|
|
|
|
|
On 10-12-2011 13:36 Macan Belanda wrote: Jeroen, ik denk dat het tijd wordt om je forum op te splitsen in een deel 'Wonen in Indonesi�' en 'Reizen door Indonesi�'. Er is wel degelijk een groot verschil tussen wonen en reizen in Indonesi�, als je dat onderscheid op het forum sterker maakt, kun je ook de oordelen en of veroordelingen beter scheiden ? Als je daar op modereert kun je beide groepen blijven bedienen.
Persoonlijk vind ik dat je de toerist niet moet of hoeft lastig te vallen met alle dingen die je in het dagelijks leven tegenkomt. Op een toeristen forum kun je waarschuwen voor wantoestanden die de toerist kan tegenkomen, in het wonen forum kun je lekker gallen over de dagelijkse beslommeringen in Indonesi�. Zo maak je je forum denk ik meer op maat, de toerist zoekt gericht op toeristische info, niet de info over de islam of weet ik veel wat. De in Indonesi� woonachtige forumleden hoeven zich niet meer te irriteren over de nuances van mensen met een zogenaamd geromantiseerd beeld.
Zomaar een ideetje hoor.
|
Ik kan helaas niet gaan modereren op reizigers en niet-reizigers. Dan zou ik ieder bericht door moeten nemen en zouden we de vreemde situatie krijgen dat ik dit op voorhand moet doen om te voorkomen dat er een onderwerp naar de verkeerde kant op helt. Daar heb ik geen zin in.
Gebruikers hier moeten leren (nee, niet allemaal) dat het een open forum is, en dat men gebruik kan maken van de functies die er zijn om eventuele rariteiten door te geven. Daar wordt echt wel naar gekeken. Echter wordt hier later naar gekeken als men in allerlei topics elkaar als kleine kindjes achterna loopt dan als er een topic-report gemaakt wordt of een bepaalde post wordt aangewezen als 'niet goed'.
Overigens zijn er al meer dan genoeg echt toeristische fora, laat dit dan maar wat meer andere info bevatten. Dat kan geen kwaad denk ik. De manier waarop het gebracht wordt is een ander verhaal.. dat kan, hoe negatief ook, best op een fatsoenlijke manier.
|
|
|
|
|
|
|
Opsplitsen? Al meer dan 10 jaar is deze site een bron van informatie. Nog los van mensen die zich aanmelden zijn er velen die via hits van zoek machines informatie ophalen. Het forum bestaat gelukkig uit meer dan wat een touristen site inhoudelijk heeft. Nog los van de opmerking over bewerkelijk hiervan. Het mooie van dit forum is dat het open is. Voor en door forummers. Wat ook de kracht van deze site is. Uit oorsprong geboren uit de passie van een jongeman die zijn droom werkelijkheid heeft gemaakt. Zijn passie voor Indonesie. Zijn creatie spreekt een enorm publiek aan. Geen reden dit concept te veranderen.
|
|
It's only kinky the first time.
|
|
|
|
|
Ok dat opsplitsen was een waardeloos idee, waar het mij om gaat is dat de passie voor het land niet blijkt uit de toon in diverse topics. Vrijheid vind ik prima, maar het neigt naar een punt dat je sommige mensen niet meer serieus kunt nemen, wat het verloop in de topics er niet fraaier op maakt.
Wat AM schrijft ben ik het mee eens, je hoeft niet altijd weer hetzelfde negatieve verhaaltje op te schrijven. Ik denk dat als je de passie waar je over praat meer laat blijken, dat het al heel anders oogt. En vrijheid van meningsuiting of een open karakter is alleen mooi als je het met respect behandelt.
|
|
"Bhinneka Tunggal Ika"
|
|
|
|
On 11-12-2011 02:34 oyibo wrote: Zijn passie voor Indonesie. Zijn creatie spreekt een enorm publiek aan. Geen reden dit concept te veranderen.
