Melden bij politie

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
59 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

On 20-01-2011 12:57 simpati wrote:
het hoofd gaf mij een klein papiertje met zijn telefoonnummer voor het geval iemand mij zou lastig vallen.

Grappig , dat heb ik ook gedaan bij mijn zoon toen hij B.I ging leren (kennismaken) bij de LabTek Bahasa I.T.B Bandung.

Ik heb hem mijn "bisniscard" gegeven , met een krabbeltje " Kepada Yg berwenang /berwayib "s dat er kontakt genomen moet worden met K.B "SA" Jakarta , plus naam en telefoon .

Mijn zoon moest dan het afgeven als hij per "ongeluk" aangehouden werd , en ook gezegd dat hij de naam van de betreffende ambtenaar moet onthouden.

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan. Barubagus :
Ya , het is discriminatie , en zeker gericht op Nederlanders . Emoticon: Wink

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

paulana
Gebruiker
spacer line

Nee het is geen discriminatie, en iedereen (buitenlanders) moet zich melden ,of het wordt gedaan door het hotel en dat is niet alleen in RI zo. Als u verstandig bent gaat u zich melden want u heeft toch ook een huisje hier in RI ,en de imigrasie zegt daar niets over. Normaal is dat het werk van een sponsor.. Niet melden kan hele nare gevolgen hebben ...zoals Om Sid al schreef. In de 9 jaar dat wij hier wonen hebben we ook van Medelanders de minder leuke dingen gehoord ,en die waren niet meer woonachtig in RI, sterker nog ze komen RI niet meer in. het melden bij polisi kost bij mijn weten niets of (nu) heel weinig. Waarom zou u dan een risico aangaan dat is het niet waard als u nog vaker naar RI wilt.

Om Swastiastu

paulana
Gebruiker
spacer line

Ome Sid Dat ben ik niet met u eens, toen ik op Teneriffe werkte moest ik alle 3 maanden het land uit (Marokko) en als je op vakantie gaat moet je ook je paspoort inleveren zodat het hotel of pension je kan aanmelden. Krijg je in Ollanda bezoek uit het buitenland moet je dat ook melden op het politiebureau, doe je dat niet krijg je misschien niet de 1ste keer een reprimande, maar je buren slapen niet als ze je kunnen verlinken doen ze het tegenwoordig zelfs anoniem de lafbekken

Om Swastiastu

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

B.B heeft geen huis , staat op naam van familie.

In 1979 moet mijn vrouw "officieel" melden bij de RT/ RW en Pak Polisi .
Wij zijn daar getrouwd .
Nooit gedaan . Wel heb ik beiden ontmoet bij mijn ouders(logeeradres).
Wat polisi betreft , toen had ik neven en ooms in functie en PaTi waren.
Nu zijn de neven(cq vrienden) gepensioneerd. .
Dus moet ik ook behoedzaam zijn .

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

On 21-01-2011 07:55 paulana wrote:
Krijg je in Ollanda bezoek uit het buitenland moet je dat ook melden op het politiebureau, doe je dat niet krijg je misschien niet de 1ste keer een reprimande, maar je buren slapen niet als ze je kunnen verlinken doen ze het tegenwoordig zelfs anoniem de lafbekken

Ik woon gelukkig in een rijke land , waar de mensen goed verdienen , de ambtenaren niet corrupt zijn .
Woon ook in Amstelerdam , in een woonerf gebied , dus als ik gekleurde en buitenlandse gasten in huis heb , zal het niet opvallen.Er wonen meer dan 170 nationaliteiten in Mokum.
Mijn Ollandse buren zijn goede Amsterdammers .

Hoewel , Nederland heeft nu ook aparte kliklijn .
Zie je verdachte persoon , ga klikken.
Als je buurman die werkloos is in een Lexus of BMW rijdt en zijn vrouw in bontjas rondloopt , ga klikken.

Gelukkig rijd ik in een oude Lada , loop ik met Seamen kleren rond. Emoticon: Party!

