
spacer line

On 23-01-2011 17:33 anmantel wrote:
Vergeet naast Amed, Lovina niet. Daar ligt een beroemd wrak, de Liberty. Ook voor snorkelaars goed zichtbaar omdat het niet diep ligt

Je bedoelt dan het schipwrak van de USS "Liberty" in Tulamben, op ca. 1,5 uur rijden vanuit Lovina en 20 minuten vanuit Amed.

If you have nothing to loose, you can risk everything

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Ik ben noch in Lovina, noch in Amed geweest, maar ik heb dat schreepswrak Liberty nu zo vaak voorbij zien komen in postings, dat ik ook meteen dacht: he, dat ligt toch juist bij Amed? Voor de zekerheid had ik de reactie van Amed East Bali maar even afgewacht..

santrian
Gebruiker
spacer line

Ben op zoek naar een betaalbare overnachting ( plm.Ä 35 ) in Pemuteran Noord West Bali.

leomanado
Gebruiker
spacer line

Het wrak ligt zeker niet bij Lovina en uiteraard heeft Amed het bij het goede eind. Wat er zo bijzonder is aan het snorkelen daar, weet ik niet. Ik was er in december nog, maar weinig bijzonders gezien. Als je wilt snorkelen op Bali is er maar 1 echte locatie en dat is Menjangan voor de kust bij Pemuteran.

hosje
Gebruiker
User icon of hosje
spacer line

het mooiste snorkel je echt in padang bai
vanaf blue lagoon zo het water in (bootje huren is overbodig)
maar niet verder vertellen anders wordt het er veel te druk

mvisscher
Gebruiker
spacer line

Ik ben zowel in Padang Bai ( Blue Lagoon) Amed als Menjangan Island geweest.
Alle drie de locaties zijn mooi.
Manjangan Island vond ik het mooist, maar de anderen waren ook mooi.
Menjangan kun je alleen met de boot naar toe en dan is het net waar ze je droppen, aan de ene kant van het eiland vond ik het mooier dan aan de andere kant.
Als je zo vanaf het strand wilt snorkelen zou ik naar Amed gaan.
Je loop er makkelijk in en zwemt al gauw tussen de mooiste vissen.
Wij zijn ook nog bij en wrak geweest, volgens mij niet het bewuste Liberty wrak, maar een wrak wat dicht bij kust ligt en wat je ook vanaf het strand zo kunt bereiken.
(italiaans wrak of zo ??? ) Ook daar zagen we hele mooie vissen.
Padang Bai vond ik als locatie om ook te zonnen en te snorkelen heel sfeervol met een lekker restaurantje aan het strand.

TinusP
Gebruiker
spacer line

Hebben wij mazzel... we gaan in juni naar al deze 3 locaties!!
Fijn te lezen dat het zo mooi is....

eddieke
Gebruiker
spacer line

Santrian,
Wij gaan naar het Adi Assri hotel in Pemuteran.
Prijzen beginnen rond de 50 dollar. Maar dat komt dus neer op minder dan 40 euro...

Hotel heeft redelijk goede punten bij tripadvisor. Waar er toch een 100-tal mensen een mening hebben gegeven. Je moet natuurlijk altijd rekening houden met de prijsklasse van een hotel...

arjapi
Gebruiker
spacer line

Op 24-01-2011 22:49 schreef hosje:
het mooiste snorkel je echt in padang bai
vanaf blue lagoon zo het water in (bootje huren is overbodig)
maar niet verder vertellen anders wordt het er veel te druk

Hallo Hosje, wij zijn met Kerst met onze vrienden gaan snorkelen in blue lagoon, absoluut geen aanrader, behalve als je ervan houdt om tussen plastic afval te snorkelen.

hosje
Gebruiker
User icon of hosje
spacer line

echt arjapi??
misschien ligt het aan het weer? net een regenbuitje gehad?
ik heb geen idee, we zijn er diverse keren geweest,maar wel in juli en augustus.
op het strand lag weliswaar wat rommel (waar niet?), maar in het water was het prachtig.

rijstetertje
Gebruiker
spacer line

Wij zijn er in juni vorig jaar geweest en Blue Lagoon is idd niet slecht om te snorkelen maar er ligt zeker veel plastic zowel in het water als op het strand. Maar je moet er wel heen want op het strand van Padangbai is het helemaal niet te doen met de vissersboten, het is dan ook een vissersdorp. In Lovina vonden wij het zeker niet goed om te snorkelen. Zoals Leo zegt is Pemuteran zeker het beste en dan Amed. Verder moet je niet op Bali zijn om te snorkelen. En het hangt er ook vanaf wat je gewend bent om te snorkelen, als je nog nooit gesnorkeld hebt is alles geweldig natuurlijk. Wij hebben ook al op veel plaatsen gesnorkeld en je bent het best af daar waar er een rif is. Volgens ons is dit (dichterbij) zeker Egypte, zo van de pier af springen. Alleen is het water er niet zo warm. Dit jaar zal het MaleisiŽ worden oa. Perhantian) dan kunnen we daar ook weer over meepraten.

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Is het nodig om vanuit Adi Assri (Pemuteran) met een bootje naar snorkelgebieden te gaan of kun je vanaf het strand snorkelen? Voor een dag Menjangan Island heb je natuurlijk een bootje nodig, maar weet iemand hoe dat zit met snorkelen bij Pemuteran zelf.
Op Bunaken hebben wij vanuit een bootje gesnorkeld, prijzen lagen daar m.i. wel een stuk lager. Al die "p.p. prijzen" maken het met ons (6 personen) al gauw een erg lucratieve bisniss..Hoor graag hoe anderen vanuit Pemuteran hebben gesnorkeld.
Groet Elsbeth

maam Diaan
Gebruiker
spacer line

In Pemuteran kan je vanaf het strand zo de zee inlopen en snorkelen.
Bij hotel Taman Sari ( ze hebben een website, erg interessant om te lezen en is ook wel eens op TV geweest) zijn ze het koraal weer aan het terug brengen met licht. .
We komen daar nu 4 jaar en elke keer zie je weer dat het gegroeid is, erg mooi.
Is gratis, je kan wel een donatie achterlaten.
Groeten Diana.

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

83,673,487 pageviews Een website van indahnesia.com