|
Bij passie denk ik aan bevlogenheid en liefde voor iets. Ik vind het nu meer compassie geworden.
|
|
|
|
|
Nou nou, wat een zwartgalligheid. Opeens is alles negatief en hebben forumleden geen respect meer voor elkaar. Moet het dan de kant opgaan van de Bali en Molukken-sites waar je alleen maar positief mag reageren anders wordt je eraf gegooid. Helemaal erg op de Bali-forums, iets negatiefs over Bali en je bent geroyeerd. Je krijgt op dit forum juist een afgewogen hoeveelheid aan meningen die soms negatief, soms positief zijn. Niets verkeerds mee. Met de opinie van bijv. pak Surya ben ik het vaak niet eens maar vind zijn inbreng wel degelijk nuttig om de wind ook eens van een andere kant te laten waaien; ook al hoef je het er niet mee eens te zijn, het kan wel een eye-opener zijn een tegenovergestelde mening aan te treffen want gevaar voor verstarring is bij een ieder aanwezig.
Degenen die hier op dit forum zijn geweerd, zijn vnl. personen die voortdurend off-topic gingen, ook nog na vele waarschuwingen; niet omdat ze iets onwelvalligs schreven.
Soms zijn er wel eens grove opmerkingen maar i.h.a. vind ik het behoorlijk meevallen in vergelijking met andere forums. Op de man spelen valt ook wel mee.
En als iemand niet tegen kritiek kan, dan ben je alvast geslaagd voor het 1e inburgeringsexamen voor RI want hier kan men in zijn geheel niet tegen kritiek omdat dat haaks staat op de cultuur.
AM schrijft ook veel negatiefs over de streken waar ze langs komt. Maar dat mag toch, als dat haar ervaring is. Evenzo de persoon die recent Java afkraakte vanwege de verkeerssituatie. Dat is zijn ervaring en beleving.
Nee, forum Indahnesia, ga lekker zo door. Uitstekend
|
|
|
|
|
MB, Jeroen maakt de topics niet. Nog de stemming of toon van een topic. Dat is aan de forummers voorbehouden. En Jeroen reageert vanuit zijn beleving en ervaring in de afgelopen jaren. Zijn geesteskind is daarmee levend. De openheid in het forum roept tegenstellingen op. Juist een heel mooi ding. Metname dan wanneer men beseft dat het vrij uit kunnen sprekem niet zonder verantwoording gaat naar je mede forumgenoot. Zoals YB al aangeeft en in vergelijking met andere fora het doorgaans goed toeven is. Als waarnemingen niet positief zijn, mag dat met alle respect ook geschreven worden. Wat op dit forum ook gebeurd. Ik zie geen compassie, ik zie nog steeds de passie die Jeroen heeft. Waarschijnlijk van dichterbij dan de gemiddelde forummer. En aan die passie zie ik voorlopig geen einde komen. Ik zie hier een begin. En zeker geen overgang naar passie.
|
|
|
|
|
|
Op 10-12-2011 23:57 schreef Anne Mieke: [quote verwijderd] Het gaat niet om de kritiek op het onderwerp. Waar ik me aan erger dat er serieuze vragen worden gesteld waarop een antwoord komt dat nergens op slaat EN dat er regelmatig "op de man wordt gespeeld", zaken worden verondersteld die behoorlijk kwetsend kunnen zijn. Kritiek betekent niet dat mensen grof moeten worden. Er zijn ook mensen voor wie kritiek hun dagelijks brood is geworden. Verder begrijp ik al niet dat iemand kritiek kan hebben op bijvoorbeeld een gemengde relatie. Daar hebben wij namelijk niks mee te maken. Dit is gewoon een voorbeeld. Ook heb ik er moeite mee dat als er weer iets is gebeurd met moslims dat niet door onze westerse beugel kan ineens weer neerbuigend wordt gesproken over de moslims in het algemeen.