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Nog geen nieuws, mijn sponsor heeft 2 uur op het politie bureau gezeten, het dossier wordt alsmaar dikker, niemand durft een beslissing te nemen, het kat en muis spelletje is begonnen hahahaha, het is nu wachten op de hoogste man, horen we niets meer gaan we ons na onze verlenging volgende week netjes melden. wordt vervolgt

bambang
Gebruiker
spacer line

Op 21-01-2011 02:24 schreef barubagus:
Ik had me nog nooit bij de polisi aangemeld. Moet ik dat vanaf nu doen??
De laatste keer was ik bij de immigrasi voor de verlenging tot 4 maanden.
Niemand zei wat. Is er dus gewoon discriminatie? Bij bules denken ze misschien Emoticon: Party! meer te kunnen halen.

Heeft het soms te maken met de anomiteit van een megagrote stad? Als je in een appartementencomplex woont, is er een grote kans dat je de buren niet kent (kleine kans op verklikkers). De sociale controle is miniem tot nul. Misschien heeft de politie leukere en lucratievere activiteiten dan controleren van de sosbud. (Je staat wel geregistreerd in de computer.)

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

On 21-01-2011 11:20 Malam wrote:
Nog geen nieuws, mijn sponsor heeft 2 uur op het politie bureau gezeten, het dossier wordt alsmaar dikker, niemand durft een beslissing te nemen, het kat en muis spelletje is begonnen hahahaha,

Let op , zo lang het nog niet officieel opgenomen wordt in een procesverbaal , is er niks aan de hand.

Hoe dik de dossier is kan het altijd per ongeluk in de afvalbakje naast het bureau vallen .Foetsie ba Emoticon: Wink
Zit het al in de procesverbaal ( berita acara ) dan wordt het moeilijk (er).

Uiteraard alles heeft zijn prijs.

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

On 21-01-2011 12:24 bambang wrote:

[quote removed]

Heeft het soms te maken met de anomiteit van een megagrote stad? Als je in een appartementencomplex woont, is er een grote kans dat je de buren niet kent (kleine kans op verklikkers). De sociale controle is miniem tot nul. Misschien heeft de politie leukere en lucratievere activiteiten dan controleren van de sosbud. (Je staat wel geregistreerd in de computer.)

Dat is al jaren bekend, wat weel veranderd kan worden is de koppeling van de database . Van imigratie en politie.
Zolang het nog niet aan elkaar gekoppeld wordt heeft men nog speelruimte.

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

On 21-01-2011 12:56 sidia wrote:

[quote removed]

Let op , zo lang het nog niet officieel opgenomen wordt in een procesverbaal , is er niks aan de hand.

Hoe dik de dossier is kan het altijd per ongeluk in de afvalbakje naast het bureau vallen .Foetsie ba Emoticon: Wink
Zit het al in de procesverbaal ( berita acara ) dan wordt het moeilijk (er).

Uiteraard alles heeft zijn prijs.

Heb er geen invloed op, we zien wel waar het schip strand.

paulana
Gebruiker
spacer line

Op 21-01-2011 08:12 schreef sidia:

[quote verwijderd]

Ik woon gelukkig in een rijke land , waar de mensen goed verdienen , de ambtenaren niet corrupt zijn .
Woon ook in Amstelerdam , in een woonerf gebied , dus als ik gekleurde en buitenlandse gasten in huis heb , zal het niet opvallen.Er wonen meer dan 170 nationaliteiten in Mokum.
Mijn Ollandse buren zijn goede Amsterdammers .

Hoewel , Nederland heeft nu ook aparte kliklijn .

Zie je verdachte persoon , ga klikken.
Als je buurman die werkloos is in een Lexus of BMW rijdt en zijn vrouw in bontjas
rondloopt , ga kli

Gelukkig rijd ik in een oude Lada , loop ik met Seamen kleren rond. Emoticon: Party!

Om Swastiastu

paulana
Gebruiker
spacer line

Op 21-01-2011 18:28 schreef paulana:

[quote verwijderd]

Hoezo in Holland zijn ze niet corrupt, voor een geeltje vermoorden ze je schoonmoeder

Om Swastiastu

oyibo
Medewerker
User icon of oyibo
spacer line

Volgens mij wilde Malam ook niet meer geven dan een geeltje en hebben ze hem nu meegenomen, hahahahaha. Het scheelt een boel dat ze niet zo corrupt zijn hier. Emoticon: Laugh out loud

It's only kinky the first time.

paulana
Gebruiker
spacer line

Ja toh, wat een galgenhumor op deze regenachtige zaterdagmiddag.
Ik heb echt met Poppy te doen, een beetje ook met Malam. Emoticon: Wink
Leve zijn schoonmoeders!! Emoticon: Party!