Wat betreft mijn verhalen; Ik beschrijf de belevenissen van alledag, hoe ik er tegenaan kijk en hoe ik me erbij voel. Dat is iets heel anders dan dat je achter je pc zit en een antwoord schrijft op iets wat je interesse heeft en het naderhand ook nog kan editen. Er was een speciaal reactie topic geopend maar daar is niet zoveel gebruik van gemaakt.
Het enige waar het mij om gaat is het respect voor elkaar en dat het in mijn ogen nergens voor nodig is om altijd maar een ongezouten mening (vaak ongevraagd) te verkondigen en het doel daarvan alleen maar is "schoppen om het schoppen".
Op 11-12-2011 03:39 schreef sapolidi: [quote verwijderd]
Bij passie denk ik aan bevlogenheid en liefde voor iets. Ik vind het nu meer compassie geworden.
|
|
Liefde is een gevoel dat nog al eens snel over zou kunnen gaan.
Passie is waar je een gevoel bij kan hebben, van haat en liefde.
Samen op gaat, omdat je er wel goed gevoel heb maar jammer vind dat het niet zo is als je zou graag willen zien.
http://www.nu.nl/wetenschap/18(...)-haat-en-liefde.html
Nou Anne-Miek ergens heb je gelijk.
Maar soms is de werkelijke harde wereld anders.
Het voorbeeld hebben we weer eens kunnen zien met die incident in Almelo.
EEN politie agent schiet zijn ex vriendin dood en pleegt zelfmoord.
Nu kan de mens wel rechten klemen op haar/zijn persoonlijke keuze van het nemen van beslissingen,hoe je de eigen wereld wilt indelen.
Maar je zou toch ook je eigen moeten afvragen doe ik het er goed aan bepaalde levens wijze te nemen.
Als je weet dat sommige culturen het bezit van een vrouw anders interpreteert als zijn bezit dan kan je weten dat je in de problemen zou kunnen komen.
omdat je niet goed hebt voorbereid op je genomen besluit.
En omdat we onze samenleving zo hebben ingericht van hulpverleningen instanties die dan moeten worden opgetrommeld.
Dan moet je wel eigen afvragen wat als het fout loopt wat doe je dan.
Niet alles is te voorkomen, maar als de gevoelens overmand is, de rationele gevoel de boventoon heeft dan ziet het soms er uit dat je zelf niet in de hand hebt en je gaat voor de samenleving die dan wel met je moet bemoeien.
Je hebt ook een soort verantwoordelijkheid tegen over je familie en of je naasten dat kan ook zijn je collega’s of je directe baas.
Zo niet wil je leven in een samenleving en als individu en je zelfstandig je beslissingen wilt nemen moet je dat ook niet aankondigen, zonder dat je al kan weten dat er mensen zijn die je beslissing zal willen beïnvloeden.
Dan is het zwijgen beter dan je het openbaar maakt en vooral op Internet.
Je moet dan wel naïef zijn om te verwachten dat je op handen en voeten gedragen word en je helpen met je beslissingen.
Juist de mensen die doortastend zijn trekken nergens er wat van aan.
Maar gaan gewoon door met alle eigen verantwoordelijkheid.
EN die niet, als het fout gaat, het laat oplossen door instanties die als hulpmiddel alles op alles moet zetten om het kromme, recht te breien.
Jij lijkt wel zo persoon te zijn die zich niets laat zeggen.
Je klaagt wel over te weinig reacties op je verhaal.
Het geeft jou gevoel dat ze het niet interessant genoeg vinden omdat er te weinig is gereageerd.
Het tegen deel is waar als je juist geen reacties krijg dan betekend dat ze met je eens zijn, en herkennen, (nogmaals heb ik al in mijn vorig posting geschreven,) dat ze het goed herkennen wat je hebt beschreven.
Dat je geript word en dat je meer betaalt als de markt daar voor inlanders dat neem je voor lief, maar het is wel opvallend dat je zo gediscrimineerd word.
Als je ergens mee eens ben hoef je haar/hem toch niet in de kont te gaan kruipen dat je het zo geweldig mee eens bent.
We hebben in Nederland te veel instanties in het leven geroepen, om de mens die ontspoort alle hulp te verlenen die dan nodig is om de samenleving geen last er van te willen krijgen.
Ik weet mij te herinneren, dat ik ben terug gefloten door Jeroen, met mijn bemoeienissen over kinderen meenemen naar Indonesië.
Zie de topic (Rondreis met kleine kinderen java en bali tips gevraagd)
Hij had gelijk hij had de posting weggehaald en daarin is via A-mail gecorrespondeerd over geweest.
Ik moest toen toe geven dat het te moralistisch was geweest, waar bemoeide ik mij er mee.
Heb excuus gemaakt
Die door chirpy bekritiseerd word waar ik helemaal mee eens ben.
Om in zo’n land als Indonesië en vooral op Java gaat rond reizen, met kinderen.
Maar dat komt ook dat wij een generatie zijn die zorgzamer om gaat met mensen vooral met kinderen.
Het klinkt misschien ongelovig, maar neem maar aan dat we opgevoed zijn met eerst de zorg voorelkaar broers en zussen en dan zelfstandig worden.
Kijk als voorbeeld weer een vrouw en man gaan toch reizen naar Mali en word de man gekidnapt waardoor alles hens aan dek word waarop weer de diplomatie erbij moet komen om zo’n man te proberen te redden.
Mag je dan zo vrij zijn om te gaan reizen waar je maar wil.
Ja dat mag maar dan moet je niet later en de familie voor de TV huilebalkend roepen doe eens wat overheid.
Zo als bij vermis een man huilend roep naar zijn vriendin kom terug want ik mis je zo….
Dan had hij haar beter moeten behandelen.
Een vrouw is geen bezit meer, maar die is bij je omdat ze zich eigen goed geborgen voelt en alle hulp krijg die er bij hoort.
Leuker kan ik het niet uitleggen…………………….
|
|
Nelson Mandela is voor mij de beste persoonlijkheid van de wereld,-----, Verdediging is de ruiter van kritiek
|
|
|
|
On 11-12-2011 04:43 Yogya-Bali wrote: . Met de opinie van bijv. pak Surya ben ik het vaak niet eens maar vind zijn inbreng wel degelijk nuttig om de wind ook eens van een andere kant te laten waaien; ook al hoef je het er niet mee eens te zijn, het kan wel een eye-opener zijn een tegenovergestelde mening aan te treffen want gevaar voor verstarring is bij een ieder aanwezig.
|
Met Yogya-Bali heb ik ook veel verschil van mening over de Islam , kan me heugen toen we in de beginjaren van Indahnesia ( ik kom er bij in 2005) vaak in verhitte discussies raken.
No problemos , vrije meningsuiting.
Voor vele zaken mbt Indonesia waar nieuwkomers nog niet veel weten , ben ik vaak eens zoals backing, KKN , premanisme , cultuurbeperkte personen (Nederlanders en Indonesiers) .In al die jaren heeft hij mij nooit diep beledigd , wel had mij indirect tot een onwetende Moslim bestempeld, heb aangegeven dat het me niet bevalt.
Kous er over. Kan nog steeds met hem eventueel pilsje of campari drinken .Wie weet.
Wat ik de afgelopen maanden heb meegemaakt lijkt bijna op toestanden in 2 andere sites , waar ik bijna dagelijks gestalkt werd..
Ik heb hier zelfs een tijdje gas genomen en aangekeken hoe het verder gaat.
En reageerde alleen als men mij betrekt in een posting .
Of korte reacties geven over topic waar ik redelijk van weet ( niet uit internet of kranten gehaald) .