Volgende optie: een heitje voor een karweitje.. Emoticon: Shiny

Om Swastiastu

senior
Gebruiker
User icon of senior
spacer line

On 22-01-2011 10:27 oyibo wrote:
Volgens mij wilde Malam ook niet meer geven dan een geeltje. Emoticon: Laugh out loud

Ja ja, altijd voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten zeker...Nou mooi niet deze keer ..... Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Smile

hati hati, pelan pelan

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

In welk land zijn vele mogelijk heden om de boel te flessen.
K denk dat het in elk land wel iets aan de hand is.
Maar wat mij zo opvalt, waar veel mensen bij elkaar wonen, er mogelijkheid geschapen wordt om te frauderen.
Zie hier ook in Rotterdam Emoticon: Devil Emoticon: Cry Emoticon: Confused

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

On 22-01-2011 10:56 senior wrote:

[quote removed]

Ja ja, altijd voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten zeker...Nou mooi niet deze keer ..... Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Smile

Ik denk niet dat de orang turis wordt aangesproken.
Het gaat om de gastheer , die is in overtreding.

Tenminste als ik dit goed begrepen heb.

This is a Surat Tanda Melapor, better known as a Certificate of Police Registration which concerns any foreigner (tourist, visitor, resident, guest of resident, etc), though the foreigner himself is not forced to apply in person.

Setiap orang yang memberi kesempatan menginap kepada orang asing dan tidak melaporkan kepada Pejabat Kepolisian Negara Republik Indonesia atau Pejabat Pemerintah Daerah setempat yang berwenang dalam 24 (dua puluh empat) jam sejak kedatangan orang asing tersebut, dipidana dengan pidana kurungan paling lama 1 (satu) tahun atau denda paling banyak Rp 5.000.000,- (lima juta rupiah).

Hier staat dat de gastheer een straf van max. 1 jaar kan krijgen , of max. boete van 5000.000 rupiah , of ongeveer 400 eurie.

oyibo
Medewerker
User icon of oyibo
spacer line

Die Malam toch, maar Om SId, als ze Malam een jaar in de petoet douwen, dan kan hij natuurlijk wel elke keer op en neer voor 'n visum toch? Of stempelen ze zijn paspoort ter plekke af? Emoticon: Laugh out loud

It's only kinky the first time.

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

On 22-01-2011 15:20 sidia wrote:

[quote removed]

Ik denk niet dat de orang turis wordt aangesproken.
Het gaat om de gastheer , die is in overtreding.

Tenminste als ik dit goed begrepen heb.

This is a Surat Tanda Melapor, better known as a Certificate of Police Registration which concerns any foreigner (tourist, visitor, resident, guest of resident, etc), though the foreigner himself is not forced to apply in person.

Setiap orang yang memberi kesempatan menginap kepada orang asing dan tidak melaporkan kepada Pejabat Kepolisian Negara Republik Indonesia atau Pejabat Pemerintah Daerah setempat yang berwenang dalam 24 (dua puluh empat) jam sejak kedatangan orang asing tersebut, dipidana dengan pidana kurungan paling lama 1 (satu) tahun atau denda paling banyak Rp 5.000.000,- (lima juta rupiah).

Hier staat dat de gastheer een straf van max. 1 jaar kan krijgen , of max. boete van 5000.000 rupiah , of ongeveer 400 eurie.
Als ik malam was zou ik de huisbaas adviseren er maar een rechtzaak van te maken. Niet omdat je die wint, maar omdat je op deze manier wellicht na enkele dagen al een melding kunt doen bij de KPK omdat de politie echt niet wil dat er een rechtszaak komt, daar verdienen ze niets aan namelijk.

En de volgende keer natuurlijk netjes melden, zoals alle andere brave buitenlanders in den lande. Emoticon: Wink

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

On 22-01-2011 15:58 Yerun wrote:

[quote removed]
Als ik malam was zou ik de huisbaas adviseren er maar een rechtzaak van te maken. Niet omdat je die wint, maar omdat je op deze manier wellicht na enkele dagen al een melding kunt doen bij de KPK omdat de politie echt niet wil dat er een rechtszaak komt, daar verdienen ze niets aan namelijk.