Dat wil niet zeggen dat ik van plan ben om weg te gaan .
|
|
bisa dicek of makemyday .
|
|
|
|
On 11-12-2011 04:43 Yogya-Bali wrote:
AM schrijft ook veel negatiefs over de streken waar ze langs kom t. Maar dat mag toch, als dat haar ervaring is. Evenzo de persoon die recent Java afkraakte vanwege de verkeerssituatie. Dat is zijn ervaring en beleving.
Nee, forum Indahnesia, ga lekker zo door. Uitstekend
|
Dat mag , het is haar objectieve en subjectieve ervaring.
Mensen die het niet geloven en haar "aanvallen" zonder te weten of het zo is zijn echt niet goed bezig geweest.
Want je kan de reizen van AM( of wie dan ook ) reconstrueren als" je "het niet vertrouwd en voor "jou"het een halszaak wordt .
Als ze schreef dat de AC niet goed werkt, het eten niet goed is(het waarom vertelde ze ook) , receptie niet deugt is gewoon een feit , of kan ook pech zijn .
Over openbaarvervoer etc is ook haar ervaring.
Ik lees haar reisverhalen graag , vooral op plekken waar ik nog niet geweest ben.
Kan ik nog profijt van hebben .
En nu een gewetensvraag , graag reactie(s).
Als ik mijn ervaring(objectief en subjectief tegelijk) hier verteld , mijn ervaring , mijn "wereld" wordt ik gelijk aangevallen .
Ondanks mijn motto : BISA DICEK MAS .
M.a.w wat ik vertelde kan men ook controleren .
Ik vraag me af of er een verschil is tussen AM en SA ( behalve Nederlandse-Indonesier, Man-Vrouw).
Krijg ik hier speciale behandeling ???????
|
|
|
|
|
|
On 11-12-2011 03:25 Macan Belanda wrote:
Wat AM schrijft ben ik het mee eens, je hoeft niet altijd weer hetzelfde negatieve verhaaltje op te schrijven. Ik denk dat als je de passie waar je over praat meer laat blijken, dat het al heel anders oogt. En vrijheid van meningsuiting of een open karakter is alleen mooi als je het met respect behandelt.
|
Denk dat er verschillende soorten van passie zijn .
Het is afhankelijk hoe je zelf bent.
Kijk maar naar die beroemde voorbeeld van de halve lege of halve volle fles.
Mijn keuze is halve volle fles .
|
|
|
|
|
|
Nu ga je wel even te veel achter elkaar in een herhalingen vallen Om Sid.
Nu gaan we door jou schuld offtopic want ik moest dit even je laten weten.
Indonesië is geen toeristen land maar een land voor avontuurlijke mensen.
JA en de Islam gaat gelukkig zo zijn gang dat je over 50 jaar nog maar de helft van hen over blijft.
Je kan die extreem gevallen langzaamaan, aan het uitsterven zien gaan, de mensen geraken langzaam aan het westerse levenswijze beter te vinden, dan die van de Islam.
Zo hoop ik en dat gaat gebeuren daar kan geen lieve moedertje meer wat aan doen als een kaarsje uit.
Zoals de christenen en de katholieken die al hebben door staan.
Enkelingen proberen te redden wat er te redden is, zoals het bisdom Den Bosch probeert een duidelijke levenswijze opdringt.
Hoe meer ze opdringerig zijn hoe meer afstand nemen de mensen, over het geloof.
Die halve fles moet je opmaken want anders bederft de inhoud.......
|
|
Nelson Mandela is voor mij de beste persoonlijkheid van de wereld,-----, Verdediging is de ruiter van kritiek
|
|
|
|
|
Om Ziel (ik krijg uw bericht niet gequote)
Dit is uw reactie
Je klaagt wel over te weinig reacties op je verhaal.
Het geeft jou gevoel dat ze het niet interessant genoeg vinden omdat er te weinig is gereageerd.
Het tegen deel is waar als je juist geen reacties krijg dan betekend dat ze met je eens zijn, en herkennen, (nogmaals heb ik al in mijn vorig posting geschreven,) dat ze het goed herkennen wat je hebt beschreven.
maar dit is wat ik schrijf.
Willem heeft hier destijds heel zijn ziel en zaligheid met ons gedeeld en in mijn ogen was er weinig begrip voor dat sommige mensen de dingen anders aanpakken. Ik ben blij dat sinds de voorgaande keer voor mijn verhalen een aparte reageertopic was aangemaakt. Het “grappige” is dat daarin ineens veel minder gereageerd werd dan voorheen in andere reisverhalen. Het waarom is verklaarbaar.
Ik klaag niet, dat zeg ik niet en dat bedoel ik niet. Ik zeg dat er minder gereageerd werd dan in andere reisverhalen en dan heb ik het niet expliciet over die van mij. Wat ik er bedoel mee te zeggen dat het vele malen gemakkelijker is dat als je iets leest om dan meteen een reactie te geven in plaats van dat je daarvoor eerst dat andere topic moet zoeken.
Maar daar gaat dit allemaal niet over. Ik reageerde gisteren op een posting van BB en BJ waarbij BJ het ook had over Willem en ik daar een link heb gelegd naar de reisverhalen. Het is jammer dat u het anders interpreteert dan ik het bedoel. Ik hoop dat ik het zo goed heb uitgelegd. Het gaat, nogmaals om respectvol met elkaar omgaan. En dat het niet zo moet zijn dat er maar allerlei losse flodders de wereld ingestuurd worden. Ook deze was weer (enigszins) off topic. Ik ben nog steeds van mening dat hierin wel degelijk iets te verbeteren is.
|
|
avatar: batu biru di pantai biru, Ende, Flores (mei 2007)
|
|
|
|
Ik droom van een forum dat van niemand is. zonder commercieel" winstbejag" Iedereen die een bijdrage doet om er een succes van te maken zou mee moeten delen in het succes van het forum.
Ook zouden mensen elkaar moeten versterken en diensten en producten aanbieden die gegarandeerd succesvol en goedkoop zijn omdat er gezamenlijk iets gedaan of ingekocht wordt. een beetje het coöperatie idee. 2012 is het jaar van de coöperatie bij de verenigde naties
Ook moet en mag er heel eerlijk en controleerbaar een mening gegeven worden over het leveren van de dienst via het forum. Zo weet iedereen als alles naar tevredenheid gaat en loopt. Mensen die kwetsen zouden niet meer mogen participeren en na een waarschuwing verwijderd moeten worden.
Je moet dus een bijdrage leveren om samen succesvol te kunnen zijn en mee te delen in het succes...
Raar idee?
Ik denk dat het forum alleen maar groter kan worden op deze manier..
sorry ik droom een beetje maar ben een marketing man...
|
|
Het mooie van je eigen fouten is dat anderen er soms heel gelukkig van worden..
|
|
|
|
Ik klaag niet, dat zeg ik niet en dat bedoel ik niet. Ik zeg dat er minder gereageerd werd dan in andere reisverhalen en dan heb ik het niet expliciet over die van mij. Wat ik er bedoel mee te zeggen dat het vele malen gemakkelijker is dat als je iets leest om dan meteen een reactie te geven in plaats van dat je daarvoor eerst dat andere topic moet zoeken.
Maar daar gaat dit allemaal niet over. Ik reageerde gisteren op een posting van BB en BJ waarbij BJ het ook had over Willem en ik daar een link heb gelegd naar de reisverhalen. Het is jammer dat u het anders interpreteert dan ik het bedoel. Ik hoop dat ik het zo goed heb uitgelegd. Het gaat, nogmaals om respectvol met elkaar omgaan. En dat het niet zo moet zijn dat er maar allerlei losse flodders de wereld ingestuurd worden. Ook deze was weer (enigszins) off topic. Ik ben nog steeds van mening dat hierin wel degelijk iets te verbeteren is.