FOUTE ADVIES.
Je moet kunnen bewijzen dat ze de zaak traineren.
Indonesia is tenslotte een rechtstaat (echt waar Emoticon: Party! )

Dan weet ik zeker dat de gastheer , vriend of aangetrouwde familie (?) de volle laag krijgt.

1 jaar in de petoet of bui of dokken (maximale straf ipv boete).
Nog niet eens een tegen aanklacht aan je broek omdat hij ambtenaren in functie beledigt .Zonder bewijs is het laster .

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Zoals Om Sid al aangaf, de sponsor is verantwoordelijk, maar hij wist het echt niet, heeft het wel netjes bij de RT gemeld.
Ik wist het wel maar als gezegd ik dacht dat het zo vaart niet zou lopen, de sanctie is inderdaad 5 miljoen of een jaar gevangenisstraf.
De sponsor houdt zich met alles goed aan de regels ik wil helemaal niet dat hij gedonder krijgt, voor iets wat ik wel wist.
Na het bezoek van de Polres jongens is hij de volgende dag naar het kantoor gegaan daar is weer een lijvig rapport gemaakt en niemand neemt natuurlijk een beslissing dat doet de hoogste in rang en die was er niet.
Dus ergens aankomende week zal hij wel een telefoontje krijgen dat hij bij die beste man moet komen.
Of dit nu werkelijk om geld te doen is weet ik niet, ik weet ook dat de sponsor er een schurft aan heeft om aan het spelletje van onder de tafel de boel afkopen mee te doen.
Heb dus gewoon gezegd te kijken wat ze willen en als hij zich beter voelt om de boete die er voor staat te betalen gewoon doen.
Het is een goudgoede vent en dan kost het me maar 5 miljoen zo simpel is het.

paulana
Gebruiker
spacer line

Dan heb jij een hele goede sponsor, niets afkopen of onder de tafel wat schuiven, daar kan je nog meer moeilijkheden krijgen cq jouw sponsor .Is het toch niet waard, zonde van het geld maar daar kom je overheen. Hou die sponsor in ere, zo vind je er niet veel.

Om Swastiastu

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

On 22-01-2011 16:12 sidia wrote:

[quote removed]

FOUTE ADVIES.
Je moet kunnen bewijzen dat ze de zaak traineren.
Indonesia is tenslotte een rechtstaat (echt waar Emoticon: Party! )

Dan weet ik zeker dat de gastheer , vriend of aangetrouwde familie (?) de volle laag krijgt.

1 jaar in de petoet of bui of dokken (maximale straf ipv boete).
Nog niet eens een tegen aanklacht aan je broek omdat hij ambtenaren in functie beledigt .Zonder bewijs is het laster .
Iets anders sidia; eerst wordt de motor gejat, nu dit gezeik.. is dat toeval? Als ik het zo bekijk niet, en ik denk dat ik dat ook wel zo tegen Malam kan zeggen. "Pas op, er komt vast nog meer".

Je zou dus geen rechtszaak mogen (laten) beginnen omdat dit kan leiden tot meer acties? Het was toch een rechtstaat? Ooh, maar inderdaad niet voor de gewone burger....

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 23-01-2011 03:36 Yerun wrote: .......eerst wordt de motor gejat, nu dit gezeik.. is dat toeval? Als ik het zo bekijk niet, en ik denk dat ik dat ook wel zo tegen Malam kan zeggen. "Pas op, er komt vast nog meer".
Van je (schoon)familie moet je het maar hebben (al eens eerder opgemerkt middels reactie op het verdwijnen van Malam's motorfiets).
Als ik info nodig heb dan weet ik dat dit vrijwel altijd verkrijgbaar is bij (afgunstige) familieleden, buren en vrienden. En met familie bedoel ik schoonfamilie in het geval van een buitenlander gehuwd met een binnenlander (o zo "schoon": kecemburuan sosial is volksziekte nr.2 na gengsi als volkskwaal nr.1).

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

en al helemaal in de Hoofdstad der Materialisme, het Sundanese Sukabumi..

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

84,698,587 pageviews Een website van indahnesia.com