Juist de eigen interpretatie die Om Surya ook hier weer geeft, wekt tegenreacties op.
Om Surya kan het hebben als daar hard tegen in gegaan wordt.
Anderen schijnbaar niet., nou die kunnen dan beter maar naar een forum gaan die over koken van Indonesisch eten gaan
|
|
|
|
|
Volgens mij gaat het er niet om dat mensen niet tegen een flinke discussie kunnen.
Het gaat om de toon waarmee dat soms gepaard gaat. En inderdaad, de een kan daar beter tegen dan de ander. Ik heb er zelf geen problemen mee, al erger ik me wel regelmatig. Maar ik laat het van me afglijden (olifantenhuid). Het zijn dingen als; meteen schieten als er een nieuwkomer met een vraag komt. Of het nou over Bali gaat of over het maken van een werkstuk over batikken of zo. Er komt meteen een aantal belerende reacties. En die zijn volgens mij totaal niet nodig. Je kunt iemand ook op een andere manier duidelijk maken dat hij zijn werkstuk anders zou kunnen indelen, of zijn reis anders zou kunnen plannen. Het hoeft niet meteen allemaal zo met de botte bijl.
En nee, een forum over recepten, dan haak ik echt direct af.
Maar er zit heus wel wat tussen hoor, laten we nou allemaal ons best doen om die tussenweg te vinden. En niet altijd de bal bij de ander leggen: a;s het je niet aanstaat, rot je maar op. Dat is toch je reinste flauwekul, je kunt elkaar toch aanspreken en vragen om iets meer begrip over en weer.
Ik vind juist de verschillen tussen de vakantiegangers en de "nieuwe bewoners" erg interessant. Graag voortzetting in de huidige vorm dus, met een tikkeltje aanpassing van toon (soms)
|
|
|
|
|
Wat ik nou onrespectloos vond. Ik kon me herinneren dat iemand (?) een opmerking maakte, n.a.v AM's reisverhalen wanneer AM nou werkte? Er werd een verhouding van 40/60% gegeven. Als iemand al zijn geld wilt uitgaven aan reizen in RI, moet íe dat zelf weten. Ik denk dat het ook een beetje jaloezie was.
En als ik dan een iestje bietsje over mezelf vertel, krijg ik ook
op mijn lazer.
Ik denk dat ik alleen lezer word, toeschouwer dus, zonder commentaar.
BB
|
|
|
|
On 11-12-2011 16:04 barubagus wrote: Wat ik nou onrespectloos vond. Ik kon me herinneren dat iemand (?) een opmerking maakte, n.a.v AM's reisverhalen wanneer AM nou werkte? Er werd een verhouding van 40/60% gegeven. Als iemand al zijn geld wilt uitgaven aan reizen in RI, moet íe dat zelf weten. Ik denk dat het ook een beetje jaloezie was.
En als ik dan een iestje bietsje over mezelf vertel, krijg ik ook
op mijn lazer.
Ik denk dat ik alleen lezer word, toeschouwer dus, zonder commentaar.BB
|
BB, het was geen reactie op mijn reisverhaal maar in een topic dat gaat om iemands moeder naar Nederland te halen. Maar het is wel een goed voorbeeld van wat ik bedoel.
In de betreffende posting wordt er:
A) gereageerd op iets wat ik niet zeg. Ik licht wat dingen toe ter verduidelijking. Niet iets wat ik graag zou zien.
B) vervolgens wordt mijn werkgever erbij gehaald en het feit dat verhouding werken/vakantie 40-60 is
A) is een kwestie van goed lezen en als de dingen niet begrepen misschien eerst iets vragen?
B) dit is een duidelijk voorbeeld van op de man spelen. Mijn werk heeft hier niets mee te maken. Het is niet de eerste keer dat ik het uitleg: ik werk bij ProRail heb net zoveel vakantiedagen als iedereen! Ik werk 40 uur per week en dat al meer dan 41 jaar! Je kunt je geld en vakantiedagen maar een keer besteden. Bovendien heeft niemand daar iets mee te maken.
Dit is precies het voorbeeld van wat ik noem dat het respectloos is. Zoiets zeg je niet.
Inhoudelijk over ProRail: mensen beseffen niet (en dat neem ik ze niet kwalijk) aan welke regels ProRail gebonden is. Voor die dat interesseert wil ik het graag een keer uitleggen. De dingen zijn niet altijd zoals in de media wordt voorgesteld.
Persoonlijk: ik ben iemand met een groot verantwoordelijkheidsgevoel en ben me ervan bewust dat ons bedrijf voornamelijk bestaat uit belastinggeld. Ik werk bij ProRail maar ik ben ook nog Anne Mieke en ben daarmee maar een fractie van het bedrijf. Om dit ter discussie te stellen (het was niet eens een discussie maar ronduit een mededeling) raakt kan nog wal.
De betreffende posting had niets te maken met een mening of kritiek.Buiten mijzelf zijn er dan blijkbaar nog anderen wie dit opvalt.
|
|
avatar: batu biru di pantai biru, Ende, Flores (mei 2007)
|
|
|
|
 AM
Even tussendoor.ProRail bestaat toch nog geen 41 jaar.
|
|
Shalom
|
|
|
|
|
eeh.. mensen?? Zoek eens een ander topic op! Bijvoorbeeld de 'omong-omong' is een goede start. Maar niet hier als het kan!
|
|
|
|
|
|
|
Dat is fraai, ik reageer op het topic "maid gezocht" op de opmerking van mevr. ibusas dat ik vind dat kort gezegd mensen in feite moeten kunnen zeggen wat ze willen en die wordt er na mijn posting meteen afgeflikkerd door de junior moderator. Er wordt een quest gevoerd tegen Bule Gembel want wat hij vraagt bevalt niet terwijl dit het forum is om vragen te stellen. Wat heeft dit met vrijheid van meningsuiting te maken.
|
|
Van hen die zeggen dat zij mij kennen weet ik dat ze mij niet kennen.
|
|
|
|
|
Inderdaad, die verwijdering blijft, is voor Jeroen zichtbaar. Je hebt hier geen vrijheid van menings uiting. Daar heeft junior zoals je zegt net een eind aan gemaakt. Als we als moderators klachten krijgen Accid dan doen we daar iets aan. Dus ook aan jou, en je was off topic ook nog. Je mag even doorgaan, kan ook. Dan gaan er andre knoppen ingedrukt worden. Ben ik duidelijk?
|
|
|
|
|
|
|
MB, Jeroen maakt de topics niet. Nog de stemming of toon van een topic. Dat is aan de forummers voorbehouden. En Jeroen reageert vanuit zijn beleving en ervaring in de afgelopen jaren. Zijn geesteskind is daarmee levend. De openheid in het forum roept tegenstellingen op. Juist een heel mooi ding. Metname dan wanneer men beseft dat het vrij uit kunnen sprekem niet zonder verantwoording gaat naar je mede forumgenoot. Zoals YB al aangeeft en in vergelijking met andere fora het doorgaans goed toeven is. Als waarnemingen niet positief zijn, mag dat met alle respect ook geschreven worden. Wat op dit forum ook gebeurd. Ik zie geen compassie, ik zie nog steeds de passie die Jeroen heeft. Waarschijnlijk van dichterbij dan de gemiddelde forummer. En aan die passie zie ik voorlopig geen einde komen. Ik zie hier een begin. En zeker geen overgang naar passie.
.
Gebakken lucht of niet?
|
|
Van hen die zeggen dat zij mij kennen weet ik dat ze mij niet kennen.
|
|
|
|
|
Jij bepaalt niet wat een forummer in een reply zet, of dat al dan niet waarde heeft. Vandaar de moderator break.
|
|
|
|
Plaats een reactie op dit onderwerp
|
Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.
|
|